Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται τις τελευταίες ημέρες η επίθεση της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ. στις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών. Από τη μια μεριά έχουμε το σχέδιο διάταξης νόμου (http://www.gdimitrakopoulos.gr/files/sxedio_organikes.pdf) που διέρρευσε (;) στο διαδίκτυο και στο οποίο καταδεικνύεται η πρόθεση του Υπουργείου να προχωρήσει στο ξεχαρβάλωμα κάθε εργασιακού δικαιώματος των εκπαιδευτικών και, μάλιστα, με τον μανδύα της… κατοχύρωσης της θέσης κάθε εκπαιδευτικού. Από την άλλη έχουμε τη διαφαινόμενη πρόσληψη Νηπιαγωγών με προγράμματα κοινωφελούς!!! εργασίας και φορέα το Υπουργείο Εργασίας!
Ασφαλώς και δεν μπορεί να θεωρηθεί τυχαίο το γεγονός ότι την ίδια ημέρα (11/10), το Υ.ΠΑΙ.Θ., κατέθεσε τροπολογία στη Βουλή, σύμφωνα με την οποία θεσμοθετείται το παρουσιολόγιο (http://www.gdimitrakopoulos.gr/files/tropol_orario__11_10.pdf) στις σχολικές μονάδες, ώστε να επιτηρούνται οι εκπαιδευτικοί! Αλήθεια, δεν γνωρίζει η ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. ότι οι εκπαιδευτικοί που έχουν διατεθεί στα σχολεία βρίσκονται καθημερινά εκεί και δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό κάτω από αντίξοες συνθήκες; Δεν γνωρίζει το Υ.ΠΑΙ.Θ. ότι όσες διδακτικές ώρες χάνονται είναι εξαιτίας της μη επαρκούς (σε αριθμό) στελέχωσης των σχολικών μονάδων, με αποκλειστική ευθύνη της πολιτικής ηγεσίας; Πρόκειται για ένα επικοινωνιακό πυροτέχνημα (με θεατή την κοινωνία) που σκοπό έχει να σύρει τους εκπαιδευτικούς σε μια «μάχη» χωρίς ουσιαστικό διακύβευμα…
Συνάδελφοι,
Επανερχόμαστε στο μέγα θέμα των οργανικών θέσεων των εκπαιδευτικών, καταθέτοντας τους παρακάτω προβληματισμούς και ερωτήματα:
Α) Οι… προθέσεις της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ. για παραχώρηση οργανικών θέσεων δεν πείθουν κανέναν, αντίθετα, εκθέτουν ανεπανόρθωτα τον ίδιο τον Υπουργό. Όλοι γνωρίζουμε ότι σύμφωνα με το Σύνταγμα και τη νομοθεσία οι οργανικές θέσεις καταλαμβάνονται με το διορισμό ή τη μετάταξη, νοούνται αφηρημένες και είναι ανεξάρτητες από τις υπηρεσιακές θέσεις που ανήκουν σε κάθε συγκεκριμένη υπηρεσιακή μονάδα (και οι οποίες καταλαμβάνονται με τη μετάθεση ή την τοποθέτηση). Έτσι, όλοι οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί (συμπεριλαμβανομένου και αυτών που είναι στη Διάθεση των ΠΥΣΠΕ – ΠΥΣΔΕ) κατέχουν οργανικές θέσεις (του Κλάδου ή της Ειδικότητας στην περιοχή μετάθεσης όπου ανήκουν και κατ’ επέκταση στην επικράτεια). Πώς, λοιπόν, θα δοθούν οργανικές θέσεις σε υπαλλήλους που ήδη έχουν;
Β) Αν πρόκειται για ίδρυση νέων οργανικών θέσεων, μπορεί να μας υποδείξει ο Υπουργός σε ποια διάταξη του προϋπολογισμού – που κατατέθηκε πρόσφατα στη Βουλή – έχουν εγγραφεί οι σχετικές πιστώσεις; Γιατί, σύμφωνα με το Σύνταγμα στην οργανική θέση αντιστοιχεί πάντα μισθός και οι σχετικές πιστώσεις εγγράφονται στον προϋπολογισμό. Ποιον, λοιπόν, επιχειρεί να κοροϊδέψει ο Υπουργός;
Γ) Μόλις τον περασμένο Ιούλιο ο κ. Αρβανιτόπουλος δήλωνε κατά την ψήφιση του Ν. 4172 – με τον οποίο τέθηκαν σε κινητικότητα – απόλυση 2.500 περίπου εκπαιδευτικοί της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης – ότι «διασφαλίσαμε το εργασιακό περιβάλλον 151.000 εκπαιδευτικών» (http://www.minedu.gov.gr/grafeio-typoy-kai-dimosion-sxeseon-main/deltia-typoy-main/9919-23-07-13-mega.html). Αλήθεια, γιατί τώρα μαζί με το σχέδιο που διέρρευσε γίνεται αναφορά σε 146.000 οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών; Πού πήγαν οι θέσεις 5.000 εκπαιδευτικών; Μήπως είναι ο αριθμός που επιθυμεί ο Υπουργός - με τα παραπάνω τεχνάσματα - να θέσει σε κινητικότητα - απόλυση μέχρι το τέλος της τρέχουσας σχολικής χρονιάς;
Συναδέλφισσα, συνάδελφε
Δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία ότι οι παραπάνω ενέργειες του Υ.ΠΑΙ.Θ. ως σκοπό έχουν τη δημιουργία δεξαμενής πλεοναζόντων με - βραχυπρόθεσμο στόχο - την κατάργηση 5.000 οργανικών θέσεων, θέσεις που αντιστοιχούν στον αριθμό των μεταταχθέντων από τη Δευτεροβάθμια. Πρόκειται - πέραν όλων των άλλων - και για υποχρέωση που απορρέει από διάταξη του Ν. 4172/13: «…με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων καθορίζεται ο αριθμός των εκπαιδευτικών, ανά ειδικότητα και Διεύθυνση Εκπαίδευσης, που υποχρεωτικά μετατάσσονται στις οριζόμενες στην ίδια απόφαση κενές ή συνιστώμενες με την πράξη μετάταξης θέσεις εκπαιδευτικού ή διοικητικού προσωπικού, συναφούς ή μη κλάδου της ίδιας κατηγορίας, με το βαθμό και το Μ.Κ. που κατέχουν, σε υπηρεσίες ή φορείς του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, με ταυτόχρονη κατάργηση ισάριθμων κενών ή κενούμενων, εφόσον δεν υπάρχουν, οργανικών θέσεων της αυτής, ανώτερης ή και κατώτερης κατηγορίας».
Στην υπηρέτηση του παραπάνω σκοπού εντάσσονται:
Α) η αντιστοίχιση των υπηρεσιακών - οργανικών θέσεων με τη λειτουργικότητα κάθε σχολικής μονάδας,
Β) Η κατάργηση των υπηρεσιακών - οργανικών θέσεων του Ολοήμερου Προγράμματος, γι΄ αυτό και θεσμοθετήθηκε ήδη ο δάσκαλος μέσω ΕΣΠΑ (http://www.gdimitrakopoulos.gr/files/egkyklios_pe_70_espa.pdf),
Γ) Οι προσλήψεις Νηπιαγωγών μέσω προγραμμάτων κοινωφελούς εργασίας!!! που θα αλλάξουν τη δομή του Νηπιαγωγείου και θα σημάνουν την απώλεια χιλιάδων οργανικών θέσεων (Κλάδου Π.Ε. 60).
Κατόπιν των παραπάνω φαντάζει αστείο να θεωρηθεί ως βάση συζήτησης - όπως ακούγεται από κάποιες πλευρές - το σχέδιο του Υ.ΠΑΙ.Θ. για τις οργανικές θέσεις.
Συνάδελφε,
Δεν αρκούν, καθώς φαίνεται, για τη συγκυβέρνηση και την τρόικα οι μειώσεις μισθών και συντάξεων, η διάλυση του κοινωνικού κράτους, η ανεργία που ξεπέρασε κάθε προηγούμενο. Επιθυμούν τη διάλυση των εργασιακών σχέσεων, τον εργαζόμενο – λάστιχο σε καθεστώς διαθεσιμότητας, κινητικότητας και απόλυσης. Οι απολύσεις στο στενό δημόσιο τομέα παίρνουν, πλέον, «σάρκα και οστά». Το συνδικαλιστικό κίνημα των εκπαιδευτικών μαζί με τους άλλους Κλάδους του Δημοσίου οφείλουν να δώσουν συντεταγμένα την απάντηση σ’ αυτή την επίθεση.
Η ΤΕΛΙΚΗ ΑΝΑΜΕΤΡΗΣΗ ΠΛΗΣΙΑΖΕΙ!!!
«ΑΥΡΙΟ» ΘΑ ΕΝΑΙ ΑΡΓΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ!!!
Οκτώβριος 2013
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη