Thumbnail
Εκπαιδευτική Λέσχη

Από τις στήλες της Εκπαιδευτικής Λέσχης, έχουμε ασκήσει ιδιαίτερα σκληρή και τεκμηριωμένη κριτική στο νέο βιβλίο ιστορίας της στ΄ δημοτικού θεωρώντας απαραίτητη την άμεση απόσυρσή του. Σε θεσμικό επίπεδο προβάλλαμε την ανάγκη μιας βαθιάς τομής στη σχολική ιστορία, που σημαίνει νέα προγράμματα σπουδών και σχολικά βιβλία, προοδευτική στροφή στην ιστορική/παιδαγωγική μόρφωση και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, παραγωγή αντίστοιχου διδακτικού/ιστορικού λογισμικού, ανακατανομή της ύλης του μαθήματος της ιστορίας, άμεσα στα πλαίσια των εννιά χρόνων υποχρεωτικής εκπαίδευσης και στρατηγικά στα πλαίσια του δωδεκάχρονου ενιαίου σχολείου.

Ωστόσο, σε επίπεδο εκπαιδευτικών πρακτικών, ανεξάρτητα από τις εξελίξεις στο θεσμικό επίπεδο, καλούμαστε καθημερινά, να διδάξουμε, με μοναδικό εφόδιο από την πολιτεία, ένα σχολικό εγχειρίδιο ιδεολογικά βαθιά συντηρητικό και παιδαγωγικά επιεικώς απαράδεκτο. Ας μην ξεχνάμε λοιπόν, ότι το σχολικό βιβλίο δεν είναι ευαγγέλιο, ούτε οι εκπαιδευτικοί άβουλοι, ανεύθυνοι και μοιραίοι μεταδότες αντιδραστικών αντιλήψεων και αντιπαιδαγωγικών μεθόδων. Οι εκπαιδευτικοί έχουν κάθε δικαίωμα αλλά και επιστημονική ευθύνη και παιδαγωγική υποχρέωση να προσαρμόσουν τη διδασκαλία τους ώστε να υπηρετήσουν την ανάγκη των μαθητών τους για την καλλιέργεια ιστορικής συνείδησης και κριτικής σκέψης. Σε αυτά λοιπόν τα πλαίσια, είμαστε στην ευχάριστη θέση, να προτείνουμε σήμερα, μια σειρά σχεδίων μαθημάτων που αποτελούν μια άμεση εναλλακτική λύση για τη διδασκαλία της ιστορίας της στ΄ δημοτικού.

Δεν πρόκειται για ένα υλικό «έτοιμο προς χρήση» ούτε για μια τελική εκδοχή διδασκαλίας. Πρόκειται για σχέδια διδασκαλίας που αξιοποιούν προηγούμενες αντίστοιχες απόπειρες συναδέλφων και τις προσαρμόζουν για τις συγκεκριμένες ανάγκες διδασκαλίας των συναδέλφων που τα διαμόρφωσαν. Ανταποκρίνονται στις ανάγκες και τη δυναμική των συγκεκριμένων σχολικών τάξεων, αναπροσαρμόζονται και αλλάζουν ανάλογα με τη διδακτική εμπειρία - και στις δυο περιπτώσεις, δοκιμάστηκαν και δοκιμάζονται σε σχολικές τάξεις που διαθέτουν διαδραστικούς πίνακες, επομένως, χρειάζονται παραπέρα επεξεργασία έτσι κι αλλιώς.

Ωστόσο, αποτελούν μια ενδιαφέρουσα εναλλακτική πρόταση άμεσης χρήσης που προσπαθεί να διαχειριστεί ένα απίστευτο όγκο ύλης εισάγοντας δυο βασικά στοιχεία στο περιεχόμενο και τη μεθοδολογία:

α) οι επιστημονικές και τεχνολογικές αλλαγές, οι κοινωνικές τάξεις και ο λαϊκός παράγοντας αντιμετωπίζονται ως κινητήριες δυνάμεις και ως κλειδιά για την ερμηνεία ιστορικών γεγονότων.

β) αξιοποιείται το ιστορικό ερώτημα προσαρμοσμένο στα δεδομένα της παιδικής ηλικίας και τους περιορισμούς της σχολικής τάξης αλλά και η επιστροφή της αφήγησης, όχι για να αναπλάσει μια εθνική ή κοσμοπολίτικη μυθολογία αλλά για να συναρπάσει και να προκαλέσει την ιστορική περιέργεια που είναι προϋπόθεση για την καλλιέργεια ιστορικής συνείδησης στις μικρές ηλικίες.


Ιστοσελίδα με την μορφή Blog, όπου παρατίθεται σειρά σχεδίων διδασκαλίας για την ιστορία της ΣΤ΄Τάξης.


Η Ιστοσελίδα του ΣΤ2 του 41ου Δημοτικού Σχολείου Πειραιά , όπου παρατίθεται σειρά σχεδίων διδασκαλίας για την ιστορία της ΣΤ΄Τάξης. Τα σχέδια είναι αναρτημένα σε μορφή .ppt και μπορείτε να τα κατεβάσετε.

 

ΠΗΓΗ: e-lesxi.gr/

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

yptourismou
Τουρστικές Σχολές: Ο τρόπος και η διαδικασία επιλογής εκπαιδευτικών
Διαδικασία πρόσληψης επιστημονικών συνεργατών, εργαστηριακών συνεργατών και εκπαιδευτικών ξένων γλωσσών στις Τουριστικές Σχολές
Τουρστικές Σχολές: Ο τρόπος και η διαδικασία επιλογής εκπαιδευτικών
κασσελάκης
Σ. Κασσελάκης: «Μετά τις γιορτές θα συγκροτηθεί η ΚΟ του Κινήματος Δημοκρατίας»
«Το Κίνημα θα είναι απέναντι στην κυβέρνηση όταν οι πολιτικές της βλάπτουν την κοινωνία, αλλά θα συναινεί εφόσον προτείνονται πολιτικές που την...
Σ. Κασσελάκης: «Μετά τις γιορτές θα συγκροτηθεί η ΚΟ του Κινήματος Δημοκρατίας»
τζουφη
Τζούφη: «Ένας ακόμα προϋπολογισμός ανισότητας και υποβάθμισης της Παιδείας»
«Κινδυνεύει να διαγραφεί το 50% έως το 2025, με την κυβέρνηση να προβλέπει τη μεταφορά πιστωτικών μονάδων (ECTS) στα ιδιωτικά πανεπιστήμια»
Τζούφη: «Ένας ακόμα προϋπολογισμός ανισότητας και υποβάθμισης της Παιδείας»