Thumbnail
ΔΟΕ

Θέμα:  Ο αγώνας για την ακύρωση στην πράξη της Α.Ε.Ε. συνεχίζεται

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., από την πρώτη στιγμή που η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, με μονομερείς ενέργειες και με παντελή απουσία ουσιαστικού διαλόγου με την εκπαιδευτική κοινότητα, αποφάσισε να επιβάλει τη διαδικασία της ΑΕΕ της σχολικής μονάδας  σε σύνδεση με την ατομική αξιολόγηση, στάθηκε ξεκάθαρα απέναντί της και με σειρά αποφάσεων και ενεργειών στόχευσε και στοχεύει στην ακύρωση της επιχείρησης χειραγώγησης του κλάδου των εκπαιδευτικών. Δεν ακολούθησε τον παραδοσιακό και «εύκολο» συνδικαλιστικά δρόμο της απόφασης για κάλεσμα των συναδέλφων «να μην πειθαρχήσουν». Δεν τον ακολούθησε τόσο από άποψη για τον τρόπο λειτουργίας των συνδικαλιστικών οργάνων όσο και με για το λόγο ότι ανάλογες ενέργειες άλλων οργάνων, δίχως να είναι αυτή η πρόθεσή τους, δεν απέτρεψαν τη δρομολόγηση των διαδικασιών της ΑΕΕ από πολύ νωρίς. 

Η ανάδειξη της απουσίας υποχρεωτικότητας και η εθελοντική βάση συγκρότησης των ομάδων εργασίας υπήρξε στάση που, αν και αμφισβητήθηκε έντονα από πολλούς, με πλήρη νομική τεκμηρίωση και συντονισμένη δράση, οδήγησε στη μη συγκρότηση των ομάδων εργασίας στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Η, με χαρακτηριστικά άλλων εποχών, αντιδημοκρατική κι αυταρχικού χαρακτήρα εγκύκλιος του ΥΠΑΙΘ στις 24/3/2014 δικαίωσε τη στάση της Δ.Ο.Ε. αλλά ταυτόχρονα έκανε την παρανομία επίσημο τρόπο λειτουργίας της πολιτικής ηγεσίας και υποχρέωσε, υπό μορφή «επιστράτευσης» τους συλλόγους διδασκόντων να συγκροτήσουν τις ομάδες εργασίας.

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. ανέδειξε με σειρά ενεργειών και νομικά έγκυρων οδηγιών προς τους εκπαιδευτικούς, τη σκοτεινή αυτή πλευρά της λειτουργίας του ΥΠΑΙΘ. Η κήρυξη στάσεων εργασίας με στόχο να αποτραπεί η ουσιαστική λειτουργία των ομάδων εργασίας ήταν μια μέθοδος που αν είχε υιοθετηθεί από το σύνολο των εκπαιδευτικών θα είχε ακυρώσει τόσο τυπικά όσο και ουσιαστικά τη διαδικασία της ΑΕΕ. Ως εναλλακτικός τρόπος απαξίωσης της διαδικασίας επελέγη το Κείμενο Ενιαίας Απάντησης με στόχο να υποκαταστήσει τον τυπικό τρόπο συμπλήρωσης των εκθέσεων ΑΕΕ, να αναδείξει τα προβλήματα που έχει δημιουργήσει στη δημόσια εκπαίδευση, διαχρονικά,  η πολιτική των ηγεσιών του Υπουργείου Παιδείας και να μη δώσει ερείσματα στην πολιτική ηγεσία για την επιχείρηση κατηγοριοποίησης των σχολικών μονάδων. Το ότι η στάση αυτή της Δ.Ο.Ε. έχει δυσκολέψει απίστευτα την ηγεσία του ΥΠΑΙΘ γίνεται φανερό από το ότι αναγκάστηκε να δώσει παράταση στην κατάθεση των εκθέσεων μέχρι και την 21η Ιουνίου και λίγες ημέρες μετά τη λήξη της αρχικής προθεσμίας να δώσει την κατεύθυνση της συμπλήρωσης μιας φόρμας με συγκεκριμένα βήματα ώστε να αποτρέψει τους εκπαιδευτικούς από το να ακολουθήσουν το δρόμο που προτείνει το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε και η συντριπτική πλειοψηφία των Συλλόγων (ανεξαρτήτως παραταξιακών συσχετισμών).

  Σήμερα, υπάρχουν πολλοί σύλλογοι διδασκόντων που υιοθετώντας απόλυτα την απόφαση της Ομοσπονδίας για στάση εργασίας των εκπαιδευτικών που καλούνται σε συνεδρίαση των ομάδων εργασίας, δεν πρόκειται να καταθέσουν απολύτως τίποτα στη διαδικασία της ΑΕΕ. Η στάση τους θα πρέπει να  είναι το παράδειγμα για όλους μας σχετικά με το πώς έρχονται οι νίκες για το συνδικαλιστικό κίνημα, όταν όλοι ακολουθούμε τον ίδιο, αποφασισμένο δρόμο. Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. χαιρετίζει και στηρίζει τη στάση τους, το δύσκολο και όχι δίχως κινδύνους δρόμο που ακολουθούν. Είναι και θα συνεχίσει να είναι δίπλα τους με όλα τα συνδικαλιστικά και νομικά μέσα που έχει στη διάθεσή του.

Τα σχολεία που οι σύλλογοι διδασκόντων αποφάσισαν να υιοθετήσουν την κατάθεση του Ενιαίου Κείμενου που πρότεινε η Δ.Ο.Ε. και Σύλλογοι Εκπαιδευτικών ( «Πρόοδος» Πειραιά, Α' Αθήνας κ.α.) αποτελούν την πλειοψηφία των σχολικών μονάδων του Κλάδου. Καλούμε κι εκείνους τους συναδέλφους που μέχρι σήμερα δεν έχουν ακολουθήσει το δρόμο του συνδικαλιστικού κινήματος να ενωθούν μαζί τους και να επιμείνουν στην αξιοποίηση του Κειμένου της Δ.Ο.Ε. στα περιγραφικά τμήματα της φόρμας του Υπουργείου, αφήνοντας τόσο τα αριθμητικά όσο τα αρχικά τμήματα της φόρμας όπου αποτυπώνεται όλη η λειτουργία του σχολείου, ασυμπλήρωτα. Τονίζουμε ότι αυτό θα πρέπει να επιχειρηθεί άμεσα ώστε να μπορέσουμε έγκαιρα να αντιμετωπίσουμε πιθανά προβλήματα και δυσλειτουργίες που, ίσως, δημιουργήσει η φόρμα σε αυτή την περίπτωση.

 Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. εκτιμά ότι παρά την σκληρή αντίδραση του Υπουργείου ο κλάδος των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στάθηκε και στέκεται με πρωτοφανή συσπείρωση απέναντί του έχοντας πλήρη συνείδηση ότι αυτή η ΑΕΕ δεν είναι τίποτε άλλο παρά η εισαγωγή στην αξιολόγηση των ποσοστώσεων, της κατηγοριοποίησης σχολείων κι εκπαιδευτικών και των απολύσεων.    

Αυτό αποδεικνύει και η δυναμική στάση των διευθυντών των σχολικών μονάδων στα παράνομου χαρακτήρα σεμινάρια για την αξιολόγηση. Σε ένα, πέρα από κάθε προσδοκία, τεράστιο ποσοστό οι διευθυντές απεργούν και αρνούνται να «επιμορφωθούν» για να μετατραπούν σε αξιολογητές δίνοντας μήνυμα ενότητας του κλάδου προς πάσα κατεύθυνση λίγο πριν τη μεγάλη μάχη για την αποτροπή της εφαρμογής της αξιολόγησης - χειραγώγησης. 


Αρ. Πρωτ.911

Αθήνα 11/6/2014

Προς

Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sxoleia d
Απίστευτο: Ο Γιωργάκης συμπληρώνει σχεδόν... 2,5 μήνες εκτός σχολείου! - Τι απαντά ο Διευθυντής Π.Ε. Ανατ. Αττικής
Η αδιανόητη περίπτωση του μικρού Γιώργου που ευτελίζει κάθε έννοια κρατικής πρόνοιας: Εκαναν και ...«συστάσεις ως προς την υποχρεωτικότητα της...
Απίστευτο: Ο Γιωργάκης συμπληρώνει σχεδόν... 2,5 μήνες εκτός σχολείου! - Τι απαντά ο Διευθυντής Π.Ε. Ανατ. Αττικής
EKPA
Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια: Η Σύγκλητος του ΕΚΠΑ ζητά αναστολή απόσπασής της από τα πτυχία για ένα έτος
Και τονίζει ότι η ΠΔΕ πρέπει να παρέχεται εντός της διάρκειας του πρώτου κύκλου σπουδών  και με την παροχή της δυνατότητας συμμετοχής όλων των...
Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια: Η Σύγκλητος του ΕΚΠΑ ζητά αναστολή απόσπασής της από τα πτυχία για ένα έτος
katalipsi
Τι απαντά η ΔΔΕ Αν.Θεσσαλονίκης για την εισαγγελική παρέμβαση στην κατάληψη του ...περασμένου Φεβρουαρίου
Η Εισαγγελία Θεσσαλονίκης, ζήτησε από τη διεύθυνση του 2ου Γυμνασίου Καλαμαριάς τα ονόματα των μαθητών, οι οποίοι ήταν μέλη του 15μελούς κατά τη...
Τι απαντά η ΔΔΕ Αν.Θεσσαλονίκης για την εισαγγελική παρέμβαση στην κατάληψη του ...περασμένου Φεβρουαρίου
kina
Κίνα: Στις φλόγες ουρανοξύστης στο Σενζέν – Ισχυρή έκρηξη και καταστροφές από το ωστικό κύμα
Τεράστια έκρηξη σε ουρανοξύστη της Σενζέν - Εικόνες χάους και μνήμες «Δίδυμων Πύργων»
Κίνα: Στις φλόγες ουρανοξύστης στο Σενζέν – Ισχυρή έκρηξη και καταστροφές από το ωστικό κύμα