ΕΝΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ
- ΓΙΑ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΤΕΛΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ
- ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΘΙΕΡΩΘΕΙ ΤΟ ΕΝΙΑΙΟ ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΟ ΜΕ ΤΡΕΙΣ ΣΤΑΥΡΟΥΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΤΑ ΕΔΡΕΣ ΣΤΑ Δ.Σ.
Συναδέλφισσες και Συνάδελφοι
Βιώνουμε και εμείς και οι συμπολίτες μας τη λαίλαπα της βάρβαρης αναδιανομής του πλούτου, έχοντας να αντιμετωπίσουμε την ανικανότητα, τη στυγνή πελατειακή λογική και τη χωρίς όρια δημαγωγία του εγχώριου πολιτικού συστήματος. Η χώρα μας υφίσταται την αγριότητα του τέρατος που ονομάζεται παγκόσμιο χρηματοπιστωτικό σύστημα και την απόλυτη αναλγησία των πλούσιων χωρών της βόρειας Ευρώπης, οι οποίες αφού μας ξεζούμισαν, όπως και τις άλλες νότιες χώρες, αποσαρθρώνοντας την παραγωγική μας βάση κατά τη διάρκεια της «καλής περιόδου» του υπερδανεισμού μας με χαμηλά επιτόκια, τώρα μας εκβιάζουν ωμά. Μας ζητούν και το έχουν πετύχει, να αποδεχθούμε τα προγράμματα λιτότητας, τις μεταρρυθμίσεις τους όπως τις θέλουν και την αιματηρή φορολογία. Αλλιώς διακόπτουν τη χρηματοδότηση της χώρας με τις θεσμικές διαδικασίες που ελέγχουν και μας οδηγούν σε επίπεδα διαβίωσης του 50-60. Η μέχρι τώρα εμπειρία της κρίσης στη χώρα μας και οι πορείες της Ιρλανδίας, της Πορτογαλίας και της Κύπρου αποδεικνύουν ότι μόνο με συνεννόηση και συμφωνία της μεγάλης πλειοψηφίας του λαού στα θέματα της διαχείρισης του χρέους και του εθνικού σχεδίου ανασυγκρότησης της χώρας, θα αρχίσουμε να βγαίνουμε από την κρίση. Οι κύριοι υπαίτιοι της κρίσης και της άθλιας μέχρι τώρα διαχείρισής της, που είναι το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ, έχουν ηθικό πολιτικό καθήκον να καλέσουν σε συνεννόηση και συμφωνία τα δημοκρατικά κόμματα της αντιπολίτευσης. Οι έντιμοι και νουνεχείς πολίτες που υπάρχουν σε όλους τους πολιτικούς χώρους, έχουν την υποχρέωση να προσπαθήσουν να πείσουν τις κομματικές τους ηγεσίες στη κατεύθυνση της εθνικής συνεννόησης.
Η δημόσια εκπαίδευση υφίσταται ακόμη σφοδρότερη επίθεση από την κυβέρνηση που υπηρετεί τους ξένους εντολείς με απολύσεις εκπαιδευτικών, καταργήσεις κλάδων στην τεχνική εκπαίδευση, βάρβαρη μείωση μισθών και μια απόλυτη ρευστοποίηση των εργασιακών συνθηκών, η οποία δεν αποβλέπει στην κάλυψη κενών αλλά στην κατατρομοκράτηση των εκπαιδευτικών και την πλήρη υποταγή μας. Η σκοποθεσία του όλου προγραμματισμού δεν είναι άλλη από τη συρρίκνωση του δημόσιου σχολείου και την πλήρη εμπορευματοποίηση του μορφωτικού αγαθού.
Σε αυτές τις συνθήκες η ΕΝΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ προτείνει ορισμένες θέσεις που θεωρούμε πως αποδυναμώνουν τη στείρα κομματική αντιπαράθεση και ενδυναμώνουν τους εκπαιδευτικούς κάθε σχολικής μονάδας, αφού τους δίνουν τον πρώτο λόγο απομονώνοντας τους «επαγγελματίες» συνδικαλιστές, που λυμαίνονται τον χώρο οδηγώντας τη δευτεροβάθμια σε ένα τέλμα απογοήτευσης και ιδιώτευσης. Καλούμε όλους τους συναδέλφους σε συνεργασία με όρους ισοτιμίας και με απόλυτο σεβασμό των δημοκρατικών κανόνων. Τονίζουμε ότι δεν υπηρετήσαμε ούτε θα υπηρετήσουμε ποτέ στρατηγικές κομμάτων, ομάδων ή προσώπων.
Οι παρατάξεις που εκλέγονται επί σειρά ετών στα υπηρεσιακά συμβούλια και στα συνδικάτα των εκπαιδευτικών χρησιμοποιώντας τους παγιωμένους προπαγανδιστικούς μηχανισμούς τους κυριαρχούν στις λεγόμενες Γ.Σ. Παίρνουν τις αποφάσεις που θέλουν, με ελάχιστη συμμετοχή των συναδέλφων. Κάποιοι, στημένα και οργανωμένα, επιτελούν το «δημοκρατικό» έργο τους να αποδοκιμάζουν οποιαδήποτε διαφορετική ή αντίθετη άποψη. Κάποιοι άλλοι παρατείνουν τη διαδικασία λέγοντας τα ίδια και τα ίδια για να πετύχουν την καλύτερη πλύση εγκεφάλου σε αυτούς που θα μείνουν στο τέλος για να ψηφίσουν. Παλιές δοκιμασμένες πρακτικές για να διώχνουν τον κόσμο που έχει διαφορετική άποψη.
Αυτός ο συνδικαλισμός ο οποίος μας βάζει πάντα απέναντι στο δίλημμα ή να γίνουμε όργανα του πολιτικού σχεδιασμού των κομματικών παρατάξεων που επικρατούν κάθε φορά ή να απέχουμε, δεν αρμόζει ούτε στην αξιοπρέπειά μας ούτε στους αγώνες που έχουμε δώσει και δίνουμε καθημερινά για τη βελτίωση της εκπαίδευσης.
Ο μόνος δρόμος για να περάσει ο συνδικαλισμός στον χώρο μας από τα κόμματα και ορισμένες οργανωμένες ομάδες στους εκπαιδευτικούς είναι να λαμβάνονται οι τελικές αποφάσεις στα σχολεία από όλους τους καθηγητές και να καθιερωθεί το ενιαίο ψηφοδέλτιο με τρεις σταυρούς για τις επτά έδρες στα Δ.Σ.
ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΜΑΣ
Ο Σύλλογος διδασκόντων κάθε σχολικής μονάδας να γίνει το βασικό όργανο λήψης αποφάσεων που αφορούν τα θέματα και τις δράσεις του κλάδου.
Με αίτημα των συναδέλφων μπορούν στα σχολεία να διοργανώνονται συζητήσεις και ψηφοφορίες για προτάσεις που τίθενται από μέλος ή μέλη του συλλόγου του σχολείου, εκτός διδακτικού ωραρίου. Οι πλειοψηφούσες προτάσεις να προωθούνται στη Γ.Σ. της ΕΛΜΕ
Ειδικότερα, στις Γ.Σ. των τοπικών ΕΛΜΕ μπορούν να συζητιούνται οι προτάσεις των Δ.Σ. των ΕΛΜΕ, της ΟΛΜΕ, και των ΣΥΛΛΟΓΩΝ των σχολείων και να επιλέγονται, με ψηφοφορίες, εκείνες που θα προωθούνται προς τελική ψήφιση στα σχολεία.
Οι ψηφοφορίες στις τελικές προτάσεις θα διεξάγονται στα σχολεία και θα είναι μυστικές, σε κοινή ημέρα για όλες τις σχολικές μονάδες.
Οι προτάσεις που πλειοψηφούν θα προωθούνται για υλοποίηση από το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ ή της ΟΛΜΕ.
Στην ίδια κατεύθυνση, της συμμετοχής όλων των συναδέλφων στη συζήτηση των προβλημάτων του κλάδου και στην αποτελεσματική επίλυσή τους, συμβάλλει καθοριστικά και η πρόταση για την καθιέρωση του Ενιαίου Ψηφοδελτίου με ΤΡΕΙΣ ΣΤΑΥΡΟΥΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΤΑ ΘΕΣΕΙΣ στα Δ.Σ, ως ΕΚΛΟΓΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ για τις συνδικαλιστικές εκλογές. Με την καθιέρωση του Ε.Ψ. δεν καταργούνται οι κομματικές παρατάξεις ή οι άλλες ομάδες γιατί είναι νομικά πρόσωπα και προβλέπονται από το σύνταγμα και τους νόμους. Οι συνδικαλιστές όμως που θα προτείνουν οι παρατάξεις ως υποψήφιους στο Ενιαίο Ψηφοδέλτιο θα έχουν ελάχιστους πολιτικούς λόγους να τις επικαλούνται και να τις υπηρετούν, γιατί θα θέλουν να εκφράσουν τους συναδέλφους όλων των πολιτικών χώρων στη βάση των κοινών μας προβλημάτων. Με απλά λόγια, έτσι αλλάζει το πολιτικό τοπίο του συνδικαλισμού με υποχώρηση έως εξαφάνιση του κομματισμού στο Δημόσιο Τομέα. Το σύστημα αυτό εφαρμοζόταν στο συνδικαλισμό και παλιά μέχρι το 1982 και το μεγάλο του πρόβλημα ήταν ότι με την επιλογή 7 σταυρών για 7 θέσεις στα Δ.Σ. η πιο μεγάλη παράταξη μπορούσε να πάρει ακόμα και όλες τις έδρες. Αυτό λύνεται, αν ο νόμος ορίσει να επιλέγονται μέχρι τρεις υποψήφιοι από κάθε ψηφοφόρο.
Τι έγινε μέχρι τώρα στο ΠΥΣΔΕ; Βοήθησαν οι αιρετοί στην επίλυση των προβλημάτων των καθηγητών της Ανατολικής Αττικής; Ασφαλώς όχι, είναι η απάντηση πολλών συναδέλφων. Αντί να αντιστέκονται στον αυταρχισμό και τις αδιαφανείς διαδικασίες τοποθετήσεων των συναδέλφων, συνεργάστηκαν κατανέμοντας οφέλη και μικροεξυπηρετήσεις σε συναδέλφους καθαρά για ψηφοθηρικούς λόγους. Οι αιρετοί λειτούργησαν σαν άτυπη εξουσία και συνεργάζονταν όχι για το καλό της δημόσιας εκπαίδευσης και τα συμφέροντα των συναδέλφων, αλλά για την επανεκλογή τους και μόνο. Αυτό πρέπει να αλλάξει! Τα κενά των σχολείων να μην κρύβονται και οι συνάδελφοι να βοηθιούνται χωρίς διακρίσεις. Οι αιρετοί πρέπει να εξελιχθούν σε ανασχετικό παράγοντα κάθε εξουσίας που επιθυμεί να λειτουργήσει αναξιοκρατικά και ευνοιοκρατικά.
Οι αιρετοί πρέπει να ξαναγίνουν οι εκπρόσωποι των συναδέλφων στη διοίκηση και να ασκούν αυστηρό έλεγχο, δημόσιο και διά ζώσης, στους φορείς της εξουσίας.
Αντώνης Μιχαηλίδης
Aντώνης Τσιάτσιος
Γιάννης Πανανάς
Θανάσης Δελής
Ηλίας Υφαντής
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη