ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
(ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ)
Β΄ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΟΛΟΙ ΣΤΙΣ 9 ΔΕΚΕΜΒΡΗ ΣΤΗ Γ.Σ.
ΚΑΙ ΣΤΙΣ 11 ΔΕΚΕΜΒΡΗ ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ
Για ΕΛΜΕ διεκδικητική, ενωτική, αγωνιστική
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Οι εκπαιδευτικοί και ολόκληρη η κοινωνία στενάζει από τις συνέπειες των καταστροφικών νεοφιλελεύθερων μνημονιακών πολιτικών. Η κυβέρνηση των μνημονίων και της υποδούλωσης της χώρας μας στο διεθνές χρηματοπιστωτικό κεφάλαιο, όσο παραμένει στην εξουσία γίνεται πιο επικίνδυνη: ξεπουλά πλέον το δημόσιο πλούτο της χώρας!
Το βιοτικό επίπεδο των εργαζομένων και των συνταξιούχων έπεσε βίαια στα επίπεδα της δεκαετίας του ’70 και του ’80, οι άνεργοι δεν μπορούν να ικανοποιήσουν τις βασικές τους ανάγκες, οι νέοι μεταναστεύουν στο εξωτερικό και με τα μέτρα φορολόγησης των ακινήτων κινδυνεύει με δήμευση η μικρή και μεσαία ιδιοκτησία. Οι ιδιωτικοποιήσεις δημοσίων υπηρεσιών, η εμπορευματοποίηση των κοινωνικών αγαθών και η μη ανταποδοτικότητα στις όποιες κοινωνικές παροχές και στις παροχές υγείας, καθώς και η περικοπή των κοινωνικών επιδομάτων έχει φέρει τους εργαζόμενους και τους συνταξιούχους σε απόγνωση και την κοινωνία σε κατάσταση ανθρωπιστικής κρίσης.
Οι απολύσεις δημοσίων υπαλλήλων συνεχίζονται, ήδη σχεδιάζονται 6.500 νέες μέχρι τέλος του 2014, ενώ με το νέο σύστημα της «αξιολόγησης» επιχειρείται η δημιουργία μόνιμου μηχανισμού διαθεσιμοτήτων/απολύσεων. Παρά τα αδιέξοδα που έχουν εμφανιστεί από την εφαρμογή του νέου Πειθαρχικού Δίκαιου και τη βιομηχανία πειθαρχικών διώξεων που έχει αναπτυχθεί, η Κυβέρνηση αρνείται κάθε αλλαγή, ποινικοποιώντας ουσιαστικά κάθε κοινωνική, πολιτική και συνδικαλιστική δράση. Ο νέος συνδικαλιστικός νόμος που η κυβέρνηση ετοιμάζεται να φέρει στη βουλή, έχει ένα ξεκάθαρο στόχο: να περιοριστούν τα συνδικαλιστικά δικαιώματα και οι δυνατότητες αντίδρασης των εργαζομένων.
Η ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΤΟ ΣΤΟΧΑΣΤΡΟ
Με το ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς, στη δημόσια Εκπαίδευση βρίσκεται σε εξέλιξη μια πρωτοφανής επιχείρηση αποδόμησης και υπονόμευσης του Δημόσιου Σχολείου, του επιπέδου ζωής, των βασικών δικαιωμάτων και των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών. Αποτέλεσμα των ακολουθούμενων εκπαιδευτικών πολιτικών είναι να καταπατάται βάναυσα το δικαίωμα στη μόρφωση, στην εργασία και τελικά στη ζωή και το μέλλον της νεολαίας.
Οι πιο πρόσφατες συνέπειες αυτής της βάναυσης επίθεσης, μετά τη δραματική μείωση μισθών και συντάξεων και την τραγική υποβάθμιση της ασφάλισης και περίθαλψης, είναι εξίσου καταστροφικές: Βίαιη κατάργηση τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ, κατάργηση των ΕΠΑΣ, χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών, διαθεσιμότητες/απολύσεις, νέος νόμος για το Λύκειο που ωθεί χιλιάδες μαθητές στη μαθητεία και την κατάρτιση. Ταυτόχρονα, επιχειρείται μέσω της «αξιολόγησης/χειραγώγησης» να κατηγοριοποιηθούν τα σχολεία με στόχο πολλά από αυτά να καταργηθούν και οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται σε αυτά να οδηγηθούν στη διαθεσιμότητα/απόλυση, και όλα αυτά μέσα σε ένα κλίμα ανταγωνισμού, αντιπαραθέσεων, τρομοκρατίας, υποταγής και φόβου. Την ώρα που ο πρωθυπουργός με ακραία κυνικό τρόπο δηλώνει: « η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των σχολείων θα συνδέεται με τις επιδόσεις των μαθητών, γιατί μόνο έτσι στο σχολείο θα γίνεται πραγματικό μάθημα και οι γονείς δεν θα πληρώνουν ιδιαίτερα και φροντιστήρια» Μέσα σε ένα τέτοιο αυτοματοποιημένο κοινωνικό μοντέλο, με όχημα την «αξιολόγηση», για όλα τα προβλήματα της εκπαίδευσης θα φταίει ο εκπαιδευτικός και όχι οι ασκούμενες πολιτικές! Το «νέο» Λύκειο με τις αλλεπάλληλες εξετάσεις του θα διώχνει μαθητές και οι βαθμοί των μαθητών σε αυτές τις εξετάσεις θα οδηγούν στην απόλυση εκπαιδευτικούς!
