Thumbnail
ΚΟΙΝΗ ΔΗΛΩΣΗ των εκπροσώπων

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ–ΚΙΝΗΣΕΙΣ–ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ Π.Ε. και Δ.Ε.
ΚΟΙΝΗ ΔΗΛΩΣΗ των εκπροσώπων των στα Δ.Σ
της ΔΟΕ: Ηλία Σμήλιου (6975308409), Δημήτρη Πολυχρονιάδη (6974750410)
και της ΟΛΜΕ: Γιώργου Δεμερδεσλή (6937271637), Χρίστου Σόφη (6972527451)

για τις εξελίξεις στο θέμα των μετατάξεων-μεταθέσεων εκπαιδευτικών ειδικοτήτων

Οι μαθητευόμενοι μάγοι του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. και η διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων όλων των εκπαιδευτικών

3,5 μήνες μετά την εκλογή της νέας κυβέρνησης και η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. παίρνει για πρώτη φορά θέση για ένα ζήτημα που ταλανίζει την εκπαίδευση δυο χρόνια τώρα, τις υποχρεωτικές μετατάξεις εκπαιδευτικών της Δ.Ε. στην Π.Ε. Και δυστυχώς γίνεται φανερό ότι η εισήγηση του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. όχι μόνο δε λύνει το θέμα αλλά δημιουργεί ακόμη μεγαλύτερα προβλήματα.
Το θέμα δημιουργείται το καλοκαίρι του 2013 όταν με το Ν.4172/13, η συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ οδήγησε στη διαθεσιμότητα-απόλυση χιλιάδες εκπαιδευτικούς κ.ά. δημόσιους υπαλλήλους.  Ταυτόχρονα η αύξηση του ωραρίου εργασίας στη Δ.Ε., το κλείσιμο περισσότερων από 1500 σχολείων καθώς και οι μαζικές συγχωνεύσεις τμημάτων λόγω της αύξησης του αριθμού των μαθητών  δημιούργησαν μια τεράστια δεξαμενή με πλεονάζοντες χιλιάδες εκπαιδευτικούς της Δ.Ε., οι οποίοι υπό την απειλή της διαθεσιμότητας-απόλυσης εξαναγκάστηκαν σε μετάταξη, άλλοι σε διοικητικές θέσεις της εκπαίδευσης (180) και άλλοι για την κάλυψη εκπαιδευτικών αναγκών της Π.Ε. (3655 συνολικά μέχρι τα τέλη του 2014). Οι υποχρεωτικές μετατάξεις, επί υπουργίας Αρβανιτόπουλου και Λοβέρδου, στηρίχθηκαν σε παντελώς αυθαίρετους αριθμούς εκπαιδευτικών που θεωρήθηκε ότι πλεόναζαν στη Δ.Ε. ή έλλειπαν από την Π.Ε., έγιναν (με ευθύνη του υπουργείου) με αδιαφανή κριτήρια και χωρίς ποτέ να δημοσιοποιηθούν τα μόρια μετάταξης και βέβαια δε συνοδεύτηκαν από την ίδρυση των ανάλογων οργανικών θέσεων σε συγκεκριμένα σχολεία και οι μεταταγμένοι εκπαιδευτικοί έμειναν στη διάθεση (και την αυθαιρεσία) των Δ/νσεων Π.Ε. Ειδικότερα δε για τις μετατάξεις εκπαιδευτικών από ειδικότητες που προϋπήρχαν στην Π.Ε. (Αγγλικών, Γυμναστές, Μουσικοί) δημιουργήθηκε μεγάλη αντιπαλότητα με τους εκπαιδευτικούς των ίδιων ειδικοτήτων που υπηρετούσαν ήδη στην Π.Ε., στους οποίους (με δεδομένο ότι δεν ήταν οργανικές) δε δόθηκε η δυνατότητα μετάθεσης στις συγκεκριμένες θέσεις, αν και πολλοί από αυτούς είχαν περισσότερα χρόνια υπηρεσίας ή μόρια από τους μεταταγμένους.

Ως ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ από την πρώτη στιγμή που τέθηκε το θέμα και πέραν της γενικότερης αντίθεσής μας στο Ν. 4172/13 και τις υποχρεωτικές μετατάξεις, τοποθετηθήκαμε απέναντι και σε λογικές που φέρνουν τη διάσπαση στο εκπαιδευτικό κίνημα και δημιουργούν αντιπαλότητες μεταξύ παλιών και νέων εκπαιδευτικών της Π.Ε. Έχοντας ξεκάθαρο ότι οι μετατάξεις δε στόχευαν στη λύση κανενός προβλήματος ούτε της Π.Ε. ούτε της Δ.Ε. παρά μόνο στην πολιτική της αντιδραστικής αναδιάρθρωσης του κράτους που επιβάλλει η Ε.Ε. (ιδιωτικοποιήσεις κοινωνικών υπηρεσιών, κινητικότητα-διαθεσιμότητα, απολύσεις και αμφισβήτηση εργασιακών δικαιωμάτων των δημοσίων), προτείναμε τη διεκδίκηση της λύσης στη βάση των αναγκών της Π.Ε. και των εργασιακών δικαιωμάτων όλων των εκπαιδευτικών της. Στην κατεύθυνση αυτή μοναδική δίκαιη λύση για τα προβλήματα και των διορισμένων στην Π.Ε. και των προερχόμενων από τη Δ.Ε. εκπαιδευτικών ειδικοτήτων είναι η ικανοποίηση της ίδιας της πραγματικής εκπαιδευτικής ανάγκης, της θεσμοθέτησης των αναγκαίων οργανικών θέσεων για κάθε διδακτικό αντικείμενο του δημοτικού σχολείου, αφού στις συγκεκριμένες (και σε συγκεκριμένα σχολεία) χιλιάδες οργανικές θέσεις μπορούν να τοποθετηθούν (με βάση τα μόριά τους και διαφανή κριτήρια) η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών που ζητούν μετάθεση (Π.Ε.) ή μετάταξη (Δ.Ε.). Μόνο για τη λειτουργία των 1330 σχολείων ΕΑΕΠ χρειάζονται σήμερα περισσότεροι από 6000 εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων επιπλέον των ήδη υπηρετούντων με οργανική θέση (ενδεικτικά 1300 θέσεις γυμναστών, 1000 εικαστικών, 1300 πληροφορικής, 1300 αγγλικών κ.ά.). Αν δε στους παραπάνω προσθέσουμε τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων που απαιτούνται για τη λειτουργία των κλασικών ολοήμερων, τη διδασκαλία της β΄ ξένης γλώσσας (γαλλικά, γερμανικά) στα υπόλοιπα δημοτικά σχολεία αλλά και τις ανάγκες που θα προκύψουν από το χωρισμό των υπεράριθμων τμημάτων (2636 τη φετινή χρονιά), τη μείωση της αναλογίας μαθητών ανά τμήμα κ.ά. τότε ο αριθμός των νέων οργανικών θέσεων που πρέπει να ιδρυθούν ώστε να υπάρχουν οι αναγκαίοι εκπαιδευτικοί για κάθε διδακτικό αντικείμενο του Δημοτικού Σχολείου φαίνεται να αγγίζει τις 8000!

Αυτό αποδεικνύεται και από τις πρόσφατες εισηγήσεις των ΠΥΣΠΕ και των Δ/νσεων Π.Ε. για την ίδρυση νέων οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών ειδικοτήτων. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε τις νέες οργανικές θέσεις που ζητούν τρία από τα μεγαλύτερα ΠΥΣΠΕ: Α΄ Αθήνας–514 θέσεις, Αν. Αττικής–503 θέσεις, Δυτ. Θεσ/νίκης–482 θέσεις. Ακόμη πιο χαρακτηριστικό όμως είναι ένα στοιχείο που αφορά δύο από τις κοινές ειδικότητες: στο ΠΥΣΠΕ Δυτ. Θεσ/νίκης υπηρετούν σήμερα 23 γυμναστές και 2 αγγλικών προερχόμενοι από την Π.Ε. που είναι στη διάθεση, 12 γυμναστές και 10 αγγλικών μεταταγμένοι από τη Δ.Ε. ενώ το ΠΥΣΠΕ προτείνει την ίδρυση 96 νέων οργανικών θέσεων γυμναστών και 79 αγγλικών, υπάρχουν δηλ. 61 κενές θέσεις γυμναστών και 67 αγγλικών στις οποίες θα μπορούσαν να μετατεθούν ή να μεταταχθούν άλλοι εκπαιδευτικοί της Π.Ε. ή της Δ.Ε.

Αντίθετα το Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. με την εισήγησή του στην επιτροπή για τις μετατάξεις προωθεί μια “ρύθμιση” που δημιουργεί περισσότερα προβλήματα απ’ όσα λύνει. Χωρίς να έχει ανακοινώσει ακόμη τον αριθμό των οργανικών θέσεων κάθε ειδικότητας που ιδρύονται (ανά σχολείο και περιοχή), ανακαλεί τις μετατάξεις και στέλνει τους μεταταγμένους στα ΠΥΣΔΕ προέλευσης. Ταυτόχρονα δίνει προτεραιότητα στις μεταθέσεις εκπαιδευτικών που προέρχονται από την Π.Ε. και καλεί τους μεταταγμένους εκπαιδευτικούς να υποβάλλουν νέες αιτήσεις μετάταξης για να καταλάβουν τις εναπομείνασες οργανικές θέσεις. Μ’ αυτό τον τρόπο το Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ., χωρίς να δεσμεύεται για την ικανοποίηση των αιτημάτων των εκπαιδευτικών απ’ όποια βαθμίδα κι αν προέρχονται, θέτει το σύνολο των μεταταγμένων (ακόμη κι αυτών που δεν ανήκουν σε κοινές ειδικότητες) σε ομηρεία, αγνοεί τον οικογενειακό και επαγγελματικό προγραμματισμό χιλιάδων εκπαιδευτικών αλλά και τις ανάγκες της εκπαίδευσης σε εκπαιδευτικούς για όλα τα διδακτικά αντικείμενα. “Νίπτει τα χείρας του” για τα ανομήματα των προηγούμενων υπουργών, ζητώντας για άλλη μια φορά από τους εκπαιδευτικούς “να πληρώσουν το μάρμαρο”…

Και αν η τακτική του μαθητευόμενου μάγου που κοντά 4 μήνες τώρα φαίνεται να υιοθετεί η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. μας βρίσκει κάθετα αντίθετους, η στάση των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών, είναι αναντίστοιχη προς την αναγκαιότητα για κοινό αγωνιστικό βηματισμό των Δασκάλων και των Καθηγητών. Η ανακοίνωση της πλειοψηφίας της ΔΟΕ (ΔΑΚΕ και ΠΑΣΚ/ΔΗΣΥ) δεν οδηγεί σε τίποτα άλλο παρά τη διάσπαση και την αντιπαλότητα μεταξύ των ίδιων των θυμάτων αυτής της πολιτικής (παλιών και νέων εκπαιδευτικών της Π.Ε.), αφήνοντας φυσικά στο απυρόβλητο τους εμπνευστές αυτής της πολιτικής, υπουργούς και κυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ και Ε.Ε. Αδιαφορώντας για την ομηρεία χιλιάδων συναδέλφων μας και μη έχοντας εξασφαλίσει τίποτα για την ικανοποίηση του αιτήματος μετάθεσης εκατοντάδων άλλων, ΔΑΚΕ και ΠΑΣΚ/ΔΗΣΥ και τα στελέχη τους πανηγυρίζουν για την υιοθέτηση από το υπουργείο της διασπαστικής άποψής τους.  Στην ΟΛΜΕ οι ίδιες παρατάξεις κηρύσσουν ένα ιδιότυπο πόλεμο απέναντι στους συναδέλφους δασκάλους μιλώντας με απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς ενισχύοντας το συντεχνιασμό. Οι ταγμένες πια στη στήριξη της νέας κυβερνητικής πολιτικής ΣΥΝΕΚ, απλά «ποιούν την νήσσαν» επιχειρώντας ταυτόχρονα να μετατρέψουν τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες σε συνυπεύθυνες στο νέο «έγκλημα». Κι όλοι μαζί επικαλούνται το δίκαιο και τη νομιμότητα…

Η μόνη νομιμότητα, το μόνο δίκαιο είναι οι ανάγκες του δημόσιου σχολείου και τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών του. Κι αυτή η νομιμότητα και το δίκαιο εξυπηρετούνται με έναν και μόνο τρόπο:

•    την άμεση ίδρυση από το ΥΠΟΠΑΙΘ όλων των οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών ειδικοτήτων που έχουν προταθεί από τα ΠΥΣΠΕ και τα οποία θα αντιστοιχούν σε συγκεκριμένα σχολεία και όχι γενικά Δ/νσεις Π.Ε.
•    την ανάκληση των μετατάξεων που μετά από τον έλεγχο φαίνεται να έγιναν με βάση ψευδείς δηλώσεις και ταυτόχρονα την ικανοποίηση όσων εκπαιδευτικών αιτήθηκαν και δεν πήραν μετάταξη στην Π.Ε. καθώς και όσων επιθυμούν να επιστρέψουν στη Δ.Ε.
•    την άμεση τοποθέτηση των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων που δεν προϋπήρχαν στην Π.Ε. στις υπό ίδρυση οργανικές θέσεις, με βάση τις ανάγκες της Π.Ε. και τα μόρια μετάθεσης που συγκεντρώνει κάθε εκπαιδευτικός
•    τη μετάθεση των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων που προέρχονται από την Π.Ε. και τη μετάταξη των εκπαιδευτικών των ίδιων ειδικοτήτων μέσα από ενιαίο πίνακα στον οποίο θα καταταχθούν με βάση τα (κοινά) μόρια μετάθεσης που συγκεντρώνει κάθε εκπαιδευτικός και τις ανάγκες κάθε περιοχής
•    (εφόσον δε γίνει κατορθωτό να τοποθετηθούν με βάση την παραπάνω διαδικασία) την τοποθέτηση των μεταταγμένων εκπαιδευτικών που το επιθυμούν στη διάθεση των ΠΥΣΠΕ στα οποία ήδη υπηρετούν
•    την άμεση επαναφορά του ωραρίου στους εκπαιδευτικούς της ΔΕ, το άνοιγμα των σχολείων που καταργήθηκαν λόγω της μνημονιακής πολιτικής και τη δραστική μείωση του αριθμού των μαθητών στα τμήματα.
•    την άμεση υλοποίηση αυτής της διαδικασίας ώστε να προχωρήσει ομαλά και η διαδικασία των φετινών μεταθέσεων και τοποθετήσεων καθώς και των διορισμών
•    τους διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών ειδικοτήτων στις εναπομείνασες κενές οργανικές θέσεις, ώστε να δοθεί οριστικό τέλος στην κάλυψή τους με μορφές ελαστικών σχέσεων εργασίας

Καλούμε το Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. να εγκαταλείψει την τακτική του “Πόντιου Πιλάτου”, να ανακαλέσει την εισήγησή του και να δρομολογήσει άμεσα λύσεις στην κατεύθυνση της ανατροπής της μνημονιακής πολιτικής που δημιούργησε τα συγκεκριμένα προβλήματα και της ικανοποίησης των αναγκών της δημόσιας εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών της.

Καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς την Τρίτη 19/5, στις 9π.μ. στο Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. (Μαρούσι) να διεκδικήσουμε την κάλυψη όλων των αναγκών του Δημόσιου Σχολείου σε εκπαιδευτικούς και την προάσπιση των εργασιακών μας δικαιωμάτων.

 

Συμπλήρωσε τα στοιχεία σου στο Carrefour και κέρδισε 2.000 ευρώ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

μετρο
Γίνονται σχέδια για να φτάσει το μετρό στις Αχαρνές ενώ ακόμα ψάχνουν λύση για τις ελλείψεις σε συρμούς
Με άλλους τρεις σταθμούς που θα τη φτάσουν έως τις Αχαρνές «προικοδοτεί» το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών την επέκταση της Γραμμής 2 του μετρό
Γίνονται σχέδια για να φτάσει το μετρό στις Αχαρνές ενώ ακόμα ψάχνουν λύση για τις ελλείψεις σε συρμούς