Thumbnail
Α΄ΕΛΜΕ Αχαΐας

 Η Α΄ΕΛΜΕ Αχαΐας, η Ομοσπονδία  Ενώσεων Γονέων Ν. Αχαΐας και η Ένωση Γονέων Δήμου Πατρέων συνυπογράφουν την παρακάτω ανακοίνωση:

Σ’ ένα έγγραφο ¨ρουτίνας” που εμφανίζεται στο τέλος κάθε σχολικής χρονιάς και καθορίζει τις εγγραφές των μαθητών της επόμενης χρονιάς στα σχολεία,  δεν περιμένεις εκπλήξεις και πρωτοτυπίες.                                             

Στο φετινό όμως έγγραφο με μεγάλη έκπληξη και απορία διαπιστώνεται ότι για την εγγραφή των μαθητών/τριών ειδικά και μόνο στα ΕΠΑΛ, απαιτείται δήλωση προτίμησης και μάλιστα …ηλεκτρονικά! Ιδού: «Για το σχολικό έτος 2017-2018 η δήλωση προτίμησης για εγγραφή στα ΕΠΑ.Λ. θα πραγματοποιηθεί ηλεκτρονικά από τις 19-06-2017 έως τις 23-06-2017 και η εγγραφή των μαθητών θα ολοκληρωθεί έως τις 30 Ιουνίου 2017.»                                          

     Το Υπουργείο Παιδείας μάλιστα αναφέρει κατηγορηματικά πως «Ειδικά, οι απόφοιτοι ΓΕΛ και ΕΠΑΛ του σχολικού έτους 2016-2017, οι οποίοι επιθυμούν να εγγραφούν στη Β΄ τάξη ΕΠΑΛ για την απόκτηση πτυχίου ειδικότητας ΕΠΑΛ, δύνανται να εγγραφούν και από 1η έως 11η Σεπτεμβρίου 2017 στα υπάρχοντα τμήματα». Άρα δε δίνεται η δυνατότητα να λειτουργήσει  τομέας, αν ζητηθεί από μαθητές, και θα πρέπει εκείνοι να οδηγηθούν προς αναζήτηση σχολείου που να «παρέχει» τον τομέα που θέλουν.                                                                                                                    

Γίνεται περισσότερο από φανερό ότι το Υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση έχουν στόχο την συρρίκνωση του δημοσίου πυλώνα της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης του ΕΠΑΛ, με την κατάργηση τομέων και ειδικοτήτων μέσω της τεχνητής δημιουργίας ολιγομελών τμημάτων, που δεν θα εγκριθούν.                                                                  

Ο κύριος στόχος αυτών των μέτρων είναι η εφαρμογή συστημάτων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΚ),(ΙΕΚ) που θα λειτουργούν εντός και εκτός του Δημόσιου συστήματος Εκπαίδευσης (Μη τυπική εκπαίδευση) σύμφωνα με τη γενική κατεύθυνση της ΕΕ και του ΟΟΣΑ για «Μάθηση με βάση την εργασία», δηλαδή, μέσω της νέο-μεσαιωνικής μαθητείας που αναπαράγει την ανεργία την ανασφάλεια, την ευελιξία, την εκμετάλλευση .                                                                         

Οι ακριβοπληρωμένες διαφημίσεις στα ΜΜΕ για τη στήριξη δήθεν των ΕΠΑΛ, οι περιοδείες στα πλαίσια της επικοινωνιακής τακτικής του Υπουργείου Παιδείας, του υφυπουργού Μπαξεβανάκη και της ομάδας της ΕΕΚ, δεν μπορούν να κρύψουν πως τα εξοντωτικά αυτά μέτρα έρχονται σε συνέχεια όσων έχουν εφαρμοστεί ήδη μέχρι τώρα, όπως:                  

         ● Η τεράστια μείωση του αριθμού των τομέων και ειδικοτήτων.                                                                           

        ● Η μεγάλη συρρίκνωση του ωρολογίου και αναλυτικού προγράμματος σπουδών στο νέο ΕΠΑΛ, χωρίς καμιά πρόβλεψη για την αναπλήρωσή τους μέσα στο δημόσιο σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.                        

       ● Η καθιέρωση ανελαστικού κατώτερου αριθμού μαθητών στους τομείς και ειδικότητες των ΕΠΑΛ, που αναφέρθηκε πιο πάνω και έχει στόχο τη νέα συρρίκνωση, συγχώνευση τομέων και ειδικοτήτων και σε πολλές περιπτώσεις το κλείσιμο ή υποβιβασμό σχολείων κυρίως στην περιφέρεια. 

● Η εφαρμογή του συστήματος αυτόματου κόφτη τμημάτων γενικής παιδείας και ειδικοτήτων, αλλά και εκπαιδευτικού προσωπικού μέσω μιας ιδιότυπης απόφασης «χαρακτηρισμού φοίτησης» στο τέλος του Α’ τετραμήνου, για τους μαθητές των ΕΠΑΛ, που έχουν ξεπεράσει τα όρια απουσιών.                                                            

Απαιτούμε από το Υπουργείο Παιδείας να σταματήσει τη διάλυση της ΤΕΕ και να πάρει πίσω την απαράδεκτη απόφαση για τις έγγραφές.       

   ● Να δοθεί όλος ο απαραίτητος χρόνος στους μαθητές να ενημερωθούν για να επιλέξουν το σχολείο,  τον τομέα και την ειδικότητα της επιλογής τους.    

     ● Τα τμήματα οι τομείς και οι ειδικότητες των ΕΠΑΛ να ολοκληρωθούν χρονικά όπως κάθε χρόνο το Σεπτέμβριο,  δίνοντας  την δυνατότητα  να ολοκληρωθούν πλήρως και χωρίς dead line οι εγγραφές .

 ● Να εγκριθούν όλα τα ολιγομελή τμήματα τομέων και ειδικοτήτων.                                                                                    

 

                                                                         Για τα Δ. Σ.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΤΑΞΗ
Υπουργείο Παιδείας: Ανώτατο όριο μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες ανά τμήμα
Η Υπουργός Παιδείας απαντά σε αναφορά για τη μείωση μαθητών ανά τμήμα, ξεκαθαρίζοντας τα όρια για Νηπιαγωγεία, Δημοτικά και μαθητές με ειδικές ανάγκες
Υπουργείο Παιδείας: Ανώτατο όριο μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες ανά τμήμα
Νέα μέτρα - ταξίδια
Νέα εποχή για τα ταξίδια στην Ευρώπη: Αυστηρότεροι έλεγχοι, αυξημένα κόστη και νέοι κανόνες
Ψηφιακά σύνορα, τουριστικοί φόροι και περιορισμοί στον μαζικό τουρισμό αλλάζουν τον ταξιδιωτικό χάρτη της Ευρώπης
Νέα εποχή για τα ταξίδια στην Ευρώπη: Αυστηρότεροι έλεγχοι, αυξημένα κόστη και νέοι κανόνες
Τζέκου Δροσής
Έφυγε από τη ζωή η αγαπημένη δασκάλα Δροσή Τζέκου, μόλις σε ηλικία 41 ετών!
Η πρόωρη απώλειά της συγκλονίζει. Η μνήμη της θα παραμείνει ζωντανή μέσα από το έργο της, τα παιδιά που στήριξε και τις αξίες που υπηρέτησε με...
Έφυγε από τη ζωή η αγαπημένη δασκάλα Δροσή Τζέκου, μόλις σε ηλικία 41 ετών!
mavri_tripa
Τι είναι οι ισχυροί κοσμικοί άνεμοι γύρω από τις μαύρες τρύπες – Πώς τους εξηγεί το Αστεροσκοπείο
Νέα έρευνα αποκαλύπτει πως οι υπερμεγέθεις μαύρες τρύπες δεν καταπίνουν μόνο ύλη, αλλά εκτοξεύουν ισχυρούς ανέμους που επηρεάζουν το φως και τη δομή...
Τι είναι οι ισχυροί κοσμικοί άνεμοι γύρω από τις μαύρες τρύπες – Πώς τους εξηγεί το Αστεροσκοπείο