Οι πρακτικές αυτές συνδυάζονται με την υποβάθμιση και διάλυση βασικών υποστηρικτών δομών της εκπαίδευσης (ενισχυτική διδασκαλία, γραμματειακή υποστήριξη, βιβλιοθήκες, φύλαξη σχολείων κ.ά.), καθώς και με συγχωνεύσεις σχολείων και συμπτύξεις τμημάτων (ακόμα και κατευθύνσεων της Γ΄ Λυκείου), με αποτέλεσμα να προκύπτουν πληθωρικά τμήματα και σχολεία, πράγμα που δυσχεραίνει ακόμα περισσότερο το έργο του σχολείου και των εκπαιδευτικών.
Με τις διαθεσιμότητες/απολύσεις, το μηδενισμό των νέων προσλήψεων μονίμων, τους «εθελοντές» που θα καλύπτουν τα κενά χωρίς μισθό αλλά με «μόρια», το «εμπόριο ελπίδας» που στήθηκε σε βάρος χιλιάδων αναπληρωτών και τη μη αναγνώριση της προϋπηρεσίας τους, την αύξηση του διδακτικού ωραρίου, τη δραματική μείωση των μεταθέσεων και αποσπάσεων, τις υποχρεωτικές μετακινήσεις, την ανάθεση διδακτικού έργου μέχρι και σε πέντε σχολικές μονάδες, τη διάλυση της οργανικότητας και την προσπάθεια σύνδεσης της με τη σχολική μονάδα, τη βίαιη εξώθηση στη συνταξιοδότηση, με επιστέγασμα τις νέες αναθέσεις μαθημάτων και με φόβητρο το νέο πειθαρχικό δίκαιο, κατάφεραν να συρρικνώσουν τον κλάδο μας κατά 30.000 μέσα σε μια πενταετία! Καλλιέργησαν ένα κλίμα εμφύλιου πολέμου, ατομισμού και ανταγωνισμού ανάμεσα σε συναδέλφους διαφορετικών ειδικοτήτων, με αρνητικές συνέπειες στο ίδιο το έργο του σχολείου, μια και είναι προφανές ότι οι εργασιακές σχέσεις των καθηγητών επηρεάζουν άμεσα τις συνθήκες μόρφωσης των παιδιών. Στη βάση όλων αυτών είναι προφανές ότι βρίσκεται ο βασικός στόχος των μνημονιακών δυνάμεων: η δραματική μείωση των δημόσιων δαπανών για την Παιδεία, μια μείωση που ανοίγει το δρόμο για την ιδιωτικοποίηση βασικών λειτουργιών της δημόσιας εκπαίδευσης.
- Επειδή τα δημόσια κοινωνικά αγαθά δεν είναι εμπορεύματα προς αγοραπωλησία,
- επειδή το μέλλον της νεολαίας δεν μπορεί να είναι μαθητεία - κατάρτιση και ανεργία,
- επειδή η μόρφωση δεν μπορεί να παρέχεται από υποταγμένους, άβουλους, φοβισμένους και εξαθλιωμένους εκπαιδευτικούς,
Η κατάσταση αυτή πρέπει άμεσα να αντιστραφεί! Οι πολιτικές εξαθλίωσης των εργαζομένων και ξεπουλήματος της χώρας πρέπει άμεσα να ΑΝΑΤΡΑΠΟΥΝ!
Είναι αυτονόητο ότι πραγματική ανατροπή δεν γίνεται χωρίς τη μαζική, αγωνιστική συμμετοχή των εργαζομένων. Οι αγώνες και οι αντιστάσεις του λαού είναι η μοναδική εγγύηση για την άλλη πορεία της χώρας. Το συνδικαλιστικό κίνημα σε όλα τα επίπεδα, ως ο βασικός πόλος συσπείρωσης των εργαζόμενων, θα πρωτοστατήσει στην ανάπτυξη των αγώνων παρεμβαίνοντας «από τα κάτω» στις πολιτικές διεργασίες για την ανατροπή αυτής της πολιτικής.
Αυτός ο ιδιαίτερος ρόλος του συνδικαλιστικού κινήματος, σ’ αυτή τη δραματική συγκυρία για τη χώρα, προϋποθέτει: ταξικό προσανατολισμό, οργανωτική ενότητα εργαζομένων-ανέργων κατά κλάδο, και σύγκλιση και συνεργασία των αριστερών δυνάμεων. Δεν υπάρχουν περιθώρια για χάσιμο άλλου χρόνου!
Ξαναπιάνουμε το νήμα των μεγάλων κινητοποιήσεων και συνεχίζουμε τον αγώνα για:
- Ακύρωση των μνημονίων και των εφαρμοστικών τους νόμων.
- Διαγραφή του μεγαλύτερου μέρους του χρέους, που δεν το δημιούργησαν οι εργαζόμενοι.
- Την κοινωνία των αναγκών και των οραμάτων μας, με κέντρο τον άνθρωπο και όχι το κέρδος.
- Προστασία της δημόσιας Δωρεάν παιδείας – υγείας – κοινωνικής ασφάλισης και πρόνοιας.
- Υπεράσπιση των μισθών, των συλλογικών συμβάσεων, των συντάξεων και των δικαιωμάτων μας. Να ζούμε με αξιοπρέπεια εμείς και οι οικογένειές μας!
- Μαζικοί διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών. Σταθερή και μόνιμη εργασία για όλους!
- Να μην περάσουν οι απολύσεις και η διαθεσιμότητα. Επαναπροκήρυξη των θέσεων και επαναφορά των καταργημένων τομέων και ειδικοτήτων στην ΤΕΕ.
- Κατάργηση του αντιεκπαιδευτικού νόμου 4186 για το «νέο» Λύκειο. Ενιαία δωδεκάχρονη δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση για όλους τους μαθητές , όλους τους εκπαιδευτικούς, όλη τη γνώση.
- Να σταματήσουμε την αξιολόγηση-χειραγώγηση και την αύξηση του ωραρίου. Άμεση κατάργηση των Ν. 4142/13, 3848/10 και του ΠΔ 152/13.
- Να καταργηθεί ο ν. 4024/11 για το νέο μισθολόγιο-βαθμολόγιο που συνδέει το μισθό και τον βαθμό με την αξιολόγηση.
Συναδέλφισσες,συνάδελφοι
Οι Συνεργαζόμενες Εκπαιδευτικές Κινήσεις πιστεύουν ότι οι εκλογές της 11ης Δεκεμβρίου για ανάδειξη νέου Δ.Σ. θα πρέπει να στείλουν σαφέστατο μήνυμα καταδίκης των πολιτικών Κυβέρνησης-ΕΕ-ΔΝΤ που διαλύουν τις ζωές μας. Η ανατροπή των μέτρων και των μνημονίων, καθώς και της κυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ που τα προωθεί, είναι όχι μόνο θέμα πρώτης προτεραιότητας αλλά και όρος επιβίωσης για όλους και όλες μας. Οι άνθρωποι έχουν τη δύναμη να σταματήσουν και τις πιο σκληρές επιλογές, αρκεί να το θελήσουν. Ο συντονισμός και η συνεργασία του συνδικαλιστικού κινήματος πάνω στα μικρά και μεγάλα προβλήματα μπορεί να ανακόψει και τα πιο σκληρά μέτρα. Πιστεύουμε σε ένα κίνημα εκπαιδευτικό-συνδικαλιστικό με συνείδηση του ρόλου του, σταθερά προσανατολισμένου στην ανάπτυξη των αγώνων που θα ανταποκρίνεται στις ευαισθησίες, θα επιβραβεύει την πρωτοβουλία, θα δέχεται την αυτενέργεια και θα δοκιμάζει το καινούριο.
Εμείς επιμένουμε στην επιτακτική ανάγκη το μάθημα σε κάθε τάξη να ζωντανέψει, να γίνει εναλλακτικό, ανατρεπτικό, ελκυστικό. Να μιλήσει στην καρδιά και στο νου του εφήβου, να παρασύρει στο παιχνίδι της γνώσης τη νεολαία, να αλλάξει συνειδήσεις. Να βγει το μάθημα από τις τάξεις, να ενωθούν οι εμπειρίες και οι πρωτοβουλίες των σχολείων της κάθε περιοχής σε ένα μεγάλο μορφωτικό-πολιτιστικό ρεύμα. Ένα κίνημα διεκδίκησης της γνώσης και του πολιτισμού, ένα κίνημα που θα ζωγραφίζει το σχολείο του δικού μας μέλλοντος.
Καλούμε τους συναδέλφους να υπερψηφίσουν το ψηφοδέλτιο των ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΙΝΗΣΕΩΝ και να πουν ΝΑΙ στη Δημοκρατία, στη Διαφάνεια, στην Αντικειμενικότητα, στη Συλλογικότητα και στην παιδαγωγική αυτονομία του εκπαιδευτικού.
Νοέμβρης 2013
Στις εκλογές για την ΕΛΜΕ
Ψηφίζουμε – στηρίζουμε
Το ψηφοδέλτιο της Εκπαιδευτικής Ριζοσπαστικής Αριστεράς
ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
(Αγωνιστική Συνεργασία)
1.Αργύρης Βαγγέλης Εσπ. ΓΕΛ Αιγάλεω
2.Βενετσάνου Ιωάννα 2ο Γυμν. Αγ. Βαρβάρας
3.Δουλτσίνος Δημήτρης Εσπερινό ΕΠΑΛ Αιγάλεω
4.Ζουγανέλης Κώστας 2ο Γυμν. Αγ. Βαρβάρας
5.Θωμόπουλος Παναγιώτης 3ο ΓΕΛ Αιγάλεω
6.Καλογιαντσίδης Θανάσης 3ο Γυμνάσιο Χαϊδαρίου
7.Καπετανίδου Θεοδοσία 6ο ΓΕΛ Αιγάλεω
8.Κατσωνόπουλος Θοδωρής ΕΕΕΕΚ Αιγάλεω
9.Κολιός Γιάννης 1ο Γυμνάσιο Αιγάλεω
10.Κορδής Νεκτάριος 6ο ΓΕΛ Αιγάλεω
11.Κουτσοθεοδωρής Λάμπρος 3ο ΓΕΛ Αιγάλεω
12.Κρητικού Τριανταφυλλιά Εσπερινό Γυμνάσιο Αιγάλεω
13.Λαμπρόπουλος Γιώργος 4ο ΓΕΛ Αιγάλεω
14.Μαρίνη Αλεξάνδρα 5ο ΓΕΛ Αιγάλεω
15.Μαυρωνάς Ανδρέας 2ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου
16.Μπαρούς Γιάννης 5ο Γυμνάσιο Χαϊδαρίου
17.Ναούμης Γιώργος ΤΕΕ Ειδ. Αγωγής Αιγάλεω
18.Νικολαϊδης Συμεών 2ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου
19.Νομίδη Κατερίνα 1ο Γυμνάσιο Χαϊδαρίου
20.Νούτσης Γιώργος 4ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου
21.Ντάμπου Παρασκευή 4ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου
22.Παγουλάτου Λίτσα 2ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου
23.Παπαγεωργίου Γιάννης ΕΕΕΕΚ Αιγάλεω
24.Παπαδάκης Παναγιώτης Εσπερινό ΕΠΑΛ Αιγάλεω
25.Παπαδάκης Παντελής 3ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου
26.Παπαδόπουλος Ιορδάνης 4ο ΓΕΛ Αιγάλεω
27.Παυλάκη Παυλίνα 5ο ΓΕΛ Αιγάλεω
28.Πολυχρονιάδου Πετρούλα 4ο Γυμνάσιο Αιγάλεω
29.Πολυχρονίδου Νατάσσα 3ο Γυμνάσιο Χαϊδαρίου
30.Ποτηροπούλου Μαρία 2ο Γυμνάσιο Αγ. Βαρβάρας
31.Σαριδάκη Βασιλική 1ο ΕΠΑΛ Αιγάλεω
32.Σιαχάμης Βαγγέλης 5ο ΓΕΛ Αιγάλεω
33.Σκλαβενίτη Άννα 9ο Γυμνάσιο Αιγάλεω
34.Σταθόπουλος Ανδρέας 6ο ΓΕΛ Αιγάλεω
35.Φραγκίσκος Νίκος 1ο Γυμνάσιο Αιγάλεω
ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
(Αγωνιστική Συνεργασία)
Δύναμη αντίστασης, ενότητας, σύνθεσης και προοπτικής
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη