Από την προηγούμενη εβδομάδα ένα παράλογο σκηνικό εκτυλίσσεται σε Δημοτικό Σχολείο του Χολαργού. Πρωταγωνιστές σε αυτό, γονείς μαθητών ενός τμήματος του σχολείου, οι οποίοι με απόφασή τους προέβησαν σε αποχή των παιδιών τους από τα μαθήματα, με τη γενικόλογη και ανυπόστατη δικαιολογία του «προβλήματος επικοινωνίας/συνεργασίας» της συναδέλφισσάς μας δασκάλας του τμήματος απαιτώντας την αποχώρηση της δασκάλας από το τμήμα . Συνεπικουρώντας την ενέργεια αυτή ο Σύλλογος Γονέων του σχολείου, με απόφαση της Γενικής Συνέλευσής του, καλεί για «δράση των γονέων μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα αναλόγως των συνθηκών».
Οι ενέργειες των συγκεκριμένων γονιών και του συλλόγου Γονέων οδηγούν στη θλιβερή διαπίστωση της άγνοιας που τους διακατέχει ως προς το ρόλο τους στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής κοινότητας, ρόλο διακριτό, που αφορά τη συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς και το σχολείο για την αντιμετώπιση των σοβαρότατων προβλημάτων που αντιμετωπίζει το σχολείο σήμερα, όπως η έλλειψη προσωπικού, η υποχρηματοδότηση, η υπολειτουργία των δομών του ( υποστηρικτικές δομές, ολοήμερα τμήματα) και τόσα άλλα και όχι την παρέμβαση στην άσκηση του εκπαιδευτικού τους έργου, το οποίο αποτελεί αποκλειστική αρμοδιότητα των εκπαιδευτικών και των οργάνων του σχολείου.
Πρωτίστως όμως με τη στάση τους αυτή συμβάλλουν στην προσπάθεια απαξίωσης των εκπαιδευτικών και του σχολείου στα μάτια των παιδιών που συστηματικά και μεθοδευμένα επιχειρείται λειτουργώντας αντιπαιδαγωγικά απέναντι στα ίδια τα παιδιά τους. Φέρουν κατά συνέπεια σοβαρή ευθύνη για τη διάρρηξη της σχέσης εμπιστοσύνης μεταξύ γονέων, μαθητών και εκπαιδευτικών.
Ταυτόχρονα καταλήγουν να αποτελούν ένα ακόμα φορέα πίεσης απέναντι στους εκπαιδευτικούς που καθιστά την καθημερινότητα του σχολείου ακόμα πιο δύσκολη και ψυχοφθόρα ανασταλτική για την ανάπτυξη μιας δημιουργικής και χαρούμενης παιδαγωγικής σχέσης ανάμεσα στους δασκάλους και τα παιδιά.
Παράλληλα η ίδια η ολιγοήμερη αποχή, ενέργεια η οποία μπορεί να αποτελέσει μέτρο άσκησης πίεσης για την επίλυση των σοβαρότατων προβλημάτων που αντιμετωπίζει σήμερα το Δημόσιο Σχολείο, χρησιμοποιήθηκε, παρακωλύοντας την ομαλή του λειτουργία και στερώντας από τους μαθητές την παρακολούθηση των μαθημάτων τους, στην αντίθετη κατεύθυνση για σκοπούς που ταλαιπωρούν περισσότερο το ήδη πληγωμένο σώμα της Εκπαίδευσης.
Ποια ήταν η στάση της Διοίκησης;
Ο αρμόδιος σχολικός σύμβουλος ενώ υπήρχε σοβαρό παιδαγωγικό πρόβλημα με τη στάση των γονέων και την απουσία των μαθητών από το σχολείο για τρεις ολόκληρες μέρες και ενώ εκλήθη από το σύλλογο διδασκόντων παρέμεινε απών και ανενεργός.
Ο Διευθυντής Εκπαίδευσης ενώ ως διοικητικός προϊστάμενος γνωρίζει ότι δεν υπήρχε κανένα διοικητικό παράπτωμα της συναδέλφισσας μας δεν υπερασπίστηκε ως όφειλε την εκπαιδευτικό.
Ο Σύλλογός μας ενημερώθηκε και βρέθηκε δίπλα στο σύλλογο διδασκόντων και στην εκπαιδευτικό. Η πρόεδρος του Συλλόγου παραβρέθηκε στη συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων για το θέμα αυτό, όπου επισημάνθηκε ότι η κατανομή των τμημάτων στους εκπαιδευτικούς αποτελεί αποκλειστική αρμοδιότητα του Συλλόγου διδασκόντων και αποφασίστηκε η κοινή αλληλέγγυα στάση όλων των μελών του καθώς και του Συλλόγου μας απέναντι στη συναδέλφισσά μας.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Τα φαινόμενα εκφοβισμού που δεχόμαστε οι εκπαιδευτικοί ως προς το παιδαγωγικό και εκπαιδευτικό μας έργο και την υπεράσπισή του μέσα σε συνθήκες που ευνοούν τη μεθοδευμένη υποβάθμιση και απαξίωσή του δεν είναι άσχετα με την επιχείρηση υποβάθμισης και απαξίωσης του δημόσιου σχολείου, με την προσπάθεια υποταγής και εγκλωβισμού των εκπαιδευτικών σε αυτές τις στοχεύσεις.
Συνδέονται με την παρατεταμένη κρίση που βιώνει ολόκληρο το σώμα της κοινωνίας, με την κλιμάκωση του κοινωνικού αυτοματισμού για τον κατακερματισμό των εργαζομένων και τον αποπροσανατολισμό τους από την αντιμετώπιση των κοινών οξύτατων προβλημάτων, με τον "κανιβαλισμό" εντός του κοινωνικού ιστού που λειτουργούν συντονισμένα και στοχευμένα στην ίδια κατεύθυνση.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Καταγγέλλουμε την ΄΄απουσία΄΄ της Διοίκησης στην αντιμετώπιση των προβλημάτων του Σχολείου.
Προασπίζουμε τον επιστημονικό και παιδαγωγικό ρόλο μας προς όφελος των μαθητών μας και του Δημόσιου Σχολείου. Δεν επιτρέπουμε σε κανένα να παρεμβαίνει απαξιωτικά στο λειτούργημά μας, ο καθένας από μας με την προσωπική του στάση και συλλογικά μέσα από στη στάση και δράση του Συλλόγου Διδασκόντων.
Συσπειρωνόμαστε στο σωματείο μας, ενημερώνουμε τους εκπροσώπους του Συλλόγου μας για τέτοιου είδους προβλήματα και δρούμε συλλογικά και συντονισμένα.
Στηρίζουμε το Σχολείο μας, υπερασπιζόμαστε τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας, προασπίζουμε το λειτούργημά μας και την εργασιακή μας αξιοπρέπεια.
Το Δ.Σ. του συλλόγου μας καλεί το Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων του σχολείου και τον σύλλογο διδασκόντων του σχολείου σε κοινή συνάντηση για το θέμα, την Τρίτη 10 Νοεμβρίου 2015, ώρα 6.30 μ.μ. στα γραφεία του συλλόγου μας.
Για το Δ.Σ. του Συλλόγου
Η Πρόεδρος Η Γεν. Γραμματέας
Μαρία Κολόζη Άννα Μάγια Σταυροπούλου
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη