Thumbnail
Σύλλογος ΠΕ Νησιών Αργοσαρωνικού

ΣΥΛΛΟΓΟΣ  ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΝΗΣΙΩΝ ΑΡΓΟΣΑΡΩΝΙΚΟΥ        

ΓΙΑ ΤΟ  ΡΟΛΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ 

Αίγινα  17/06/2014

    Η προσπάθεια εφαρμογής της λεγόμενης αυτοαξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου μαζί με τη δημοσίευση του Π.Δ 152/2013(Νοέμβριος 2013) για την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών υπήρξαν για τη φετινή σχολική χρονιά τα δύο βασικά σημεία κορύφωσης της επίθεσης ενάντια στη δημόσια παιδεία, τους εκπαιδευτικούς και τη μορφωτική προοπτική των λαϊκών στρωμάτων από τη μνημονική συγκυβέρνηση. Η προσπάθεια αυτή  καθυπόταξης των εκπαιδευτικών , η χειραγώγηση τους (πολιτική - ιδεολογική) σφραγίζει την αντιπαράθεση της πολιτικής εξουσίας με το εκπαιδευτικό κίνημα ήδη από την εποχή της κατάργησης του επιθεωρητισμού. (θεσμού -συμβόλου του μετεμφυλιακού κράτους και της δικτατορίας) Αλλεπάλληλα σχέδια αξιολόγησης προτείνονται από την πλευρά της κρατικής εξουσίας και βρίσκονται μπροστά στη διαρκή αντίσταση των εκπαιδευτικών και των συνδικαλιστικών τους οργανώσεων (π.δ ν.1566/85). Από τις αρχές της δεκαετίας του '90 τα σχέδια αξιολόγησης αποκτούν έναν συγκεκριμένο νεοφιλελεύθερο - νεοσυντηρητικό προσανατολισμό τον οποίο διατηρούν μέχρι σήμερα σε όλο και πιο αναβαθμισμένες μορφές.Κυρίαρχος στρατηγικός στόχος γίνεται, μέσα στο συνολικότερο στόχο ενσωμάτωσης της χώρας στο ευρωπαϊκό καπιταλιστικό πλαίσιο (όραμα του 92 , Συνθήκη του Μαάστριχτ, αργότερα η στρατηγική της Λισσαβόνας), ο προσανατολισμός της εκπαίδευσης στις απαιτήσεις της αγοράς και ταυτόχρονα η ένταξη διαφόρων λειτουργιών της σ'αυτήν. Η εκπαίδευση και η μόρφωση αμφισβητούνται ανοιχτά ως δημόσια - κοινωνικά αγαθά και τα σχέδια αλλαγών που προτείνονται απηχούν αυτόν τον προσανατολισμό.(π.χ σχέδια για αποκέντρωση του εκπαιδευτικού συστήματος στα μέσα της δεκαετίας του '90, ν.2525/97, προσπάθεια αναθεώρησης του άρθρου 16 του Συντάγματος, επιβολή διδάκτρων στα μεταπτυχιακά προγράμματα των Α.Ε.Ι, εισαγωγή μορφών ευέλικτης εργασίας) και τα πρώτα σχέδια αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας κινούνται στην ίδια κατεύθυνση. Στη μνημονιακή περίοδο η επίθεση εντάθηκε (ν.3848/10), η αξιολόγηση πήρε ολοκληρωτικά χαρακτηριστικά,συνδέθηκε στενά με τους μνημονιακούς στόχους των διαθεσιμοτήτων και των απολύσεων και έγινε όπλο διάλυσης της δημόσιας παιδείας.  Παράλληλα ο ρόλος της δεν εξαντλείται σ' αυτά αλλά έχει να κάνει στενά με την ανάδυση του μοντέλου της επιχειρηματικής εκπαίδευσης και του ''νέου σχολείου". Είναι πολύ χαρακτηριστικές οι διαπιστώσεις του κειμένου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (2012) για το ποιο θα είναι το σχολείο του μέλλοντος και για το ρόλο της αυτοαξιολόγησης σ' αυτό. Ένα σχολείο περιορισμένων οριζόντων, στενά συνδεδεμένο με τα συμφέροντα των επιχειρήσεων, που μεταλλάσει τη γνώση σε απλή δεξιότητα. Η αυτοαξιολόγηση αναλαμβάνει το ρόλο να στηρίξει την κυριαρχία αυτού του μοντέλου εκπαίδευσης , ενός μοντέλου που θα δημιουργεί τους νέους δούλους του 21ου αιώνα , υπηρετώντας απλά την κερδοφορία του κεφαλαίου.   

  " Τα κράτη μέλη θα πρέπει να προωθήσουν τις επιχειρηματικές δεξιότητες με νέους και δημιουργικούς τρόπους διδασκαλίας και μάθησης, από το δημοτικό σχολείο και μετά, ενώ παράλληλα, από τη δευτεροβάθμια έως τηντριτοβάθμια εκπαίδευση, θα πρέπει να υπάρχει εστίαση στις ευκαιρίες ίδρυσης επιχειρήσεων ως επιλογής σταδιοδρομίας. Η πείρα από τον πραγματικό κόσμο, που αποκτάται μέσω της μάθησης με βάση την επίλυση προβλημάτων  και της διασύνδεσης με τις επιχειρήσεις, θα πρέπει να ενσωματωθεί σε όλα τα θεματικά πεδία και να προσαρμοστεί σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Όλοι οι νέοι θα πρέπει να αποκτούν τουλάχιστον μία πρακτική επιχειρηματική εμπειρία πριν ολοκληρώσουν την υποχρεωτική εκπαίδευση''

  ''Η μέτρηση του αντικτύπου των εργασιών αυτών είναι σημαντική και η Επιτροπή, για να υποστηρίξει τα κράτη μέλη, θα προσδιορίσει εργαλεία για την αξιολόγηση της προόδου και την απόδειξη της απόκτησης επιχειρηματικών δεξιοτήτων. Στο επίπεδο των επιμέρους ιδρυμάτων, η πρόοδος θα τονωθεί μέσα από ένα πλαίσιο αυτοαξιολόγησης η οποία θα διεξάγεται από κοινού με τον ΟΟΣΑ, με στόχο την καθοδήγηση και την προώθηση της ανάπτυξης ιδρυμάτων επιχειρηματικής εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες, συμπεριλαμβανομένων των σχολείων ...

(ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΉΣ ΣΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ, ΣΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ, ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ  Ανασχεδιασμός της εκπαίδευσης: επενδύοντας στις δεξιότητες για καλύτερα κοινωνικοοικονομικτά αποτελέσματα Στρασβούργοο, 20.11.2012  COM(2012) 669 final ικού)

  Επομένως η διαδικασία της αυτοαξιολόγησης δεν είναι παιδαγωγικά αθώα επιλογή ούτε πολιτικά ουδέτερη πρακτική. Όσοι διακηρύττουν ότι δεν είναι  κάτι περισσότερο απ' αυτό που κάναμε μέχρι τώρα απλά κρύβουν μια επικίνδυνη πραγματικότητα για το ίδιο το σχολείο , τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς. Η αυτοαξιολόγηση στρώνει το έδαφος για ένα σχολείο πολύ πιο ταξικό από το σημερινό , για σχολικές μονάδες έντονα κατηγοριοποιημένες με βάση τα κοινωνικά χαρακτηριστικά της περιοχής που ανήκουν γεωγραφικά, για ένα συρρικνωμένο δίκτυο δημόσιας εκπαίδευσης , με λίγα σχολεία , ακόμη λιγότερους εκπαιδευτικούς. Υπάρχουν συγκεκριμένες αλλαγές που προωθούνται στη λειτουργία της εκπαίδευσης και πρέπει γι' αυτές να μιλήσουμε συγκεκριμένα :

   1. Δημιουργία ενός σχολείου που θα λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και το ίδιο ως επιχείρηση,   σχολείο αποκομμένο από τη δημόσια χρηματοδότηση , αφού τα συμφέροντα των δανειστών και η   χρηματοδότηση της κερδοφορίας του κεφαλαίου είναι πάνω από τις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας. Δεν είναι καθόλου τυχαίοι ότι οι δείκτες που αναφέρονται στα οικονομικά του σχολείου και τις υλικές του ανάγκες. Έρχονται ύστερα από μια χρόνια υποχρηματοδότηση του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος που σταθερά βρίσκεται κατω από 2,5% των δαπανών του κρατικού προυπολογισμού τα  τελευταία χρόνια , ενώ οι δόσεις των σχολικών επιτροπών είναι μειωμένες περισσότερο από 40%. Αυτό δημιουργεί ένα ευνοικό έδαφος για την οριστική ανατροπή της δημόσιας χρηματοδότησης της εκπαίδευσης , την εμφάνιση των χορηγών ως σωτήρων  και τη σύνδεση των σχολείων με την αγορά. Οι δείκτες της αυτοαξιολόγησης που ασχολούνται με τα οικονομικά του σχολείου εκφράζουν μια συγκεκριμένη προσπάθεια ιδιωτικοποίησης της χρηματοδότησης της εκπαίδευσης σύμφωνα με την οποία η σχολική μονάδα είναι η ίδια υπεύθυνη για την εξεύρευρεση των αναγκαίων οικονομικών πόρων για τη λειτουργία της και ότι δεν υπάρχει πλέον δημόσια υποχρέωση για την οικονομική στήριξή της. Πρόκειται για μια τεράστιας σημασίας αλλαγή που συνήθως γίνεται προσπάθεια να καθιερωθεί με τη μέθοδο της διολίσθησης και του κοινωνικού εκβιασμού που δημιουργεί η συνεχής δημόσια υποχρηματοδότηση. Δεν είναι τυχαία από την άποψη αυτή η χρήση του όρου σχολική μονάδα που συστηματικά απαντάται στα κείμενα και τις διακηρύξεις των υποστηρικτών της αυτοαξιολόγησης. Το καθε σχολείο είναι απλά μια ξεχωριστή οντότητα που το ίδιο είναι υπεύθυνο για τη λειτουργία του και οι υποχρεώσεις προς αυτό είναι όχι του κράτους αλλά της κοινότητας που το συγκροτεί. (γονείς , εκπαιδευτικοί , τοπική κοινωνία). Δεν γίνεται λόγος για δημόσιο σχολείο ούτε καν για εκπαιδευτικά συστήματα  για  να εξαλειφθεί από την συνείδηση των πολιτών η έννοια της δημόσιας χρηματοδότησης προς την εκπαιδευση και γενικότερα  η έννοια της δημόσιας υποχρέωσης για τη λειτουργία θεσμών, όπως το σχολείο. Έτσι οι δείκτες που προτείνει  η Α.Ε.Ε   προκρίνουν ανοιχτά την ιδιωτικοποίηση της χρηματοδότησης.

  " Οι διαθέσιμοι οικονομικοί πόροι επαρκούν για την υποστήριξη του εκπαιδευτικού έργου στο σχολείο (ανάπτυξη εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, ενισχυτικών και άλλων παρεμβάσεων, καθώς και προγραμμάτων τοπικού/εθνικού/διεθνούς επιπέδου)''

  ''Ο Δήμος, ο Σύλλογος Γονέων ή η τοπική κοινωνία ενισχύει οικονομικά το σχολείο.''

   Τα αποτελέσματα αυτών των προσανατολισμών  για τα σχολεία είναι το μεγάλο άνοιγμα τη ταξικής ψαλίδας , ανάμεσα στα σχολεία των αστικών περιοχών που εύκολα θα έξασφαλίζουν χρήμα και υλικά μέσα  για να ανταποκριθούν σε μια αναβαθμισμένη εκπαιδευτική λειτουργία και θα μπορούν να επιτυγχάνουν καλά εκπαιδευτικά αποτελέσματα και σ' αυτά των λαϊκών συνοικιών που αδυνατούν να έχουν τα απαραίτητα υλικά μέσα και τους αντίστοιχους πόρους. Τα βάρη της λειτουργίας τους φορτώνονται συνήθως σε φτωχούς ή και άπορους γονείς , η σχολική αποτυχία και η πρόωρη έγκατάλειψη του σχολείου , χαρακτηρίζει τη λειτουργίας τους , ενώ το κλείσιμό τους είναι ένα συνηθισμένο αποτέλεσμα  της ανάλγητης νεοφιλελεύθερης πολιτικής που μας προτείνουν η Ε.Ε , το Υπουργείο Παιδείας και η επιτροπή Α.Ε.Ε. 

2. Η απόκρυψη του κοινωνικού - ταξικού χαρακτήρα της σχολικής αποτυχίας / επιτυχίας και η ενοχοποίηση του εκπαιδευτικού ως μόνου παράγοντα που διαμορφώνει τ' αποτελέσματα της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Η διαγραφή απ' αυτό που οι υποστηρικτές της αυτοαξιολόγησης ονομάζουν εκπαιδευτικό αποτέλεσμα -αντιλαμβανόμενοι τη λειτουργία του σχολείου με όρους εργοστασίου -  μιας σειράς κρίσιμων παραγόντων όπως το κοινωνικό και πολιτισμικό υπόβαθρο της οικογένειας , η οικονομική της κατάσταση , οι προσδοκίες που διαμορφώνει από το σχολείο , αλλά οι στόχοι που διαμορφώνουν τα αναλυτικά, τα βιβλία , είναι μια επιλογή που αθωώνει την εκπαιδευτική πολιτική που ακολουθείται, δείχνοντας προς την πλευρά του εκπαιδευτικού ως αποκλειστικού υπεύθυνου για την κρίση της εκπαίδευσης. Μπορεί να τον στιγματίζει και να τον δαιμονοποιεί, να τον δείχνει προς την υπόλοιπη κοινωνία ως υπέυθυνο κάθε εκπαιδευτικής κακοδαιμονίας. 

3. Η αυτοαξιολόγηση είναι στενά συνδεδεμένη με τη νεοφιλελεύθερη στρατηγική του λιγότερου κράτους και αποτελεί  μηχανισμό υλοποίησής της  στο χώρο της εκπαίδευσης. To  ''λιγότερο κράτος'' προυποθέτει διάλυση αρκετών δομών της εκπαίδευσης και την έξοδο μεγάλων κομματιών του μαθητικού πληθυσμού από το σχολείο αλλά επίσης και μεγάλου αριθμού εκπαιδευτικών. Προϋποθέτει το κλείσιμο σχολείων και θα είναι και απ' αυτά που το σύστημα της αυτοαξιολόγησης θα στιγματίσει ως ''ανεπαρκή'' μέσα από την κατηγοριοποίηση - κατάταξή τους . Ήδη οι δείκτες που έχουν σταλεί, ζητούν από τους Συλλόγους Διδασκόντων να καταγράψουν τα σημεία υπεροχής και τα αρνητικά σημεία της λειτουργίας  του σχολείου και έτσι βάζουν τις βάσεις για κατηγοριοποίση των σχολικών μονάδων. Όσοι πιστεύουν ότι όλα αυτά θα έχουν μόνο μια εσωτερική χρήση και θα χρησιμεύσουν μόνο για βελτίωση της λειτουργίας  ας  γνωρίζουν ότι ή ιδιοι αυταπατώνται ή απλώς συγκαλύπτουν έναν πολύ επικίνδυνο προσανατολισμό.  Το Υπουργείο Παιδείας έχει υιοθετήσει τις πιο επιθετικές εκδοχές του νεοφιλελευθερισμού στην εκπαίδευση  και με βάση αυτές κινείται στην προώθηση των επιλογών του. Στην έκθεση του Ο.Ο.Σ.Α που έγινε για λογαριασμό του το 2011  διαπιστώνεται ότι :

α. ''Η αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων αποτελεί σημαντικό πρώτο βήμα στο σύστημα αξιολόγησης, για την οικοδόμηση της εμπιστοσύνης και την εισαγωγή της αξιολόγησης ως τακτικής πρακτικής στην οργανωτική κουλτούρα του σχολείου. Οι ελληνικές αρχές πρέπει να συνεχίσουν την πρωτοβουλία τους για σχολική αξιολόγηση και όλες οι σχολικές μονάδες πρέπει να συμμετάσχουν σε αυτή τη διαδικασία. Ωστόσο, πρέπει να φροντίσουν, ώστε η αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων να μην σχεδιαστεί και να μην ερμηνεύεται απλώς ως μια γραφειοκρατική υποχρέωση ρουτίνας. Για αυτό το λόγο, η αυτοαξιολόγηση πρέπει να οργανωθεί, με τρόπο ώστε να είναι συγκρίσιμη μεταξύ σχολικών μονάδων και ώστε να μπορεί να επικυρώνεται και να συμπληρώνεται από εξωτερική αξιολόγηση.'' 

β. Το Υπουργείο υστερεί ενός ολοκληρωμένου και πλήρους συστήματος αξιολόγησης. Πιοσυγκεκριμένα, δεν υπάρχει

α.τυποποιημένη εθνική αξιολόγηση που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για τη σύγκριση της επίδοσης μεταξύ μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολικών μονάδων ή περιφερειών

β.σύνδεση μεταξύ της αξιολόγησης μαθητών, σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών

και

γ.κουλτούρα αξιολόγησης στο σύστημα που λαμβάνει τα αποτελέσματα ως το πρώτο κριτήριο που διαμορφώνει τη βάση για τη βελτίωση των στρατηγικών και τον επιμερισμό των ευθυνών.

(ΟΟΣΑ (2011), Καλύτερες Επιδόσεις και Επιτυχείς Μεταρρυθμίσεις στην Εκπαίδευση. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, ISBN 978-89-26-411958-1 (PDF) )

  Πρόκειται για μια ολοκληρωμένη στρατηγική όπου η αυτοαξιολόγηση ανοίγει το δρόμο για την εξωτερική αξιολόγηση και η αξιολόγηση συνδέται με τα μαθησιακά αποτελέσματα και την εργασιακή κατάσταση των εκπαιδευτικών, η πολιτική δηλ. που έκλεισε χιλιάδες σχολεία φτωχοσυνοικιών στη νεοφιλελεύθερη Μ.Βρετανία αλλά και στις Η.Π.Α του Μπους αλλά και του Ομπάμα, που εφαρμόζει αυτές τις αρχές εναντίον του δικαιώματος των φτωχών στην μόρφωση.

4.Με συγκεκριμένους δείκτες ζητούν μείωση της σχολικής διαρροής και βελτίωση των εκπαιδευτικών αποτελεσμάτων την ώρα που καταστρέφουν όλες τις δομές της δημόσιας εκαπίδευσης(ειδική αγωγή , παράλληλη στήριξη , ενισχυτική διδασκαλία)  που κλίνουν σχολεία,απολύουν εκπαιδευτικούς, συγχωνεύουν τμήματα, τα αφήνουν στην πλήρη εγκατάλειψη για τα πιο στοιχειώδη , φτιάχνουν την περίφημη Τράπεζα Θεμάτων στην Α' Λυκείου για τον μεγάλο διωγμό των μαθητών από το Λύκειο. Την ίδια ώρα η λαϊκή οικογένεια μαστίζεται από την ανεργία ή την ακραία φτώχεια , από το άγχος της δόσης στην Τράπεζα. Οι δείκτες αυτοί εκτός από παχυλή υποκρισία φανερώνουν την διάθεση των μαθητευόμενων μάγων του νεοφιλελευθρισμού του Υπουργείου Παιδείας  να συγκαλύψουν το πραγματικό πρόσωπο της πολιτικής τους.

5. Ζητούν από τους εκπαιδευτικούς στήριξη και νομιμοποίηση του σχολείου της αγοράς και των δεξιοτήτων στη συνείδηση των γονιών και της κοινωνίας.

''Το σχολείο ενισχύει το αίσθημα ασφάλειας και εμπιστοσύνης μαθητών και γονέων στο παρεχόμενο εκπαιδευτικό έργο.''

   Η αυτοαξιολόγηση με τη διοικητική και παιδαγωγική βία που ασκεί προσπαθεί να ευθυγραμμίσει τις συνειδήσεις με την κυρίαρχη εκπαιδευτική πολιτική. Να πειθαναγκάσει σε αποδοχή της κυρίαρχης ιδεολογίας και να επιτύχει τη συνειδησιακή αυτοδέσμευση γύρω από τη διάδοσή της.  Σε ποιο ακριβώς εκπαιδευτικό περιεχόμενο οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να εμπνεύσουν αίσθημα ασφαλείας; Στο σχολείο των επιχειρηματικών δεξιοτήτων που περιγράφει το παραπάνω κείμενο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που αναφέραμε , στο σχολείο που εγκαταλείπει κάθε προσπάθεια συνολικής θεώρησης του κόσμου και ολοκληρωμένης γνώσης για να δημιουργήσει  ημιμαθείς και υπεριεξειδικευμένες βίδες που θα στελεχώσουν θέσεις ευέλικτης εργασίας ; Πως διαμορφώνεται το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό περιεχόμενο ; Ποιο λόγο έχουν γι' αυτό όχι μόνο οι εκπαιδευτικοί αλλά και οι εργαζόμενοι γονείς και γενικότερα η μεγάλη κοινωνική πλειοψηφία; Από ποιον και με ποιο σκοπό διαμορφώθηκε το σχέδιο του ''Νέου Σχολείου"; Τα ερωτήματα αυτά θα μπορούσαν να συγκροτήσουν έναν ''δείκτη αυτοαξιολόγησης'' από τη πλευρά της μαχόμενης και ζωντανής εκπαίδευσης  για τους κρατικούς μανδαρίνους του παρατηρητηρίου της Α.Ε.Ε, χωρίς να έχουμε την αυταπάτη ότι ανάμεσα σ' αυτούς και τη ζωντανή εκπαίδευση μπορεί να υπάρξει ειλικρινής και πραγματική επικοινωνία. Υπάρχει πλήρης διάσταση ανάμεσα στον τρόπο που αυτοί θέλουν να διαμορφώσουν το ρόλο μας ως εκπαιδευτικών και σ΄αυτό που εμείς θεωρούμε ότι πρέπει να είναι ο ρόλος μας. Μέσα από ένα αυταρχικό - γραφειοκρατικό πλαίσιο ιεραρχικών εντολών θέλουν να διαμορφώσουν άβουλους , φοβισμένους και υποταγμένους εκπαιδευτικούς , πιστούς εκτελεστές των επιλογών της κρατικής πολιτικής και από την άλλη θεωρούμε ότι ο εκαπιδευτικός πρέπει να διδάσκει μέσα σε συνθήκες δημοκρατίας και παιδαγωγικής ελευθερίας , εργασιακής ασφάλειας, με μισθούς αξιοπρέπειας , έχοντας αποφασιστικό λόγο για το περιεχόμενο της γνώσης που διδάσκει και για τις μεθόδους με τις οποίες διδάσκει.

    Η μάχη ενάντια στην αυτοαξιολόγηση και την ατομική αξιολόγηση είναι μάχη υπεράσπισης του δημόσιου σχολείου , για τη στήριξη των εργασιακών μας δικαιωμάτων και της μορφωτικής προοπτικής των λαϊκών στρωμάτων. Παλεύουμε αποφασιστικά για την ακύρωση κάθε διαδικασίας που ανοίγει το δρόμο στην υλοποίηση των δύο παραπάνω διαδικασιών.

   Χαιρετίζουμε όλους τους συναδέλφους που καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς και στο τέλος πάλεψαν για την ακύρωση των σεμιναρίων της ντροπής, που έδωσαν μάχη μέσα στους Συλλόγους Διδασκόντων για τη μη συμπλήρωση των δεικτών αυτοαξπισιολόγησης , είτε με στάσεις εργασίας , είτε με τη σύνταξη πρακτικού ενάντια στην αυτοαξιολόγηση είτε με τη στήριξη του κειμένου ενιαίας απάντησης των δεικτων όπως συντάχθηκε από τη ΔΟΕ ως τελευταία γραμμή άμυνας.

Ζητάμε από τους Διευθυντές των Σχολείων ν' απέχουν από κάθε εξ' αποστάσεως σεμινάριο ''επιμόρφωσης''και από κάθε αξιολογική διαδικασία. Το ίδιο και από τους σχολικούς συμβούλους.

Ο Σεπτέμβρης πρέπει να είναι αγωνιστικός. Να επιλεγεί ο δρόμος της ρήξης και της ανατροπής με την πολιτική της κοινωνικής καταστροφής στην εκπαίδευση και την κοινωνία. Η προώθηση της ατομικής αξιολόγησης το Σεπτέμβριο πρέπει ν' αντιμετωπιστούν με αποφασισττικό απεργιακό αγώνα διάρκειας που θ' αποφασιστεί  από την 83η Γενική Συνέλευση. Συντονιζόμαστε με την ΟΛΜΕ σ' αυτή την κατεύθυνση.

Παλεύουμε για :

1. Δημοκρατία και παιδαγωγική ελευθερία στο σχολείο. Κατάργηση όλου του νομοθετικού πλαισίου της αξιολόγησης - χειραγώγησης. Όχι στην κατηγοριοποίηση σχολείων -εκπαιδευτικών - μαθητών. Όχι στην αυτοαξιολόγηση - προπομπό της ατομικής αξιολόγησης. Κατάργηση της Υπουργικής Απόφασης  για γενίκευση η αυτοαξιολόγησης σχολικών μονάδων και του Π.Δ 152/2013 για την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Κατάργηση του ν.4142/2012 για την αρχή διασφάλισης της ποιότητας στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Κανένας αξιολογητής στην τάξη. Κατάργηση του νόμου 4024/11 για το ενιαίο μισθολόγιο. Ακώλυτη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη.Συλλογικές διαδικασίες προγραμματισμού και αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου με βάση τον Σύλλογο Διδασκόντων του Σχολείου.

2. Κατάργηση των αντιεκπαιδευτικών νόμων 2525/97 , 2986/2002 και 3848/2010.

3.Ενιαίο δημόσιο δωρεάν βασικό δωδεκάχρονο σχολείο για όλους. Δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή για όλα τα νήπια και τα προνήπια. 20 μαθητές ανά τάξη , 15 στο νηπιαγωγείο και στις Α' και Β' Δημοτικού.

4. Σταθερή και μόνιμη εργασία για όλους. Ενιαία εργασιακά διακαιώματα. Κατάργηση κάθε μορφής ελαστική εργασία στην εκπαίδευση.(ωρομίσθιοι, αναπληρωτές ΕΣΠΑ,) Μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών στα σχολεία με βάση τις πραγματικές ανάγκες τους.

Η Γ.Σ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΣΥΡΙ
Μ-Λ ΚΚΕ: Τι πραγματικά συμβαίνει στη Συρία και ποια θα είναι η επόμενη μέρα
Η Συρία στο στόχαστρο ιμπεριαλιστών, σιωνιστών και τζιχαντιστών που την καταστρέφουν και την διαμελίζουν
Μ-Λ ΚΚΕ: Τι πραγματικά συμβαίνει στη Συρία και ποια θα είναι η επόμενη μέρα
χοιτ
Χοιρινά παϊδάκια με καρύδια και σύκα: Μια υπέροχη συνταγή
Αυτό το πιάτο είναι ιδανικό για ιδιαίτερες περιστάσεις, είτε πρόκειται για ένα γιορτινό τραπέζι είτε για έναν ρομαντικό δείπνο, και σίγουρα θα...
Χοιρινά παϊδάκια με καρύδια και σύκα: Μια υπέροχη συνταγή