Thumbnail
ΠΑΣΣΔΕ

Η παρούσα επιστολή, από μέρους του «ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟY ΣΥΛΛΟΓΟY ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΚΑΙ ΩΡΟΜΙΣΘΙΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ - ΠΑ.Σ.Σ.Δ.Ε.», του συλλόγου που εκπροσωπεί την συντριπτική πλειοψηφία των επί τόσα έτη εργαζομένων στα ΣΔΕ, δεν αποτελεί μόνο μια ενέργεια διαμαρτυρίας, αλλά μια φωνή αφύπνισης, για την επιδιωκόμενη υποβάθμιση του επιπέδου σπουδών στα ΣΔΕ.

Μέσω μια σειράς επαφών, οι οποίες περιλάμβαναν, μεταξύ άλλων, συναντήσεις με την Αντιπρόεδρο του ΙΝΕΔΙΒΙΜ και τον Υφυπουργό Παιδείας, αρμόδιο για τη Δια Βίου Μάθηση, αναλύσαμε τα ζητήματα της έγκαιρης στελέχωσης των σχολείων με προσωπικό (εκπαιδευτικούς και συμβούλους) που δεν διασφαλίζεται τα τελευταία χρόνια. Παράλληλα επισημάναμε την μεγάλη σημασία της διασφάλισης της ποιότητας του εν λόγω δυναμικού και την μεγάλη καθυστέρηση στις πληρωμές μας, που δεν έχουν ακόμη ολοκληρωθεί για την προηγούμενη σχολική χρονιά

Με αυτά ως δεδομένα, πέρα από τις αναλυτικές συζητήσεις, θέσαμε στη διάθεση των εμπλεκομένων το από 24/10/2016 υπόμνημα (passde.blogspot.gr/2016/11/24102016), με ειλικρινή σκοπό να αποτελέσει ένα λιθαράκι προς την υλοποίηση των παραπάνω στόχων.

Αντ’ αυτού έχουμε, με καθυστέρηση μηνών και μόλις σήμερα (14/02/2017) τις Προσκλήσεις Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς και συμβούλους.

Και σαν να μην έφτανε η τεράστια καθυστέρηση, τα δημοσιευμένα «κριτήρια» δεν ανταποκρίνονται σχεδόν σε καμία από τις βασικές προτάσεις/θέσεις του συλλόγου, δεν ανταποκρίνονται στο αίτημα για ποιοτική αναβάθμιση των σπουδών στα ΣΔΕ, αλλά δεν ανταποκρίνονται ούτε στην κοινή λογική.

Αναλυτικότερα:

1. Η απαράδεκτη αναφορά σε «συμβάσεις έργου ωριαίας αντιμισθίας» μας βρίσκει απόλυτα αντίθετους, μια και συνεχίζει την πρακτική της «ομηρίας» και της οριακής νομιμότητας, γεγονός που το θέσαμε στο σύνολο των επαφών μας και -σε θεωρητικό τουλάχιστον επίπεδο- έτυχε της συμπαράστασης των συνομιλητών μας. Δημιουργεί εκπαιδευτικούς-εργολάβους, χωρίς τη δυνατότητα ασφάλισης και ένταξής τους στο ταμείο ανεργίας  και προκαλεί προβλήματα στην αναγνώριση της προϋπηρεσίας μας.

2. Η μοριοδότηση της διδακτικής εμπειρίας στα ΣΔΕ, αντί να αυξηθεί, συρρικνώνεται και άλλο, δίνοντας την αίσθηση πως δεν είναι επιθυμία η πρόσληψη έμπειρου εκπαιδευτικού δυναμικού. Σε συνδυασμό με την πρόσφατη ψήφιση άρθρου, που αναφέρεται στην διάθεση εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στα ΣΔΕ χωρίς προαπαιτούμενη επιμόρφωση και εμπειρία στην εκπαίδευση ενηλίκων, καταλαβαίνουμε πως ο κίνδυνος της υποβάθμισης του επιπέδου σπουδών στα ΣΔΕ είναι κάτι παραπάνω από εμφανής. Παρόμοιοι προβληματισμοί υπάρχουν και για την μειωμένη μοριοδότηση της προϋπηρεσίας των συμβούλων.

Στο σημείο αυτό να επισημάνουμε ότι σε περσινή συνεδρίαση επιτροπής της βουλής για την εκπαίδευση στις φυλακές, οι Γ.Γ του Υπουργείου Παιδείας κ.κ Παπαγεωργίου και Παντής, δήλωσαν ότι, αφού δεν είναι δυνατή για τους ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς των ΣΔΕ η σύναψη πολυετών συμβάσεων ή η ανανέωσή τους, θα έπρεπε να εξασφαλίζεται το ίδιο αποτέλεσμα (δηλαδή η συνέχιση της απασχόλησης των έμπειρων εκπαιδευτών) με ανάλογη μοριοδότηση της προϋπηρεσίας στα ΣΔΕ. Γιατί τότε τα κριτήρια κινούνται προς την εντελώς αντίθετη κατεύθυνση, αυτή της πλήρους απαξίωσης της προϋπηρεσίας;

3. Το σημείο που μας δημιούργησε -πέρα από εκνευρισμό- έκπληξη είναι η απουσία οποιασδήποτε μορφής μοριοδότησης της Πιστοποίησης Εκπαιδευτών Ενηλίκων (ΕΟΠΠΕΠ), η οποία αγνοεί -πέρα από την Ευρωπαϊκή Νομοθεσία-  την απόκτηση ενός πολύ σημαντικού προσόντος, ειδικά όταν αναφερόμαστε στους ενήλικους εκπαιδευόμενους των ΣΔΕ. Θα μπορούσαμε να αναφερθούμε στις προφορικές δεσμεύσεις, αλλά δεν έχει νόημα. Θα περιοριστούμε στο ότι πρέπει να προσδιοριστεί ο λόγος της εκ διαμέτρου διαφορετικής αντιμετώπισης του θέματος της Πιστοποίησης Εκπαιδευτών Ενηλίκων στα ΙΕΚ, που υπάγονται στο ΙΝΕΔΙΒΙΜ, όπου έχουμε την παρουσία πινάκων πιστοποιημένων και μη.

Αντίστοιχο θέμα έχει προκύψει και με την απουσία από την προκήρυξη της άδειας ασκήσεως επαγγέλματος ψυχολόγου.

4. Τέλος, με αγανάκτηση διαπιστώσαμε την αλλαγή στις αναθέσεις για το γνωστικό αντικείμενο της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης - και ενώ το λάθος για το γνωστικό αντικείμενο των Φυσικών Επιστημών διορθώθηκε (σε σχέση με την προκήρυξη για τις αποσπάσεις μονίμων εκπαιδευτικών στα ΣΔΕ).

Η συγκεκριμένη αλλαγή μπορεί να έχει άμεση και σοβαρή επίπτωση στην ποιότητα εκπαίδευσης ενός κρίσιμου γραμματισμού, πετώντας, ουσιαστικά, εκτός σχολείων το έμπειρο και επιστημονικά καταρτισμένο προσωπικό, που μέχρι σήμερα και για πολλά έτη προσέφερε τις γνώσεις του στους εκπαιδευόμενους των ΣΔΕ. Θέλουμε να πιστεύουμε πως η συγκεκριμένη αλλαγή έγινε/παρέμεινε εκ παραδρομής και θα υπάρξει άμεση (όπως έγινε και στην περίπτωση των Φυσικών Επιστημών) επανόρθωση.

Με βάση τα παραπάνω ζητάμε, έστω και την ύστατη ώρα, την διόρθωση των προαναφερομένων σημείων. Περιμένουμε την από μέρους σας επικοινωνία, ώστε να σας εξηγήσουμε με σαφήνεια γιατί πρέπει να υπάρξει διόρθωση των -εκ παραδρομής θέλουμε να πιστεύουμε- σοβαρών αστοχιών. Δώστε τη δυνατότητα να συμβάλουμε στην βελτίωση του επιπέδου σπουδών των ΣΔΕ, το οποίο πιστεύουμε πως είναι ο κοινός μας στόχος.

Με τιμή και ειλικρινή πρόθεση συνεργασίας, δηλώνουμε για μια ακόμη φορά στη διάθεσή σας.

Το ΔΣ του ΠΑΣΣΔΕ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

«Κανόνι» σε μεγάλη ασφαλιστική στην Ελλάδα - Χιλιάδες οδηγοί χωρίς κάλυψη από 1η Ιουλίου!

Πολύ σημαντική ανακοίνωση της Πειραιώς για όλους τους χρήστες- Τι πρέπει να κάνετε

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

iep
ΙΕΠ: Στοχασμός και τεχνητή νοημοσύνη - Το σχολείο του αύριο ξεκινά σήμερα
Το “The Lyceum Project 2025” ανοίγει διάλογο για την εκπαίδευση στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης – Παρασκευή 20 Ιουνίου στο Ωδείο Αθηνών
ΙΕΠ: Στοχασμός και τεχνητή νοημοσύνη - Το σχολείο του αύριο ξεκινά σήμερα
ftiakste-laxanokipo-sto-mpalkoni-sas-03.jpg
Καταγγελία εκπαιδευτικών: Λαχανόκηποι πολυτελείας στα σχολεία της... ένδειας
Έντονες αντιδράσεις για το πρόγραμμα δημιουργίας σχολικών λαχανόκηπων εν μέσω οικονομικής ασφυξίας στα σχολεία
Καταγγελία εκπαιδευτικών: Λαχανόκηποι πολυτελείας στα σχολεία της... ένδειας