Thumbnail
Αλλαγές στην Ιατρική Εκπαίδευση

ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ…
…ΚΑΙ ΤΟ ΜΑΥΡΟ ΜΕΛΛΟΝ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΤΟΙΜΑΖΟΥΝ

 

Το τελευταίο διάστημα, η κυβέρνηση και το υπουργείο Υγείας έχουν εκκινήσει διαδικασίες προετοιμασίας ενός νέου νόμου, που θα αφορά την οργάνωση των ιατρικών ειδικοτήτων. Ως βάση των προωθούμενων αλλαγών τίθενται οι προτάσεις που προέκυψαν από συνάντηση του -γνωστού για την αντιδραστική του φύση- ΚΕ.Σ.Υ. (Κεντρικό Συμβούλιο Υγείας) με επιστημονικές εταιρείες και «ομάδες εργασίας». Όλοι οι εμπλεκόμενοι ευαγγελίζονται την επίλυση προβλημάτων, όπως η μεγάλη αναμονή για την έναρξη ειδικότητας, για να «χρυσώσουν το χάπι» και να μας πείσουν ότι όλα αυτά γίνονται για το καλό μας. Μια προσεκτική ματιά, όμως, στους βασικούς άξονες, στις δηλώσεις και στους «ευφημισμούς» που συγκροτούν τους σχεδιασμούς τους, αρκεί για να αποκαλυφθεί ότι αυτοί δεν αποτελούν τίποτε άλλο παρά τη χαριστική βολή στα δικαιώματα, τους όρους εργασίας και την προοπτική των νέων γιατρών, βρισκόμενοι σε πλήρη συμφωνία με τη συντελούμενη υγειονομική γενοκτονία, τις τεράστιες ελλείψεις, την υποστελέχωση, τα κλεισίματα-συγχωνεύσεις νοσοκομείων που επίκεινται, την κατάργηση του δικαιώματος του λαού στη δωρεάν περίθαλψη.

Οι επερχόμενες αντιδραστικές αλλαγές στην ιατρική ειδικότητα

«Πρόγραμμα σπουδών (ανά έτος ειδικότητας) και σαφής ποσοτικός και ποιοτικός καθορισμός των προς απόκτηση δεξιοτήτων […]Αξιολόγηση της προόδου του ανά έτος, ανά δεξιότητα, καθώς και ανά εκπαιδευτή»: Αυτό πολύ απλά σημαίνει ότι οι ειδικευόμενοι θα δουν τον τεράστιο φόρτο εργασίας που ήδη καλούνται να φέρουν εις πέρας να γιγαντώνεται, μπαίνοντας σε ένα πλήρως εντατικοποιημένο και επιτηρούμενο πλαίσιο λειτουργίας και γινόμενοι εργαζόμενοι-«λάστιχο», που θα βγάζουν όλη τη «λάντζα». Ανάλογα με το πόσο θα αντεπεξέρχονται, μάλιστα, θα αξιολογούνται, με τον φόβο της «δυσμενούς» αξιολόγησης και της απόλυσης να κρέμεται πάνω από τα κεφάλια τους. Η διατύπωση «αξιολόγηση ανά έτος» συνεπάγεται επίσης και το άνοιγμα του δρόμου για την καθιέρωση συνεχών εξετάσεων, κάτι που θα μετατρέψει την ειδικότητα σε ένα διαρκές εξεταστικό μαρτύριο.

«Υποχρεωτική δημιουργία βιβλιαρίου ειδικευομένου»: Το συγκεκριμένο βρίσκεται σε πλήρη συνάρτηση με τα παραπάνω, καθώς και με την πάγια επιδίωξη συστήματος, κυβερνήσεων και υπουργείων να πειθαρχήσουν απόλυτα το σώμα των ειδικευόμενων γιατρών. Οι εργαζόμενοι θα μπαίνουν σε ένα ιδιότυπο καθεστώς ομηρίας, υπό τον έλεγχο του καθηγητικού κατεστημένου, χωρίς τη δυνατότητα να σηκώνουν κεφάλι και να συμμετέχουν σε απεργιακές κινητοποιήσεις, αφού θα «μετράει» αρνητικά για το βιβλιάριό τους.

«Καθορισμός ελαχίστου αριθμού ειδικευμένων προς ειδικευόμενους ανά ειδικότητα […] έναρξη ειδικότητας τρεις φορές τον χρόνο […] αξιολόγηση και διαπίστευση Ομάδων Εκπαιδευτικών Κέντρων και εφαρμογή υποχρεωτικής κινητικότητας (rotation) μεταξύ αυτών»: Δηλαδή, μείωση των θέσεων ειδικότητας, τόσο με «τον ελάχιστο αριθμό» και τον «αποχαρακτηρισμό» κέντρων και νοσοκομείων που παρέχουν μέχρι στιγμής ιατρική εκπαίδευση, όσο και σε συντονισμό με την προωθούμενη απαξίωση δομών υγείας και τις προετοιμαζόμενες συγχωνεύσεις. Εκτίναξη του χρόνου αναμονής στα ύψη και ειδικευόμενοι-«μπαλάκια» που θα τρέχουν να καλύπτουν τα κενά από εδώ και από εκεί μέσω της κινητικότητας, χάνοντας κάθε έννοια σταθερότητας στην εργασία τους.

«Προετοιμασία και υλοποίηση των Πανελλαδικών Εξετάσεων (γραπτών και προφορικών) για την απόκτηση ειδικότητας σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη τρεις φορές τον χρόνο […]καθορισμός ελάχιστων απαραίτητων μορίων συνεχιζόμενης ιατρικής εκπαίδευσης για τη συμμετοχή στις εξετάσεις […] καθορισμός επιθυμητής σχέσης ειδικού γιατρού προς πληθυσμό»: Εδώ μπορεί να γίνει λόγος για την καθιέρωση ενός τεραστίων διαστάσεων φραγμού για την απόκτηση ειδικότητας (πανελλήνιες όπως στην Τρίτη Λυκείου!), μέσω του οποίου πρακτικά θα γίνεται αδύνατο για ένα μεγάλο κομμάτι νέων γιατρών να πάρουν τον τίτλο του ειδικού. Πρόκειται περί ενός «φίλτρου» ελέγχου του αριθμού των ειδικών γιατρών που θα βγαίνουν στην κοινωνία, σε σύνδεση με τα σχέδια περαιτέρω μείωσής τους, αφού το σύστημα πλέον δεν χρειάζεται άλλους εργαζόμενους στον τομέα της υγείας, από την στιγμή που έχει αποφασίσει ότι αυτή παύει να είναι δικαίωμα και κοινωνικό αγαθό και ότι οι ασθενείς από τα φτωχά και λαϊκά στρώματα θα «πεθαίνουν στην ψάθα». Οι ειδικευόμενοι θα μπαίνουν σε μια διαδικασία ανελέητου ανταγωνισμού και κυνηγιού «μορίων» στα συνέδρια των κάθε λογής εταιρειών, με τα επαγγελματικά τους δικαιώματα που συνδέονται με το πτυχίο και τη λήψη ειδικότητας να είναι «στον αέρα».
«Οι ειδικευόμενοι δεν είναι εργαζόμενοι, αλλά εκπαιδευόμενοι!»: Δήλωση του προέδρου του ΚΕ.Σ.Υ., ο οποίος φαίνεται πως δεν έχει επισκεφτεί ποτέ μια γενική εφημερία νοσοκομείου. Ο δρόμος για την αμισθί ειδικότητα ορθάνοιχτος!

Προγράμματα σπουδών εξόντωσης και εντατικοποίησης

Καταλαβαίνουμε όλοι πολύ καλά πως η επιχειρούμενη αλλαγή του προγράμματος σπουδών μας, από τον πρόεδρο και τη διοίκηση της σχολής, εναρμονίζεται πλήρως με όλα τα προηγούμενα. Ταυτόχρονα, είναι αναπόσπαστο κομμάτι της γενικότερης επίθεσης στον χώρο της εκπαίδευσης και στα φοιτητικά δικαιώματα. Την κατεύθυνση της «εκκένωσης» του πανεπιστημίου από τη μεγάλη μάζα της νεολαίας, την ανύψωση ταξικών φραγμών και την οικοδόμηση της εκπαίδευσης των «λίγων και εκλεκτών».

Το ξέρουν και οι πέτρες πως σε κάθε σχολή που προωθήθηκαν αλλαγές σε προγράμματα σπουδών όλα αυτά τα χρόνια, αυτές έγιναν για να αυξήσουν την εντατικοποίηση της καθημερινότητας και να ολοκληρώσουν την εφαρμογή του ν. Διαμαντοπούλου-Αρβανιτόπουλου. Ενδεικτικά: αλυσίδες μαθημάτων, πρόοδοι, υποχρεωτικές παρακολουθήσεις, διόγκωση ύλης, αλλά και διάλυση των πτυχίων σε πιστωτικές μονάδες και κύκλους, είναι μερικά μόνο απ’ όσα εφαρμόστηκαν. Ας δούμε μόνο τι γίνεται σε άλλες ιατρικές (όπως στην Κρήτη και στην Πάτρα), καθώς και σε πολλές σχολές που έχουν ήδη πραγματοποιηθεί αλλαγές. Τα μαθήματα-τέρατα που ήδη έχουν ανακοινωθεί (π.χ. σύμπτυξη ύλης ΠΑΦΥΣ, Φυσικής σε ένα μάθημα), η αύξηση της «κλινικής εκπαίδευσης», δηλαδή, η ορθοστασία και οι δουλειές του ποδαριού που καμιά σχέση δεν έχουν με την ιατρική εκπαίδευση, αυτό περιγράφουν. Και κανείς δεν πρέπει να αμφιβάλλει ότι έπεται συνέχεια και εφαρμογή όσων παραπάνω αναφέρθηκαν, κάτι που έχει κιόλας φανεί από τις προσπάθειες της διοίκησης για κόψιμο πτυχιακών, μείωση της εξεταστικής περιόδου, καθιέρωση υποχρεωτικών παρουσιών σε μαθήματα επιλογής κ.α.

Η συζήτηση που έχει ανοίξει, λοιπόν, όλο το προηγούμενο διάστημα, καθόλου «αθώα» και «ουδέτερη» δεν είναι! Όσα ψέματα και να λέει ο Σφηκάκης, όσα στημένα ερωτηματολόγια και να στήνει για να καταστήσει τους φοιτητές συνένοχους στην αλλαγή, όσα «πομπώδη» και να διακηρύσσουν οι καθηγητές σε όλους τους τόνους για την «αναβάθμιση» της εκπαίδευσής μας, δεν μπορούν να κρύψουν ότι θέλουν να μας μετατρέψουν σε εντατικοποιημένους και πειθαρχημένους φοιτητές, για να γίνουμε οι αυριανοί υποταγμένοι εργαζόμενοι, αν δεν τα παρατήσουμε στο μεταξύ υπό το βάρος των διαρκών διογκούμενων ταξικών φραγμών!

Δεν θέλουν να μας κάνουν «καλύτερους επιστήμονες», ούτε να εμπλουτίσουν το περιεχόμενο των γνώσεών μας! Αν υπάρχει ένας λόγος που αυτά «πάνε πίσω», αυτός είναι η υγειονομική κόλαση που έχει διαμορφωθεί από τα μνημόνια και τις κυρίαρχες πολιτικές, καθιστώντας αδύνατη την άσκηση της ιατρικής. Ο στόχος τους είναι να μας αποκλείσουν από την εργασιακή προοπτική του γιατρού, να γίνουμε άνεργοι ή ανειδίκευτοι σε ένα διαλυμένο σύστημα υγείας, να πασχίζουμε να αναζητάμε διέξοδο στο διαβόητο «εξωτερικό». Η εντατικοποίηση δεν φέρνει, άλλωστε, γνώση, φέρνει απόγνωση, όπως μπορούν να πιστοποιήσουν όσοι πέρασαν από μια 3η τάξη του λυκείου!

Καθήκον μας να αντισταθούμε!

Να μην μασήσουμε στα ωραία λόγια και τις υποσχέσεις κυβέρνησης-υπουργείου-καθηγητών. Να κάνουμε πέρα την καθεστωτική παράταξη της σχολής μας (Νέα Προοπτική), που αποδεικνύεται ο πολυτιμότερος σύμμαχος του καθηγητικού κατεστημένου. Να μην γίνουμε σύμβουλοι του κράτους και της διοίκησης, όπως μας καλούν διάφορες αριστερές δυνάμεις, με την ατέλειωτη προτασεολογία τους για ένα «πρόγραμμα σπουδών στο ύψος των αναγκών μας», που αναπαράγει αυταπάτες για τον χαρακτήρα της εκπαίδευσης στην κοινωνία της εκμετάλλευσης και κάνει τους συλλόγους συνδιαχειριστές με τους κρατικούς μηχανισμούς.

Να πάρουμε την υπόθεση στα χέρια μας, ζωντανεύοντας τον Σύλλογο και τις Γενικές του Συνελεύσεις, βαδίζοντας στο πλευρό του λαού και του υπόλοιπου υγειονομικού κινήματος, έτσι ώστε να υψώσουμε ανάχωμα στην ισοπέδωση των δικαιωμάτων μας σε σπουδές-δουλειά-ελευθερίες!


Αγωνιστικές Κινήσεις ΑΕΙ- ΤΕΙ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

zetta_makri
Μακρή: Τα στοιχεία για παράλληλη στήριξη, τμήματα ένταξης και διορισμούς
Στοιχεία για παράλληλη στήριξη, τμήματα ένταξης και διορισμούς εκπαιδευτικών από την υφυπουργό Ζ. Μακρή
Μακρή: Τα στοιχεία για παράλληλη στήριξη, τμήματα ένταξης και διορισμούς
mourtzoukou
Συγκλονιστική κατάθεση της νονάς του παιδιού της Μουρτζούκου για τη νύχτα του θανάτου
Συγκλονιστικές αποκαλύψεις από τη νονά του δεύτερου παιδιού της Ειρήνης Μουρτζούκου
Συγκλονιστική κατάθεση της νονάς του παιδιού της Μουρτζούκου για τη νύχτα του θανάτου
άρωμα
Αρώματα και υγεία: Έρευνα προειδοποιεί για τους κρυφούς κινδύνους των χημικών ουσιών
Συνδέονται με προβλήματα όπως η αντίσταση στην ινσουλίνη, καρδιοπάθειες και ακόμη και μείωση της νευροανάπτυξης
Αρώματα και υγεία: Έρευνα προειδοποιεί για τους κρυφούς κινδύνους των χημικών ουσιών