Μια πολύ διδακτική επίσκεψη στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στη Νέα Σμύρνη.
Άγιος Δημήτριος 17-7-2014
Ονομάζομαι Αλκιβιάδης Μετζάλης, είμαι κάτοικος Αγίου Δημητρίου και δημότης Αλίμου. Το μεγαλύτερο από τα τρία παιδία μου αποφοίτησε τον Ιούνιο από το 5ο Γυμνάσιο Αγίου Δημητρίου. Ζήτησε μαζί με άλλους 16 συμμαθητές/τριες, όταν ρωτήθηκαν σε ποιο Λύκειο θα συνεχίσουν, να εγγραφούν στο 2ο Λύκειο Αλίμου. Σημειώνω ότι χωροταξικά με βάση το που κατοικούν αυτά τα παιδιά, εγγράφονται στο 3ο Λύκειο Αγίου Δημητρίου το οποίο όμως δεν μπορεί να τους δεχτεί λόγω ήδη μεγάλης πληρότητας, και επιπρόσθετα βρίσκεται σε απόσταση διπλάσια από του Αλίμου. Μετά από λίγες μέρες είχαν την επιβεβαίωση από τη διευθύντρια του Γυμνασίου τους, ότι έγινε δεκτή η εγγραφή τους στο 2ο Λύκειο Αλίμου.
Όλα καλά και μέχρι την περασμένη εβδομάδα, όλες οι οικογένειες γνωρίζαμε ότι τα παιδιά θα πήγαιναν για αγιασμό στο 2ο Αλίμου. Κακώς νομίζαμε! Γιατί όπως μάθαμε τελείως τυχαία (από γονέα που είχαν το τηλέφωνό του στο 2ο Αλίμου) τα παιδιά ξεγράφτηκαν από το 2ο Αλίμου και μεταγράφηκαν στο 3ο Αλίμου. Απευθύνθηκα στο σχολείο για να έχω κανονική ενημέρωση και με πληροφόρησαν ότι:
- από τα 17 παιδιά (όλα από το 5ο Γυμνάσιο Αγ Δημητρίου) με εντολή της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας, 12 τα «ξέγραψαν» και τα έστειλαν για μεταγραφή στο 3ο Αλίμου
- Από τα 12 το 1 επέστρεψε και ξαναμεταγράφηκε στο 2ο
- ότι δεν γνωρίζουν με ποιο κριτήριο έγινε επιλογή μεταξύ των 17 «Μπραχαμιωτών» αφού:
o δεν υπάρχει θέμα πληρότητας (μπορεί να δεχθεί τουλάχιστον 10-12 ακόμη με τα υπάρχοντα τμήματα),
o δεν υπάρχει χωροταξικό κριτήριο (αφού δεν είναι από Άλιμο)
o δεν είναι αλφαβητικό κριτήριο
Απευθύνθηκα (μαζί με άλλους δύο γονείς) στη ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Δ΄ ΑΘΗΝΑΣ όπου έμαθα ότι ο αρμόδιος κος Κλειδής απουσιάζει με αναρρωτική (περαστικά στον άνθρωπο) και η συνάδελφος του επίσης αρμόδια Κα Ζωγραφάκη? (μπορεί να μη θυμάμαι ακριβώς το όνομα) μετατάχθηκε στην Κρήτη. Μου σύστησαν να μιλήσω με τον προϊστάμενό τους Κο Καραγιώργο. Ο Κος Καραγιώργος με πληροφόρησε ότι παρόλο που προΐσταται:
1. Δεν γνωρίζει το κριτήριο που διαφοροποιεί τους 6 μαθητές στο 2ο Αλίμου και τους 11 στο 3ο Αλίμου.
2. Ότι για να το μάθω, πρέπει εγώ να απευθυνθώ στους υφιστάμενους του (αναρρώνοντα και μεταταγμένη) γιατί αυτός δεν γνωρίζει.
3. Όταν ρώτησα αν την ίδια απάντηση («δεν γνωρίζω») μπορώ να την πάρω και γραπτά μου έδειξε το πρωτόκολλο για να καταθέσω αίτηση. Το οποίο και έκανα.
4. Επίσης μας πρότεινε να μιλήσουμε και με τη διευθύντρια κα Ιατρίδου και μας συνόδευσε στο γραφείο της.
Ο κος Καραγιώργος ενημέρωσε την Κα Ιατρίδου για το λόγο που είμασταν εκεί, η διευθύντρια βγήκε, κλείδωσε το γραφείο της και μας είπε να περιμένουμε γιατί «έπρεπε να πάει κάτω». Μετά από 55’
λεπτά αναμονής (όρθιοι) επέστρεψε και μας δέχθηκε. Άξιζε όμως η αναμονή γιατί από την επαφή μου μαζί της πληροφορήθηκα πολλά καινούρια πράγματα που μέχρι τότε αγνοούσα:
1. Αρχικά έμαθα ότι: Η Δημοτική Αρχή του Αγίου Δημητρίου φροντίζει μόνο τα ιδιωτικά συμφέροντα και όχι τους δημότες της, με αποτέλεσμα να έχει χάσει ένα σωρό οικόπεδα που θα γίνονταν σχολεία και αυτό το πληρώνουν τα παιδιά μας.
2. Έμαθα ότι: αφού δεν μπορεί το χωροταξικά αρμόδιο Λύκειο να τα δεχτεί λόγω πληρότητας ο νόμος μας δίνει δικαίωμα να ζητήσουμε άλλο της επιλογής μας αλλά…
…τα παιδιά μας χωρούν σε οποιοδήποτε άλλο σχολείο εκτός από το 2ο Λύκειο. Χαρακτηριστικά: «όπου αλλού θέλετε εκτός από το 2ο»
3. Έμαθα ότι: η Λυκειάρχης Κα Ρομποτή «παίζει παιχνίδια» και «φουσκώνει» το σχολείο για να δείξει κάτι. Συγνώμη που δεν κατάλαβα τι ακριβώς. Όπως ανέφερε «δε θα «παστώνει» η Κα Ρομποτή το δικό της και θα ψάχνουμε μαθητές για το 3ο».
4. Έμαθα ότι: η Λυκειάρχης δεν έχει υπολογίσει μαθητές που θα μείνουνε στάσιμοι από τους μετεξεταστέους της Α’ Λυκείου (προγνωστικά?). Παρόλο που ανέφερα ότι μου ειπώθηκε ότι είναι μόνο τρείς, δεν έδειξε να το αξιολογεί.
5. Έμαθα ότι: «οι μαθητές θα πηγαίνουν όπου ακριβώς λέει εκείνη και αν θέλουμε να έχουμε επιλογή μπορούμε να τα πάμε, ή σε ΕΠΑΛ ή σε ιδιωτικό για να πληρώνουμε και να ζητάμε ότι θέλουμε.»
Εδώ ρώτησα αν η δημόσια παιδεία καλύπτεται από τους φόρους που όλοι πληρώνουμε για να μάθω ότι έχω λάθος και «εσείς οι γονείς δεν πληρώνετε. Εγώ (η διευθύντρια) πληρώνω!».
6. Επίσης έμαθα ότι: είμαστε τυχεροί γιατί το δικό της παιδί πήγε λύκειο στην Κυψέλη με διπλοβάρδια και 67% αλλοδαπούς. Με τους οποίους, αμέσως μόλις το είπε, διευκρίνισε ότι δεν έχει πρόβλημα. Αυτό όμως ανέφερε σαν μειονέκτημα έναντι αυτού που θα πάνε τα δικά μας.
7. Ακόμη έμαθα ότι κακώς απευθυνθήκαμε στη ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Δ΄ ΑΘΗΝΑΣ γιατί είναι αρμόδια για 4.000 περίπου γονείς οπότε «τι θα γινόταν αν έπρεπε να απαντήσουμε σε ότι του καπνίσει του κάθε γονέα».
8. Έμαθα ότι αν θέλω (όπως εγώ αντιλαμβάνομαι στα πλαίσια της ισότητας) να μάθω το κριτήριο το οποίο διαφοροποιεί μαθητές από το ίδιο Γυμνάσιο και την ίδια γειτονιά και κρίνει ποιοι θα πάνε στο ένα Λύκειο και κάποιοι στο άλλο θα πρέπει μόνος μου να βρω που πήγαν, ποιοι είναι, που μένουν, ποιο είναι το λάθος κριτήριο εγγραφής γιατί τάχα μόνο τότε στοιχειοθετείται συγκεκριμένη καταγγελία. Μα δεν είμαι ρουφιάνος, δεν θέλω να κάνω καταγγελία ούτε, ακόμη και αν ήθελα, έχω την πρόσβαση σε προσωπικά στοιχεία. Ζητάω μόνο να πληροφορηθώ ποιό είναι το κριτήριο, για να δω αν το πληροί και το δικό μου παιδί. Δεν υποτίθεται ότι συμμετέχουμε με βάση τους ίδιους προσβάσιμους και διαφανείς όρους?
9. Επίσης πληροφορήθηκα να μη διανοηθώ να δηλώσω κάποια ψεύτικη διεύθυνση για να το γράψω στο 2ο Αλίμου, γιατί «έχω ήδη ένα φάκελο με 70 γονείς από τους οποίους μόνο οι 30 έχουν αληθή στοιχεία και θα τον στείλω στον εισαγγελέα», τον οποίο και ανέμισε χαρακτηριστικά στον αέρα.
Τα προσωπικά στοιχεία και τη μαρτυρία μου αφήνω στη διάθεση των παραληπτών με εμπιστοσύνη για την εύλογη διαχείρισή τους.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Κα Ιατρίδου σε προηγούμενες επαφές με το Σύλλογο Διδασκόντων και των Γονέων του 5ου Γυμνασίου στην αρχή της σχολικής χρονιάς 2013-2014 χρησιμοποίησε τις ίδιες
εκφράσεις: «μπουκάρατε στο Γραφείο μου», δεν πρόσφερε ποτέ θέση σε κανέναν να κάτσει, έθεσε σε μακρά αναμονή τους συνομιλητές, διέκοπτε συνεχώς και ανέβαζε τον τόνο της συζήτησης την οποία έστρεφε σε άλλα σημεία με άσχετες περιπτωσιολογικές αναφορές αποφεύγοντας να απαντήσει στο θέμα. Η εντύπωση που αποκομίζει κάποιος είναι ότι όποιο και αν είναι το θέμα δεν λαμβάνονται υπ’ όψιν τα λεγόμενά του, έχοντας απέναντί του κάποια που έχει προαποφασίσει δεν δίνει σημασία τι λες και το μόνο που κάνει είναι να διαφωνεί και να διαπληκτίζεται.
Θέλοντας να μοιραστώ όλες αυτές τις καινούριες γνώσεις που είχα την τύχη να αποκομίσω, κοινοποιώ στους άμεσα ενδιαφερόμενους:
o Διεύθυνση Προσωπικού Δευτεροβάθμιας Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων,
o Λυκειάρχη 2ου ΓΕΛ Αλίμου,
o Δήμο Αγίου Δημητρίου Γραφείο Δημάρχου
για τις ενέργειές τους (και τη συμμόρφωση τους όπου αυτή απαιτείται).
Για πληροφόρησή τους:
o ΕΛΜΕ Νότιας Αθήνας,
o Σύλλογο Γονέων 5ου Γυμνασίου
o Ένωση Συλλόγων Γονέων Αγίου Δημητρίου,
Για ενημέρωση: ενημερωτικά site και εφημερίδες
Στοιχεία επικοινωνίας:
Αλκιβιάδης Μετζάλης
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη