Thumbnail
Δεν μπορώ να αντιληφθώ με ποιο τρόπο έγινε η επιλογή των μελών αυτής της ομάδας για την κατάρτιση του Νομοσχεδίου

Το ανταγωνιστικότερο εκπαιδευτικό σύστημα του κόσμου;

            Ξημερώματα της 10/08/2013 ανακοινώθηκε στο Διαδίκτυο το Νομοσχέδιο για το Νέο Λύκειο. Ομολογώ ότι εντυπωσιάστηκα! Η εισαγωγή της φιλοσοφίας και της πολιτικής παιδείας-όχι πολιτική οικονομία- θα κάνει το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα άκρως ανταγωνιστικό ανάμεσα σε αυτά των χωρών της Ε.Ε.!
            Φυσικά και ειρωνεύομαι την κατάντια μας και ειλικρινά δεν θέλω να προσβάλλω τους προγόνους μας, αλλά στην Ελλάδα του 21ου αιώνα, διδάσκοντας «αμπελοφιλοσοφίες» δεν προοδεύουμε. Διδάσκοντας, όμως, νέες τεχνολογίες και προγραμματισμό, θέτουμε τις βάσεις για να μακροημερεύσουμε και να ξεφύγουμε από το τέλμα στο οποίο έχουμε πέσει. Αυτό πράττει η Φιλανδία, η οποία βασιζόμενη στο εκπαιδευτικό της σύστημα έχει βάλει στόχο να είναι η πιο ανεπτυγμένη οικονομία ως το 2020. Η Φιλανδία, που τη δεκαετία του ’60 ήταν μία φτωχή χώρα, αλλά διέθετε έξυπνα μυαλά, τα οποία σχεδίασαν αυτό το εντυπωσιακό εκπαιδευτικό σύστημα και το οποίο άρχισε να εφαρμόζεται από τα μέσα της δεκαετίας του ’70 μέχρι και σήμερα, χωρίς σημαντικές παρεκκλίσεις.
            Όσον αφορά το δικό μας εκπαιδευτικό σύστημα- που θέλουν να το αλλάξουν για πολλοστή φορά- και συγκεκριμένα το τελευταίο Νομοσχέδιο, η ομάδα που το συνέταξε σίγουρα δεν διακρίνεται για την εξυπνάδα της- τι είναι αυτό; - αλλά για την προχειροδουλειά και την εξαίσια ικανότητα του πασαλείμματος, το οποίο αναλύω παρακάτω.
     Δεν ήμουν γνώστης των εκπαιδευτικών συστημάτων που εφαρμόζονται σε άλλες χώρες, αλλά   επειδή, όπως έγραψα και παραπάνω, εντυπωσιάστηκα από τη λογική που διέπει το Νομοσχέδιο για το Νέο Λύκειο, έψαξα και μελέτησα τα αντίστοιχα κάποιων Ευρωπαϊκών χωρών και της Αυστραλίας, της Ιαπωνίας και της Κίνας. Έπειτα από δύο μέρες μελέτης, διαπίστωσα ότι το Νομοσχέδιο της 10/08/2013 αποτελεί ένα κακοφτιαγμένο ποτ-πουρί πολλών αντίστοιχών του. Δηλαδή, αυτή η ομάδα ακολούθησε τη μέθοδο «κόψε-ράψε». Όμως, ακόμα και αυτή τη μέθοδο δεν την εφάρμοσε από τη βάση και προς τα πάνω – που θα ήταν και το σωστό- αλλά από την κορυφή και μόνο στην κορυφή!
            Όπως ήταν φυσικό, λόγω της έλλειψης εξυπνάδας, αυτή η ομάδα δεν μπήκε καν στον κόπο να «πιάσει το σφυγμό» της κοινωνίας και των αναγκών της και αυτό φαίνεται από την εισαγωγή της φιλοσοφίας και τον διωγμό της πληροφορικής και της αλγοριθμικής γνώσης από το Νέο Λύκειο.
            Δεν μπορώ να αντιληφθώ με ποιο τρόπο έγινε η επιλογή των μελών αυτής της ομάδας για την κατάρτιση του Νομοσχεδίου, πάντως το να ανοίγεις το χρονοντούλαπο και να βγάζεις έναν συνταξιούχο φιλόλογο με απαρχαιωμένες αντιλήψεις, δεν τιμά καθόλου την πολιτική ηγεσία του υπουργείου. Άνθρωποι σαν αυτούς με κάνουν να ντρέπομαι που είμαι Έλληνας, με κάνουν να ντρέπομαι που είμαι εκπαιδευτικός Πληροφορικής και τελικά, εκπαιδευτικοί σαν εμένα θα λογοδοτήσουν στους μαθητές στις 11 Σεπτεμβρίου και όχι αυτοί που κρύβονται στα χρονοντούλαπά τους και στα γραφεία τους. 
 
E.K. 
Καθηγήτρια ΠΕ19 Πληροφορικής
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Τρόφιμα
Τρόφιμα «χωρίς ζάχαρη»: Υγιεινή επιλογή ή καλοστημένο διατροφικό τρικ;
Οι ειδικοί προειδοποιούν ότι τα προϊόντα zero sugar συχνά κρύβουν τεχνητά γλυκαντικά, παρόμοιες θερμίδες και το επικίνδυνο «φωτοστέφανο υγείας» που...
Τρόφιμα «χωρίς ζάχαρη»: Υγιεινή επιλογή ή καλοστημένο διατροφικό τρικ;
διακριση
1ο βραβείο στο 7ο Γυμνάσιο Ηλιούπολης για το Project «Ρομποτική Ενυδρειοπονία»
Σημαντική Εθνική Αναγνώριση από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας ανάδειξης καινοτόμων ψηφιακών έργων
1ο βραβείο στο 7ο Γυμνάσιο Ηλιούπολης για το Project «Ρομποτική Ενυδρειοπονία»
ΙΕΠ
ΙΕΠ: Αξιολόγηση σχολικών μονάδων – Ενεργοποίηση πεδίων Β. και Γ.
Ενεργοποίηση πεδίων Β. «Υλοποίηση της Δράσης» και Γ. «Αποτίμηση της Δράσης» - Τα πεδία αυτά θα παραμείνουν ενεργά για την καταχώριση στοιχείων έως...
ΙΕΠ: Αξιολόγηση σχολικών μονάδων – Ενεργοποίηση πεδίων Β. και Γ.
patron.gif
Πανεπιστήμιο Πατρών: Ημερίδα με θέμα «Εκφοβισμός και βία στην Εκπαίδευση: Πολιτικές, Θεσμοί και Παιδαγωγικές Παρεμβάσεις»

Την Τετάρτη 17 Δεκεμβρίου 2025 και ώρα 18:00, στην Αίθουσα Τελετών « Οδυσσέας Ελύτης» του Πανεπιστημίου Πατρών, το Ίδρυμα Ανδρέα Παπανδρέου σε...

Πανεπιστήμιο Πατρών: Ημερίδα με θέμα «Εκφοβισμός και βία στην Εκπαίδευση: Πολιτικές, Θεσμοί και Παιδαγωγικές Παρεμβάσεις»