Thumbnail
Εκπαιδευτική Παρέμβαση Α Συλλόγου Αθηνών ΠΕ

Εκπαιδευτική Παρέμβαση

Α Συλλόγου Εκπαιδευτικών Αθηνών ΠΕ

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ  ΚΙΝΗΣΕΙΣ  ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ

 

ΚΟΙΤΑ ΠΟΙΟΙ ΜΙΛΑΝΕ!

-Είναι δυνατόν οι υφιστάμενοι να εκλέγουν τους προϊστάμενούς τους;

-Όχι στην ισοπέδωση!

-Καταργούν την «αριστεία» σε βάρος των κοινωνικά αδύναµων
-Καταργούν την αξιολόγηση στην Εκπαίδευση
                                 

Συνθήματα από τη συγκέντρωση «κατσαρόλας» έξω από τη Βουλή

Εκπαιδευτική Παρέμβαση Α Συλλόγου Αθηνών ΠΕ

«ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Σκοπεύετε να καταργήσετε εξ ολοκλήρου το ισχύον σύστημα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, όπως αυτό καθορίζεται στο ΠΔ 152/2013, ή μόνο επιμέρους παραμέτρους, δείκτες και προσδιοριστικά του στοιχεία;

2. Αν ναι, τι σας ωθεί σε αυτές τις αλλαγές;»

Επερώτηση στη Βουλή από τη Νίκη Κεραμέως, βουλευτή της ΝΔ, 9 Μαρτίου 2015

«Ενώνουµε τις φωνές µας για να καταψηφιστούν τα Νοµοσχέδια Μπαλτά για την Παιδεία. Για να µην γυρίσουν τα σχολεία και τα πανεπιστήµιά µας 40 χρόνια πίσω»

ενημερωτικό έντυπο της πρωτοβουλίας «ΟΧΙ ΜΠΑΛΤΑ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ» που αναρτήθηκε από το Σύνδεσμο Ιδρυτών Ελληνικών Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων

Ποιοι είναι όλοι αυτοί;

Πρώην υπουργοί παιδείας, πανεπιστημιακό κατεστημένο, κομματικά στελέχη, μεγαλοστελέχη εκπαίδευσης, ιδιοκτήτες μεγάλων ιδιωτικών σχολείων και φροντιστηρίων. Πίσω τους, εταιρείες και κυκλώματα που λυμαίνονται δεκαετίες τώρα, το χώρο της εκπαίδευσης, «απορροφούν» ευρωπαϊκά κονδύλια, στήνουν και προωθούν αεριτζίδικα εκπαιδευτικά «προγράμματα». Είναι αυτοί που προωθούν τα συμφέροντα του πιο ευνοημένου κοινωνικά και ταξικά 5% του μαθητικού πληθυσμού ορθώνοντας ταυτόχρονα ανυπέρβλητα μορφωτικά εμπόδια για την πλειοψηφία των μαθητών. Είναι αυτοί που καλλιεργούν συστηματικά τις αξίες του ατομισμού, του κανιβαλικού ανταγωνισμού. Όποιος έχει να πληρώσει μαθαίνει, οι ισχυρότεροι επιβιώνουν ή αλλιώς «ο θάνατός σου η ζωή μου», αυτή είναι η υπέρτατη εκπαιδευτική αρχή αυτής της συμμαχίας.

Η αντεπίθεση της Εκάλης

Είναι αυτοί:

 

  • που έκλεισαν χιλιάδες σχολεία με τα αλλεπάλληλα κύματα συγχωνεύσεων

 

  • που πάσχισαν με νύχια και με δόντια να περάσουν την αξιολόγηση, τις απολύσεις, την κατάργηση της μονιμότητας

 

  • που απογείωσαν τη σχολική αποτυχία, πολλαπλασίασαν τα ποσοστά απόρριψης μαθητών και αύξησαν τα κέρδη των φροντιστηρίων με την τράπεζα θεμάτων και τα σκληρά εξεταστικά συστήματα στο λύκειο

 

  • που μετέτρεψαν τα πειραματικά σε πρότυπα προωθώντας την αριστεία, την αξιολόγηση και τον ανταγωνισμό και ταυτόχρονα βύθισαν 15.000 σχολεία στη φτώχεια και την υποχρηματοδότηση

 

  • που «απορρόφησαν» κονδύλια εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ και υποχρέωσαν τη λαϊκή οικογένεια να πληρώσει ακόμα περισσότερα για τη μόρφωση των παιδιών της

 

Και η ΔΟΕ;

«Να απoσυρθεί το «κατεπείγον» σχέδιο νόμου του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. …Μετατρέπει το σύλλογο διδασκόντων σε συμβούλιο επιλογής με έναν πραγματικά καινοφανή και πρωτότυπο τρόπο στα εκπαιδευτικά χρονικά»

ανακοίνωση ΔΣ ΔΟΕ

Η πλειοψηφία του ΔΣ της ΔΟΕ, ζητά να αποσυρθεί το νομοσχέδιο. Απίστευτο κι όμως αληθινό: το μόνο που απασχολεί στα σοβαρά το ΔΣ της Ομοσπονδίας είναι το σύστημα επιλογής στελεχών! Τι έχουν να αντιπροτείνουν; Την επιβίωση πάση θυσία του μηχανισμού διαπλοκής και κομματοκρατίας προϊσταμένων και αιρετών; Και τι να πούμε για τους αιρετούς που μίλησαν για «κομματοκρατία» και «παρεοκρατία» αναφερόμενοι στην πιθανότητα εκλογής διευθυντών από τους συλλόγους διδασκόντων. Όμως οι σύλλογοι διδασκόντων δεν είναι ούτε κομματικές οργανώσεις ούτε «παρέες».

ΚΟΙΤΑ ΠΟΙΟΙ ΜΙΛΑΝΕ!

Το απίθανο συνονθύλευμα που συνάχτηκε στην πολυτελή αίθουσα «Σπύρος Λούης» του Δήμου Αμαρουσίου και με την ανοιχτή στήριξη των πανίσχυρων ιδιωτικών συμφερόντων, αποτελεί ότι πιο αναχρονιστικό και συντηρητικό υπάρχει στην Ελληνική εκπαίδευση:

 

  • Οι υποχωρήσεις και οι παλινωδίες του υπουργείου τους αποθρασύνουν

 

  • Η στάση αναμονής, αδράνειας και παθητικότητας από το εκπαιδευτικό κίνημα τους δυναμώνει

 

Εμφανίζονται –ποιοι; αυτοί!- ως ο μοναδικός παράγοντας που έχει άποψη και πρόταση για το σχολείο!

Οργανώνονται συστηματικά και μεθοδεύουν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο την επιστροφή τους. Tην επιστροφή δηλαδή της νεοφιλελεύθερης/νεοσυντηρητικής εκπαιδευτικής πολιτικής της αξιολόγησης, της πιο ακραίας εκδοχής των απολύσεων, του σχολείου – επιχείρηση, της αποθέωσης της παραπαιδείας και των ταξικών φραγμών.

Θα τους αφήσουμε;

ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΙΛΗΣΟΥΜΕ!

Όλοι εμείς, που δώσαμε με πείσμα τη μάχη, που ορθώσαμε το ανάστημά μας στο μαύρο μέτωπο κυβέρνησης-υπουργείου-αξιολογητών που επί τέσσερα χρόνια επιχείρησαν να τσαλαπατήσουν τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών και να επιβάλλουν τη δικτατορία του σχολείου της αξιολόγησης και της αγοράς, εμείς που σταθήκαμε μπροστά στα ΜΑΤ και αναπνεύσαμε δακρυγόνα, στο υπουργείο παιδείας, στους αγώνες για να ανακληθούν οι διαθεσιμότητες και οι απολύσεις των συναδέλφων της δευτεροβάθμιας:

ΤΩΡΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΙΛΗΣΟΥΜΕ!

Να διεκδικήσουμε με θέρμη και τόλμη, με τους συλλογικούς μας αγώνες, με ένα πλατύ κίνημα κοινωνικής χειραφέτησης, ένα συνολικό μορφωτικό σχέδιο. Να μιλήσουμε για ένα δημόσιο δωρεάν σχολείο για όλους, ένα πραγματικά δημοκρατικό σχολείο.

Ξέρουμε ότι τα ενδιάμεσα σχήματα, τα λεγόμενα «μεικτά» συστήματα, οι λύσεις πολιτικών ισορροπιών, δεν έχουν μεγάλο ορίζοντα ζωής. Να πάρουμε ξεκάθαρη θέση στα διλήμματα:

 

  • Αν ο διευθυντής είναι ο άνθρωπος της διοίκησης που οφείλει να υπηρετεί και να εφαρμόζει νεοφιλελεύθερες/νεοσυντηρητικές πολιτικές σε ένα σχολείο ταξικό, τότε πρέπει να τον επιλέγει η διοίκηση. Αν ο διευθυντής είναι εκπαιδευτικός, συντονιστής ενός δημοκρατικά λειτουργούντος Συλλόγου Διδασκόντων σε ένα πραγματικά δημόσιο δωρεάν σχολείο, τότε πρέπει να τον εκλέγει εξ’ ολοκλήρου ο Σύλλογος Διδασκόντων. Όσο μας αφορά, έχουμε ήδη πάρει θέση. Να ανοίξουν διάπλατα πόρτες και παράθυρα! Φως και δημοκρατία στο σχολείο! Το σχολείο των όλων και των ίσων δεν μπορεί παρά να είναι δημοκρατικό σχολείο.

  • Αν η πολιτική επιλογή είναι ο κανιβαλικός ατομισμός, ο ανταγωνισμός, οι κυψέλες αριστείας σε ένα αρχιπέλαγος σχολικής αποτυχίας, ταξικών φραγμών και σκληρής/μαζικής απόρριψης, τότε τα πρότυπα σχολεία πρέπει όχι απλά να διατηρηθούν, αλλά να αυξηθούν κιόλας, όπως ακριβώς είχε σχεδιάσει η Διαμαντοπούλου. Αν η επιλογή είναι ένα δημόσιο δωρεάν σχολείο των όλων και των ίσων, τότε δεν χρειάζονται ούτε πρότυπα ούτε πειραματικά σχολεία με παγιωμένο τέτοιο ρόλο. Χρειάζονται πειραματικά σχολεία που θα εναλλάσσονται σε αυτό το ρόλο ανά διετία – τριετία, ώστε να δοκιμάζονται νέες παιδαγωγικές μέθοδοι σε πραγματικό και όχι κατασκευασμένο μαθητικό δυναμικό.

Καμιά αναμονή, καμιά παθητικότητα!

Να ξηλωθεί ολόκληρος ο μηχανισμός που υπηρέτησε την αξιολόγηση. Τέλος στο φαγοπότι και στην  «απορρόφηση» κονδυλίων. Οι νέες προτάσεις που εκπορεύονται από τους ίδιους χρυσοκάνθαρους γραφειοκράτες που υπηρέτησαν τη δεξιά εκπαιδευτική πολιτική και διατηρούν ακλόνητοι τις θέσεις τους στα γραφεία και τους διαδρόμους του Υπουργείου, προτάσεις που υπηρετούν τους ίδιους στόχους (σχολεία ΕΑΕΠ, προγράμματα «επιμόρφωσης» και αξιολόγησης με ευρωπαϊκό χρήμα, κλπ.) πρέπει να βρουν τη θέση που τους αξίζει στον κάλαθο αχρήστων. Μαζί με τους εμπνευστές τους.

Να ανοίξει ο δρόμος για να γίνουν πραγματικότητα τα αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος. Για τη δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή, τους μαζικούς διορισμούς, νέα αναλυτικά προγράμματα και βιβλία, για το δημόσιο δωρεάν σχολείο των αναγκών και των δικαιωμάτων μας, το δημοκρατικό σχολείο των όλων και των ίσων! Σήμερα, προβάλλουμε ένα συνολικό πλαίσιο αιτημάτων και διεκδικήσεων, για την ανάταξη του δημόσιου σχολείου, για την αποκατάσταση των εργασιακών μας δικαιωμάτων, για το δημοκρατικό σχολείο των όλων και των ίσων.

Οι δυο αιχμές που πρέπει να βάλει το κίνημα την επόμενη περίοδο κατά τη γνώμη μας είναι:

  • Η ακώλυτη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη

  • Οι μόνιμοι μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών

 

Η μοναδική διέξοδος για το δημόσιο σχολείο, βρίσκεται έξω από τα μνημονιακά μέτρα που διέλυσαν το δημόσιο σχολείο: αποτελεί «μονομερή ενέργεια» και έρχεται σε αντιπαράθεση με την πολιτική του Υπουργείου Παιδείας που σε κάθε μας αίτημα αντιπαραθέτει τις «δεσμεύσεις με τους εταίρους». Προϋποθέτει ένα κίνημα που θα διεκδικεί σχολείο, δουλειά και ζωή στα μέτρα των αναγκών των εργαζόμενων, των παιδιών και των νέων και όχι στα μέτρα της κρίσης τους.

Ας πούμε τα πράγματα με το όνομά τους

Στα ανθρακωρυχεία, χρησιμοποιούσαν ένα καναρίνι για να καταλάβουν πότε ο αέρας είναι δηλητηριώδης. Όταν το καναρίνι ασφυκτιούσε, οι ανθρακωρύχοι δεν προχωρούσαν. Η Ελλάδα σήμερα είναι το καναρίνι της Ευρώπης…

Ένας σημαντικός έλληνας διανοούμενος έλεγε ότι «οι αλλαγές στην ίδια την Παιδεία εξαρτώνται βασικά από αλλαγές σε άλλους, βασικότερους κοινωνικούς τομείς». Σήμερα, η εκπαιδευτική αντεπίθεση των βορείων προαστίων εξελίσσεται στο φόντο σημαντικών πολιτικών εξελίξεων. Οι μεγάλοι αγώνες της προηγούμενης τετραετίας, άνοιξαν στην Ελλάδα ένα πολιτικό ρήγμα τέτοιου μεγέθους που όμοιό του δεν έχει εμφανιστεί στην Ευρώπη από την εποχή της πτώσης των δικτατοριών. Θεοί και δαίμονες πασχίζουν σήμερα να κλείσει αυτό το ρήγμα. Ο μόνος που μπορεί να σταθεί εμπόδιο σε αυτή την εξέλιξη είναι ο λαϊκός παράγοντας, όλοι εμείς που βγήκαμε στους δρόμους το προηγούμενο διάστημα. Στο χέρι μας είναι να παλέψουμε για τα λαϊκά συμφέροντα.

Και τα κλειδιά αυτής της μάχης είναι τέσσερα: αγώνας, μέτωπο, ανεξάρτητος συνδικαλισμός, κοινωνικό και εκπαιδευτικό όραμα.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kykloforiakes-rithmiseis
Προσοχή: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις σήμερα στο κέντρο της Αθήνας
Σε ισχύ από τις πρωινές ώρες έως αργά το απόγευμα του Σαββάτου (14/12) κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο κέντρο της Αθήνας, λόγω εργασιών αποκατάστασης...
Προσοχή: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις σήμερα στο κέντρο της Αθήνας
taksi
Σχολεία: Από την πίσω πόρτα έφυγαν οι τρεις που επέβαλαν προφορικά τη συγχώνευση τμημάτων σε ολοήμερα
Μετά το “μαχαίρι” που επέβαλλαν σε δύο δημοτικά σχολεία στη λειτουργία του ολοήμερου οι τρεις παράγοντες της εκπαίδευσης αποχώρησαν από την πίσω...
Σχολεία: Από την πίσω πόρτα έφυγαν οι τρεις που επέβαλαν προφορικά τη συγχώνευση τμημάτων σε ολοήμερα
πινακας
Αναπληρωτές: Με ποιους πίνακες θα προσληφθούν στα σχολεία το καλοκαίρι του 2025;
Επισημαίνουμε ότι εκκρεμεί η νομοθετική ρύθμιση του υπουργείου Παιδείας αναφορικά με την απόφαση του ΣτΕ για την προϋπηρεσία στα Ιδιωτικά...
Αναπληρωτές: Με ποιους πίνακες θα προσληφθούν στα σχολεία το καλοκαίρι του 2025;