ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ #13 (30/09/2015)
Ενημερωτικό του αιρετού στο ΠΥΣΔΕ Κορινθίας Πάνου Ντούλα,
εκλεγμένου με το ψηφοδέλτιο της Α.Κ.Ε. - ΔΙΚΤΥΟ
1) Τοποθετήσεις σε Λειτουργικά
Το ΠΥΣΔΕ σε 5 διαδοχικές συνεδριάσεις έκανε το μεγαλύτερο ποσοστό τοποθετήσεων σε λειτουργικά κενά (οι συνεδριάσεις συνεχίζονται). Σε αυτές τις συνεδριάσεις διατυπώσαμε την άποψη ότι το θεσμικό πλαίσιο είναι ασαφές όσον αφορά την ακριβή διαδικασία των τοποθετήσεων. Ζητήσαμε να γίνουν τα εξής:
· Να βγει Πίνακας Λειτουργικών Κενών, όπως γίνεται άλλωστε και σε άλλα ΠΥΣΔΕ (πχ Φθιώτιδας).
· Να βγει Πίνακας Λειτουργικά Υπεράριθμων (όπως έγινε πχ στη Θεσσαλονίκη) και να ζητηθεί από όλους αυτούς τους συναδέλφους να προβούν σε δήλωση προτίμησης. Να μην πηγαίνει πουθενά κανείς χωρίς αίτηση.
· Να γίνουν οι τοποθετήσεις με την εξής σειρά: α) λειτουργικά υπεράριθμοι, β) διάθεση ΠΥΣΔΕ, γ) αιτούμενοι απόσπαση εντός ΠΥΣΔΕ, δ) αποσπασμένοι από άλλα ΠΥΣΔΕ, ε) νεοδιόριστοι (δεν υπάρχουν φέτος), στ) αναπληρωτές. Αυτή άλλωστε η σειρά, πέρα από δίκαιη, κατά τη γνώμη μας, προβλέπεται σχεδόν αυτούσια και στην Εγκύκλιο Κιάου 137664 της 03/09/2015.
Δυστυχώς, τα αιτήματά μας, τα οποία θεωρούμε ότι οδηγούν προς ακόμη μεγαλύτερη διαφάνεια και δικαιοσύνη στις τοποθετήσεις, δεν έγιναν πλήρως αποδεκτά από τη Διοίκηση της ΔΙΔΕ Κορινθίας αλλά κι από τα υπόλοιπα μέλη του ΠΥΣΔΕ Κορινθίας, σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό. Αυτό, πέρα από τις ευθύνες της συγκεκριμένης Διοίκησης, έχει να κάνει και με το ασαφές και λειψό κεντρικό θεσμικό πλαίσιο. Σημειώνουμε εδώ πως η διαφωνία μας δεν έχει να κάνει απαραίτητα με τις συγκεκριμένες τοποθετήσεις (τις οποίες άλλωστε προσπαθήσαμε να ελέγξουμε με όσο μπορούσαμε μεγαλύτερη σχολαστικότητα) αλλά κυρίως με τη μεθοδολογία. Ούτε, βέβαια, υποκρύπτεται κάποια αφόρητη τυπολατρία: μέλημά μας εξακολουθεί να είναι η σωστή λειτουργία των σχολείων με σεβασμό, όμως, στα δικαιώματα και στα δίκαια αιτήματα όλων των συναδέλφων.
Με βάση την εμπειρία μας από αυτήν τη διαδικασία, θα ανοίξουμε τη συζήτηση και δημόσια για ένα νέο, πιο δίκαιο και πιο λειτουργικό, θεσμικό πλαίσιο σε σχέση με τις τοποθετήσεις σε λειτουργικά κενά αλλά και, γενικότερα, σε σχέση με όλες τις Υπηρεσιακές Μεταβολές. Θα υποβάλουμε συγκεκριμένες προτάσεις προς τα ΔΣ των ΕΛΜΕ και προς τις Γενικές Συνελεύσεις του Νοέμβρη, ώστε, μετά από έναν ευρύ διάλογο, να υπάρχει ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο, το οποίο να μπορούμε πλέον όλοι μαζί να διεκδικούμε από τη Διοίκηση να εφαρμοστεί. Θα το προωθήσουμε, επίσης, προς την ΟΛΜΕ ώστε να το θέσει πλέον και σε πιο κεντρικό επίπεδο με σκοπό να μπορέσουμε του χρόνου να έχουμε καλύτερες διαδικασίες.
Τέλος, σημειώσαμε, για άλλη μια φορά, τη διαφωνία μας με απαράδεκτα φαινόμενα όπως τη μη αποδέσμευση των συναδέλφων από τις θέσεις τους μόλις παίρνουν απόσπαση.
Τα λειτουργικά κενά, μετά τις τοποθετήσεις των 5 πρώτων φάσεων και πριν την πρόσληψη των αναπληρωτών, ήταν, σε αδρές γραμμές (γιατί υπάρχουν και κάποια υπόλοιπα ωρών εδώ κι εκεί), τα εξής: 1 Θεολόγος, 18 Φιλόλογοι, 6 Μαθηματικοί, 16 Φυσικών Επιστημών, 9 Αγγλικής, 1 Γερμανικής, 4 Καλλιτεχνικών, 5 Οικονομικών-Κοινωνικών-Νομικών, 3 Γυμναστές, 4 Γεωπόνοι, 1 Μουσικής, 5 ΠΕ17 (Τεχνολογίας κ.ά.), 3 Πληροφορικής, κ.ά. Επιπλέον, και άλλα 30 περίπου κενά στο Μουσικό και Ειδικό. Σύνολο, πάνω από 100 κενά, δηλαδή το 1/10 των αναγκαίων καθηγητών για τη λειτουργία όλων των σχολείων της Κορινθίας!
2) Αναπληρωτές
Με μεγάλη καθυστέρηση έγιναν οι πρώτες προσλήψεις αναπληρωτών την περασμένη Δευτέρα 28/09/2015, 15 και πλέον μέρες μετά την έναρξη των μαθημάτων! Με τις συγκεκριμένες προσλήψεις καλύφθηκαν στην Κορινθία, σε κάποιο βαθμό, οι ανάγκες μόνο σε 3 ειδικότητες: σε Φιλολόγους (προσλήφθηκαν 12), Μαθηματικούς (προσλήφθηκαν 3), Φυσικών Επιστημών (προσλήφθηκαν 6). Για τα υπόλοιπα κενά σε αυτές αλλά και στις άλλες ειδικότητες, όπως και για την πολύπαθη Ειδική Αγωγή, περιμένουμε την επόμενη βδομάδα τη Β’ Φάση Προσλήψεων, στην οποία το Υπουργείο πρέπει να προχωρήσει άμεσα για να υπάρξει επιτέλους ομαλή λειτουργία των σχολείων.
3) Κρίσεις Στελεχών
Με χτεσινή του διαταγή, ο νέος Υπουργός Φίλης δίνει οδηγίες για την κάλυψη θέσεων Διευθυντών-Υποδιευθυντών-Τομεαρχών. Το χρονοδιάγραμμα προβλέπει η διαδικασία να ξεκινήσει σήμερα 30 Σεπτέμβρη και να ολοκληρωθεί μες στον Οκτώβρη. Αναλυτικά, τη διαταγή μπορεί να την δει κανείς εδώ: http://tinyurl.com/on7ulbl .
ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ: Για τους Διευθυντές η διαδικασία ξεκινάει σήμερα και ολοκληρώνεται στις 23/10/2015.
ΥΠΟΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ: Στη συνέχεια, θα ακολουθήσουν οι Υποδιευθυντές-Τομεάρχες.
· 23/10/2015 Πρόσκληση ενδιαφέροντος για επιλογή υποδιευθυντών σχολικών μονάδων και Ε.Κ. και Υπευθύνων Τομέων Ε.Κ.
· 23/10/2015 έως 27/10/2015 Υποβολή αιτήσεων υποψηφιότητας στα σχολεία – Συνεδριάσεις συλλόγων διδασκόντων και διεξαγωγή της διαδικασίας της μυστικής ψηφοφορίας - Σύνταξη και αποστολή πρακτικού στη ΔΙΔΕ Κορινθίας.
· 29/10/2015 έως 30/10/2015 Ορισμός Υποδιευθυντών σχολικών μονάδων, Ε.Κ. και υπευθύνων Τομέων Ε.Κ.
Με βάση την οδηγία Φίλη:
α) Ζητείται από τις ΔΙΔΕ να προβούν στις απαραίτητες ενέργειες ώστε να εναρμονιστεί η ύπαρξη ή μη υποδιευθυντή και ο αριθμός υποδιευθυντών, όπως προβλέπεται και σύμφωνα με τον αριθμό των τμημάτων που λειτουργούν κατά το τρέχον σχολικό έτος.
β) Στην επαναληπτική διαδικασία επιλογής διευθυντών σχολικών μονάδων και Ε.Κ. δικαίωμα υποβολής αίτησης έχουν όλοι οι εκπαιδευτικοί που έχουν τα νόμιμα προσόντα, εκτός των ήδη τοποθετηθέντων διευθυντών σχολικών μονάδων με διετή θητεία.
γ) Από τις κείμενες διατάξεις, δεν προβλέπεται χαρακτηρισμός και κατάταξη των υποδιευθυντών μιας σχολικής μονάδας ως υποδιευθυντής Α και υποδιευθυντής Β.
δ) Για τις επαναληπτικές διαδικασίες επιλογής ισχύουν όλες οι εγκύκλιες οδηγίες που έχουν δοθεί κατά τη διάρκεια των αρχικών διαδικασιών επιλογής την περίοδο Μαΐου-Ιουλίου 2015.
Από τη δική μας μεριά, και ειδικά για το ζήτημα των Υποδιευθυντών, θα παλέψουμε έτσι ώστε, με βάση και τη θέση της ΟΛΜΕ, κάθε σχολείο να μπορέσει να έχει έστω και έναν Υποδιευθυντή.
4) ΑΝΑΘΕΣΕΙΣ
Μετά από αιτήματα πολλών συναδέλφων, με κόπο και με τη βοήθεια φίλων, προσπαθήσαμε να κωδικοποιήσουμε τη διάσπαρτη νομοθεσία σε σχέση με τις αναθέσεις όλων των μαθημάτων για κάθε ειδικότητα σε ένα εύχρηστο ηλεκτρονικό αρχείο, ένα Πινακάκι Εxcel, που μπορεί να το βρίσκετε και εδώ: http://tinyurl.com/oqps2gg . Το Πινακάκι έχει φτάσει αισίως την έκδοση 2.3 ! Κάποια στιγμή θα πρέπει το Υπουργείο, όμως, να κωδικοποιήσει το ίδιο την εκπαιδευτική νομοθεσία συνολικά και να μη γίνονται αυτά τα πράγματα απλά βάσει μεμονωμένων πρωτοβουλιών.
Με συναδελφικούς χαιρετισμούς,
Πάνος Ντούλας, Αιρετό τακτικό μέλος του ΠΥΣΔΕ Κορινθίας,
Τηλ: 6936374902
Ταχυδρομείο: [email protected]
Ιστολόγιο: http://antimathimata.blogspot.gr
Πάνος Κατσούλας, Αιρετό αναπληρωματικό μέλος του ΠΥΣΔΕ Κορινθίας,
Τηλ: 6944147020
Ταχυδρομείο: [email protected]
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη