ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ Π.Ε. και Δ.Ε.
ΚΟΙΝΗ ΔΗΛΩΣΗ των εκπροσώπων στα Δ.Σ.
της ΔΟΕ: Ηλία Σμήλιου (6975308409), Δημήτρη Πολυχρονιάδη (6974750410)
και της ΟΛΜΕ: Γιώργου Δεμερδεσλή (6937271637), Χρίστου Σόφη (6972527451)
για την κινητοποίηση των μεταταχθέντων εκπαιδευτικών και τη συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ.
Η εργασιακή ανασφάλεια και η περιπλάνηση των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων συνεχίζεται…
Πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 19/6 συνάντηση αντιπροσωπείας των εκπαιδευτικών που μετατάχθηκαν από τη Δ.Ε. στην Π.Ε., μελών των Δ.Σ. της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ και εκπροσώπων Συλλόγων Εκπαιδευτικών Π.Ε. με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, για το θέμα των μετατάξεων. Το ζήτημα ανοίγει για μια ακόμα φορά από την πλευρά της τωρινής πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας, με την προκλητική πρόταση να ανακληθούν άμεσα όλες οι μετατάξεις 3800 εκπαιδευτικών που πραγματοποιήθηκαν το 2013. Μετά από τη συνάντηση μπορούμε να διατυπώσουμε με βεβαιότητα πως το καθεστώς της εργασιακής ανασφάλειας και της περιπλάνησης για τους μεταταγμένους εκπαιδευτικούς αλλά και τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων της Π.Ε. παραμένει, επιτείνοντας την αγωνία χιλιάδων ανθρώπων και τινάζοντας στον αέρα οικογενειακούς και επαγγελματικούς προγραμματισμούς για άλλη μια φορά…
Πιο συγκεκριμένα ο αναπλ. υπουργός Παιδείας Τ. Κουράκης δήλωσε πως «το πρόβλημα των μετατάξεων δεν το δημιούργησε η σημερινή πολιτική ηγεσία αλλά το παρέλαβε από τους προηγούμενους», σε μια προσπάθεια προφανώς να πετάξει από τις πλάτες της, τις όποιες ευθύνες προκύψουν στο μέλλον. Για να ενισχύσει δε την διαπραγματευτική του θέση έκανε λόγο για «καταγγελία των μετατάξεων από τις δύο εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες το 2013» ενώ μίλησε ακόμα και για «παράνομες διαδικασίες» χωρίς όμως να δίνει συγκεκριμένα στοιχεία γι αυτές. Στο αίτημα για άμεση ανάκληση της εισήγησης του υπουργείου, ως βάση για να ξεκινήσει ουσιαστικός διάλογος, απάντησε ότι δεν μπορεί να ανακληθεί αλλά θα επανεξετασθεί η τελική πρόταση που θα κατατεθεί στην επιτροπή για τις μετατάξεις. Τέλος στο βασικότερο ερώτημα, την ίδρυση των αναγκαίων οργανικών θέσεων για όλα τα διδακτικά αντικείμενα του δημοτικού σχολείου η απάντηση ήταν αποκαλυπτική: «Το υπουργείο εισηγείται την ίδρυση οργανικών θέσεων και περιμένουμε τη θετική εισήγηση από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους ότι δεν προκύπτει δαπάνη από αυτήν». Ταυτόχρονα δε δόθηκε καμιά απάντηση ούτε στο ερώτημα (και κυρίαρχο αίτημα) για αποδοχή από το Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. των προτάσεων των ΠΥΣΠΕ και ίδρυση όλων των οργανικών θέσεων που έχει ανάγκη η Π.Ε. ούτε ως προς τον αριθμό των θέσεων που προτείνεται να ιδρυθούν ούτε καν αν θεωρείται δεδομένος ακόμη και ο αριθμός των οργανικών θέσεων της Δ.Ε. που μεταφέρονται στην Π.Ε. με βάση τις ενέργειες της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου. Αντίθετα έθεσε υπό την αίρεση της αποδοχής από το υπουργικό συμβούλιο της ίδρυσης οργανικών θέσεων ενώ ταυτόχρονα δεν απέρριψε το ερώτημα αν οι οργανικές θέσεις και οι μετατάξεις ειδικότερα αποτελούν στοιχείο της διαπραγμάτευσης της κυβέρνησης με τους «θεσμούς» για την υπογραφή της νέας «συμφωνίας»...
Προφανώς η τωρινή πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. δε δημιούργησε το πρόβλημα, όμως η συντήρησή του 4 μήνες τώρα και η νέα κατάφορη αδικία που επιχειρείται να συντελεστεί σε βάρος των εκπαιδευτικών, δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή. Με άλλα λόγια δεν μπορεί να αρθεί μια αδικία γεννώντας μια καινούργια. Είναι ταυτόχρονα βέβαιο ότι δεν πρόκειται να συγκαλύψουμε τις ψευδείς δηλώσεις και τις άλλες «παρανομίες» που έγιναν κατά τη διαδικασία των μετατάξεων. Είναι όμως απόλυτη ευθύνη του υπουργείου να δώσει στη δημοσιότητα όλα τα στοιχεία όπως άλλωστε ζητούν εδώ και δύο χρόνια οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες. Είναι τέλος προφανές ότι οι δύο Ομοσπονδίες την περίοδο του Αυγούστου 2013 κατήγγειλαν τις διαδικασίες των υποχρεωτικών μετατάξεων διότι γίνονταν μέσα σε καθεστώς απόλυτου εργασιακού τρόμου για δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικούς της Β/βάθμιας με το χαρακτηρισμό του «πλεονάζοντος» και την απειλή της διαθεσιμότητας να είναι στην ημερήσια διάταξη. Όμως όλα αυτά δε δίνουν κανένα άλλοθι στη νέα κυβέρνηση να παίζει με τις ζωές των εκπαιδευτικών, πολύ περισσότερο όταν και η πρόταση αυτή επί της ουσίας δεν λύνει κανένα πρόβλημα αλλά αντίθετα πολλαπλασιάζει και εντείνει τα υπάρχοντα. Γι αυτό και η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. πρέπει να αποσύρει εδώ και τώρα την πρότασή της, αφού η πρόταση αυτή αποτελεί αιτία πολέμου για με τους εκπαιδευτικούς και των δύο βαθμίδων.
Η ευθεία σύνδεση της σύστασης των οργανικών θέσεων με τα «δημόσια οικονομικά» από τη μεριά του υπουργείου Παιδείας, παραπέμπει στη συνέχιση της πολιτικής, της εργασιακής ανασφάλειας, της κινητικότητας, της διαρκούς υποχρηματοδότησης της εκπαίδευσης. Το Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. αγνόησε επιδεικτικά τη διατυπωμένη από 26/3 κοινή πρόταση των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών που έθετε ως πρωταρχικό βήμα την «ίδρυση των αναγκαίων οργανικών θέσεων για όλα τα διδακτικά αντικείμενα του δημοτικού σχολείου» και στη βάση αυτού ικανοποίηση του δίκαιου αιτήματος και των προϋπαρχόντων στην Π.Ε. εκπαιδευτικών ειδικοτήτων για μεταθέσεις και όλων των εκπαιδευτικών, είτε προέρχονται από την Π.Ε. είτε από τη Δ.Ε. για οργανική θέση σε συγκεκριμένα σχολεία του τόπου συμφερόντων τους. Με την άρνηση του αναπληρωτή υπουργού Παιδείας να δεσμευτεί για την αποδοχή των προτάσεων των ΠΥΣΠΕ αλλά και για οποιοδήποτε, μικρό ή μεγάλο, αριθμό οργανικών θέσεων ειδικοτήτων, φαίνεται να διαιωνίζεται το πρόβλημα, αφού ούτε μεταθέσεις εκπαιδευτικών των παλιών ειδικοτήτων της Π.Ε. μπορούν να γίνουν ούτε οι μεταταχθέντες από τη Δ.Ε. να αποκτήσουν οργανική θέση. Αντίθετα ανοίγουν νέα πεδία εφαρμογής των αντεργατικών-αντιεκπαιδευτικών πολιτικών με την ένταξη βασικών εργασιακών δικαιωμάτων μας στα αντικείμενα της διαπραγμάτευσης με τους «θεσμούς», νέα «κινητικότητα» ενόψει…
Το χειρότερο όμως όλων στην παρούσα φάση είναι ότι την κοινή πρόταση των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών φαίνεται να αγνόησαν και οι εκπρόσωποι τους στην επιτροπή για τις μετατάξεις, οι παρατάξεις της ΔΑΚΕ και ΠΑΣΚ/ΔΗΣΥ και οι αιρετοί τους στη ΔΟΕ και οι ανάλογες παρατάξεις στην ΟΛΜΕ, ενώ οι ΣΥΝΕΚ/ΕΡΑ, αν δεν απουσιάζουν, κρατούν χαμηλούς τόνους σ’ αυτή την κορυφαία αντιπαράθεση με την κυβέρνηση. Έτσι απαλλάσσουν από τις ευθύνες τους πρώην και νυν υπουργούς και κυβερνήσεις και μετατρέπουν ένα πολιτικό πρόβλημα σε εσωτερικό μεταξύ των εκπαιδευτικών, σε έριδες κι αντιπαλότητες ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς που διεκδικούν τις ίδιες θέσεις, οι οποίες όμως στην πραγματικότητα δεν υπάρχουν. Γιατί οι λαλίστατες τώρα ΔΑΚΕ και ΠΑΣΚ/ΔΗΣΥ (ή ΠΕΚ) άλλα λένε στην ΟΛΜΕ κι άλλα στη ΔΟΕ. Γιατί οι εκπρόσωποί τους στην επιτροπή μετατάξεων (μέλη των Δ.Σ. και αιρετοί) δεν αισθάνθηκαν την ανάγκη να υποβάλλουν συγκεκριμένα ερωτήματα και να απαιτήσουν δεσμεύσεις για το βασικό ζήτημα: πόσες και ποιες είναι οι θέσεις που τόσο εύκολα μοιράζουν. Γιατί ειδικά οι δυο παρατάξεις της πλειοψηφίας της ΔΟΕ δεν απαντούν σε καίρια ερωτήματα όπως ποιος θα διδάξει τα συγκεκριμένα αντικείμενα αν ανακληθούν οι μετατάξεις ή αν σχεδόν μηδενικές μεταθέσεις ειδικοτήτων των προηγούμενων χρόνων οφείλονται στους μεταταγμένους ή στη μη θεσμοθέτηση οργανικών θέσεων. Γιατί αν στη ΔΟΕ πανηγυρίζουν για την επικράτηση της άποψής τους που υποτίθεται ότι εξυπηρετεί μια μερίδα των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων ή στην ΟΛΜΕ καταγγέλλουν (κατόπιν εορτής) το διωγμό της “άλλης” μερίδας, το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι η άγρα ψήφων ενόψει εκλογών και συνεδρίων.
Συνάδελφοι/ισσες
Απέναντι στην πολιτική αυτή μόνο ο κοινός αγωνιστικός βηματισμός εκπαιδευτικών της Π.Ε. και της Δ.Ε. μπορεί να δώσει τη λύση. Οφείλουμε να καταγγείλουμε και να απορρίψουμε τις δυνάμεις των ΠΑΣΚ/ΔΑΚΕ που και στις δύο Ομοσπονδίες – παρά τις διαφορετικές μάσκες που φορούν – στην πραγματικότητα προωθούν το συντεχνιασμό και το εμφυλιοπολεμικό κλίμα. Με τη συμμετοχή στις Γενικές Συνελεύσεις και την αγωνιστική μας ενότητα μπορούμε να υπερασπιστούμε το δικαίωμα στη σταθερή, μόνιμη και ασφαλή εργασία. Απαιτούμε:
Να αποσυρθεί η εισήγηση του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. για τις μετατάξεις
Να ιδρυθούν άμεσα όλες οι οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών ειδικοτήτων που έχει ανάγκη η Π.Ε., ώστε να έχουν οργανική θέση σε συγκεκριμένα σχολεία του τόπου συμφερόντων τους όλοι οι εκπαιδευτικοί που αιτούνται μετάθεση εντός της Π.Ε. ή μετατάχθηκαν από τη Δ.Ε.
Οι ανάγκες της εκπαίδευσης και τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών είναι πάνω από τα χρέη και τα μνημόνιά τους, πάνω από μικροπολιτικά συμφέροντα συνδικαλιστικών δυνάμεων!
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη