ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΟΥ Δ.Σ. ΤΗΣ Ε΄ ΕΛΜΕ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΤΟΥ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ
Είναι απαραίτητο να πούμε απ’ την αρχή ότι οι εκτιμήσεις του Δ. Σ. της ΕΛΜΕ για τη δράση του βρίσκονται σε συνάρτηση με τους στόχους συνολικά του συνδικαλιστικού κινήματος των καθηγητών, καθώς και τις γενικότερες πολιτικοσυνδικαλιστικές εξελίξεις. Ένας τέτοιος τρόπος συζήτησης βοηθά να κριθεί καλύτερα η στάση του Δ.Σ. και να αναζητηθούν ελλείψεις ή λάθη στη συνολική του δράση.
Και θέλουμε μια τέτοια συζήτηση, μπροστά στις δραματικές καταστάσεις που έχει επιφέρει το καθεστώς διαθεσιμότητας – απόλυσης στην εκπαίδευση καις τους εκπαιδευτικούς, λίγες μέρες μετά την ψήφιση του προϋπολογισμού της φτώχειας και της νέας φοροληστείας, καθώς και της έναρξης των πλειστηριασμών που ετοιμάζεται με τη ψήφιση νομοσχεδίων, για να τροφοδοτήσει με καλύτερο υλικό την προσπάθεια του Δ. Σ. στη χάραξη μιας αγωνιστικής και αποτελεσματικής τακτικής.
ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ ΜΑΣ
Οι εκλογές της ΕΛΜΕ διεξάγονται στην καρδιά μιας βαθιάς κρίσης του συστήματος. Με εργαλεία το χρέος και τα δημοσιονομικά ελλείμματα, επιχειρείται από κυβέρνηση – ΕΕ – ΔΝΤ – κεφάλαιο να φορτώσουν το βάρος της κρίσης στις πλάτες των εργαζόμενων και να περάσουν σαρωτικές καπιταλιστικές αναδιαρθρώσεις. Η κοινωνία είναι αντιμέτωπη με μια επιτάχυνση της επίθεσης. Εργασία, ασφάλιση, δημοκρατικές ελευθερίες, πολιτισμός, περιβάλλον, παιδεία και υγεία μπαίνουν στην κλίνη του μνημονιακού Προκρούστη. Πιο συγκεκριμένα:
Η κυβέρνηση χαράζει με την Τρόικα ένα δρόμο που είναι καταβύθιση στην κοινωνική εξαθλίωση. Στο όνομα των δημοσιονομικών ελλειμμάτων και της αποπληρωμής του χρέους ετοιμάζονται νέα μέτρα που έχουν τη μορφή θύελλας και χτυπάνε ό,τι έχει σωθεί. Άλλες 12.500 χιλιάδες διαθεσιμότητες στο δημόσιο δρομολογούνται μέσα στο Δεκέμβρη, παράλληλα ετοιμάζεται, με μια διαδικασία στα πρότυπα της ΕΡΤ, το κλείσιμο και οι συγχωνεύσεις υπηρεσιών και οργανισμών ζωτικής σημασίας: σχολεία, νοσοκομεία, ΑΕΙ-ΤΕΙ... Η φοροεπιδρομή και τα χαράτσια ρημάζουν το λαϊκό εισόδημα, ενώ προσφέρεται φοροασυλία στο κεφάλαιο. Οι κατασχέσεις πρώτης κατοικίας για τα λεγόμενα “κόκκινα δάνεια” ξεκινάνε, μετά από τη μιντιακή εκστρατεία για να συνηθίσουμε το αδιανόητο, αφού η μεγάλη πλειοψηφία δεν μπορεί να καλύψει βασικές ανάγκες. Η πορεία του ΕΟΠΥΥ αποδεικνύεται ένα σπιράλ θανάτου που αφήνει την κοινωνική πλειοψηφία χωρίς γιατρό και φάρμακο, ενώ στο στόχαστρο μπαίνει η σύνταξη και ό,τι απέμεινε από τα αποθεματικά των ταμείων. Μεθοδεύεται μια νέα εφόρμηση ιδιωτικοποιήσεων και λεηλασία του δημόσιου πλούτου. Κοντά σε όλα η ανεργία καλπάζει και οδηγεί στο περιθώριο τη νεολαία.
Κυβέρνηση, ΕΕ και ΔΝΤ στο όνομα του χρέους αποδομούν τις εργασιακές σχέσεις, απολύουν, ωθούν στην απλήρωτη, ανασφάλιστη εργασία με μόνο στόχο να ρίξουν στην εργαζόμενη πλειοψηφία τα βάρη της κρίσης για να γλιτώσουν το κόστος εργοδότες, κεφάλαιο και τράπεζες. Το δίλημμα έχει τεθεί με τον πιο ωμό τρόπο, ή θα έχουμε σχολεία, υγεία, μισθούς και συντάξεις ή θα πληρώνουμε τόκους και τοκοχρεολύσια Ή θα ζήσει η κοινωνία ή θα πληρωθεί το χρέος γιατί από τα 116 δις του προϋπολογισμού τα 74 δισ πάνε για το χρέος. Το μόνο που υπόσχονται είναι ότι στο εξής έτσι θα είναι ο κόσμος: άδικος, ανελεύθερος, γεμάτος εκμετάλλευση και στερήσεις. Γι' αυτό διαφημίζουν τη μοιρολατρική αποδοχή των Μνημονίων, το αλληλοφάγωμα των εργαζομένων και των φτωχών. Σε αυτό στρατεύεται ο φασισμός, υπηρέτης του κεφαλαίου και των τραπεζών που συκοφαντεί το εργατικό κίνημα και τους κοινωνικούς αγώνες, την ώρα που στοχοποιεί τους μετανάστες για να αθωώσει το κεφάλαιο και την Τρόικα.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μέσα σ' αυτό το γενικότερο πολιτικό πλαίσιο πρέπει να δούμε και την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στο χώρο της εκπαίδευσης.
Είναι σαφές ότι ο χώρος της εκπαίδευσης, μπήκε σε εντελώς νέα περίοδο. Με την αντιδραστικότερη μεταρρύθμιση των τελευταίων χρόνων στην εκπαίδευση, στέλνουν στον καιάδα ολόκληρη τη νέα γενιά, συνθλίβουν την εργασιακή και παιδαγωγική ύπαρξη χιλιάδων εκπαιδευτικών, οδηγώντας τους τελικά, στη διαθεσιμότητα, την απόλυση, τις ελαστικές εργασιακές σχέσεις.
Για να αντιμετωπιστούν τα τεράστια προβλήματα το Υπουργείο στοιβάζει τους μαθητές σε 30άρια τμήματα και αδιαφορεί για τις χιλιάδες χαμένες ώρες σε κάθε νομό (οι χαμένες κάθε βδομάδα μέσο όρο στα σχολεία που καταργήθηκαν οι τεχνικές ειδικότητες ήταν 50 ώρες και θα συνεχιστούν να είναι μετά και το νέο διώξιμο των συναδέλφων από τα σχολεία). Ακόμη θέλει να συγχωνεύσει 1500 σχολικές μονάδες, όπως περιγράφεται στον προϋπολογισμό! Τα στοιχεία αυτά θα δημιουργήσουν τεχνητές υπεραριθμίες. Στο σημείο αυτό το υπουργείο θα προωθήσει το καθεστώς της διαθεσιμότητας-απόλυσης καταστρέφοντας ζωές και τις υποχρεωτικές μεταθέσεις σε όλη την επικράτεια, μετατρέποντας τους εκπαιδευτικούς σε περιπλανώμενους φαντάρους διαλύοντας οικογένειες και εργασιακές σχέσεις!
Ο προϋπολογισμός του 2014 που ψηφίστηκε από την κυβέρνηση για την Παιδεία είναι ο χειρότερος όλων των προηγούμενων ετών, μειωμένο θα είναι και το κονδύλι για το Υπουργείο Παιδείας 6% μείωση από πέρυσι, 12% από πρόπερσι, 33% από το 2009! Μόλις 5 δις αντιστοιχούν στο Υπερυπουργείο, όχι βέβαια μόνο για την Παιδεία, αλλά και για τις λοιπές δραστηριότητες (Θρησκεύματα, τεχνολογίες, δια βίου μάθηση κλπ).
Αυτή η πολιτική στην εκπαίδευση έχει ως κύριο στόχο την ακύρωση της εκπαίδευσης ως κοινωνικού δικαιώματος. Συνδέεται με το νεοφιλελεύθερο σχολείο της αγοράς. Υλοποιώντας αυτήν τη λογική, το Υπουργείο Παιδείας εξαπολύει έναν πρωτοφανή καταιγισμό νομοσχεδίων, κειμένων και προτάσεων με στόχο να δημιουργηθεί ένα εντελώς νέο θεσμικό πλαίσιο σε όλα τα επίπεδα. Ένα νομικό πλαίσιο που θα προσφέρει την απαραίτητη βάση για να οικοδομηθεί το «νέο» σχολείο με ταμπέλα δημόσιου και όρους λειτουργίας ιδιωτικού, σχολείο της αγοράς, φθηνό, αυταρχικό, εξοντωτικό και ελιτίστικο, σχολείο όχι γνώσεων και παιδείας, αλλά λειτουργικών δεξιοτήτων, στενής κατάρτισης και όχι γενικής γνώσης, σχολείο όπου θα βασιλεύει το πνεύμα του ανταγωνισμού, της ταξικής διαφοροποίησης και της αποθέωσης της επιχειρηματικότητας.
Με μια υπογραφή του υπουργού παιδείας, το ολοήμερο δημοτικό, τα τμήματα ένταξης, τα ειδικά σχολεία κι απ’ ότι φαίνεται και το ολοήμερο νηπιαγωγείο μετατράπηκαν από δημόσιο κατοχυρωμένο δικαίωμα και δομή που υποχρεωτικά παρέχεται από το κράτος, σε πιλοτική δομή που δίνεται όταν και εφόσον υπάρχουν διαθέσιμα ΕΣΠΑ.
Το εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό περιεχόμενο του σχολείου προσαρμόζεται ακόμα πιο έντονα στις επιταγές των τεχνικών δελτίων του ΕΣΠΑ και των κατευθύνσεων της ΕΕ με την εισαγωγή πιλοτικών προγραμμάτων εξυπηρέτησης συγκεκριμένων ιδεολογικών κατευθύνσεων, δεξιοτήτων και κατάρτισης της καπιταλιστικής αγοράς εργασίας.
Η επίθεση αυτή ενισχύεται με μοχλό το νέο μισθολόγιο, και τις αντιδραστικές προτάσεις για τη διοίκηση και τη δομή της εκπαίδευσης, την τεχνολογική εκπαίδευση και το «νέο» Λύκειο, την αξιολόγηση - χειραγώγηση ανθρώπων και κατηγοριοποίηση σχολείων. Με τις περικοπές δαπανών, τις συγχωνεύσεις σχολείων, τον αντιδραστικό Καλλικράτη στην εκπαίδευση και την «αποκέντρωση», την απαγόρευση των προσλήψεων. Με τη μισθολογική, εργασιακή, ασφαλιστική εξαθλίωση του εκπαιδευτικού και περιστολή κάθε εκπαιδευτικής παιδαγωγικής ελευθερίας.
Με την αντιδραστική εγκύκλιος με βάση την οποία οδηγούν σε αργία κάθε υπάλληλο, ακόμα και για την πολιτικοσυνδικαλιστική άποψη και δράση! Το πειθαρχικό δίκαιο «τυλίγει πολύ εύκολα σε μια κόλλα χαρτί» ανά πάσα στιγμή κάθε συνάδελφο που δεν είναι απόλυτα υποταγμένος! Ο καθηγητής που κατηγορείται για «ανάρμοστη συμπεριφορά» ή για «σοβαρή απείθεια» και οδηγείται σε ΕΔΕ τίθεται σε αργία!
Οι απολύσεις θα συνεχιστούν με την αξιολόγηση-χειραγώγηση που θα δείξει σε κάποιους ή κάποιες το δρόμο προς την έξοδο από την εκπαιδευτική διαδικασία, όχι επειδή δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους, αλλά επειδή έτσι απαιτούν οι δανειστές της χώρας. Όσοι τελικά απομείνουν θα πρέπει συνεπώς να είναι πλήρως υπάκουοι και χειραγωγημένοι, πειθήνια όργανα στις εντολές για την εφαρμογή των αντιλαϊκών επιλογών που οδηγούν στο σχολείο της αγοράς αλλά και στο τσάκισμα των εργασιακών μας δικαιωμάτων.
Με απίστευτη σφοδρότητα ισοπεδώνονται δικαιώματα και κατακτήσεις ενός ολόκληρου αιώνα. Και δεν είναι διατεθειμένοι να σταματήσουν αν δεν τους σταματήσουμε εμείς, ένα μεγάλο, μαχητικό, ενωτικό κίνημα των εργαζομένων, που θα παλεύει για την απόκρουση των μέτρων στον κάθε χώρο, αλλά και θα αποκαλύπτει τις γενεσιουργές αιτίες των προβλημάτων, τις αιτίες της καπιταλιστικής κρίσης, θα έρχεται σε σύγκρουση με τον πυρήνα των πολιτικών της άρχουσας τάξης, με τις δεσμεύσεις που μας επιβάλλει η ένταξη της χώρας στους ιμπεριαλιστικούς οργανισμούς, στην ευρωζώνη και την ΕΕ και θα επιδιώκει να πάρουν οι εργαζόμενοι τις τύχες τους και τις ζωές τους στα χέρια τους.
Μ' αυτό το πνεύμα κινήθηκε το ΔΣ της ΕΛΜΕ όλη αυτή την περίοδο. Με περιοδείες, επισκέψεις, ενημερώσεις, γενικές συνελεύσεις, συζητήσεις και εκδηλώσεις προσπάθησε να φέρει μέσα στα σχολεία το πνεύμα του αγώνα, της αντίστασης, της απόκρουσης του φόβου. Να αναδείξει την αναγκαιότητα της πάλης για την ανατροπή της επίθεσης, την εμπιστοσύνη στη δύναμη της συλλογικής δράσης, της ένταξης όλων των επιμέρους κλάδων σε ένα μεγάλο παλλαϊκό - πανεργατικό κίνημα ρήξης και ανατροπής.
Πιο συγκεκριμένα:
ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟ ΤΗΣ ΕΛΜΕ ΜΕ ΤΙΣ ΑΛΛΕΣ ΕΛΜΕ, ΤΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ Π.Ε.
ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ.
Τετάρτη 20/2 πανεργατική απεργία, Γ΄, Δ΄, Ε΄ ΕΛΜΕ – Θ έκδοση αφίσας και κάλεσμα για συμμετοχή στην απεργία με προσυγκέντρωση στην Καμάρα.
Δευτέρα 4/3, Α΄, Β΄, Γ΄, Δ΄, Ε΄ ΕΛΜΕ – Θ εκδήλωση – συζήτηση για την Αξιολόγηση.
Τρίτη 5/3, Γ΄, Δ΄, Ε΄ ΕΛΜΕ –Θ αγωνιστικός συντονισμός στην ΕΔΟΘ με Συλλόγους Π. Ε. και πρωτοβάθμια σωματεία.
Σάββατο 9/3, Α΄, Β΄, Γ΄, Δ΄, Ε΄ ΕΛΜΕ – Θ μαζικό πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο στο Άγαλμα Βενιζέλου.
Τετάρτη 27/3, Α΄, Β΄, Γ΄, Δ΄, Ε΄ ΕΛΜΕ -Θ κάλεσμα για αιμοδοσία.
Κυριακή 7/4, Α΄, Β΄, Γ΄, Δ΄, Ε΄ ΕΛΜΕ –Θ συμμετοχή στη συγκέντρωση ενάντια στα χαράτσια στην πλατεία Αριστοτέλους.
Σάββατο 11/5, Α΄, Γ΄, Δ΄, Ε΄ ΕΛΜΕ Θ ανακοίνωση ενάντια στην «προληπτική επιστράτευση μας».
Δευτέρα 13/5, Α΄, Γ΄, Δ΄, Ε΄ ΕΛΜΕ Θ συλλαλητήριο, απάντηση στον αυταρχισμό στο άγαλμα Βενιζέλου.
Τρίτη 14/5, Γ΄, Δ΄, Ε΄ ΕΛΜΕ στις συνελεύσεις ψηφίζεται η απεργία διαρκείας στις εξετάσεις.
Τετάρτη 15/5, Γ΄, Δ΄, Ε΄ ΕΛΜΕ –Θ ανοιχτή σύσκεψη στο θέατρο Κήπου, “για το δημόσιο σχολείο και τον αυταρχισμό”
Πέμπτη 16/5, Γ΄, Δ΄, Ε΄ ΕΛΜΕ –Θ συγκέντρωση-πορεία με σωματεία, φοιτητικούς συλλόγους στην πλατεία Αγίας Σοφίας.
Τετάρτη 29/5, Γ΄, Δ΄, Ε΄ ΕΛΜΕ – Θ συγκεντρώσεις στα δύο ΠΥΣΔΕ για πλεονάσματα και απολύσεις.
Παρασκευή 31/5 , Α΄, Β΄, Γ΄, Δ΄, Ε΄ ΕΛΜΕ – Θ συγκέντρωση κατά επιστράτευσης στο Άγαλμα Βενιζέλου.
Δευτέρα 30/9, Α΄, Β΄, Γ΄, Δ΄, Ε΄ ΕΛΜΕ –Θ διαμαρτυρία στην Περιφέρεια για υποχρεωτικές μετακινήσεις.
Τετάρτη 2/10, Α΄, Β΄, Γ΄, Δ΄, Ε΄ ΕΛΜΕ – Θ ημέρα πανελλαδικής δράσης με συγκέντρωση στην Περιφέρεια για μετακινήσεις, απολύσεις.
Παρασκευή 4/10, Α΄, Β΄, Γ΄, Δ΄, Ε΄ ΕΛΜΕ – Θ και καθηγητές σε διαθεσιμότητα σε κινητοποίηση και δημιουργία ανθρώπινης αλυσίδας στην πλατεία Αριστοτέλους.
Τετάρτη 9/10, Α΄, Β΄, Γ΄, Δ΄, Ε΄ ΕΛΜΕ – Θ στον «Αλέξανδρο» εκδήλωση-συζήτηση για την ημέρα του εκπαιδευτικού, ομιλητές πανεπιστημιακοί.
Τετάρτη 23/10, Γ΄, Δ΄, Ε΄ ΕΛΜΕ – Θ παράσταση στο ΑΠΥΣΔΕ για μετακινήσεις.
Κυριακή 27/10 και Δευτέρα 28/11, Γ΄, Δ΄, Ε΄ ΕΛΜΕ – Θ διαμαρτυρίες και διαδηλώσεις στις παρελάσεις.
Τετάρτη 30/10, Γ΄, Δ΄, Ε΄ ΕΛΜΕ – Θ και Σύλλογοι Π.Ε. συνέντευξη τύπου στην ΕΔΟΘ.
Πέμπτη 31/10, Γ΄, Δ΄, Ε΄ ΕΛΜΕ – Θ πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο στο Άγαλμα Βενιζέλου.
Τετάρτη 6/11 Γ΄, Δ΄, Ε΄ ΕΛΜΕ – Θ μαζική πανεκπαιδευτική απεργιακή προσυγκέντρωση στην πλατεία Αγίας Σοφίας.
Τετάρτη 13/11, Γ΄, Δ΄, Ε΄ ΕΛΜΕ – Θ συγκέντρωση στην Περιφέρεια. Ματαίωση του σεμιναρίου για την αξιολόγηση.
Ο συντονισμός των ΕΛΜΕ για την προώθηση των διεκδικήσεων του κλάδου στα επιμέρους και τα γενικότερα προβλήματα, παρά τη μη συμμετοχή όλων των ΕΛΜΕ, είναι μια πραγματικότητα.
Ο συντονισμός συνέβαλε στη προώθηση αρχών και αξίων του συνδικαλιστικού κινήματος, όπως η μαζική συμμετοχή των εκπαιδευτικών, η προώθηση της αγωνιστικής ενότητας του κλάδου, η πολιτικοποίηση των αγώνων, η συγκρότηση επιτροπών αγώνα και στις ΕΛΜΕ που επέλεξαν τη μη συμμετοχή τους. Στη χάραξη μιας νέας αγωνιστικής πορείας του κλάδου αποτελούν θετικές παρακαταθήκες.
Ο συντονισμός των ΕΛΜΕ μπορεί να συμβάλει στη δημιουργία ενός πανεκπαιδευτικού μετώπου με τη συμμετοχή δασκάλων, γονιών, μαθητών και φοιτητών. Το μέτωπο παιδείας θα βοηθήσει η παιδεία να γίνει υπόθεση του λαού, άρα κι οι αγώνες να εξασφαλίσουν την υποστήριξη των σωματείων, ενώ οι κοινές διεκδικήσεις μπορούν να περιορίσουν τις διοικητικές αυθαιρεσίες.
Η διεύρυνση του συντονισμού σε επίπεδο νομού με πρωτοβάθμια σωματεία και με αγωνιστικές ομοσπονδίες δημόσιου και ιδιωτικού τομέα θα μαζικοποιήσει ακόμη παραπέρα τις διεκδικήσεις του κινήματος και άρα θα κρίνει και την αποτελεσματικότητά του.
Η αξιοποίηση των προσυγκεντρώσεων στις απεργίες που οργανώνουμε, τα πανεκπαιδευτικά και πανεργατικά χαρακτηριστικά στο περιεχόμενο των διεκδικήσεων που επιδιώκουμε να έχουν, η προσπάθεια ενοποίησης των διαφορετικών συγκεντρώσεων που κάνουμε, συμβάλλουν στην πιο πλατιά συμμετοχή των εργαζομένων και άρα στη δημιουργία των όρων για να φτάσουμε στη νίκη.
Η ενασχόληση των ΕΛΜΕ με μορφωτικές και πολιτιστικές δραστηριότητες αποτελεί ακόμη ένα δρόμο κάλυψης πραγματικών αναγκών των συναδέλφων και συμμετοχής τους στη ζωή των σωματείων μας.
Ο Αγωνιστικός ενωτικός συντονισμός χωρίς διαχωρισμούς των ΕΛΜΕ, των Συλλόγων Π.Ε., των πρωτοβαθμίων σωματείων, σωματείων στη δύναμη του ΠΑΜΕ, συνδικάτα και ομοσπονδίες που διαφοροποιούνται στην πράξη μέσα από ένα λαϊκό ξεσηκωμό μπορεί να συμβάλλει για να τους ανατρέψουμε.
ΓΙΑ ΤΗ ΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΛΜΕ ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ
Τρίτη 9/7, αγωνιστικός συντονισμός στην ΕΡΤ των ΕΛΜΕ και πρωτοβάθμιων σωματείων. Πορεία των σωματείων μας, πρώτη απάντηση στις διαθεσιμότητες – απολύσεις.
Τετάρτη 10/7, πρώτη κατάληψη στη Δυτική Διεύθυνση. Ο Διευθυντής εξέφρασε συμπαράσταση... ποτέ δεν το έκάνε πράξη! Μεγάλη πορεία από το Άγαλμα Βενιζέλου στο υπουργείο Μακεδονίας – Θράκης. Ο υπουργός δήλωσε ψηφίζω το πολυνομοσχέδιο!
Πέμπτη 11/7, ανοιχτή μαζική συνέλευση στο Άγαλμα Βενιζέλου όλων των εκπαιδευτικών. Συγκρότηση κοινής ανοιχτής επιτροπής αγώνα. Ακολούθησε μαζική πορεία στην Ανατολική Διεύθυνση.
Παρασκευή 12/7, μεγάλη παλλαϊκή συγκέντρωση στο Άγαλμα Βενιζέλου και πορεία στην ΕΡΤ 3. Ακολούθησε ανοιχτή συζήτηση για τις απολύσεις.
Δευτέρα 15/7, μαζικές καταλήψεις στις δύο Διευθύνσεις. Το βράδυ συναυλία διαμαρτυρίας στην ΕΡΤ3.
Τρίτη 16/7, κατάληψη στην περιφέρεια. 24ωρη πανεργατική απεργία με μαζική συμμετοχή στην πορεία από την ΕΡΤ3.
Τετάρτη 17/7, ημέρα ψήφισης του αντιδραστικού πολυνομοσχεδίου, μεγάλη συγκέντρωση στην ΕΡΤ3 και πορεία. ΑΔΕΔΥ-ΓΣΕΕ-ΕΚΘ-ΕΔΟΘ δεν κήρυξαν απεργία! Συμμετοχή συναδέλφων στην κινητοποίηση στην Αθήνα.
Πέμπτη 18/7, μαζική συνέλευση στο 1ο Γυμνάσιο Σταυρούπολης, αποφάσεις για κέντρα αγώνα των ΕΛΜΕ, «συμβόλαιο τιμής» ενάντια στις απολύσεις.
Παρασκευή 19/7, συνάντηση των Επιτροπών Αγώνα όλων των ΕΛΜΕ στην ΕΔΟΘ.
Δευτέρα 22/7, κοινή συνέλευση στα ΕΠΑΛ Σταυρούπολης. Συντάσσεται και υπογράφεται μαζικά το συμβόλαιο τιμής. Καθιέρωση της Τρίτης ως ημέρας εβδομαδιαίας δράσης των ΕΛΜΕ.
Τρίτη 23/7, αγωνιστικός συντονισμός πρωτοβάθμιων σωματείων στην ΕΡΤ3.
Τετάρτη 24/7, συνέντευξη τύπου στην ΕΔΟΘ. Στα ΕΠΑΛ Σταυρούπολης προβάλλεται η ταινία «Μαθήματα ζωής».
Πέμπτη 25/7, στο Δημαρχείο Θεσσαλονίκης πραγματοποιείται με μεγάλη επιτυχία εκδήλωση – συζήτηση με πρόεδρο και γραμματέα της ΟΛΜΕ.
Τρίτη 30/7, συνελεύσεις στα ΕΠΑΛ Σταυρούπολης, Ευκλείδη και Καλαμαριάς.
Πέμπτη 1/8, συγκεντρώσεις στις Διευθύνσεις. Συνάντηση για δικαστικές προσφυγές στον Ευκλείδη.
Δευτέρα 5/8, κάψιμο διαπιστωτικών πράξεων στην πλατεία Αριστοτέλους.
Τρίτη 20/8, κοινή συνέλευση στον Ευκλείδη συναδέλφων από όλες τις ΕΛΜΕ.
Τετάρτη 21/8, αγωνιστικός συντονισμός πρωτοβάθμιων σωματείων στην ΕΡΤ3.
Πέμπτη 29/8, συγκέντρωση – πορεία από Άγαλμα Βενιζέλου στην ΕΡΤ. Συνάντηση των Επιτροπών Αγώνα.
Δευτέρα 2/9, καταλήψεις των ΕΠΑΛ Ευόσμου, Σταυρούπολης και Καλαμαριάς. Συνάντηση όλων των Επιτροπών Αγώνα στην ΕΔΟΘ.
Πέμπτη 5/9, μαζικές συνελεύσεις των πέντε ΕΛΜΕ. Αποφασίζουν την απεργία διαρκείας.
Η ημερολογιακή καταγραφή των κινητοποιήσεων των καθηγητών αποδεικνύει ότι ένας πολύμορφος, μαζικός και αποφασιστικός αγώνας εξελίχθηκε την περίοδο του καλοκαιριού από τους καθηγητές μέσα από τα σωματεία μας για να ανατραπεί το καθεστώς της διαθεσιμότητας-απολύσεων. Η πολυμορφία του εκφράστηκε τόσο στις διαδικασίες των αποφάσεων (ενιαίες συνελεύσεις των ΕΛΜΕ, επιτροπές αγώνα κατά ΕΛΜΕ, αλλά και κεντρική επιτροπή από όλες τις ΕΛΜΕ, ανοιχτός συντονισμός των σωματείων, κ.α.), όσο και στις ίδιες τις μορφές πάλης που ανέδειξε (συγκεντρώσεις, διαδηλώσεις, καταλήψεις, αλλά και σημαντικά γεγονότα, όπως κάψιμο διαπιστωτικών πράξεων, συμβόλαιο τιμής, εκδηλώσεις, συναυλίες, ταινίες, κ.α.). Τη μαζική συμμετοχή των καθηγητών στις κινητοποιήσεις τροφοδότησε θετικά το μεγάλο κεφάλαιο αγωνιστικής ενότητας που διαμορφώθηκε από το ξεκίνημα του. Στην αποφασιστικότητα που επέδειξαν οι καθηγητές στην εξέλιξη του αγώνα επέδρασε η προαποφασισμένη και αναβαθμισμένη μορφή πάλης της απεργίας διαρκείας, η οποία είχε αποφασιστεί από το 16ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ.
Την κορύφωση του αγώνα με αποφασιστικές μορφές πάλης, τόσο ως αντίληψη, όσο και ως πρακτική, την αναζητήσαμε σε όλα τα επιμέρους αγωνιστικά βήματα, γι' αυτό και ήταν πετυχημένα.
Σήμερα οφείλουμε να επαναφέρουμε τη λογική του ανυποχώρητου και αποφασιστικού αγώνα για να χαράξουμε μια νέα νικηφόρα αγωνιστική πορεία του κλάδου. Αξιοποιούμε τις διαδικασίες του κλάδου, την πιο αποτελεσματική ενεργοποίηση των επιτροπών αγώνα και του συντονιστικού των καθηγητών σε διαθεσιμότητα, καθώς και όλα τα αγωνιστικά βήματα μέχρι τη νέα κορύφωση του αγώνα.
ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ
Μετά το Μάη, όταν το απεργιακό βήμα έμεινε μετέωρο, ακυρωμένο από μια ηγεσία της ΟΛΜΕ που δεν ανταποκρίθηκε στην εντολή των Γ.Σ., ήλθαν οι αποφάσεις του 16ου Συνεδρίου να οικοδομήσουν τη δυνατότητα ενός αγώνα αντίστοιχου σε μορφή και περιεχόμενο με την επίθεση της πολιτικής κυβέρνησης–ΕΕ–ΔΝΤ–κεφαλαίου.
Η πρόταση για απεργία διάρκειας αναδείχθηκε ως αναγκαιότητα και τροφοδότησε τις δεκάδες κινητοποιήσεις, δράσεις, παρεμβάσεις, ενημερώσεις σε όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού, σε όλη την Ελλάδα, μετά το ξεδίπλωμα της επίθεσης της κυβέρνησης με τις διαθεσιμότητες, την κατάργηση των ειδικοτήτων, το αντιδραστικό νομοσχέδιο για το Λύκειο, τις υποχρεωτικές μετατάξεις..
Έτσι, το Σεπτέμβρη ο κλάδος προσπέρασε τη λογική της αναμονής, «δεν μπορούμε», και τάχθηκε μαζικά υπέρ του αποφασιστικού αγώνα.
Οι ΓΣ μαζικότατες, ψηφίζουν σε ποσοστό 90% απεργία διαρκείας και χωρίς να υπάρχει πρόταση από την πλειοψηφία του ΔΣ της ΟΛΜΕ.
Με εβδομήντα χιλιάδες απεργούς ξεκίνησε η πρώτη ημέρα, ποσοστό 90% του κλάδου, Τα ψηλά ποσοστά συνεχίστηκαν παραμένοντας πάνω από το 50% συνολικά μέχρι το τέλος της εβδομάδας. Ακόμη και τη δεύτερη εβδομάδα, με σαφή την τάση αποκλιμάκωσης, τα ποσοστά των απεργών παρέμειναν με διακυμάνσεις. στο 40 %.Τα ποσοστά ήταν τα μεγαλύτερα από τα αντίστοιχα των πιο κορυφαίων απεργιών των τελευταίων χρόνων. Χιλιάδες εκπαιδευτικοί πήραμε μέρος στην απεργία, στις απεργιακές επιτροπές, σε συλλαλητήρια, συσκέψεις με γονείς, μαθητές, με συνδικάτα και φορείς εργαζομένων.
Αναδείξαμε το ζήτημα της εκπαίδευσης μαζί με την υπεράσπιση των δημοσίων αγαθών και ξεκινήσαμε ένα μεγάλο ενωτικό αγώνα των εργαζομένων ενάντια στις απολύσεις και την ανεργία.
Ο συντονισμός με κλάδους που συμπορευτήκαμε αγωνιστικά στη μορφή, αν και ανεπαρκής, κύρια εκδηλώνονταν μέσα από τα κοινά συλλαλητήρια και κατέγραφε μια δυναμική. Όσο ποτέ άλλοτε νιώσαμε την κοινωνία να μας ακούει, να μας εμπιστεύεται και να ακουμπά πάνω μας τις προσδοκίες της.
Η απεργία είχε απέναντί της τη σκληρή επίθεση, συκοφάντηση και υπονόμευση από κυβέρνηση, ΜΜΕ, κρατικούς και άλλους μηχανισμούς. Ιδιαίτερο ρόλο έπαιξε η δολοφονία του αγωνιστή αντιφασίστα Παύλου Φύσσα. Αξιοποιήθηκε από την κυβέρνηση για να αντεπιτεθεί και να ρίξει στην αφάνεια την ανερχόμενη τάση για δυναμικούς κοινωνικούς αγώνες. Κυρίως όμως σηματοδοτεί την επιδίωξη του νέου δίλημματος: «Μνημόνιο ή φασισμός.»
Καθοριστικό ρόλο έπαιξε η αδυναμία σύμπτυξης ευρύτερου αγωνιστικού απεργιακού μετώπου, παρά τις προσπάθειες που κάναμε σε διάφορους κλάδους. Ήταν καθοριστικός ο ρόλος της συνδικαλιστικής γραφειοκρατίας (σε ΔΟΕ, ΑΔΕΔΥ, ΠΟΕ-ΟΤΑ, ΠΟΕΔΗΝ κλπ). Είτε με μορφές (48ωρες ΑΔΕΔΥ) που δεν ενίσχυαν τη συμπόρευση στην απεργία διάρκειας, είτε δια της απόλυτης σιγής, όπως η κατάπτυστη στάση της ΓΣΕΕ ή δια της πλήρους αδράνειας του ΕΚΑ, του ΕΚΘ, της ΕΔΟΘ, με χαρακτηριστική τη στάση τους να κηρύξουν απεργία στις 6/11 ένα μήνα μετά τις εκπαιδευτικές κινητοποιήσεις.
Σήμερα είναι φανερή η αναγκαιότητα να οργανώσουμε κινητοποιήσεις αντίστοιχες με το μέγεθος της επίθεσης και την οξύτητα των προβλημάτων: με παρατεταμένο χαρακτήρα, με εμπλουτισμό των μορφών πάλης, με πρωτοβουλίες από τα κάτω, με τα σχολεία πυρήνες αντίστασης, ανυπακοής, σε συνεργασία με τους συλλόγους γονέων και τους μαθητές μας. Πάνω σ' αυτά τα ζητήματα χρειάζεται να προβληματιστούμε όλοι, και να συνεισφέρουμε με τις ιδέες μας, τις προτάσεις μας και τις πρωτοβουλίες μας.
ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ-ΜΟΡΦΩΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
«Εκπαίδευση και κινηματογράφος»
Η ΕΛΜΕ στην προσπάθεια επαφής της με τις τοπικές κοινωνίες της Δυτικής Θεσσαλονίκης που κάνει για τα θέματα της εκπαίδευσης και τα κοινωνικά προβλήματα αξιοποίησε τον κινηματογράφο και άλλες εκδηλώσεις. Πήρε την πρωτοβουλία της προβολής ταινιών εκπαιδευτικού περιεχομένου.
Στα δύο χρόνια που προωθούμε την πρωτοβουλία «Εκπαίδευση και κινηματογράφος» προβλήθηκαν ταινίες εκπαιδευτικού περιεχομένου. Στον Εύοσμο: «το Σκασιαρχείο», «Βάλο», «Ο βασιλιάς των μασκών», «Ο μεγάλος δικτάτορας», «Ναζί: ολοκαύτωμα της μνήμης». Οι δυο πρώτες προβλήθηκαν και στους Αμπελόκηπους και πρόσφατα «Τα κορίτσια της βροχής», ενώ στη Σταυρούπολη το «Βάλο» και τα «Μαθήματα ζωής», το καλοκαίρι. Επίσης, έγινε προβολή της ταινίας «το Σκασιαρχείο» και στο Λαγκαδά. Στις προβολές συμμετείχαν εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές και απλοί πολίτες. Μετά από κάθε προβολή ακολουθούσε συζήτηση για την εκπαίδευση, τη φτώχεια, τον κοινωνικό αποκλεισμό, το φασισμό, με συμμετοχή πανεπιστημιακών δασκάλων (Γ.Γρόλλιος, Β. Αλεξίου, Γ. Τσιάκαλος) κι ανθρώπων του κινηματογράφου (Στράτος Κερσανίδης, Άκης Κερσανίδης). Σήμερα, περισσότερο από ποτέ, έχουμε ανάγκη να αναζητήσουμε λύσεις, να προβάλουμε αξίες, να προσφέρουμε και να δημιουργήσουμε πολιτισμό. Χρειάζεται, λοιπόν, μια διευρυμένη ομάδα συναδέλφων που θα αναλάβει να οργανώσει τη συνέχιση αυτής της προσπάθειας.
Κοινές εκδηλώσεις των ΕΛΜΕ και των συναδέλφων σε διαθεσιμότητα. Συνεχίσαμε τις πετυχημένες δραστηριότητες με εκδηλώσεις - συζητήσεις για την αξιολόγηση (Δευτέρα 4/3), για την ημέρα του εκπαιδευτικού (Τετάρτη 9/10), μουσική εκδήλωση με το μουσικό σχήμα «ΛΕΞΩ προς αιθέρα» που αποτελείται από εκπαιδευτικούς (Παρασκευή 22/11).
ΤΑ ΣΥΝΔΙΚΑΤΑ ΚΑΙ Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ
Απέναντι στην επίθεση Κυβέρνησης - ΕΕ - ΔΝΤ οι ηγεσίες της ΓΣΕΕ και της ΑΔΕΔΥ αποδείχτηκαν ανίκανες να διαχειριστούν το μαζικό αγώνα με τις συνεχείς 24ωρες, την η απουσία κλιμάκωσης με αποφασιστικές μορφές του αγώνα, αλλά και την απουσία τους από τον αγώνα, της ΕΡΤ, της δικής μας απεργίας και των διοικητικών υπαλλήλων των ΑΕΙ.
Το Δ.Σ. τη χρονιά που πέρασε, διαφοροποιήθηκε κάθετα από αυτό το μοντέλο συνδικαλιστικής οργάνωσης, που κυριαρχείται από την αντίληψη του κυβερνητικού συνδικαλισμού. Δεν έμεινε μόνο στη κριτική απέναντι στη ΓΣΕΕ, την ΑΔΕΔΥ. Η δράση του στηρίχθηκε σε μια άλλη αντίληψη για το συνδικαλιστικό κίνημα, βασισμένη στον αγωνιστικό συντονισμό των πρωτοβάθμιων σωματείων, που γίνεται με βάση τα προβλήματα, το ενιαίο περιεχόμενο των διεκδικήσεων και επιτυγχάνεται χωρίς αποκλεισμούς, χωρίς εκβιαστικές πρακτικές, μέσα από δημοκρατικές διαδικασίες και με σεβασμό στις διαφορετικές αγωνιστικές και συνδικαλιστικές εμπειρίες.
Μια τέτοια κατεύθυνση την υπηρετήσαμε με τον συντονισμό των ΕΛΜΕ, συλλόγων ΠΕ και άλλων πρωτοβάθμιων σωματείων. Συμβάλαμε έτσι κι εμείς, όπως και άλλα αγωνιστικά σωματεία και ομοσπονδίες στην οργάνωση των μαζικών πανεργατικών κινητοποιήσεων για την απόκρουση των μέτρων και της πολιτικής της κυβέρνησης, της ΕΕ και του ΔΝΤ. Απόδειξη της θετικής απήχησης του συντονισμού των σωματείων ήταν η μαζική συμμετοχή εκπαιδευτικών στις προσυγκεντρώσεις στην πλατεία Αγίας Σοφίας και στην Καμάρα.
Η ΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΕΛΜΕ
Το απερχόμενο Δ.Σ. λειτούργησε με γνώμονα την υπεράσπιση του δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης, της αξιοπρέπειας και των συλλογικών δικαιωμάτων του καθηγητή. Εκτιμάμε ότι το Δ.Σ. συνολικά στάθηκε σωστά. Τη χρονιά που μας πέρασε το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ συζήτησε με συντεταγμένο τρόπο σε ….. συνεδριάσεις, με ….. θέματα, 12 συνελεύσεις (έξι με πρωτοβουλία της ΟΛΜΕ και έξι από την ΕΛΜΕ), πήρε αποφάσεις και προσπάθησε να κινητοποιήσει τον κλάδο στα γενικότερα προβλήματα της παιδείας και του τόπου, του εκπαιδευτικού και των εργαζόμενων, καθώς και στα καθημερινά προβλήματα των σχολείων και των συναδέλφων.
Συνέβαλε στην καλύτερη συμμετοχή φέτος των συναδέλφων στους απεργιακούς αγώνες, στις κινητοποιήσεις και τις διαδηλώσεις.
Άνοιξε μέτωπο στις διοικητικές αυθαιρεσίες με συγκεκριμένες προτάσεις και καταγγελίες (για τα κενά στα σχολεία, για τα τεχνητά πλεονάσματα, για τις παρατυπίες και τις παραβιάσεις δικαιωμάτων στις Υπηρεσιακές μεταβολές και τις υποχρεωτικές μετακινήσεις, για την στοχοποίηση και υποβάθμιση ειδικοτήτων όπως Ξένες γλώσσες, Τεχνολογία, Καλλιτεχνικά, Μουσική, Γυμναστική, Πληροφορική, Οικιακή Οικονομία, κ.ά.).
Συνέβαλλε στο συντονισμό των ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, αναγκαίου για τη δημιουργία εκπαιδευτικού μετώπου (κοινές εκδηλώσεις, κοινές παρεμβάσεις στις διοικήσεις, κοινές ανακοινώσεις και αφίσες για απεργίες και κινητοποιήσεις κ.ά.). Ο αγωνιστικός συντονισμός με τις άλλες ΕΛΜΕ και του πανεκπαιδευτικού συντονισμού με τους Συλλόγους των δασκάλων πρέπει να συνεχιστεί και να πάρει ουσιαστικά χαρακτηριστικά.
Επεδίωξε τη στροφή στην κοινωνία, οργανώνοντας με επιτυχία κατά δήμο, κοινές εκδηλώσεις εξορμήσεις ενημέρωσης από κοινού με τους συλλόγους γονέων.
Συνέβαλλε στην καλύτερη ενασχόληση της ΕΛΜΕ με πολιτιστικο-μορφωτικές δραστηριότητες
Εκφράσαμε την αλληλεγγύη και τη συμπαράστασή μας στους αγωνιζόμενους κλάδους, όπως στον ηρωικό αγώνα της ΕΡΤ, των διοικητικών των ΑΕΙ και άλλους κλάδους, καθώς και διωκόμενους αγωνιστές συναδέλφους και εργαζόμενους.
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΕΛΜΕ
Το Δ.Σ. προγραμματισμένα και με αποφάσεις των οργάνων της ΕΛΜΕ ασχολήθηκε με όλα τα θέματα που απασχόλησαν τον κλάδο. Στις ελλείψεις του Δ.Σ. επισημαίνουμε πέρα από ατομικές ευθύνες των μελών του, το ότι δεν εξασφάλισε τις καλύτερες προϋποθέσεις στους συλλόγους και τους συναδέλφους να εκφράσουν θέσεις και απόψεις για τα θέματα που απασχόλησαν το Δ.Σ. ή και για άλλα που τα ίδια τα σχολεία θα μας υποδείκνυαν. Διακρίνουμε στις αδυναμίες της ΕΛΜΕ τη μη συμμετοχή των συναδέλφων στις συνελεύσεις, γεγονός που σχετίζεται με την συνεχή και ανελέητη επίθεση που δεχόμαστε, την έλλειψη εμπιστοσύνης στις συνδικαλιστικές ηγεσίες, στη χρόνια διάβρωση των σωματείων από τον κυβερνητικό - κρατικό και κομματικό συνδικαλισμό, καθώς και σε μια ιδιότυπη συμμετοχής των συναδέλφων στα κοινά που εκφράζεται δια της ανάθεσης και μια αίσθηση που επικρατεί στην πλειοψηφία του κλάδου για τη συμμετοχής του στη ζωή του σωματείου μόνο σε κρίσιμες καμπές των εξελίξεων. Η συμμετοχή είναι κρίσιμο ζήτημα και το Δ. Σ. μαζί με τους συναδέλφους, με συγκεκριμένες πρωτοβουλίες να αναζητήσουμε τρόπους αντιστροφής αυτής της πορείας. Θεωρούμε ότι ένα Δ.Σ. πρέπει να εξασφαλίζει τις μέγιστες προϋποθέσεις συνοχής και αγωνιστικής ενότητας του κλάδου. Κι αυτό πρέπει να είναι στις προτεραιότητες όλων των μελών του.
Το Δ.Σ. χρειάζεται την προσωπική στήριξη όλων των μελών του, για να εμφυτεύσει, να συσπειρώσει και να παλέψει δραστήρια, για να βαθύνει η αγωνιστική ενότητα και συνοχή στο σωματείο. Χρειαζόμαστε το συλλογικό να υπερισχύσει του ατομικού. Χρειαζόμαστε προσπάθειες «από τα πάνω» και «από τα κάτω» για μια νέα αγωνιστική σύνθεση και πνοή. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί, πέρα από τη σωστή γραμμή και με την τήρηση συνδικαλιστικών αρχών και μέτρων που θα ενισχύουν τη συμμετοχή των συναδέλφων στις διαδικασίες της ΕΛΜΕ, θα συμβάλλουν στην υλοποίηση των αποφάσεων του κλάδου από το σύνολο του δυναμικού της ΕΛΜΕ, θα βοηθούν την παραπέρα ανάπτυξη των μορφών άμεσης δημοκρατίας και θα διαμορφώνουν ένα καλύτερο κλίμα που θα διευκολύνει την αντιπαράθεση των ιδεών. Αυτή τη λογική πιστεύουμε ότι μεταξύ άλλων μπορεί να υπηρετήσουν: Η καθιέρωση μόνιμης εβδομαδιαίας συνεδρίασης του Δ.Σ., με την ημέρα και τις ώρες που θα είναι ανοιχτά τα γραφεία να είναι σε γνώση των συναδέλφων. Ο θεσμός των συνδικαλιστικών αντιπροσώπων κατά σχολείο να πάρει πιο ουσιαστικό περιεχόμενο. Να οριστούν σ’ όλα τα σχολεία. Να αποτελέσουν το μόνιμο δίκτυο της ΕΛΜΕ που θα επικοινωνεί με τα σχολεία και να ενημερώνονται για όλα τα θέματα της ΕΛΜΕ, τα οποία και θα ανακοινώνουν στους συναδέλφους. Όταν ο κλάδος προχωρά σε απεργιακές κινητοποιήσεις η ΕΛΜΕ να συγκροτεί ανοιχτές απεργιακές επιτροπές. Η συγκρότηση επιτροπών αγώνα σε κάθε σχολείο ή συγκρότημα μπορούν να γίνουν οι απαραίτητοι πυρήνες της καθημερινής παρέμβασης στη ζωή του σχολείου μας. Απευθύνεται σε όλους τους συναδέλφους επιδιώκοντας να ενεργοποιήσει τους αντιπροσώπους, άλλους συναδέλφους που έχουν διάθεση και φυσικά εκπροσώπους των παρατάξεων και των κινήσεων. Τα μέλη του Δ.Σ. οφείλουν να συμβάλλουν στην υλοποίηση των αποφάσεων του κλάδου για την επιτυχία των κινητοποιήσεων. Προγραμματισμός βασικών θεμάτων συζήτησης που θα απασχολήσουν το Δ.Σ. μέχρι το τέλος της χρονιάς και στα οποία θα κληθούν οι σύλλογοι διδασκόντων να διατυπώσουν τις προτάσεις τους. Το Δ. Σ. να επιδιώκει να ενημερώνεται για την Ημερήσια διάταξη των συνεδριάσεων του ΠΥΣΔΕ και σε συνεδριάσεις του, από κοινού με τους αιρετούς θα καθορίζει τη στάση του στα συγκεκριμένα θέματα. Με βάση το παραπάνω θετικό «ισοζύγιο» καλούμε τα μέλη του σωματείου να στηρίξουν τον απολογισμό του απερχόμενου Δ.Σ.
Για το Δ.Σ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 2012-2013
ΕΣΟΔΑ
ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ
α) από καταστάσεις πληρωμών: 13640
β) από μπλοκ αποδείξεων: 8280
γ) από μηνιαία παρακράτηση:(μέχρι Σεπτέμβριο2013) 6429,85
δ) τόκοι: 26,47
ε) υπόλοιπο επιστροφής συνεδρίου ΟΛΜΕ 2011: 200
Σύνολο εσόδων: 28. 576,32
ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ 2011-2012: 13.897,66
ΑΘΡΟΙΣΜΑ ΕΣΟΔΩΝ: 42. 473,98
ΕΞΟΔΑ ΧΡΗΣΗΣ 2012-2013: 33. 130,88
ΥΠΟΛΟΙΠΟ 2012-2013: 9. 343,10
Το υπόλοιπο ποσό είναι κατατεθειμμένο σε λογαριασμο της ALPHA BANK
ΤΑΜΕΙΟ ΑΛΛΗΛΟΒΟΗΘΕΙΑΣ
ΕΣΟΔΑ
α) από δάνεια που επιστράφηκαν: 1900
β) τόκοι: 28,23
ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΧΡΗΣΗΣ 2011-2012: 16.597,99
ΑΘΡΟΙΣΜΑ ΕΣΟΔΩΝ: 18. 526,22
ΑΝΕΙΣΠΡΑΚΤΑ ΔΑΝΕΙΑ: 6389,66
ΝΕΑ ΔΑΝΕΙΑ: 2100
ΦΟΡΟΣ ΤΟΚΩΝ Α' ΕΞΑΜΗΝΟΥ; 4,24
ΥΠΟΛΟΙΠΟ 2012-2013: 16. 421,98
Το υπόλοιπο ποσό είναι κατατεθειμμένο σε λογαριασμο της ALPHA BANK
Οι αποδείξεις και τα έξοδα αναλυτικά είναι στη διάθεση κάθε συναδέλφου που θέλει να λάβει περαιτέρω γνώση.
Η ΕΞΕΛΕΓΚΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
α) Μπάντσος Νικόλαος (πρόεδρος)
β) Ιωάννου Δημήτριος (μέλος)
γ) Σαμαράς Αναστάσιος (μέλος)
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη