Thumbnail
Με αφορμή μια εκδήλωση στην Καλαμαριά για την «αναγκαία μεταρύθμιση στην εκπαίδευση».

Με αφορμή μια εκδήλωση στην Καλαμαριά για την «αναγκαία μεταρύθμιση στην εκπαίδευση».

Εκδήλωση οργανώνει ο σύλλογος πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης «Προμηθέας» (Καλαμαριά) με θέμα «η  αναγκαία μεταρρύθμιση στην εκπαίδευση».

Αναγκαία; Για ποιον;

Μα για τους εκπαιδευτικούς και μαθητές η πρώτη αυτονόητη απάντηση! (για τι άλλο θα έπρεπε να ενδιαφέρεται εξ άλλου ένας σύλλογος εργαζομένων εκπαιδευτικών;)

Πολύς λόγος γίνεται τελευταία για «αναγκαίες μεταρρυθμίσεις». Μέσα και έξω από την εκπαίδευση.

Παλιοί και νέοι κυβερνώντες, Γερμανοί, Αμερικάνοι, ΔΝΤ ,ΕΚΤ ακόμα και ηγεσίες συνδικάτων (ΓΣΣΕ-ΑΔΕΔΥ) μπορεί να διαφωνούν σε διάφορα πράγματα αλλά σε ένα ομονοούν και συμφωνούν: Στην ανάγκη μεταρρυθμίσεων!

Εδώ το ΔΝΤ διαπιστώνει ότι ένας στου επτά ανθρώπους πάνω στη γη δεν έχει πρόσβαση σε βασικά αγαθά και πάλι για την… αρρώστια μια σταθερή συνταγή προτείνεται: «μεταρρυθμίσεις». Δηλαδή νέες αντεργατικές αναδιαρθρώσεις, τεράστιες ανατροπές στους όρους με τους οποίους πουλιέται η εργατική δύναμη, που οδηγούν σε μεγαλύτερη εξαθλίωση, σε μεγαλύτερη απώλεια αγαθών. Όπως αυτές οι αντιδραστικές ανατροπές που όλοι βιώνουμε στον τομέα της περίθαλψης… Κανονικά αντιμεταρρθμίσεις θα έπρεπε να τις αποκαλούν…
Βέβαια οι αυταπάτες για την «μεταρρύθμιση στην εκπαίδευση» έχουν τη δική τους ιστορία Και έχουν καλλιεργηθεί εδώ και καιρό. Θαρρείς δηλαδή ο λαός να βρίσκεται στην εξουσία ή έστω ότι εκπαιδευτικοί βρίσκονται σε ένα… κουκούλι  και μπορούν –τάχα- να σχεδιάζουν το μέλλον τους, πολλώ δε μάλω την εκπαίδευση. Γιατί ειδικά η εκπαίδευση αποτελεί ένα από τα βασικά στοιχεία μιας άλλης κοινωνικής και πολιτικής προοπτικής. Δεν υπάρχει λύση του «εκπαιδευτικού συστήματος» από μόνη της.
Έτσι τόσα χρόνια οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες και η κυρίαρχη αριστερά σχεδιάζουν τα «άλλα σχολεία». Θέτουν την ανάγκη «προοδευτικών μεταρρυθμίσεων» Παραθέτουν ατελείωτες χαρταπιές αιτημάτων που ποτέ δεν ικανοποιούνται ενώ οι «μεταρρυθμίσεις» ή αν θέλετε οι αντιμεταρρυθμίσεις της «άλλης πλευράς», του καθεστώτος και των εκάστοτε κυβερνήσεων του σε γενικές γραμμές επιβάλλονται. Και επιβάλλονται γιατί ενώ τα συνδικάτα μας πρέπει να αγωνιστούν για τα αυτονόητα δεν το κάνουν..-Και αυτονόητο είναι να μπει φραγμός στην επίθεση σαν αναγκαία προϋπόθεση για κάθε παραπέρα διεκδίκηση
Σε πρόσφατη ημερίδα του συλλόγου για τα νηπιαγωγεία ενώ ειπώθηκαν πολλά και μεγάλα πράγματα για τα αναλυτικά προγράμματα, τα πλαίσια, τα δωδεκάχρονα σχολεία δεν μπόρεσε κανείς να απαντήσει στο… αυτονόητο αίτημα της σχολικής συμβούλου να υπάρχουν πέντε νηπιαγωγοί στη διάθεση του ΠΥΣΠΕ για να μπορούν οι νηπιαγωγοί να… αρρωσταίνουν και να μην κουβαλιούνται στα σχολεία με πυρετό!
Πέρυσι ενώ η κυβερνητική επίθεση κλιμακώνονταν μέσω της αυτοαξιολόγησης και της αξιολόγησης στελεχών η ΔΟΕ έκανε ημερίδες για το αν είναι καλή ή κακή η αξιολόγηση!
Ποιος ωφελείται λοιπόν σήμερα από την συζήτηση για «την αναγκαία μεταρρύθμιση στην εκπαίδευση»; Ποιος έχει και το πεπόνι και το μαχαίρι για να εφαρμόσει την μεταρρύθμιση, δηλαδή την αντιμεταρρύθμιση που θα καταργήσει όσα δικαιώματα απέμειναν;
Ή μήπως μια κυβέρνηση «κοινωνικής σωτηρίας» μπορεί να ολοκληρώσει καλύτερα και πιο ανώδυνα το έργο των αντιδραστικών και μνημονιακών κυβερνήσεων;
Το πρόβλημα δεν είναι η… ανορθογραφία στο κάλεσμα του συλλόγου όπου η μεταρρύθμιση γράφεται με ένα ρ. Το δεύτερο ρ εξ άλλου μπορούμε να το μεταφέρουμε σε άλλες λέξεις που συνειρμικά ο όρος «μεταρρύθμιση» μας φέρνει στο νου :
Μπορεί να μπει πχ στον όρο ανατροπή. Η ανατροπή βέβαια είναι κάτι που πρέπει να ωριμάσει μέσα από τους αγώνες και τις αντιστάσεις και  έχει δρόμο ακόμη μπροστά της .Σε αντίθεση με όσους καλλιεργούν τις αυταπάτες και προτείνουν τους εύκολους δρόμους χωρίς πολλές θυσίες (όπως να πιέσουμε την κυβέρνηση να εφαρμόσει το πρόγραμμά της, , να ψηφίσουμε την κατάργηση των μνημονίων ή … να επιστρέψουμε στη δραχμή).
Σίγουρα περιέχεται στον όρο αναμέτρηση, σε αυτό δηλαδή που έχουνε ανάγκη να κάνουν ΚΑΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ σήμερα εκπαιδευτικοί, λαός και νεολαία. Να αναμετρηθούν με όσους «κυνηγούν τη ζωή τους» και να διεκδικήσουν  το αυτονόητο δικαίωμα στη ζωή.    ΝΑ ΠΡΟΚΑΛΕΣΟΥΝ ΤΟΝ ΜΟΝΟ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΦΟΒΟ για το σύστημα και τις κυβερνήσεις του που  μπορεί να οδηγήσει σε πραγματικές νίκες και υποχωρήσεις. Κόντρα στις νέες αντιδραστικές αντιμεταρρυθμίσεις που σχεδιάζουν παλιοί και νέοι «σωτήρες» και υποτακτικοί των μεγάλων «προστατών» μας…
Και που θέλουν να μας πείσουν για την… αναγκαιότητα τους!

 


Καλαμαριά.  Μάης 2015
Δημήτρης Μάνος νηπιαγωγός μέλος των  Αγωνιστικών Κινήσεων εκπαιδευτικών

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

tsakiroglou.jpg
Η γενοκτονική πολιτική του Ισραήλ και η υποκρισία της Δύσης
«Τα μέλη της Χαμάς εξομοιώθηκαν με τους ναζί, η 7η Οκτωβρίου παρουσιάστηκε σαν Ολοκαύτωμα, ενώ ο πρέσβης του Ισραήλ στον ΟΗΕ εμφανίστηκε δημόσια με...
Η γενοκτονική πολιτική του Ισραήλ και η υποκρισία της Δύσης
sxoleia d
Απίστευτο: Ο Γιωργάκης συμπληρώνει σχεδόν... 2,5 μήνες εκτός σχολείου! - Τι απαντά ο Διευθυντής Π.Ε. Ανατ. Αττικής
Η αδιανόητη περίπτωση του μικρού Γιώργου που ευτελίζει κάθε έννοια κρατικής πρόνοιας: Εκαναν και ...«συστάσεις ως προς την υποχρεωτικότητα της...
Απίστευτο: Ο Γιωργάκης συμπληρώνει σχεδόν... 2,5 μήνες εκτός σχολείου! - Τι απαντά ο Διευθυντής Π.Ε. Ανατ. Αττικής
EKPA
Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια: Η Σύγκλητος του ΕΚΠΑ ζητά αναστολή απόσπασής της από τα πτυχία για ένα έτος
Και τονίζει ότι η ΠΔΕ πρέπει να παρέχεται εντός της διάρκειας του πρώτου κύκλου σπουδών  και με την παροχή της δυνατότητας συμμετοχής όλων των...
Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια: Η Σύγκλητος του ΕΚΠΑ ζητά αναστολή απόσπασής της από τα πτυχία για ένα έτος
katalipsi
Τι απαντά η ΔΔΕ Αν.Θεσσαλονίκης για την εισαγγελική παρέμβαση στην κατάληψη του ...περασμένου Φεβρουαρίου
Η Εισαγγελία Θεσσαλονίκης, ζήτησε από τη διεύθυνση του 2ου Γυμνασίου Καλαμαριάς τα ονόματα των μαθητών, οι οποίοι ήταν μέλη του 15μελούς κατά τη...
Τι απαντά η ΔΔΕ Αν.Θεσσαλονίκης για την εισαγγελική παρέμβαση στην κατάληψη του ...περασμένου Φεβρουαρίου