Άλλαξε ο Μανωλιός κι έβαλε τα ρούχα του αλλιώς…
…που λέει και η λαϊκή σοφία…
Η μνημονιακή πολιτική που εδώ και πέντε χρόνια έχει διαλύσει ό,τι είχε απομείνει απ’ αυτό που ονομάζουμε κοινωνικό κράτος, έχει εκφυλίσει τις εργασιακές σχέσεις κι έχει υποβαθμίσει ανεπανόρθωτα την ποιότητα ζωής του ελληνικού λαού, δεν μπορούσε να αφήσει αλώβητη την εκπαίδευση.
Η δημόσια παιδεία χρηματοδοτείται με τα ψίχουλα του κρατικού προϋπολογισμού, οι ελλείψεις σε στοιχειώσεις υποδομές είναι τεράστιες, οι διορισμοί τείνουν να γίνουν μια μακρινή ανάμνηση και τα σχολεία μετατρέπονται σιγά-σιγά σε εργοστάσια κονσερβοποίησης των μαθητών που πρέπει να χωρέσουν σε συγκεκριμένα τετραγωνικά και να αποθηκεύσουν συγκεκριμένες πληροφορίες υπηρετώντας μόνον έναν σκοπό. Υπηρετώντας λοιπόν μόνον την καλή λειτουργία ενός συστήματος που τους θέλει να γνωρίζουν πολλά, να δουλεύουν ασταμάτητα, να πληρώνονται ελάχιστα και να αντιμετωπίζονται ως αναλώσιμα είδη.
Οι εκπαιδευτικοί είναι οι αμήχανοι εργάτες που στοιβάζουν τις κονσέρβες με το φόβο της απόλυσης αν κάτι δεν το κάνουν σωστά - «αξιολόγηση» το ονομάζει η κρατική εξουσία- είναι αυτοί που «πείθονται» ότι περισσεύουν και αναγκάζονται να ζητήσουν αλλαγή πόστων για να αποδειχθούν πιο παραγωγικοί -«μετατάξεις» βάφτισε τη διαδικασία η προηγούμενη ηγεσία του ΥΠΑΙΘ- και είναι αυτοί που τελικά απολύονται εν μια νυκτί για να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες της αγοράς –αυτό το βάφτισαν «διαθεσιμότητα».
Οι κυβερνήσεις πέφτουν και ξανασηκώνονται με καινούργια ρούχα, οι υπουργοί αλλάζουν προσωπείο αλλά η πολιτική παραμένει ίδια και ακολουθείται πιστά. Οι διαφορές που τυχόν ανιχνεύονται έχουν να κάνουν με τις μεθόδους κι όχι με την ουσία ούτε με την στόχευση. Το «δόγμα του σοκ» που τόσο ευλαβικά υπηρέτησε ο προηγούμενος υπουργός, έδωσε τη θέση του στην τακτική των αλλεπάλληλων και συχνά αλληλοαναιρούμενων ανακοινώσεων του νέου προϊστάμενου του ΥΠΑΙΘ στην προσπάθεια του να επιδείξει έργο και να αποδείξει ότι άξιζε που ψηφίστηκε. Οι εξαγγελίες περί ενδεχόμενου ΑΣΕΠ και χιλιάδων διορισμών αναμιγνύονται με εγκυκλίους περί επιλεκτικής μοριοδότησης δυσπρόσιτων σχολικών μονάδων που περιμένουν τους γενναίους της εκπαίδευσης για να τους ανταμείψουν με μπόλικα και χρήσιμα μόρια για τον ΑΣΕΠ –μη ξεχνιόμαστε- αφού αυτοί οι γενναίοι έχουν πέσει θύματα κλοπής μορίων των τεσσάρων τελευταίων χρόνων.
Συνάδελφοι,
Η καλλιτεχνική παιδεία μέσα σ’ αυτό το καθεστώς του πολιτικού αναβρασμού και της κοινωνικής ισοπέδωσης, πλήττεται ακόμα περισσότερο.
Χαρακτηριστικό δείγμα της προσπάθειας υποβάθμισης των μαθημάτων Τέχνης, η πρόσφατη εγκύκλιος του ΥΠΑΙΘ περί ανάθεσης του μαθήματος της Θεατρικής αγωγής πέραν των εξειδικευμένων για το αντικείμενο εκπαιδευτικών Πτυχιούχων Τμημάτων Θεατρικών Σπουδών και Θεάτρου ΠΕ 32 και Διπλωματούχων Δραματικής Τέχνης ΠΕ18.41, σε δασκάλους που έχουν γενικά κι αόριστα επιμορφωθεί επί του αντικειμένου.
Χαρακτηριστικό επίσης δείγμα του υπερβάλλοντος ζήλου με του οποίου οι διοίκηση σπεύδει να υλοποιήσει άκριτα οποιαδήποτε απόφαση της πολιτικής εξουσίας, η πρόσφατη ανακοίνωση εφαρμογής της εγκυκλίου από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ιωαννίνων και Καβάλα.
Ο Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Θεατρολόγων, όσο κι αν το θέατρο ως κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας και παιδαγωγικό εργαλείο βάλλεται δεν παύει να διεκδικεί τα αυτονόητα:
- Απόσυρση της εγκυκλίου υπ’ αριθμό Φ.12/275/66898/Γ1/304-2014/ΥΠΑΙΘ του Υ.ΠΑΙ.Θ.
- Ξεκλείδωμα των πινάκων αναπληρωτών από 30-6-2010 και αναγνώριση όλης της προϋπηρεσίας.
- Οργανικές θέσεις για τους μόνιμους συναδέλφους μας μεταταγμένους στην Πρωτοβάθμια.
- Αναγνώριση και προσμέτρηση των διδακτορικών και μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών για κατάταξη σε βαθμολογική και μισθοδοτική κλίμακα-απόσυρση της εγκυκλίου του Υπουργείου Εσωτερικών.
- Τακτοποίηση των διορισμών που υπολείπονται από τον ΑΣΕΠ του 2008 (επιτυχόντες ΑΣΕΠ 60%, ενιαίος πίνακας διορισμών 40%, πίνακας 24μηνου)
- Αλλαγή θεσμικού πλαισίου διδασκαλίας του μαθήματος της Θεατρικής Αγωγής με εισαγωγή του σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
- Μόνιμους και μαζικούς διορισμούς με βάση το 1 θεατρολόγος ανά σχολική μονάδα.
- Την αλλαγή πολιτικής του υπουργείου στην κατεύθυνση της μόνιμης και σταθερής δουλειάς για όλους τους εκπαιδευτικούς, με κάλυψη όλων των κενών με μαζικούς διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών.
- Ενιαίο δημόσιο και δωρεάν σχολείο για όλους.
- Καλούμε σε παράσταση διαμαρτυρίας στο ΥΠΑΙΘ την Δευτέρα 15 Σεπτεμβρίου και ώρα 12:00
- Καλούμε τις διδασκαλικές ομοσπονδίες ΔΟΕ και ΟΛΜΕ να κηρύξουν στάση εργασίας στηρίζοντας και με την φυσική τους παρουσία την κινητοποίηση.
- Ζητούμε από τα πρωτοβάθμια σωματεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, τις Ομοσπονδίες , κοινωνικούς φορείς, το Γονεικό κίνημα να δώσουν δυναμικό παρόν.
- Ζητούμε από τους φοιτητικούς συλλόγους τμημάτων Θεατρικών Σπουδών και Θεάτρου και τους πανεπιστημιακούς μας δασκάλους να συνδράμουν στην προσπάθειά μας.
- Ζητούμε άμεσα συνάντηση με τον Υπουργό Παιδείας για όλα τα παραπάνω θέματα.
Η Εκπαίδευση και η Τέχνη πάντα πάνε μαζί
Το θέατρο είναι δείγμα πολιτισμού
Δεν δεχόμαστε το ξεπούλημά τους!
Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Θεατρολόγων
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη