ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ
e-mail: [email protected]. Βαθμός Προτερ.: ΕΠΕΙΓΟΝ
Προς:
-Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κ.Λοβέρδο Α.
-Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
κ..Δερμεντζόπουλο Αλ
- Γραφείο Γενικού Γραμματέα του Υ.ΠΑΙ.Θ
- ΟΛΜΕ.
-ΕΛΜΕ
Αθήνα, 13 Ιουλίου 2014
ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΣΜΟ ΤΗΣ ΕΝτΟΠΙΟΤΗΤΑΣ
Μεγάλη έκπληξη και ανησυχία προκαλεί στον κόσμο των αναπληρωτών καθηγητών η δήλωση του Υπουργού Παιδείας, ότι θα επαναφέρει το θεσμό της εντοπιότητας αρχικά στις προσλήψεις των αναπληρωτών και ακολούθως στους μόνιμους εκπαιδευτικούς. Με αφορμή την παραπάνω δήλωση θέλουμε να επισημάνουμε τα εξής:
Με αποκλειστική ευθύνη της Πολιτείας (μείωση μισθών, κατάργηση διπλασιασμού των μορίων , παύση προσμέτρησης της προϋπηρεσίας στους πίνακες των αναπληρωτών, προσλήψεις αναπληρωτών ακόμη και τον Απρίλιο) πράγματι όλο και λιγότεροι είναι οι εκπαιδευτικοί που επιλέγουν σχολεία απομακρυσμένων περιοχών, ενώ συχνά παρατηρείται το φαινόμενο να προσλαμβάνονται αναπληρωτές (το τελευταίο τετράμηνο του σχολικού έτους) και να μην παρουσιάζονται αφού πλέον εκλείπει η ποινή αποκλεισμού τους από τους πίνακες για την επόμενη σχολική χρονιά.
Δεν είμαστε αντίθετοι στο θεσμό της εντοπιότητας και στην παροχή κινήτρων σε εκπαιδευτικούς προκειμένου να στελεχώσουν σε μόνιμη βάση ή και προσωρινά τα σχολεία των παραμεθόριων και ακριτικών περιοχών. Είμαστε όμως αντίθετοι σε κάθε περίπτωση που αυτός ο θεσμός καταστρατηγεί την αξιολογική σειρά στον πίνακα αναπληρωτών. «Δηλαδή όταν κάποιος δεν έχει εντοπιότητα αλλά επιθυμεί να πάει στο Αγαθονήσι είτε με συγκεκριμένη δήλωση επιλογής του, είτε με τη δήλωση ότι επιθυμεί διορισμό οπουδήποτε στην επικράτεια (το γνωστό κουτάκι) δεν είναι δίκαιο να υποσκελίζεται από κάποιον που υπολείπεται σε μόρια (γεγονός που σημαίνει ότι έχει χαμηλότερη βαθμολογία στους δύο τελευταίους διαγωνισμούς ΑΣΕΠ και λιγότερη προϋπηρεσία), και προηγείται αποκλειστικά και μόνο λόγω εντοπιότητας καταστρατηγώντας έτσι την αξιολογική σειρά του πίνακα αναπληρωτών .»
Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να λάβει σοβαρά υπόψη του τις ενστάσεις μας και να δώσει λεπτομέρειες για την επαναφορά του θεσμού αυτού. Η ενδεχόμενη απόφασή του για προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών με κριτήριο που δεν έχουν σχέση με την αξιολογική σειρά του σχετικού πίνακα αναπληρωτών , συνιστά κατάφωρη αδικία προς όλους τους ωρομίσθιους και αναπληρωτές καθηγητές που εργάστηκαν σε όλη την επικράτεια επί πολλά χρόνια με ανυπέρβλητες οικογενειακές και οικονομικές δυσκολίες και κατοχύρωσαν τη δημόσια προϋπηρεσία τους σύμφωνα με τους νόμους και τις κείμενες διατάξεις. Καταδεικνύει επίσης την περιφρόνηση του σε ένα αξιοκρατικό τρόπο πρόσληψης ωρομισθίων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών (αξιολογικός πίνακας αναπληρωτών που εμπεριέχει μήνες προϋπηρεσίας αλλά και βαθμολογία στους δύο τελευταίους διαγωνισμούς ΑΣΕΠ), σε ένα σύστημα που το ίδιο έχει ορίσει.
Η σημερινή αντίδραση της Π.Ε.Α.Δ αποτελεί έκφραση προάσπισης της αξιοκρατίας και των νομίμων και διάφανων διαδικασιών πρόσληψης ωρομισθίων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Είναι πλέον σαφές ότι η πρόσληψη και προσμέτρηση προϋπηρεσίας εκπαιδευτικών από τον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών κατοχυρώνει εργασιακά δικαιώματα και δε θα επιτρέψουμε καταστρατήγησή και πιθανή κατάργησή του .
Ζητούμε από το Υπουργείο Παιδείας ,τα πολιτικά κόμματα και φορείς, την ΟΛΜΕ, τις ΕΛΜΕ να υπερασπισθούν τη διαφάνεια συντασσόμενοι στον αγώνα για την υπεράσπιση της αξιοκρατίας με τους μαχόμενους αναπληρωτές καθηγητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ
ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ ΔΙΟΙΚΟΥΣΑ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη