Thumbnail
1ο Δημοτικό Σχολείο Βελεστίνου

Μη αποδοχή θέσης Διευθυντή στο 1ο Δημοτικό Σχολείο ΒΕΛΕΣΤΙΝΟΥ

Τρία χρόνια μετά τη διαδικασία αξιολόγησης στην οποία υποβάλλονται όσοι ενδιαφέρονται για τη Διεύθυνση σχολικής μονάδας, μου προτάθηκε από το ΠΥΣΠΕ Μαγνησίας να αναλάβω τη θέση του Διευθυντή του 1ου Δ.Σχ. Φερών-Βελεστίνου, μετά τη συνταξιοδότηση της προηγούμενης Διευθύντριας.

Τα μέτρα του Υπουργείου που άρχισαν να εφαρμόζονται από το 2013, με την «Αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων» και την «Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών», προωθούν έναν Διευθυντή – Αξιολογητή, που θα βαθμολογεί συναδέλφους και θα παίζει το ρόλο μάνατζερ της σχολικής μονάδας για να προσελκύει κονδύλια από γονείς ή χορηγούς.

Κάθε σχολείο θα κατηγοριοποιείται και θα κατατάσσεται ανάλογα πώς θα απαντά σε ένα σύνολο προκατασκευασμένων, τυποποιημένων και ποσοτικών κριτηρίων. Αυτό θα χρησιμοποιείται από το Υπουργείο σαν άλλοθι για να συνεχίσει να κλείνει ή να υποβαθμίζει σχολεία ή να μειώνει εκπαιδευτικό προσωπικό, όχι γιατί οι ανάγκες των μαθητών το ορίζουν, αλλά γιατί το απαιτεί η λογιστική πολιτική που ακολουθεί.

Όπως χειροτερεύει καθημερινά η κατάσταση των εργαζομένων (χαμηλόμισθων, άνεργων), και της Υγείας, έτσι σχεδιάζουν και την υποβάθμιση της Εκπαίδευσης που ήδη την πληρώνουν πολύ ακριβά τα παιδιά των φτωχών οικογενειών και των χωριών. Στόχος είναι να ελέγξουν και να απαξιώσουν τη μαθησιακή διαδικασία, έτσι που έμμεσα θα εκδιώξουν τους μαθητές από τα σχολεία (όπως πέρυσι με τα ΕΠΑ.Λ., φέτος με την Α΄ Λυκείου) ή να τους αποτρέψουν από τη 12ετἠ φοίτηση και κατ’ επέκταση από την Ανώτατη Εκπαίδευση. Εκπαιδευτικοί και σχολεία θα ανταγωνίζονται με θύματα μαθητές, γονείς ή άλλους εκπαιδευτικούς.

Ο φόβος και η ανασφάλεια έχουν αντικαταστήσει την παιδαγωγική ελευθερία και την αφοσίωση στο διδακτικό έργο. Τα μέτρα αποσκοπούν στη δημιουργία μιας δεξαμενής διαθεσιμοτήτων και απολύσεων ή στην καλύτερη περίπτωση, την κατάταξη σε μια βαθμολογική κλίμακα δασκάλων, που προσβάλλει το εκπαιδευτικό τους έργο. Τα σχολεία δε γίνονται καλύτερα με αυτόν τον τρόπο.

 Όλοι οι παραπάνω λόγοι με οδήγησαν στο να αρνηθώ τη θέση του Διευθυντή.

 Δεν υποστηρίζω ότι η σημερινή κατάσταση είναι καλή στα σχολεία, αλλά ότι με αυτά τα μέτρα θα γίνει πολύ χειρότερη για όλους. Οι τομές που απαιτούνται είναι στην αντίθετη κατεύθυνση από αυτήν του Υπουργείου.

Το ΣΧΟΛΕΙΟ

-Δεν μπορεί να αποτελεί προϊόν εμπορευματοποίησης, που να υπακούει στους όρους της αγοράς.

-Πρέπει να λειτουργεί συλλογικά, σαν κοινότητα.

-Έχει ανάγκη από ελευθερία.

-Χρειάζεται νέα αναλυτικά προγράμματα, περισσότερους εκπαιδευτικούς και λιγότερα παιδιά ανά τμήμα.

-Απαιτεί αύξηση της χρηματοδότησης.

- Δωρεάν επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.

- Για να είναι πραγματικά δημόσιο και δωρεάν για όλους και όχι να στηρίζεται στις τσέπες των γονιών.

            Το Σχολείο οφείλει να δημιουργεί ελεύθερους, μορφωμένους ανθρώπους και ολοκληρωμένες προσωπικότητες. Θα συνεχίσω να αγωνίζομαι μαζί με άλλους συναδέλφους εκπαιδευτικούς, γονείς, μαθητές, μέσα και έξω από το σχολείο, για το Δικαίωμα όλων στη μόρφωση, χωρίς αποκλεισμούς και εμπόδια.

Παπαθανασίου Αργύρης

Δάσκαλος του 2ου Δημ. Σχ.Βελεστίνου

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Η ύλη για 47.000 υποψήφιους ως 7/6 με τις λύσεις

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 7/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

551450-xenes_lexeis-600_205214_m4061o.jpg
10 πασίγνωστες λέξεις ιταλικής προέλευσης που μιλούν… ελληνικά!
Μια λέξη δεν ανήκει σε μια χώρα, αλλά σε όποιον τη χρησιμοποιεί για να επικοινωνήσει. Κι έτσι, η «μπόρα», το «σαλόνι» και το «μπαλκόνι» έγιναν πια...
10 πασίγνωστες λέξεις ιταλικής προέλευσης που μιλούν… ελληνικά!
λέξεις
10 πασίγνωστες λέξεις τουρκικής προέλευσης που χρησιμοποιούμε καθημερινά: Μια γλώσσα δεν έχει εχθρούς — μόνο ιστορίες
Η γλώσσα δεν έχει εθνικά σύνορα. Είναι ποτάμι που κυλάει μέσα στους αιώνες, παρασύροντας λέξεις, έννοιες, ήχους. Κι αν ορισμένες λέξεις έχουν...
10 πασίγνωστες λέξεις τουρκικής προέλευσης που χρησιμοποιούμε καθημερινά: Μια γλώσσα δεν έχει εχθρούς — μόνο ιστορίες
πατατεσ
Γιατί η πατάτα αξίζει μια δεύτερη ευκαιρία στη διατροφή μας
Πολλοί αποφεύγουν να καταναλώνουν πατάτες επειδή τις θεωρούν "κακούς" υδατάνθρακες. Όμως, η διατροφική αξία της πατάτας αποδεικνύει ότι πρόκειται για...
Γιατί η πατάτα αξίζει μια δεύτερη ευκαιρία στη διατροφή μας
απορια
Το κουίζ του αλλόκοτου – Δοκίμασε να μαντέψεις! Ποιες από τις παρακάτω είναι υπαρκτές ελληνικές λέξεις;
Λέξεις που δεν ξέρεις αν υπάρχουν ή απλώς μοιάζουν υπαρκτές! Ποια λέξη είναι αληθινή και ποια φτιαγμένη;
Το κουίζ του αλλόκοτου – Δοκίμασε να μαντέψεις! Ποιες από τις παρακάτω είναι υπαρκτές ελληνικές λέξεις;