Thumbnail
Ανεξάρτητη Ριζοσπαστική Παρέμβαση ΠΕ Ροδόπης

Ανεξάρτητη  Ριζοσπαστικη  Παρεμβαση

Εκπαιδευτικων  Π.Ε.  Ροδοπης

Τροπολογία διακρίσεων

για τους εκπαιδευτικους στα μειονοτικα σχολεια

 πρεπει να ανατραπει!

Η τροπολογία του ΥΠΑΙΘ για τη μειονοτική εκπαίδευση (και ενώ το καταληκτικό κείμενο της περνάει από συνεχή κοπτοραπτική ανάλογα με τα συμφέροντα που πρέπει να εξυπηρετηθούν!) χαρακτηρίζεται από την κυβερνητική μνημονιακή λογική της διάσπασης, εκφοβισμού και εξανδραπόδισης των εκπαιδευτικών. Όλος ο «ζήλος» του ΥΠΑΙΘ όπως προσπερνάει κάθε άλλη ανάγκη ως μη υπάρχουσα. Η τροπολογία πιστή στο πνεύμα λεηλασίας του λαού από κυβέρνηση, ΕΕ, ΔΝΤ, κεφάλαιο έρχεται να καταργήσει θέσεις εργασίας. Έχουμε και λέμε:

α) Προβλέπει όρια παραμονής σε μειονοτικά σχολεία για τους εκπαιδευτικούς του ελληνόγλωσσου προγράμματος (20 έτη για όσους εργάζονται σήμερα σε αυτά και 10 έτη για όσους εργαστούν από το 2017-18 και μετά). Με τη συμπλήρωση του ορίου αυτού οι εκπαιδευτικοί χάνουν την οργανική τους θέση και τίθενται στη διάθεση του ΠΥΣΠΕ.

β) Αποκλείει αυτόματα από το ελληνόγλωσσο πρόγραμμα τους εκπαιδευτικούς που είναι μέλη της μειονότητας και απόφοιτοι των ΠΤΔΕ που άμεσα χάνουν την οργανική τους θέση και μπαίνουν στη διάθεση του ΠΥΣΠΕ.

γ) Βάζει όριο ηλικίας τα 55 για τη μετάθεση στα μειονοτικά σχολεία.

Και οι 3 παραπάνω διατάξεις συνιστούν διάκριση (και άρα είναι και αντισυνταγματικές) σε βάρος εκπαιδευτικών που λόγω ηλικίας, ετών υπηρεσίας και θρησκεύματος θα χάσουν την οργανική τους θέση και θα τεθούν στη διάθεση των ΠΥΣΠΕ και άρα θα είναι ευάλωτοι σε υποχρεωτικές τοποθετήσεις όχι μόνο στο νομό αλλά στην περιφέρεια ή και σε όλη τη χώρα εάν δεν υπάρχουν κενά σε τοπικό επίπεδο!

Είναι διατάξεις που ανοίγουν το δρόμο για ανηλεές κυνήγι κατηγοριών εκπαιδευτικών σε όλη τη χώρα με τελικό σκοπό την καθιέρωση της κατάργησης των οργανικών θέσεων και υποχρεωτικής μετακίνησης των εκπαιδευτικών ώστε να επικρατήσει και να εμπεδωθεί κλίμα φόβου και ανασφάλειας. Είναι διατάξεις που θέλουν να δοκιμάσουν σήμερα στη μειονοτική εκπαίδευση για να εφαρμόσουν μετά παντού: Πολύ θα βόλευε π.χ. το ΥΠΑΙΘ να είχε στη διάθεσή του κάθε χρόνο κάποιες χιλιάδες εκπαιδευτικούς που θα έχαναν την οργανική τους μετά από παρέλευση 10ετίας στο ίδιο σχολείο.

Οι διατάξεις αυτές θα δράσουν αρνητικά και στη διδακτική πράξη της μειονοτικής εκπαίδευσης καθώς εκπαιδευτικοί με εμπειρία, που έχουν περάσει πολλούς επιμορφωτικούς κύκλους στο αντικείμενο, με γνώση αρκετοί της μητρικής γλώσσας των παιδιών, που έχουν δώσει την ψυχή τους στη μειονοτική εκπαίδευση,  εκπαραθυρώνονται από αυτή. Την ίδια στιγμή καμιά πρόβλεψη δεν υπάρχει για επιμόρφωση των (ποιων;;) αντικαταστατών τους. Το αντίθετο : η κατεύθυνση είναι η περικοπή θέσεων εργασίας και η αναστολή λειτουργίας σχολείων που θα γίνει ευκολότερη αν ήδη οι εκπαιδευτικοί που γνωρίζουν και έχουν δεσμούς με την τοπική κοινωνία έχουν διωχθεί από αυτά. 

Η διάταξη που απαγορεύει σε μέλη της μειονότητας αποφοίτους των ΠΤΔΕ να διδάσκουν στο ελληνόγλωσσο πρόγραμμα των μειονοτικών σχολείων αποτελεί μνημείο διάκρισης και ρατσισμού. Απαγορεύουν  στους συναδέλφους μας αυτούς να διδάσκουν ελληνικά στο μειονοτικό σχολείο αλλά όχι στο δημόσιο!  Δηλαδή δεν αμφισβητούν την ικανότητά τους να διδάξουν ελληνικά  (πως θα μπορούσαν άλλωστε αφού είναι απόφοιτοι ΠΤΔΕ;) αλλά απλά δε τους θέλουν στο μειονοτικό σχολείο!                                  Τα επιχειρήματα πως κάτι τέτοιο προβλέπεται από τη συνθήκη της Λοζάνης είναι ψευδή. Ούτε η συνθήκη της Λοζάνης, ούτε το μορφωτικό πρωτόκολλο Ελλάδας Τουρκίας του 1968 περιέχουν οποιαδήποτε δέσμευση αλλά ούτε καν αναφορά πως την ελληνική γλώσσα δε δικαιούται να τη διδάξει μειονοτικός εκπαιδευτικός.

Κάποιοι δε θέλουν οι εκπαιδευτικοί του ελληνόγλωσσου προγράμματος να καταλαβαίνουν τη μητρική γλώσσα των μαθητών, ώστε να τους κατανοούν, να μπορούν να επικοινωνήσουν μαζί τους ευκολότερα και να καλύψουν αμεσότερα τις μορφωτικές ανάγκες τους. Δε θέλουν να βλέπουν οι μειονοτικοί μαθητές μειονοτικούς εκπαιδευτικούς που έσπασαν ταξικούς και εθνικιστικούς φραγμούς και διέρρηξαν την καλλιεργούμενη από διάφορους κύκλους εχθρότητα μεταξύ πλειονότητας και μειονότητας.

Υπάρχουν επιπλέον φωτογραφικές διατάξεις τόσο για τους αιρετούς όσο και για την πλήρωση θέσεων σχολικών συμβούλων και του Προϊσταμένου Γραφείου Μειονοτικής εκπαίδευσης που ιδρύεται μέσα στην Περιφερειακή Διοίκηση Εκπαίδευσης. Χαρακτηριστικά για την πλήρωση θέσης Συμβούλου υπάρχει προαπαιτούμενο 10 ετών στη μειονοτική εκπαίδευση ενώ για τη θέση Προϊσταμένου του υπό σύσταση γραφείου το όριο είναι….6!  Επιπλέον σε πρώτη φάση ο τωρινός Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης έχει το δικαίωμα να ορίσει όποιον θέλει! (Και αυτή) η κυβέρνηση με τον τοπικό υφυπουργό εκ Θράκης Δερμετζόπουλο έχει «δικά της γαλαζοπράσινα παιδιά» να βολέψει τόσο από την πλειονότητα όσο και από τη μειονότητα.

Ποια πρέπει να είναι τα επόμενα βήματα:

Η τροπολογία δεν έχει ψηφιστεί ακόμα. Βρίσκεται μέσα σε νομοσχέδιο του ΥΠΑΙΘ το οποίο θα περάσει από την ολομέλεια της Βουλής στις 25/26 Νοεμβρίου. Αυτός είναι ο χρόνος μέσα στον οποίο θα πρέπει να εκδηλωθεί η αντίδραση του Συλλόγου μας.

Η κατεύθυνση της αντίδρασης πρέπει να είναι πολιτική:

Κανένα παζάρι για το δικαίωμα στην εργασία, καμιά διάκριση δεκτή, καμιά απώλεια οργανικής θέσης για να εξυπηρετηθούν οι κυβερνητικοί – μνημονιακοί – ΕΕ στόχοι

Αντίθετα ο Σύλλογός μας πρέπει να πάρει πρωτοβουλία με αφορμή την τροπολογία ώστε να ανοίξει η κουβέντα μεταξύ όλων των εκπαιδευτικών χωρίς διαχωρισμούς για όλα τα ζητήματα που αφορούν την εκπαίδευση της μειονότητας.

Επί του πρακτέου:

Δε δεχόμαστε καμιά διάταξη διάκρισης, κανένα αποκλεισμό, καμιά υποχρεωτική μετακίνηση. Ζητάμε την κατάργηση των επίμαχων διατάξεων της τροπολογίας και επιπλέον κάθε φωτογραφικής διάταξης.

Συγκεκριμένα βήματα δράσης:

Είναι ανάγκη ο Σύλλογός μας να δημοσιοποιήσει πλατιά το ζήτημα με ανοιχτή συνέντευξη τύπου και δημοσιεύσεις σε όλα τα τοπικά μέσα. Η δημοσιοποίηση θα κάνει το θέμα ζήτημα της κοινωνίας και όχι ζήτημα παζαριών των διαδρόμων της Βουλής.

Είναι ανάγκη ο Σύλλογός μας να καλέσει ανοιχτά το σύλλογο αποφοίτων ΕΠΑΘ να πάρει δημόσια, επιστημονικά τεκμηριωμένη θέση για το ζήτημα και να μην κρύβεται πίσω από φοβίες που οδηγούν σε αποκλεισμό και διωγμό συναδέλφων από το χώρο εργασίας.

Είναι ανάγκη ο Σύλλογός μας να προχωρήσει σε έκτακτη Γενική Συνέλευση ώστε με μαζικό τρόπο να αποφασίσουν οι εκπαιδευτικοί τις μορφές των κινητοποιήσεων που θα υλοποιηθούν ώστε να ανατραπεί η τροπολογία.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Τα 5 ιδιωτικά σχολεία που εξαγοράστηκαν από funds και τα 2 που επίκειται

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 16/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Έρωτας στην Αρχαία Ελλάδα
Αρχαία Ελλάδα: Πώς αντιμετωπιζόταν το έγκλημα σεξουαλικής κακοποίησης ανηλίκων
Η ιστορία των αρχαίων Αθηναίων λειτουργεί ως υπενθύμιση για τη σημασία μιας αυστηρής, αλλά και δίκαιης, προσέγγισης στην προστασία των ευάλωτων...
Αρχαία Ελλάδα: Πώς αντιμετωπιζόταν το έγκλημα σεξουαλικής κακοποίησης ανηλίκων
παιδάκια
Γρήγορη και λαχταριστή συνταγή για χοιρινά παϊδάκια με κρούστα από καρύδια και σύκα
Η κρούστα από κανέλα και καρύδια προσθέτει μια αρωματική πινελιά, ενώ η σάλτσα με σύκα συμπληρώνει τέλεια το πιάτο. Ιδανική επιλογή για γιορτινά...
Γρήγορη και λαχταριστή συνταγή για χοιρινά παϊδάκια με κρούστα από καρύδια και σύκα