Thumbnail
Συντονιστικό νηπιαγωγών

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ

www.nipiagogoi.gr

Πρακτικά βήματα

για τη μη εφαρμογή της αξιολόγησης-αυτοαξιολόγησης (ΑΕΕ)

ΑΠΕΡΓΙΑ–ΑΠΟΧΗ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΑΞΙΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

Συνάδελφοι/ισσες

Είναι σημαντικό, με δεδομένη την καλλιέργεια κλίματος φόβου και τρομοκρατίας από ανυπόστατες φήμες, να γνωρίζουν οι εκπαιδευτικοί ότι οι κινήσεις που αποφασίζει  η ΔΟΕ έχουν πλήρη νομική στήριξη.

Το ΔΣ της ΔΟΕ  έχει ήδη κηρύξει απεργία – αποχή από κάθε διαδικασία που αφορά την αξιολόγηση και την ΑΕΕ από 2-11-2014 μέχρι και 23-12-2014 και η οποία ανανεώνεται κάθε δίμηνο.

Επίσης σύμφωνα με την κοινή  ανακοίνωση ΟΛΜΕ-ΔΟΕ, καλούνται όλοι οι εκπαιδευτικοί να απέχουν από όλες τις διαδικασίες της Α.Ε.Ε. (αυτοαξιολόγησης) και αξιολόγησης και να μη δεχθούν να αξιολογήσουν, ούτε να αξιολογηθούν. Δεν διατρέχουν κανένα πειθαρχικό κίνδυνο με το να μη συμμετέχουν στην όποια διαδικασία αξιολόγησης και δεν τίθεται θέμα παρακράτησης χρημάτων, αφού εκτελούν πλήρως το εκπαιδευτικό τους έργο και όλα τους τα καθήκοντα ως εκπαιδευτικοί και απέχουν μόνο από τις αξιολογικές διαδικασίες.

Τι σημαίνει απεργία-αποχή;

Απέχουμε από το συγκεκριμένο κάθε φορά αξιολογικό έργο και όχι από κάθε έργο. Δεν είναι στάση εργασίας. Εκτελούμε όλα τα υπόλοιπα καθήκοντά μας (διδακτικά και διοικητικά) εκτός από αυτά που απορρέουν από τις διαδικασίες της αξιολόγησης και της αυτοαξιολόγησης. Με βάση αυτό καλούμε:

 Α. Τις/ους Προϊσταμένες/ους Νηπιαγωγείων:

  • Να δηλώσουν  απεργία-αποχή και να μη συμμετέχουν σε καμιά διαδικασία αξιολόγησης
  • Να μη συμμετέχουν στις διαδικασίες αξιολόγησής τους και να μην καταθέσουν το portfolio (προσωπικό φάκελο) στην πλατφόρμα αξιολόγησης
  • Να μη συμμετέχουν στις δια ζώσης και εξ αποστάσεως επιμορφώσεις και ενημερώσεις για την αξιολόγηση (βλέπε Απόφαση ΔΟΕ 1212/13-11-2014) και όσοι/ες συμμετείχαν να αποσύρουν τις εργασίες τους.

Πιο συγκεκριμένα:

  • Όσες/οι πάτησαν το κουμπί της επιβεβαίωσης για την ατομική αξιολόγηση Προϊσταμένης δεν έχουν κανένα πρόβλημα, μπορούν να μη συμμετέχουν σε καμία άλλη διαδικασία αξιολόγησης, αρκεί να δηλώσουν ότι συμμετέχουν στην απεργία-αποχή της ΔΟΕ
  • Όσες/οι αναγκάστηκαν μετά από πιέσεις να συμμετέχουν σε προαξιολογικές ενημερώσεις και να αναρτήσουν στην πλατφόρμα αξιολόγησης portfolio, να το κατεβάσουν άμεσα, μέχρι τις 3/12/2014 και να δηλώσουν συμμετοχή στην απεργία-αποχή από τις διαδιακασίες της αξιολόγησης. Επισημαίνουμε ότι η πλατφόρμα θα έπρεπε να έχει ήδη κλείσει από τις 27/11/2014, αλλά δόθηκε εσπευσμένα παράταση, λόγω του εξαιρετκά μεγάλου ποσοστού αποχής των εκπαιδευτικών από τη διαδιακασία. ΠΡΟΣΟΧΗ! Σε περίπτωση που σας παγιδεύσουν και σας στείλουν μηνύματα ότι δε μπορείτε να κατεβάσετε το portfolio μέχρι τις 3/12/2014, ειδοποιήστε άμεσα το Σύλλογό σας και τη ΔΟΕ, για να προχωρήσουν σε καταγγελία
  • Να μην πιέζουν τους εκπαιδευτικούς του σχολείου τους να συμμετέχουν στις διαδικασίες αξιολόγησης

Σύμφωνα με τα παραπάνω στην περίπτωση της ατομικής αξιολόγησης Προϊσταμένων Νηπιαγωγείων  ακολουθούμε τα παρακάτω βήματα:

1. Δηλώνουμε απεργία–αποχή ­στο βιβλίο Πράξεων Προϊσταμένης σύμφωνα με την απόφαση 1211 της 13/11/2014 και αναγράφουμε σε αυτό:

ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

Η /Ο  ………………………………………………….Προισταμένη/ ος  του ……

Νηπιαγωγείου……………………………………………………………………………

Δηλώνω ότι  απέχω από κάθε διαδικασία αξιολόγησης   επειδή συμμετέχω στην απεργία-αποχή  που κήρυξε  η ΔΟΕ (αρ. Πρωτ.1201 της 31/10/2014)  από 2/11/2014 σύμφωνα  με την οποία  πραγματοποιείται απεργία–αποχή  «από όλες τις διαδικασίες υλοποίησης της ατομικής αξιολόγησης (ΠΔ152/13 ) των εκπαιδευτικών, αλλά και της αυτοαξιολόγησης -αξιολόγησης  της σχολικής μονάδας  και κάθε διαδικασία αξιολόγησης  του εκπαιδευτικού έργου που πραγματοποιείται σε υλοποίηση του σχετικού νομοθετικού πλαισίου (ν.4024/11, ν.4142/13,  ΠΔ152/13, ν.3848/10, ν.3679/10 )»

 ΥΠΟΓΡΑΦΗ

2. Δηλώνουμε απεργία-αποχή στο Σύλλογό μας , με βάση το παραπάνω κείμενο  και απαιτούμε από το Σύλλογο μας, με μαζική παράσταση να παραδίδει τις συμμετοχές μας  στην απεργία -αποχή στη Διεύθυνση Π.Ε. όπου ανήκουμε.

3. Στα πλαίσια εφαρμογής της αξιολόγησης, ήδη, Διευθυντές Εκπαίδευσης και    σχολικοί σύμβουλοι, καλούν τους Διευθυντές/τριες των σχολικών μονάδων, Προϊσταμένους/ες ολιγοθέσιων σχολείων και Νηπιαγωγείων σε ενημερωτικές συναντήσεις για την αξιολόγηση. Δηλώνουμε απεργία-αποχή και δεν συμμετέχουμε, ενώ οι Σύλλογοι Π.Ε. με παραστάσεις διαμαρτυρίας των ΔΣ και στάσεις εργασίας (ώστε να καλύπτονται και οι υπόλοιποι συνάδελφοι και να συμμετέχουν στις συγκεντρώσεις) οργανώνουν τη ματαίωση των προαξιολογικών συναντήσεων (απόφαση Αρ. Πρωτ.1212 της 13/11/2014).

4. Σε κάθε κλήση ατομικής αξιολόγησης απαντάμε οργανωμένα, δεν πηγαίνουμε ο/η καθένας/καθεμία ξεχωριστά αλλά όλοι μαζί οι υπό αξιολόγηση Διευθυντές και Προϊστάμενοι/ες και στα πλαίσια κινητοποίησης όλου του Συλλόγου Π.Ε. και δηλώνουν ότι συμμετέχουν στην απεργία-αποχή που έχουν κηρύξει οι ομοσπονδίες, η οποία έχει νομική κάλυψη, όπως φαίνεται από τη γνωμοδότηση της κ.Τσίπρα  Νομικής συμβούλου της ΔΟΕ Αρ. Πρωτ. 1290 26/11/2014.

Στις 20/10/2014 εξεδόθη το υπ’ αριθμόν 10940 έγγραφο του Υπουργού, με το οποίο δόθηκαν οδηγίες για την διενέργεια της αξιολόγησης. Τόσο από την διατύπωση του άρθρου 17 όσο και από την διατύπωση των σχετικών οδηγιών του Υπουργείου προκύπτει, ότι η υποβολή της αυτοαξιολόγησης και του ατομικού φακέλου (ή όπως χαρακτηρίζονται στην εγκύκλιο portfolio) συνιστούν μέρος της διαδικασίας αξιολογήσεως και υπό την έννοια αυτή τα στελέχη εκπαιδεύσεως μπορούν να δηλώσουν, ότι απέχουν από την εν λόγω διαδικασία λόγω συμμετοχής στην αποχή, που έχει προκηρυχθεί από την Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος (ΔΟΕ).

5. Δεν υποκύπτουμε σε  πιέσεις Συμβούλων ή Διευθυντών Εκπαίδευσης και καταγγέλλουμε άμεσα το γεγονός στο Σύλλογό μας γιατί σύμφωνα με την παραπάνω γνωμοδότηση, οι πιέσεις και οι επεμβάσεις συνιστούν ποινικό αδίκημα των συμβούλων και των Δ/ντών Εκπ/σης.

«Τέλος, πρέπει να τονιστεί, ότι η κατ’ άρθρο 23 παρ.1 του ν. 1264/1982 η καθ’ οιονδήποτε τρόπο επέμβαση στην άσκηση συνδικαλιστικών δικαιωμάτων συνιστά ποινικό αδίκημα για τον εργοδότη και τα όργανα αυτού.»

 Γνωμοδότηση κ.Τσίπρα  Νομικής συμβούλου ΔΟΕ Αρ. Πρωτ. 1290 26/11/2014

Στην ίδια γνωμοδότηση πάλι, αναφέρεται ότι η συμμετοχή στην απεργία- αποχή δεν σας αποστερεί το δικαίωμα επιλογής σε θέσεις Προϊσταμένης ή άλλου στελέχους.

Τέλος, σύμφωνα επίσης με την ίδια γνωμοδότηση της κ. Τσίπρα σε περίπτωση, που παρατηρηθούν φαινόμενα χαμηλής βαθμολόγησης εξαιτίας της μη υποβολής ατομικού φακέλου και εκθέσεως αυτοαξιολόγησης, αυτό θα αποτελεί μια ισχυρή ένδειξη, ότι η χαμηλή βαθμολόγηση των στελεχών, που συμμετέχουν στην απεργία-αποχή οφείλεται στην άσκηση ενός νομίμου δικαιώματός τους και γίνεται για λόγους άσχετους προς τα πραγματικά τους προσόντα. Συνεπώς, είναι παράνομο να βαθμολογηθεί η συμμετοχή στην απεργία.

Αντίθετα, όσοι συμμετέχουν παίρνουν το ρίσκο να πάρουν χαμηλό βαθμό (ακόμα και να κριθούν ελλιπείς), ο οποίος θα υπάρχει για όλη τη μετέπειτα καριέρα τους. Οι σχολικοί σύμβουλοι και οι Διευθυντές Εκπαίδευσης θα πρέπει να είναι εξαιρετικά προσεκτικοί και να τεκμηριώσουν τη βαθμολογία. Αν δείξουν επιείκεια ή  είναι χαλαροί κινδυνεύουν οι ίδιοι να μην ξαναγίνουν στελέχη και όχι μόνο, αφού αν διαπιστωθεί  αυτό μπορεί να παυθούν από τα καθήκοντά τους, σύμφωνα με τον άρθρο 26 του ν. 3848/10 «β. ...αδικαιολόγητη επιείκεια ή μεροληψία κατά τη σύνταξη των εκθέσεων αξιολόγησης».

Για τις συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων για την ΑΕΕ και τα σχέδια δράσης:

  1. Τι γίνεται όταν καλούμαστε σε συνεδρίαση συλλόγου διδασκόντων όπου έχει θέμα σχετικό με την αυτοαξιολόγηση-αξιολόγηση?

Όταν καλούμαστε σε συνεδρίαση συλλόγου διδασκόντων όπου έχει θέμα σχετικό με την αυτοαξιολόγηση-αξιολόγηση, δηλώνουμε τη συμμετοχή μας στην απεργία-αποχή που έχει κηρύξει η ΔΟΕ. Η συμμετοχή μας στην απεργία-αποχή αφορά το συγκεκριμένο και μόνο θέμα, της ημερήσιας διάταξης. Αν δηλ. ο σύλλογος διδασκόντων έχει κι άλλα θέματα, συμμετέχουμε σε όλα τα υπόλοιπα και απέχουμε στο θέμα που αφορά την αυτοαξιολόγηση.

Οι διευθυντές/τριες και προϊστάμενοι/ες των σχολικών μονάδων δε συγκροτούν ομάδες εργασίας μόνοι τους ούτε ισχύει το περσινό «εντέλλεσθε». Σε οποιαδήποτε περίπτωση καλύπτονται από την απεργία-αποχή που έχουν κηρύξει οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες.

  1. Αν η πλειοψηφία συμμετέχει στην απεργία αποχή τι ενέργειες πρέπει να γίνουν;

Ο  διευθυντής/ντρια του Δημοτικού σχολείου, ή η/ο Προϊσταμένη/ος Νηπιαγωγείου γράφει στο βιβλίο πράξεων του διευθυντή/προϊσταμένης, ότι λόγω της συμμετοχής των εκπαιδευτικών στην απεργία-αποχή που έχει κηρύξει η ΔΟΕ με την απόφασή της με Α.Π. 1201/31-10-2013 και με το εξώδικο που απέστειλε προς τα Υπουργεία Παιδείας και Οικονομικών, ο σύλλογος διδασκόντων που καλέστηκε με θέμα την εγκύκλιο «Υλοποίηση της Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μονάδας- Διαδικασίες αυτοαξιολόγησης κατά το σχολικό έτος 2014-2015», δεν προχώρησε σε καμιά σχετική διαδικασία.

και

συντάσσεται  επιπλέον πρακτικό του συλλόγου διδασκόντων στο οποίο αναφέρεται: «Οι αποφάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων είναι  δεσμευτικές για τον/τη διευθυντή/ντρια, προϊστάμενο/η της σχολικής μονάδας να μην αναρτήσει ΤΙΠΟΤΑ στο Παρατηρητήριο.».

Οτιδήποτε αναρτάται στο Παρατηρητήριο θεωρείται συμμετοχή στην αυτοαξιολόγηση αλλά και αξιολογήσιμο υλικό για τις επερχόμενες 5μελείς Επιτροπές Εξωτερικής Αξιολόγησης.

Οποιαδήποτε ανάρτηση που παραβιάζει την απόφαση του συλλόγου διδασκόντων είναι παράνομη (υπενθυμίζουμε και τη σχετική απόφαση του ΔΣ της ΔΟΕ). Οι σύλλογοι διδασκόντων δικαιούνται και πρέπει να ελέγχουν την τήρηση των αποφάσεών τους.

Υπενθυμίζουμε ότι στο Παρατηρητήριο δεν μπορούν να αναρτηθούν ατομικές δράσεις ή απόψεις που δεν έχουν εγκριθεί από το σύλλογο διδασκόντων γιατί η αυτοαξιολόγηση, με βάση την υπάρχουσα νομοθεσία, αποτελεί την κατά πλειοψηφία αποτίμηση της σχολικής μονάδας και όχι ατομική άποψη.

  1. Τι γίνεται αν το Νηπιαγωγείο έχει δύο εκπαιδευτικούς και ο ένας επιθυμεί να μπει στην αξιολόγηση?

Αν το Νηπιαγωγείο έχει δυο εκπαιδευτικούς και ο ένας απέχει ενώ ο άλλος δεν απέχει ,τονίζουμε ότι επειδή  χρειάζεται  για τη σύγκλιση του Συλλόγου Διδασκόντων το 50% + 1, ως εκ τούτου  δε γίνεται καμιά διαδικασία  και αναγράφεται  το παραπάνω στο Βιβλίο  πρακτικών του Συλλόγου Διδασκόντων.. Η διπλή ψήφος του/ της  Προϊσταμένου/ης λαμβάνεται υπόψη ,μόνο αν υπάρξει ισοψηφία απόψεων  αλλά μετά τη σύγκλιση του Συλλόγου Διδασκόντων

  1. Τι γίνεται με την μειοψηφία του Συλλόγου Διδασκόντων?

Όταν η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας συμμετέχει στην απεργία-αποχή, δεν υπάρχει απαρτία και ο σύλλογος διδασκόντων δεν προχωρά στην υλοποίηση της όποιας διαδικασίας που σχετίζεται με την αυτοαξιολόγηση, ακόμη και αν κάποια μειοψηφία εκπαιδευτικών θέλει να συμμετέχει. Σε αντίθετη περίπτωση ο κάθε συνάδελφος, ανεξαρτήτως του αν η πλειοψηφία συμμετέχει στην αυτοαξιολόγηση, έχει το δικαίωμα να απέχει στο πλαίσιο της συμμετοχής του στην απεργία-αποχή.

  1. Πώς μπορώ να κατεβάσω από την Πλατφόρμα τον Προγραμματισμό ,γιατί ενημερωθήκαμε  από το Σωματείο μας  και επιθυμούμε  να συμμετάσχουμε  στην απεργία- αποχή?

Το ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ απευθύνθηκε στο αρμόδιο τμήμα του ΙΕΠ, μετά από πολλά ερωτήματα συναδέλφων, οι οποίοι άλλαξαν γνώμη σχετικά με την ανάρτηση στην Πλατφόρμα του Παρατηρητηρίου της ΑΕΕ, αφού ενημερώθηκαν από το Σύλλογό τους και θέλουν να κατεβάσουν τον προγραμματισμό και να μην αναρτήσουν τίποτε. Για τη διασφάλιση του δικαιώματός μας για την αλλαγή της επιλογής μας, επισημάναμε στο ΙΕΠ ότι θα έπρεπε να υπάρχει ένα εικονίδιο-κουμπί αποθήκευσης και ένα κατάργησης-διαγραφής, ώστε να δίνεται η δυνατότητα να αλλαξουμε κάτι για όσο καιρό  η πλατφόρμα είναι ανοικτή ΕΝΩ τώρα αποθηκεύεται αυτόματα.

 Η απάντηση από το τμήμα του ΙΕΠ είναι: «Άν κάποιος έχει αναρτήσει  στο παρατηρητήριο  τον Προγραμματισμό και τώρα άλλαξε γνώμη μπορεί να αναγράψει μέσα στο κείμενο «παρακαλούμε αγνοήστε όλην την ανάρτηση» και η ανάρτηση δεν θα ισχύει.

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι  σας επισημαίνουμε ότι οτιδήποτε ανεβάσετε τώρα θα μείνει και θα το χρησιμοποιούν για χρόνια και ίσως να σας καταστρέψει επαγγελματικά, γιατί όπως  είπε και κάποιο έμπειρο στέλεχος εκπαίδευσης:

«Αν δεν έχετε να αναρτήσετε έναν τέλειο και εξαιρετικό προγραμματισμό έργου καλύτερα να μην αναρτήσετε τίποτε!»

Η ΣΥΜΠΟΡΕΥΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ

ΚΑΙ Η ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ

ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΟΛΩΝ ΜΑΣ

ΔΥΝΑΜΙΚΑ και ΜΑΖΙΚΑ ΛΕΜΕ

ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ –ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Αλέϊδα Γκεβάρα στο 13ο ΓΕΛ Περιστερίου
Παρεμβάσεις για Βέροια: ΕΔΕ ζητά η ΔΕΕΠ Ημαθίας της ΝΔ, ΕΔΕ κερνάει η κυβέρνηση ΝΔ...
«...διαφεύγουν, όλως  τυχαίως, από την προσοχή των εντολέων της ΕΔΕ τα πραγματικά εκπαιδευτικά προβλήματα, οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς κι...
Παρεμβάσεις για Βέροια: ΕΔΕ ζητά η ΔΕΕΠ Ημαθίας της ΝΔ, ΕΔΕ κερνάει η κυβέρνηση ΝΔ...
nikolopoylos-
Ντροπή και όνειδος! Πρωτοφανείς ενέργειες του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Αττικής
«Σε ρόλο άτυπης τριμελούς μονάδας εφόδου και μετά από συνοπτικές διαδικασίες ελέγχου ανακοινώνουν προφορικά την κατάργηση τμημάτων ολοήμερου στη μέση...
Ντροπή και όνειδος! Πρωτοφανείς ενέργειες του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Αττικής