Thumbnail
ΕΛΜΕ Πειραιά

                              Καταγγελία του  Σχολικού Συμβούλου ΠΕ03 Τζαχρίστα  Γ.

«Πιστεύω» στην… Ιεραρχία !

Ο συγκεκριμένος Σύμβουλος έχει επανειλημμένα απασχολήσει την ΕΛΜΕ Πειραιά για τις αυταρχικές, αντισυνδικαλιστικές ενέργειές του. Την προηγούμενη σχολική χρονιά προσπάθησε με εκβιασμούς και απειλές να επιβάλει στους συλλόγους διδασκόντων την αυτοαξιολόγηση. Οι εκπαιδευτικοί όμως, συσπειρωμένοι στην ΕΛΜΕ, του γύρισαν την πλάτη. Σαν αυτόκλητος φύλακας της “νομιμότητας” τώρα, δε φτάνει που όπου εμφανίζεται κόπτεται για το «σύννομο»,  αλλά με πρόσφατη οδηγία του σε σύλλογο διδασκόντων προσπαθεί ν’ αναβιώσει το πρότυπο του επιθεωρητή και του εκπαιδευτικού που παθητικά εφαρμόζει διαταγές και νόμους της αντιεκπαιδευτικής Πολιτικής σαν ασυνείδητο εκτελεστικό όργανο.

Συγκεκριμένα:

Ο κ.Τζαχρίστας κλήθηκε από τη διευθύντρια σχολείου να παρευρεθεί στη συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων, που συγκλήθηκε  μετά  από υπογραφές των εκπαιδευτικών, με θέμα τις εντολές της Διευθύντριας Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να μειωθούν τα τμήματα και να στοιβαχτούν οι μαθητές σε τμήματα των 27-28 μαθητών. Αν και όφειλε ως Σχολικός Σύμβουλος να στηρίξει επιστημονικά-παιδαγωγικά την προσπάθεια του συλλόγου να μη συμπτυχθούν τα τμήματα, απέφυγε να πάρει ξεκάθαρη θέση στη συνεδρίαση. Την επόμενη μέρα όμως, μετά από “παράκληση” της ίδιας της διευθύντριας να σταλεί εγγράφως η τοποθέτησή του στο ζήτημα, απέστειλε στη διευθύντρια και στους εκπαιδευτικούς του σχολείου το παρακάτω κατάπτυστο κείμενο:

« Θα ήθελα να παρατηρήσω τα κάτωθι αναφορικά με τη γενική σας συνέλευση.

  1. Οφείλουμε σεβασμό στους Aνωτέρους μας. Αυτός είναι όρος απαράβατος για την λειτουργία του σχολείου.
  2. Ως δημόσιοι  Λειτουργοί προέχει η εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.
  3. Δεν επιτρέπονται εντός του σχολείου κομματικές ή αντιπολιτευτικές πρακτικές.
  4. Δεν τίθεται πρόταση σε ψηφοφορία στο σύλλογο καθηγητών αν δεν είναι σύννομη και δε σέβεται την Ιεραρχία.
  5. Είμαστε υποχρεωμένοι να περιμένουμε την έγκριση της Διοίκησης για να έχει νομιμότητα η κάθε

απόφαση.» (!!!)

Το παραπάνω “παιδαγωγικό” πρότυπο του κ.Τζαχρίστα συνιστά εγκόλπιο υποταγής-υπακοής που θυμίζει τις πιο μαύρες μέρες του επιθεωρητισμού, της περιόδου του βενιζελικού Ιδιώνυμου (1928), της δικτατορίας του Μεταξά, των δεκαετιών του ‘50 και ’60, όταν απαγορευόταν η πολιτική δράση στους δασκάλους και μοναδικό προσόν τους, σύμφωνα με την Πολιτεία,  ήταν η υπακοή στον Υπαλληλικό κώδικα. Θυμίζει μάλιστα την εποχή που ο Υφυπουργός Παιδείας της Χούντας δήλωνε για τους δασκάλους: «..δε θέλουμε σοφούς, αλλά πιστούς…».

Προφανώς για τον Κύριο Τ.Γ. ο αγώνας κατά της σύμπτυξης τμημάτων, για να μην στοιβάζονται οι μαθητές σε τμήματα των 27 και 28 μαθητών αντιστρατεύεται την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου! Ο ρόλος του συλλόγου διδασκόντων δεν είναι να καταγράφει στα πρακτικά τις διάφορες εγκυκλίους-διαταγές, αλλά  ως συλλογικό όργανο  έχει κάθε δικαίωμα, αλλά και χρέος, να πάρει εκείνες τις αποφάσεις, όπως έκανε και ο συγκεκριμένος σύλλογος, που εξασφαλίζουν την καλύτερη και την παιδαγωγική λειτουργία του σχολείου..

Αν αυτά συμβαίνουν με την εξαγγελία της αξιολόγησης, φανταζόμαστε τί θα δουν τα μάτια μας αν προχωρήσει η εφαρμογή της.

Το έδαφος για την ανάπτυξη τέτοιων λογικών-πραχτικών το δημιουργεί βέβαια η κυβερνητική πολιτική του αυταρχισμού, της καταστολής, του χτυπήματος των αγώνων (όταν π.χ. οι 9 στις 10 απεργίες χαρακτηρίζονται παράνομες).

Οι εκπαιδευτικοί όμως έχουμε υποχρέωση, ταυτόχρονα με την καθημερινή μάχη μέσα στην τάξη, ν’ αγωνιστούμε μαζί με γονείς, μαθητές και όλους τους εργαζόμενους για ένα σχολείο που θα εξασφαλίζει τη μόρφωση σ’ όλα τα παιδιά, χωρίς φραγμούς και διακρίσεις. Γιατί αυτό το πρότυπο εκπαιδευτικού εξασφαλίζει την αληθινή διαπαιδαγώγηση της νέας γενιάς.

Επίκαιρα είναι τα λόγια της μεγάλης παιδαγωγού Ρόζας Ιμβριώτη: «Δεν μπορούμε να μείνουμε έξω από τους αγώνες του λαού, να μην κάνουμε - δήθεν - πολιτική. Γιατί τότε κάνουμε πολιτική αντίθετη από τα συμφέροντα του λαού. Εμείς θα φτιάσουμε ανθρώπους συνειδητούς και ελεύθερους!». Σ’ αυτό το δρόμο, όσο κι αν ενοχλεί κάποιους, θα συνεχίσουμε.

Και θα λάβουμε και μείς τα μέτρα μας απέναντι στα κάθε είδους «Αποφασίζομεν και διατάσσομεν…».

                                                            ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ ΕΛΜΕ   

                                           Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ        Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
                                                                         
  ΣΑΒΒΑ  ΣΑΒΒΑΣ                                 ΣΤΑΘΗΣ ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ


ΕΛΜΕ ΠΕΙΡΑΙΑ                       Πειραιάς, 09 /10/2014          

Προς:    -Καθηγητές Δ/νσης Δ/θμιας Πειραιά

    Μ.Μ.Ε.

     Πρωτ:   107                                          
Κολοκοτρώνη 6, Πειραιάς                                   

Τηλ. : 2104124810

Φαξ : 2118007271

e-mail : [email protected]

www.elmepeiraia.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 10/5

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 10/5

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

συνεδρίαση με τηλεδιάσκεψη
Πρότυπα-Πειραματικά-Εκκλησιαστικά Σχολεία: Η αποζημίωση των απασχολούμενων στις διαδικασίες εισαγωγής
Καθορισμός αποζημίωσης των απασχολούμενων στις διαδικασίες εισαγωγής υποψηφίων στα Πρότυπα και Πειραματικά και στα Εκκλησιαστικά Σχολεία
Πρότυπα-Πειραματικά-Εκκλησιαστικά Σχολεία: Η αποζημίωση των απασχολούμενων στις διαδικασίες εισαγωγής
pierrakakis
Υπουργείο Παιδείας: "Ξαναζεσταίνονται" οι υποσχέσεις για αύξηση μιας ώρας εβδομαδιαίως στη Γυμναστική στα Σχολεία
Όλος ο σχεδιασμός - Τα 7 βασικά σημεία της πολιτικής που θα αναπτυχθούν
Υπουργείο Παιδείας: "Ξαναζεσταίνονται" οι υποσχέσεις για αύξηση μιας ώρας εβδομαδιαίως στη Γυμναστική στα Σχολεία