Με μεγάλη μας έκπληξη πληροφορηθήκαμε από τα ΜΜΕ ότι πραγματοποιείται σύσκεψη στελεχών εκπαίδευσης, ύστερα από πρόσκληση του αντιπεριφερειάρχη κ. Καραΐσκου, με θέμα συζήτησης τη διεύρυνση των κτιριακών υποδομών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας στην πόλη μας, η οποία σχετίζεται άμεσα με την κατάργηση του 16ου Δημοτικού Σχολείου Λαμίας.
Ταυτόχρονα δημοσιεύτηκε ανακοίνωση τριών πολιτών εκ των οποίων προσυπογράφουν δύο πρώην Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης. Προκαλεί πράγματι απογοήτευση πως ένας εκπαιδευτικός που μάλιστα υπηρέτησε σε τέτοιες θέσεις, μπορεί να υπογράφει ένα τέτοιο κείμενο, που στερείται κάθε παιδαγωγικής γνώσης και ευαισθησίας, αντιμετωπίζοντας τους μαθητές ενός σχολείου ως αριθμούς, τους οποίους μπορεί να μετεγγράψει και να στριμώξει στα όμορα σχολεία.
Ξεκαθαρίζουμε ότι για μας τέτοιο δίλημμα δεν υφίσταται. Υποστηρίζουμε τη βιώσιμη ανάπτυξη του πανεπιστημίου και τη στέγασή του σε ενιαίο χώρο που θα καλύπτει τις ανάγκες λειτουργίας του, όχι μόνο προσωρινά, αλλά θα εξασφαλίζει και την προοπτική επέκτασής του με την προσθήκη και άλλων σχολών. Πιστεύουμε ότι το πανεπιστήμιο αποτελεί πυλώνα πνευματικής , πολιτιστικής και οικονομικής ανάπτυξης του τόπου μας και θεωρούμε ότι η προσωρινή στέγασή του σε σχολικές αίθουσες δεν εξασφαλίζει την μελλοντική προοπτική του.
Θεωρούμε τουλάχιστον παράλογο να κλείσει οριστικά ένα από τα αρτιότερα από πλευράς κτιριακών υποδομών δημοτικό σχολείο της πόλης μας, ώστε να στεγαστούν προσωρινά τα τμήματα του πανεπιστημίου. Στην περιοχή του ευρύτερου κέντρου η ακαταλληλότητα των σχολικών κτιριακών υποδομών είναι εμφανής. Επιπροσθέτως σε καμιά περίπτωση δεν διασφαλίζεται η στέγαση και η ανάπτυξη του πανεπιστημίου όπως η εκπαιδευτική κοινότητα το οραματίζεται. Η λογική του «γκρεμίζω για να χτίσω πάνω σε ερείπια» θέτοντας το ψευτοδίλημμα δημοτικό σχολείο ή πανεπιστήμιο μας βρίσκει κάθετα αντίθετους.
Η αριθμολαγνική επιχειρηματολογία αυταπόδεικτα καταρρίπτεται, καθώς δεν αναφερόμαστε σε αντικείμενα αλλά σε μαθητές και το κυρίαρχο ζητούμενο δεν είναι αν χωρούν ή όχι σε ένα σχολείο, αλλά η παροχή της όσο το δυνατόν ποιοτικότερης εκπαίδευσης. Αυτή εξασφαλίζεται σε μεγαλύτερο βαθμό σε τμήματα με αριθμό μαθητών κοντά στους είκοσι παρά σε τμήματα με εικοσιπέντε ή είκοσι έξι μαθητές που θα προκύψουν από τυχόν συνένωση σχολείων.
Δηλώνουμε απερίφραστα τη συμπαράστασή μας στον αγώνα των φοιτητών για μόνιμη και κατάλληλη στέγαση του πανεπιστημίου, έτσι ώστε να διασφαλίζεται και σε αυτούς η παρεχόμενη ποιότητα της εκπαίδευσης. Ταυτόχρονα όμως θα υπερασπιστούμε και τα μορφωτικά δικαιώματα όχι μόνο των μαθητών του 16ου Δημοτικού Σχολείου Λαμίας αλλά και των όμορων σχολείων που δεν διαθέτουν τις κατάλληλες σχολικές υποδομές για να υποδεχτούν το σύνολο των μαθητών ενός δωδεκαθέσιου σχολείου.
Τέλος καλούμε όλους τους αρμόδιους φορείς, τον Δήμο, την Περιφέρεια και τους υπηρεσιακούς παράγοντες της εκπαίδευσης που εκπροσωπούν το Υπουργείο Παιδείας να δηλώσουν ξεκάθαρα, δημόσια και άμεσα τη θέση τους, ώστε να επανέλθει η ηρεμία στην εκπαιδευτική κοινότητα και στις οικογένειες των μαθητών.
Σύλλογος εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Φθιώτιδας
Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 16ου Δημοτικού Σχολείου Λαμίας
Σύλλογος Διδασκόντων 16ου Δημοτικού Σχολείου Λαμίας
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη