Thumbnail
ΠΕΚ Α ΕΛΜΕ - Α Αθήνας

Κατά την ενημερωτική συνάντηση του Δ/ντή Β΄/θμιας Εκπ/σης A΄ Αθήνας με τους Δ/ντές των Λυκείων συζητήθηκε και το θέμα του αριθμού μαθητών των τμημάτων των κατευθύνσεων (βλέπε Θετική κυρίως ) της Γ΄ Λυκείου. Ο Δ/ντής Β΄/θμιας Εκπ/σης Α΄Αθήνας προέκρινε δύο λύσεις για τα τμήματα εκείνα κατ/νσης που έχουν μικρότερο, από τον προβλεπόμενο από το νόμο, αριθμό μαθητών : α) Οι μαθητές να διδάσκονται σε συνδιδασκαλία με την Τεχνολογική τα Μαθηματικά και τη Φυσική και να μετακινούνται σε άλλο Λύκειο γειτονικό!, όπου αθροιστικά θα συμπληρώνεται ο προβλεπόμενος  αριθμός των μαθητών, για να διδάσκονται τη Βιολογία και τη Χημεία. β) Οι μαθητές να παίρνουν υποχρεωτική μεταγραφή σε άλλο σχολείο, όταν στο δικό τους δεν συμπληρώνεται ο προβλεπόμενος αριθμός μαθητών στην κατ/νση που επέλεξαν.

Και οι δύο προτάσεις – λύσεις είναι άστοχες  και διαλυτικές για το δημόσιο σχολείο, δημιουργούν και δε λύνουν προβλήματα,  για τους εξής τουλάχιστον λόγους.

Όσον αφορά την α΄ πρόταση: i) Οι μαθητές θα βρίσκονται στο δρόμο και θα τρέχουν από σχολείο σε σχολείο για να συμπληρώσουν το ωράριο με ό,τι σημαίνει αυτό για τη γνωστική και  παιδαγωγική διαδικασία, το χρόνο τους, τη δυνατότητα, τους κινδύνους και την ευθύνη για τη μετακίνησή τους  ii) Θα πρέπει 3 ίσως και 4 σχολεία να έχουν παράλληλο ωρολόγιο πρόγραμμα. Όποιος γνωρίζει, έστω και λίγο, το τι συμβαίνει με το πρόγραμμα στα σχολεία καταλαβαίνει ότι αυτό είναι ανέφικτο. iii) Καθιστά προβληματική έως αδύνατη την ενημέρωση των γονέων, αφού θα είναι υποχρεωμένοι να  τρέχουν σε δύο σχολεία για να ενημερώνονται για την πρόοδο των μαθητών.

Όσον αφορά τη β΄ πρόταση: i) Δεν προβλέπεται από κανένα νόμο η  υποχρεωτική μεταγραφή μαθητή ii) Δημιουργείται ισχυρή κατηγοριοποίηση μεταξύ των Λυκείων, όταν κάποια θα θεωρούνται καλά, εφόσον μπορούν να λειτουργούν με όλες τις κατευθύνσεις, ενώ κάποια άλλα όχι. Συνεπώς γιατί να τα προτιμούν οι μαθητές και στο τέλος – τέλος να υπάρχουν; iii) Με τη μεταγραφή, π. χ. 7-8 μαθητών, αλλοιώνεται ο συνολικός αριθμός των μαθητών στην τάξη, που μπορεί σε πολλές περιπτώσεις να σημαίνει απώλεια τμημάτων Γενικής Παιδείας από τα Λύκεια, επομένως και  απώλεια ωρών για πολλούς κλάδους και ειδικότητες καθηγητών. Σημαίνει ταυτόχρονα αύξηση τμημάτων σε άλλα Λύκεια, επομένως και αύξηση των αναγκών σε προσωπικό. Καταλαβαίνει λοιπόν κανείς πόσα προβλήματα και δυσλειτουργίες θα προστεθούν στην ήδη βεβαρυμμένη κατάσταση του δημόσιου σχολείου, και μάλιστα όταν αρχίζει η σχολική χρονιά.

Είναι κατανοητή η αγωνία της ηγεσίας για τα προβλήματα που δημιουργούνται από τα κενά στις θέσεις των εκπαιδευτικών που πολλαπλασιάστηκαν τα τελευταία χρόνια με ευθύνη της πολιτικής ηγεσίας, και για την ανάγκη να καλυφθούν όσο πιο γρήγορα γίνεται. Είναι απολύτως κατανοητή η αδικία σε βάρος των μαθητών πρώτα απ’ όλα, όταν  σε άλλα σχολεία λειτουργούν τμήματα κατ/νσης και με λιγότερους μαθητές και σε άλλα δε λειτουργούν καθόλου, λόγω έλλειψης προσωπικού.

Δεν μπορούμε να κατανοήσουμε όμως γιατί όλα αυτά συμβαίνουν κυρίως στην Α΄ Αθήνας, με τα σοβαρά προβλήματα στην κοινωνική σύνθεση των σχολείων, τις πολλές ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό και υλικοτεχνική υποδομή.

Αλήθεια, πιστεύει κανείς ότι η υποτιθέμενη απόλυτη τήρηση του νόμου σε αυτήν την περίπτωση θα βελτιώσει την κατάσταση;

Πιστεύει ακόμη κανείς ότι οι δύο προτάσεις-λύσεις είναι στο πνεύμα των συνθημάτων: «τα σχολεία φτιάχτηκαν για τους μαθητές» ή «πρώτα ο μαθητής»;

Είναι κατανοητό ότι και οι δύο προτάσεις-λύσεις, παρά την υποτιθέμενη προσπάθεια για εξοικονόμηση κάποιων ευρώ, δημιουργούν πολύ περισσότερα οικονομικά και κυρίως κοινωνικά προβλήματα.

Το συνδικαλιστικό κίνημα, οι καθηγητές αλλά και η ηγεσία έχουν αποδεχθεί μέχρι σήμερα και προκρίνουν τη λύση της συνδιδασκαλίας με την Τεχνολογική κατ/νση  στα Μαθηματικά και Φυσική ενώ  τα μαθήματα της Χημείας και της Βιολογίας διδάσκονται ξεχωριστά ως τμήμα κατ/νσης μέσα στο ίδιο σχολείο, κατανοώντας τα προβλήματα που θα προέκυπταν. Η λύση αυτή ήταν μέχρι σήμερα λειτουργική για τα σχολεία αλλά και για τους μαθητές.

Θέλουμε να πιστεύουμε ότι θα γίνει κατανοητό το μέγεθος του λάθους των προτάσεων που ακούστηκαν και θα πρυτανεύσει η λογική ώστε, να μην οδηγηθούμε σε λάθη καταστροφικά για τα σχολεία.

Αθήνα 7-9-2014

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

«Κανόνι» σε μεγάλη ασφαλιστική στην Ελλάδα - Χιλιάδες οδηγοί χωρίς κάλυψη από 1η Ιουλίου!

Εθνικό Απολυτήριο: Τέλος στις Πανελλαδικές όπως τις ξέραμε – Τι προβλέπει το σχέδιο για την εκπαίδευση το 2025

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 16/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sxoleio-deuteris-eukairias-2.jpg
Πρόσκληση απόσπασης μόνιμων εκπαιδευτικών στα σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας για το σχολικό έτος 2025-2026
Ηλεκτρονική υποβολή αιτήσεων από 16 έως 25 Ιουνίου 2025 για αποσπάσεις μόνιμων εκπαιδευτικών σε Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας
Πρόσκληση απόσπασης μόνιμων εκπαιδευτικών στα σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας για το σχολικό έτος 2025-2026
αστυν
Μακελειό σε φεστιβάλ στη Γιούτα: Τρεις νεκροί και δύο τραυματίες από πυροβολισμούς
Ένα βρέφος, μια 41χρονη και ένας 18χρονος μεταξύ των θυμάτων σε αιματηρή συμπλοκή κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ Westfest στο Σολτ Λέικ Σίτι
Μακελειό σε φεστιβάλ στη Γιούτα: Τρεις νεκροί και δύο τραυματίες από πυροβολισμούς
taksi
Ένωση Γονέων Καλαμαριάς κατά του «χαρατσιού» στη θερινή απασχόληση 2025
Οι γονείς καλούνται να πληρώσουν για πρώτη φορά συμμετοχή στο πρόγραμμα, ενώ η Ένωση ζητά άμεση κατάργηση της εισφοράς και διεύρυνση των θέσεων
Ένωση Γονέων Καλαμαριάς κατά του «χαρατσιού» στη θερινή απασχόληση 2025
Μια γιορτή για όλους
«Μια γιορτή για όλους» – Διήμερες εκδηλώσεις στην Πλαζ Αρετσούς με επίκεντρο τα δικαιώματα όλων των παιδιών
Η Ένωση Συλλόγων Γονέων Καλαμαριάς και ο «Ηλιάτορας» ενώνουν δυνάμεις για ένα διήμερο δράσεων, τέχνης και συζητήσεων με στόχο την ευαισθητοποίηση και...
«Μια γιορτή για όλους» – Διήμερες εκδηλώσεις στην Πλαζ Αρετσούς με επίκεντρο τα δικαιώματα όλων των παιδιών