Thumbnail
ΕΛΜΕ Ροδόπης 

Καταγγέλουμε την εγκύκλιο του ΥΠΠΕΘ με αρ. πρωτ.: 137201/Γ1 /25-8-2016 (την πρώτη και την τροποποιητική) με το παρακάτω θέμα:  «Προγραμματισμός άμεσων ενεργειών προς τοποθέτηση εκπαιδευτικών σε σχολικές μονάδες»

Με μια απαράδεκτη εγκύκλιο, το Υπουργείο Παιδείας απαιτεί από τα 
ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΠΕ της χώρας να συνεδριάσουν και μέχρι την Παρασκευή 02-09-2016 στις 10:00 , να ολοκληρώσουν τις υπηρεσιακές μεταβολές (τοποθετήσεις υπεράριθμων, διάθεση ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΠΕ και αποσπασμένων) με βάση τα στοιχεία του  «myschool» λαμβάνοντας υπόψη α’ και β’ ανάθεση. Επιπρόσθετα στις 14:00  ζητά να  γίνουν οι κοινές συνεδριάσεις ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΠΕ για τη διαχείριση των  κοινών ειδικοτήτων.

·         Η υποχρέωση των ΠΥΣΔΕ για σύνταξη πινάκων λειτουργικών κενών είναι το αποτέλεσμα της ερμηνείας που έδωσε ο συντάκτης της εγκυκλίου στο παρακάτω απόσπασμα του Π.Δ 50/96/αρθρο 14/παραγραφος 7  το οποίο αναφέρει τα εξής: «Οι εκπαιδευτικοί που εξακολουθούν να είναι υπεράριθμοι μετά τις παραπάνω ρυθμίσεις παραμένουν στο σχολείο όπου κρίθηκαν ως υπεράριθμοι και διατίθενται σε άλλες σχολικές μονάδες για συμπλήρωση του ωραρίου τους σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 14 παρ. 14 του Ν. 1566/1985. Για το σκοπό αυτό ανακοινώνονται από τις αρμόδιες Διευθύνσεις τα σχολεία στα οποία υπάρχουν ανάγκες και καλούνται οι εκπαιδευτικοί με αίτησή τους να δηλώσουν κατά σειρά προτίμησης όλα τα παραπάνω σχολεία. Η διάθεση αυτών γίνεται με τη σειρά προτίμησης και το σύνολο των μονάδων μετάθεσής τους.»

·         Δεν υπάρχει πρόβλεψη στην παρούσα εγκύκλιο ( ούτε στην τροποποιητική της) για επικαιροποίηση του πίνακα και ως εκ τούτου ο πίνακας αυτός θα είναι  οριστικός!

·         Δεν υπάρχει πρόβλεψη στην παρούσα εγκύκλιο ( ούτε στην τροποποιητική της) για χρονικό περιθώριο ενστάσεων

·         Δεν προσδιορίζεται με σαφήνεια  στην παρούσα εγκύκλιο ( ούτε στην τροποποιητική της) η διαδικασία με την οποία οι συνάδελφοι κοινών ειδικοτήτων με την Α/θμια θα υποβάλλουν αιτήσεις και με ποια διαδικασία θα τοποθετηθούν  ( δηλ. με δεδομένο ότι οι τοποθέτηση τους θα γίνει σε κοινή συνεδρίαση ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΠΕ , θα κάνουν αιτήσεις και επί ποιου πίνακα κενών ( δηλ εκείνου της Β/θμιας , εκείνου της Α/θμιας ή θα έχουν δικαίωμα να κάνουν και στους δυο)

«Είναι προφανές ότι τα νομικής φύσεως προβλήματα που προκύπτουν από όλη τη διαδικασία σύνταξης πινάκων λειτουργικών κενών και γενικότερα επί του περιεχομένου των εγκυκλίων είναι σοβαρά. Το συμπέρασμα  είναι ότι ή έχουν  γραφτεί στο πόδι (πράγμα πολύ συνηθισμένο τον τελευταίο καιρό σε ότι αφορά διοικητικά έγγραφα που προέρχονται από το Υπουργείο) ή ότι υπάρχει η πρόθεση από το Υπουργείο να ταυτίσει τη διαδικασία προσδιορισμού λειτουργικών κενών και πλεονασμάτων με εκείνη των οργανικών λες και η μια έννοια είναι ίδια με την άλλη ενώ είναι εντελώς διαφορετικές ( χωρίς μάλιστα να δίνεται η δυνατότητα επικαιροποίησης των πινάκων  μετά την Παρασκευή 02-09-2016 και επομένως δυνατότητα διόρθωσης των τοποθετήσεων , ούτε προβλέπεται κάτι για περίοδο ενστάσεων επί του περιεχομένου τους!! ).

Ως εκ τούτου : ΕΙΝΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΑΔΥΝΑΤΟ (ΙΣΩΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΝΟΜΟ) ΝΑ ΣΥΝΤΑΧΘΕΙ ΟΠΟΙΟΣΔΗΠΟΤΕ ΟΡΙΣΤΙΚΟΣ (γιατί άλλον πίνακα η εγκύκλιος δεν προβλέπει, αφού δεν επιτρέπει επικαιροποίηση) ΚΑΙ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΑΞΙΟΠΙΣΤΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΩΝ ΚΕΝΩΝ ΚΑΙ ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΩΝ , ΠΡΙΝ  ΝΑ ΣΥΜΒΟΥΝ ΤΑ ΕΞΗΣ:

Α) Να έχουν οριστικοποιηθεί τα τμήματα των  σχολικών  μονάδων( μετά το τέλος των μεταγραφών, των οριστικών δηλώσεων προτίμησης Ο.Π. στα ΓΕΛ ,και των  τομέων – ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ)  και να ξανασυνεδριάσουν  ενδεχομένως οι σύλλογοι για νέα κατανομή των αντικειμένων και να γίνει 2η επικαιροποίηση του myschool.

Β) Να έχουν τοποθετηθεί τυχόν νέα στελέχη σε κενούμενες  ή κενές θέσεις.

Γ) Να έχει καθοριστεί διαδικασία σύνδεσης των πινάκων που θα συντάσσουν τα ΠΥΣΔΕ και τα ΠΥΣΠΕ εφόσον έχουμε διάθεση κοινών ειδικοτήτων από την Β/θμια στην Α/θμια.

Με βάση το παραπάνω σκεπτικό , μέχρι πέρυσι, η συντριπτική πλειοψηφία των ΠΥΣΔΕ , δεν προχωρούσε σε ανάρτηση πινάκων λειτουργικών κενών. Τώρα όλα τα ΠΥΣΔΕ είναι υποχρεωμένα πλέον ( αφού το «εντέλλεσθε» είναι ξεκάθαρο) να προχωρήσουν στην σύνταξη ΕΝΟΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΠΙΝΑΚΑ, ΧΩΡΙΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗΣ  Ή ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΕΝΣΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΩΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ ΧΩΡΙΣ ΑΥΤΟΙ ΠΛΕΟΝ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΤΗ  ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΗΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗΣ ΤΟΥΣ ΣΕ ΕΠΟΜΕΝΗ ΦΑΣΗ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΨΕΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟ ΚΕΝΟ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΑΝ ΤΟ ΕΧΟΥΝ ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΒΕΙ ΣΤΗΝ ΑΙΤΗΣΗ ΤΟΥΣ ΑΦΟΥ ΑΥΤΗ ΘΑ ΠΑΨΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΕΡΓΗ  Ή ΑΚΟΜΑ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΟΥΝ ΣΤΗ ΔΙΑΘΕΣΗ ΤΟΥ ΠΥΣΔΕ Ή ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΟΙ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΑΝ ΣΤΗ ΠΟΡΕΙΑ ΠΡΟΚΥΨΕΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟ ΚΕΝΟ.(στο όνομα υποτίθεται της προάσπισης της διαφάνειας ,της ελαχιστοποίησης των πελατειακών σχέσεων μεταξύ των συναδέλφων και των μελών  των υπηρεσιακών συμβουλίων και της έγκαιρης στελέχωσης των σχολικών μονάδων πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς)

Ας μιλήσουμε όμως  για την ταμπακέρα που κρύβεται πίσω από τις εγκυκλίους αυτές. Επειδή από τη φύση τους  τα λειτουργικά κενά είναι πάντα περισσότερα από τα οργανικά , ΟΣΟ ΠΙΟ ΓΡΗΓΟΡΑ ΚΛΕΙΔΩΣΟΥΝ ΤΑ ΝΟΥΜΕΡΑ ΤΟΣΟ ΛΙΓΟΤΕΡΟΥΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΟΣΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΟΝΙΜΟΥΣ .Ο κάθε ένας επί αυτού ας βγάλει τα συμπεράσματα του.

Πρέπει, λοιπόν, να διασφαλιστεί:

Α) Να υπάρχει δυνατότητα επικαιροποίησης του πίνακα ,  όσες φορές κρίνει το Συμβούλιο ότι είναι απαραίτητο, μέχρι τουλάχιστον να οριστικοποιηθεί ο αριθμός τμημάτων ανά σχολική μονάδα ( είτε πρόκειται για τμήμα γενικής παιδείας , είτε για Ο.Π. , είτε για ειδικοτήτων) ,να ολοκληρωθεί η διαδικασία  τοποθέτησης θέσεων ευθύνης σε κενούμενες ή κενές θέσεις η οποία εκκρεμεί από το καλοκαίρι με ευθύνη του Υπουργείου.

Β) Να εξασφαλιστεί ότι , σε περίπτωση που στην πορεία εμφανιστεί στον πίνακα  λειτουργικό κενό ειδικοτήτων κοινών με την Αθμια , συνάδελφος ο όποιος έχει διατεθεί εκεί , να έχει τη δυνατότητα να επιστρέψει στο ΠΥΣΔΕ και να καταλάβει το κενό αυτό»

Από τα παραπάνω είναι προφανές ότι :

ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΕΝΑ ΒΗΜΑ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΔΥΟ ΒΗΜΑΤΑ ΠΙΣΩ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΤΗΣ ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑΣ , ΤΟΤΕ ΤΙ ΣΟΪ ΠΡΟΟΔΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΗ:!!

Τι ενδιαφέρει τον Υπουργό αν όλα γίνουν πρόχειρα και μετά κληθούν τα  ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΠΕ να διευθετήσουν το «ρημαγμένο τοπίο»; Φτάνει που στις 11  Σεπτεμβρίου θα πει «τα είχαμε όλα έτοιμα και ήταν όλοι στη θέση τους».

Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να αποσύρει αμέσως αυτήν την εγκύκλιο που έχει σαν αποτέλεσμα την  καταστρατήγηση των δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών. Αν πράγματι η κυβέρνηση ενδιαφερόταν για την ποιότητα της δημόσιας παιδείας, θα  έκανε μόνιμους διορισμούς και θα τερμάτιζε τη λιτότητα και στην παιδεία και σε ολόκληρη την κοινωνία. Αντί αυτών, όμως, προτιμά την υποταγή στους μνημονιακούς κόφτες και καταφεύγει σε αλχημείες, μεθοδεύσεις και τεχνάσματα χωρίς κανένα ουσιαστικό αποτέλεσμα.

Θα ήταν τουλάχιστον πιο σοφό για τον Υπουργό Παιδείας να σεβαστεί την κοινή λογική, να κατανοήσει ότι όλα αυτά δεν μπορούν να εφαρμοστούν και να αφήσει τα Υπηρεσιακά Συμβούλια να κάνουν τη δουλειά τους και προπαντός με σεβασμό στα δικαιώματα των εκπαιδευτικών που πρέπει να τοποθετηθούν, αφού γίνουν οι αναθέσεις και οι κατανομές από τους Συλλόγους Διδασκόντων, αφού λάβουν γνώση των κενών και υποβάλουν  αιτήσεις προτίμησης.

Η ΕΛΜΕ Ροδόπης θα στηρίξει τις πρωτοβουλίες των Εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών και Σωματείων με στόχο την ακύρωση των σχεδίων του Υπουργείου Παιδείας και τη διασφάλιση της λειτουργίας των  σχολείων με το αναγκαίο μόνιμο προσωπικό.

 

 

Για το ΔΣ της ΕΛΜΕ Ροδόπης

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 16/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

toualeta
Αυνανισμός: Ουρολόγος καταρρίπτει τους πιο κοινούς μύθους
Όπως μάλιστα η ίδια διευκρινίζει με τους μύθους ότι η αυτοϊκανοποίηση μπορεί να οδηγήσει σε τύφλωση ή στην ανάπτυξη τριχοφυΐας στις παλάμες δήλωσε...
Αυνανισμός: Ουρολόγος καταρρίπτει τους πιο κοινούς μύθους