Thumbnail
ΕΛΜΕ Πειραιά

                              Καταγγελία του  Σχολικού Συμβούλου ΠΕ03 Τζαχρίστα  Γ.

«Πιστεύω» στην… Ιεραρχία !

Ο συγκεκριμένος Σύμβουλος έχει επανειλημμένα απασχολήσει την ΕΛΜΕ Πειραιά για τις αυταρχικές, αντισυνδικαλιστικές ενέργειές του. Την προηγούμενη σχολική χρονιά προσπάθησε με εκβιασμούς και απειλές να επιβάλει στους συλλόγους διδασκόντων την αυτοαξιολόγηση. Οι εκπαιδευτικοί όμως, συσπειρωμένοι στην ΕΛΜΕ, του γύρισαν την πλάτη. Σαν αυτόκλητος φύλακας της “νομιμότητας” τώρα, δε φτάνει που όπου εμφανίζεται κόπτεται για το «σύννομο»,  αλλά με πρόσφατη οδηγία του σε σύλλογο διδασκόντων προσπαθεί ν’ αναβιώσει το πρότυπο του επιθεωρητή και του εκπαιδευτικού που παθητικά εφαρμόζει διαταγές και νόμους της αντιεκπαιδευτικής Πολιτικής σαν ασυνείδητο εκτελεστικό όργανο.

Συγκεκριμένα:

Ο κ.Τζαχρίστας κλήθηκε από τη διευθύντρια σχολείου να παρευρεθεί στη συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων, που συγκλήθηκε  μετά  από υπογραφές των εκπαιδευτικών, με θέμα τις εντολές της Διευθύντριας Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να μειωθούν τα τμήματα και να στοιβαχτούν οι μαθητές σε τμήματα των 27-28 μαθητών. Αν και όφειλε ως Σχολικός Σύμβουλος να στηρίξει επιστημονικά-παιδαγωγικά την προσπάθεια του συλλόγου να μη συμπτυχθούν τα τμήματα, απέφυγε να πάρει ξεκάθαρη θέση στη συνεδρίαση. Την επόμενη μέρα όμως, μετά από “παράκληση” της ίδιας της διευθύντριας να σταλεί εγγράφως η τοποθέτησή του στο ζήτημα, απέστειλε στη διευθύντρια και στους εκπαιδευτικούς του σχολείου το παρακάτω κατάπτυστο κείμενο:

« Θα ήθελα να παρατηρήσω τα κάτωθι αναφορικά με τη γενική σας συνέλευση.

  1. Οφείλουμε σεβασμό στους Aνωτέρους μας. Αυτός είναι όρος απαράβατος για την λειτουργία του σχολείου.
  2. Ως δημόσιοι  Λειτουργοί προέχει η εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.
  3. Δεν επιτρέπονται εντός του σχολείου κομματικές ή αντιπολιτευτικές πρακτικές.
  4. Δεν τίθεται πρόταση σε ψηφοφορία στο σύλλογο καθηγητών αν δεν είναι σύννομη και δε σέβεται την Ιεραρχία.
  5. Είμαστε υποχρεωμένοι να περιμένουμε την έγκριση της Διοίκησης για να έχει νομιμότητα η κάθε

απόφαση.» (!!!)

Το παραπάνω “παιδαγωγικό” πρότυπο του κ.Τζαχρίστα συνιστά εγκόλπιο υποταγής-υπακοής που θυμίζει τις πιο μαύρες μέρες του επιθεωρητισμού, της περιόδου του βενιζελικού Ιδιώνυμου (1928), της δικτατορίας του Μεταξά, των δεκαετιών του ‘50 και ’60, όταν απαγορευόταν η πολιτική δράση στους δασκάλους και μοναδικό προσόν τους, σύμφωνα με την Πολιτεία,  ήταν η υπακοή στον Υπαλληλικό κώδικα. Θυμίζει μάλιστα την εποχή που ο Υφυπουργός Παιδείας της Χούντας δήλωνε για τους δασκάλους: «..δε θέλουμε σοφούς, αλλά πιστούς…».

Προφανώς για τον Κύριο Τ.Γ. ο αγώνας κατά της σύμπτυξης τμημάτων, για να μην στοιβάζονται οι μαθητές σε τμήματα των 27 και 28 μαθητών αντιστρατεύεται την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου! Ο ρόλος του συλλόγου διδασκόντων δεν είναι να καταγράφει στα πρακτικά τις διάφορες εγκυκλίους-διαταγές, αλλά  ως συλλογικό όργανο  έχει κάθε δικαίωμα, αλλά και χρέος, να πάρει εκείνες τις αποφάσεις, όπως έκανε και ο συγκεκριμένος σύλλογος, που εξασφαλίζουν την καλύτερη και την παιδαγωγική λειτουργία του σχολείου..

Αν αυτά συμβαίνουν με την εξαγγελία της αξιολόγησης, φανταζόμαστε τί θα δουν τα μάτια μας αν προχωρήσει η εφαρμογή της.

Το έδαφος για την ανάπτυξη τέτοιων λογικών-πραχτικών το δημιουργεί βέβαια η κυβερνητική πολιτική του αυταρχισμού, της καταστολής, του χτυπήματος των αγώνων (όταν π.χ. οι 9 στις 10 απεργίες χαρακτηρίζονται παράνομες).

Οι εκπαιδευτικοί όμως έχουμε υποχρέωση, ταυτόχρονα με την καθημερινή μάχη μέσα στην τάξη, ν’ αγωνιστούμε μαζί με γονείς, μαθητές και όλους τους εργαζόμενους για ένα σχολείο που θα εξασφαλίζει τη μόρφωση σ’ όλα τα παιδιά, χωρίς φραγμούς και διακρίσεις. Γιατί αυτό το πρότυπο εκπαιδευτικού εξασφαλίζει την αληθινή διαπαιδαγώγηση της νέας γενιάς.

Επίκαιρα είναι τα λόγια της μεγάλης παιδαγωγού Ρόζας Ιμβριώτη: «Δεν μπορούμε να μείνουμε έξω από τους αγώνες του λαού, να μην κάνουμε - δήθεν - πολιτική. Γιατί τότε κάνουμε πολιτική αντίθετη από τα συμφέροντα του λαού. Εμείς θα φτιάσουμε ανθρώπους συνειδητούς και ελεύθερους!». Σ’ αυτό το δρόμο, όσο κι αν ενοχλεί κάποιους, θα συνεχίσουμε.

Και θα λάβουμε και μείς τα μέτρα μας απέναντι στα κάθε είδους «Αποφασίζομεν και διατάσσομεν…».

                                                            ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ ΕΛΜΕ   

                                           Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ        Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
                                                                         
  ΣΑΒΒΑ  ΣΑΒΒΑΣ                                 ΣΤΑΘΗΣ ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ


ΕΛΜΕ ΠΕΙΡΑΙΑ                       Πειραιάς, 09 /10/2014          

Προς:    -Καθηγητές Δ/νσης Δ/θμιας Πειραιά

    Μ.Μ.Ε.

     Πρωτ:   107                                          
Κολοκοτρώνη 6, Πειραιάς                                   

Τηλ. : 2104124810

Φαξ : 2118007271

e-mail : [email protected]

www.elmepeiraia.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

καψάλης
Λεόντειος Σχολή Αθηνών: Έφυγε από τη ζωή ο εκπαιδευτικός Μιλτιάδης (Μίλτος) Καψάλης
Ο φιλόλογος που ταύτισε τη γνώση με την ανθρωπιά και άφησε ανεξίτηλο αποτύπωμα σε γενιές μαθητών
Λεόντειος Σχολή Αθηνών: Έφυγε από τη ζωή ο εκπαιδευτικός Μιλτιάδης (Μίλτος) Καψάλης
public_8.jpg
Νέες προσλήψεις στα Public: Ανοίγουν περισσότερες από 20 θέσεις εργασίας σε όλη την Ελλάδα
Πλήρους και μερικής απασχόλησης οι διαθέσιμες θέσεις σε καταστήματα και κεντρικές λειτουργίες – Δείτε ποιες ειδικότητες ζητούνται
Νέες προσλήψεις στα Public: Ανοίγουν περισσότερες από 20 θέσεις εργασίας σε όλη την Ελλάδα
social media
Έρευνα ΑΠΘ: Ποια πολιτικά posts «κερδίζουν» το Facebook και τι αποκαλύπτουν για την ελληνική κοινωνία
Από τα δικαστήρια και τις τράπεζες έως την οικογένεια, τη μετανάστευση και την εμπιστοσύνη στους θεσμούς – Τα ευρήματα των ερευνών που παρουσιάστηκαν...
Έρευνα ΑΠΘ: Ποια πολιτικά posts «κερδίζουν» το Facebook και τι αποκαλύπτουν για την ελληνική κοινωνία