Thumbnail
Οι σύγχρονες αναπτυγμένες κοινωνίες μεταβαίνουν από την λεγόμενη «κοινωνία της πληροφορίας» στην «κοινωνία της γνώσης», στην οποία οι τεχνολογικές  και επιστημονικές γνώσεις αποτελούν θεμελιώδεις παραγωγικούς παράγοντες του κοινωνικού και οικονομικού βίου.

Πανελλήνια Ένωση Διπλωματούχων Μηχανικών Δευτεροβάθμιας Eκπαίδευσης

Π.Ε.Δ.ΜΗ.Δ.Ε.

Έρμου 37, 16233 Βύρωνας

www.edmide.gr, ΤΗΛ: 210 6851675, 210 7644012, 6974847800, FAX: 210 6851675

Αθήνα,  20/8/13             

Αρ.Πρωτ.:  280

Προς: Υπουργό Παιδείας

κ. Αρβανιτόπουλο

Αξιότιμε Υπουργέ,

Ενόψει των αλλαγών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, η Πανελλήνια Ένωση Διπλωματούχων Μηχανικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Π.Ε.Δ.ΜΗ.Δ.Ε.), θα ήθελε να σας επισημάνει τα εξής :

Οι σύγχρονες αναπτυγμένες κοινωνίες μεταβαίνουν από την λεγόμενη «κοινωνία της πληροφορίας» στην «κοινωνία της γνώσης», στην οποία οι τεχνολογικές  και επιστημονικές γνώσεις αποτελούν θεμελιώδεις παραγωγικούς παράγοντες του κοινωνικού και οικονομικού βίου. Με βάση τα παραπάνω και επειδή το εκπαιδευτικό σύστημα αποτελεί βασικό δομικό στοιχείο διαμόρφωσης του μελλοντικού ανθρώπινου δυναμικού, η μεταρύθμιση:

Α) Θα έπρεπε τουλάχιστον να διασφαλίζει, εαν όχι να  δευρύνει, την τεχνολογική διασταση της γνωσης στο Γυμνάσιο και στο Γενικό Λυκείο. Αντιθέτως την εκμηδένισε σχεδόν καταργώντας ή περιορίζοντας τα μαθήματα που την προσέφεραν, όπως:

α) Το μάθημα του Σχεδίου

Το σχέδιο είναι διεθνής γλώσσα επικοινωνίας, την οποία συναντούμε πλέον συχνά στην καθημερινή μας ζωής. Δεν είναι δυνατόν ο απόφοιτος Λυκείου να μην μπορεί να αναγνώσει στοιχειωδώς ένα σχέδιο.

β) Το μάθημα της Πληροφορικής

Η αναβάθμιση της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο είναι αναμφισβήτητα θετικό γεγονός. Αντιθέτως, η υποβάθμιση της στο Λύκειο (ένα μάθημα επιλογής) είναι εκτός της σύγχρονης τεχνολογικής εποχής μας.

γ. Το μάθημα της Τεχνολογίας

Η Τεχνολογία, αναπόσπαστο κομμάτι του σύγχρονου πολιτισμού, δεν πρέπει να λείπει από την δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Το μάθημα του Γυμνασίου, όπου ο μαθητής σχεδιάζει, κατασκευάζει με δημιουργικότητα, αναπτύσσοντας παράλληλα τις ψυχοκινητικές του δεξιότητες και αποκτώντας μοναδικές εμπειρίες από επισκέψεις σε παραγωγικές μονάδες, δεν πρέπει σε καμιά περίπτωση να είναι προαιρετικό. Η κατάργηση του μαθήματος της Τεχνολογίας από το Γενικό Λύκειο και ουσιαστικά από το Γυμνάσιο στερεί τους μαθητές την τεχνολογική διάσταση του πολιτισμού μας.

Β) Θα έπρεπε να προσαρμόσει την Τεχνική – Επαγγελματική Εκπαίδευση (ΤΕΕ) στο παραγωγικό μοντέλο που θα οδηγήσει την χωρα στην αναπτυξη. Να καταγράψει λεπτομερώς τις ανάγκες σε γνώσεις και δεξιότητες ανά οικονομική δραστηριότητα και ειδικότερα ανά ειδικότητα. Επίσης, καμία μεταρρύθμιση δεν μπορεί να αποβεί ωφέλιμη, αν δεν λάβει υπ΄ όψιν και την ανταπόκριση της αγοράς εργασίας προς τους αποφοίτους της ΤΕΕ.

Με βάση τα παραπάνω παρατηρούμε οτι στη νέα ΤΕΕ, παραμένουν ειδικότητες χωρίς ζήτηση, υπάρχουν ελλείψεις σε άλλες (π.χ στους Δομικούς), ενώ δημιουργούνται και νέες στρεβλώσεις με καινοφανείς τομείς-ειδικότητες όπως η ενοποίηση ηλεκτρολόγων και ηλεκτρονικών οι οποίοι έχουν τελείως διαφορετικά αντικείμενα εργασίας.

Επειδή η τωρινή εκπαιδευτική μεταρρύθμιση θα επηρεάσει την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση για πολλά χρόνια, παρακαλούμε όπως λάβετε  υπ’ όψιν  τα παραπάνω.  Οι Διπλ. Μηχανικοί που υπηρετούν στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση μπορούν με την ποιότητα και την εμπειρία που διαθέτουν να συμβάλλουν τα μέγιστα στην κατεύθυνση της αναβάθμισης της Εκπαίδευσης.

Με τιμή

Θεόδωρος Δ. Γεωργάκης 

Πρόεδρος

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Σχολική αίθουσα
«Γονείς σε απόγνωση: Πληρώνουμε μέχρι και τη θέρμανση στα σχολεία!»
Μόλις το 40% των εσόδων των σχολείων προέρχεται από το κράτος – «Η Δημόσια Εκπαίδευση δεν είναι πολυτέλεια, είναι δικαίωμα», τονίζουν οι γονείς.
«Γονείς σε απόγνωση: Πληρώνουμε μέχρι και τη θέρμανση στα σχολεία!»
Συμβολαιογράφος μιλάει με πελάτη για κληρονομιά
Κληρονομιές: Μπορείς να διεκδικήσεις μερίδιο από περιουσία συγγενή χωρίς διαθήκη;
Κληρονομιές χωρίς διαθήκη: Ποιος παίρνει τι και όσα πρέπει να ξέρετε για το νέο δίκαιο
Κληρονομιές: Μπορείς να διεκδικήσεις μερίδιο από περιουσία συγγενή χωρίς διαθήκη;
οδοντίατρος
Τέλος στα σφραγίσματα! Νέο “θαυματουργό” τζελ αναγεννά τα δόντια μέσα σε 7 ημέρες
Επιστήμονες στη Βρετανία ανέπτυξαν μια πρωτοποριακή θεραπεία που επαναδομεί φυσικά το σμάλτο – Οι πρώτες κλινικές δοκιμές ξεκινούν το 2026
Τέλος στα σφραγίσματα! Νέο “θαυματουργό” τζελ αναγεννά τα δόντια μέσα σε 7 ημέρες
τρενο
Παρ' ολίγον νέα Τέμπη: Τρένο προς Λάρισα μπήκε σε λάθος γραμμή - «Κάτι έγινε με το κλειδί…»
«Πήραμε λάθος γραμμή» - Το μήνυμα που πάγωσε τους επιβάτες του δρομολογίου Θεσσαλονίκη–Λάρισα
Παρ' ολίγον νέα Τέμπη: Τρένο προς Λάρισα μπήκε σε λάθος γραμμή - «Κάτι έγινε με το κλειδί…»