ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ - ΙΘΑΚΗΣ (ΕΛΜΕ-ΚΙ)
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Κοινή δράση γονέων – μαθητών – εκπαιδευτικών μαζί με το εργατικό κίνημα:
Η παιδεία είναι λαϊκό πρόβλημα
Σταθμός η συμμετοχή των σχολείων
στην ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ της Πέμπτης 27 Νοέμβρη
Με μαζική συμμετοχή γονέων και μαθητών πραγματοποιήθηκε η σύσκεψη που συγκάλεσε η ΕΛΜΕ-ΚΙ για τη συζήτηση των προβλημάτων στο χώρο της παιδείας και ενόψει της γενικής απεργίας της 27ης Νοέμβρη. Στη σύσκεψη συμμετείχαν η Ένωση Γονέων και Κηδεμόνων Κεφαλονιάς, μέλη ΔΣ Συλλόγων Γονέων (Δημοτικό Σχολείο Σάμης, Δημοτικό Σχολείο Κεραμειών, 2ο Γυμνάσιο Αργοστολίου, 2ο ΓΕΛ Αργοστολίου, ΓΕΛ Κεραμειών κοκ), μέλη 15μελών και 5μελών Μαθητικών Συμβουλίων (ΓΕΛ Ληξουρίου, 2ο ΓΕΛ Αργοστολίου, ΓΕΛ Κεραμειών, Εσπερινό Γυμνάσιο – Λύκειο κλπ). Εκ μέρους της ΕΛΜΕ-ΚΙ υπήρξε εισήγηση για εκτίμηση της κατάστασης και κατατέθηκε πρόταση για κάθοδο των σχολείων όλης της Κεφαλονιάς στην απεργιακή συγκέντρωση με ανοιχτή τη συνέχεια.
Έγινε ουσιαστική συζήτηση στο εξής τρίπτυχο:
α) Για το νέο σχολείο και την τράπεζα θεμάτων.
Εκφράστηκε η καθολική διαμαρτυρία για τις αναδιαρθρώσεις στο εκπαιδευτικό σύστημα που το κάνουν πιο ταξικό, βάζοντας νέα εμπόδια και καταλύοντας το δικαίωμα στη μόρφωση των παιδιών της εργατικής τάξης. Η ζωή των παιδιών, όπως περιγράφτηκε, έχει επιβαρυνθεί, το άγχος και τα φροντιστήρια έχουν γιγαντωθεί. Τονίστηκε η ανάγκη να καταργηθεί το νέο σχολείο και η τράπεζα θεμάτων και να διεκδικηθεί ένα σχολείο αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν που να μορφώνει ολόπλευρα και να μην εξοντώνει.
β) Για τα άμεσα προβλήματα των σχολείων.
Καταγγέλθηκαν τα κενά που παραμένουν ακόμη και σε πανελλαδικά μαθήματα και η προσπάθεια που εκδηλώθηκε από κυβέρνηση - διοίκηση να καλυφθούν αυτά με ευθύνη των Συλλόγων Διδασκόντων. Προσανατολίζουν σε υποχρεωτικές υπερωρίες, περικοπές μαθημάτων και ανακατανομές με υπενθύμιση ότι «αφού εξαντληθούν οι πρώτες και δεύτερες αναθέσεις καλείται να διδάξει το μάθημα όποιος μπορεί»!!! Με τους δήθεν «εθελοντές» ανοίγουν δρόμο για να μπουν οι επιχειρήσεις στα σχολεία. Υποβαθμίζουν και ευτελίζουν σκόπιμα την εκπαιδευτική διαδικασία, μετατρέπουν τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών σε κόλαση. Όλοι συμφώνησαν ότι δεν πρέπει να περάσει αυτή η απαράδεκτη κατεύθυνση. Επισημάνθηκε η ανάγκη για ενισχυτική και πρόσθετη διδακτική στήριξη αλλά και για τάξεις ένταξης για τους αλλοδαπούς μαθητές. Ακόμη απαιτήθηκε η δωρεάν και δημόσια ιατροφαρμακευτική περίθαλψη για όλα τα παιδιά.
Τέθηκαν επί τάπητος από τους μαθητές η πληρωμή των βιβλίων ξένων γλωσσών και απαιτήθηκε να σταματήσουν να βάζουν οι γονείς χρήματα γι αυτό και για άλλες λειτουργίες των σχολείων. Επιπλέον, τονίστηκε το πρόβλημα του υποσιτισμού και απαιτήθηκε ένα πλήρες γεύμα τη μέρα. Αναφέρθηκαν προβλήματα στη μεταφορά μαθητών και στη χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών.
Αναδείχθηκε η ανθυγιεινότητα των κοντέινερς με βάση σχετικές επιστημονικές μελέτες αλλά και πρακτικά προβλήματα στη διδασκαλία που δε μπορεί να πραγματοποιηθεί όταν πχ βρέχει (λόγω του θορύβου) ή κάνει ζέστη (από τις αναθυμιάσεις).
γ) Για τη θωράκιση και την αντισεισμική προστασία των σχολείων – μέτρα για τους σεισμόπληκτους μαθητές.
Τονίστηκε η ανάγκη να πραγματοποιηθούν ουσιαστικοί έλεγχοι και όχι μόνο εποπτικοί και να παρασχεθούν πιστοποιητικά καταλληλότητας για όλα τα σχολεία. Είναι ανάγκη ο ουσιαστικός - ενδελεχής έλεγχος όλων των σχολικών μονάδων να γίνει ΑΜΕΣΑ σε όλα τα επίπεδα (στατική επάρκεια –έξοδοι διαφυγής – πυρασφάλεια – επάρκεια σε προαύλια και χώρους συγκέντρωσης). Υπενθυμίστηκε ότι υπάρχουν σχολεία που έχουν κατασκευαστεί πριν το 1985, δηλαδή σύμφωνα με παλιότερους αντισεισμικούς κανονισμούς. Για όσα τέτοια κτήρια δεν προκύψει η επάρκεια ζητήθηκε να αντικατασταθούν άμεσα με σύγχρονα αντισεισμικά κτηριακά συγκροτήματα. Στην πιο σεισμογενή περιοχή της χώρας η πολιτεία οφείλει ΟΛΑ τα σχολεία του νομού να είναι κατασκευασμένα σύμφωνα με τους τελευταίους αντισεισμικούς κανονισμούς (2003), που πρέπει να επικαιροποιηθούν, βάσει των δεδομένων του τελευταίου σεισμού (όχι πολυώροφα, επάρκεια σε προαύλια, αντοχή σε μεγαλύτερες επιταχύνσεις κλπ). Έγινε δριμεία κριτική για την απαράδεκτη στάση της Δημοτικής Αρχής απέναντι στην ανάγκη τα παιδιά να πηγαίνουν σχολείο σε σύγχρονα και ασφαλή κτίρια και όχι σε κτίρια στα οποία η ζωή τους θα βρίσκεται σε διαρκή κίνδυνο.
Τονίστηκε η ανάγκη για άμεση ανέγερση με τη διαδικασία του κατεπείγοντος σύγχρονων και ασφαλών σχολικών συγκροτημάτων Επίσης, ο Πρόεδρος της Ένωσης Γονέων ζήτησε να συνταχθεί μητρώο ελέγχων που θα επικαιροποιείται περιοδικά. Ασκήθηκε κριτική στην απόφαση της νέας Περιφερειακής Αρχής να παρακάμψει τα αιτήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας στον προϋπολογισμό που συνέταξε για τα νέα συγκροτήματα και την αντισεισμική θωράκιση αλλά και να μην συζητήσει τα μέτρα για τους σεισμόπληκτους μαθητές.
Τέλος τέθηκε από τη μεριά των μαθητών του ΓΕΛ Ληξουρίου και του 2ου ΓΕΛ η απαίτηση για ποσόστωση στην εισαγωγή των μαθητών της φετινής Γ΄ και Β΄ λυκείου.
Εκ μέρους της ΕΛΜΕ-ΚΙ και άλλων φορέων τονίστηκε η ανάγκη η συζήτηση να ανοίξει με συνεδριάσεις σε κάθε σχολείο (Γενικές Συνελεύσεις, συνεδριάσεις ΔΣ και 15μελών κλπ) και να οργανωθεί η μαζική συμμετοχή των σχολείων στην απεργιακή συγκέντρωση την Πέμπτη 27 Νοέμβρη, 10.30 το πρωί στο Εργατικό Κέντρο. Η ανάγκη ποικιλόμορφης συνέχειας, με κοινή δράση και συντονισμό αναδείχθηκε σαν κοινός τόπος.
Αργοστόλι 20 Νοέμβρη 2014
Για το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ
Ο Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας
Γεωργόπουλος Διονύσης
Βάρσος Δημήτρης
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 16/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη