Έντονες αντιδράσεις προκαλεί στην τοπική κοινωνία της Κέρκυρας η απόφαση για κλείσιμο δύο σχολικών μονάδων και τη μετατροπή τους σε πειραματικά, καθώς καταγγέλλεται ότι ελήφθη χωρίς διαβούλευση και με διαδικασίες fast track, οδηγώντας σε αναστάτωση μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών.
Η εκπαιδευτική διοίκηση εμφανίζεται σε αντιφατικές και αλληλοσυγκρουόμενες δηλώσεις, ενώ εκπαιδευτικοί φορείς επισημαίνουν ότι η επιλογή αυτή ενισχύει την κατηγοριοποίηση των σχολείων, απειλεί τον ενιαίο χαρακτήρα της δημόσιας εκπαίδευσης και θέτει σε κίνδυνο μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα, γεγονός που έχει πυροδοτήσει συντονισμένο αγώνα της κερκυραϊκής κοινωνίας ενάντια στην υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου.
Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Κέρκυρας:
Σε σύγχυση φαίνεται να βρίσκεται η Διοίκηση της Εκπαίδευσης στην Κέρκυρα, από το σάλο των αντιδράσεων που έχουν προκληθεί, μετά την πρότασή της, και την αντίστοιχη απόφαση του Υπουργείου Παιδείας, για το κλείσιμο των δύο σχολείων, και την μετατροπή τους σε «πειραματικά».
Αλληλοκατηγορίες, «αλληλοκαρφώματα» και πολλές παραπλανητικές δηλώσεις, και από τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης, και από την Διευθύντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κέρκυρας, στην προσπάθειά τους να αποφύγουν τις τεράστιες ευθύνες τους για την υποβάθμιση της Εκπαίδευσης στην Κέρκυρα, που οι ίδιοι -εν κρυπτώ- πρότειναν και το Υπουργείο, με fast track διαδικασίες, υλοποίησε. Η παραπάνω κατάσταση θα ήταν αστεία αν δεν αφορούσε την ζωή, την καθημερινότητα και την εκπαίδευση εκατοντάδων μαθητών, την τεράστια αναστάτωση των γονιών τους, και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.
Η κοινή και συντονισμένη επίθεση και των δυο -λόγω έλλειψης ουσιαστικών επιχειρημάτων- στην ΕΛΜΕ Κέρκυρας, ότι δηλαδή αυτή βρίσκεται πίσω από ένα οργανωμένο σχέδιο παραπλάνησης γονέων, συλλόγων, σωματείων, ακόμα και σύσσωμου του Περιφερειακού Συμβουλίου Ιονίων Νήσων(!), είναι τουλάχιστον αστεία και γραφική, προσβάλλει όλους τους σχετικούς φορείς, και δεν χρήζει περαιτέρω σχολιασμού!
Πάμε όμως να τα δούμε αναλυτικά:
Την ίδια μέρα που ο Περιφερειακός Διευθυντής δήλωνε ότι η πρόταση για κλείσιμο των συγκεκριμένων σχολείων έγινε από την Διευθύντρια Δευτεροβάθμια Εκπαίδευσης, η ίδια, με δελτίο τύπου, απαντούσε ότι η «ενδελεχής μελέτη» δεν έγινε από την ίδια, αλλά από τον ΠΔΕ (!) και η ίδια απλά.. την «υιοθέτησε»(!), πετώντας ουσιαστικά ο ένας στον άλλον την «καυτή πατάτα» και κοροϊδεύοντας -και οι δυο μαζί- για μια ακόμα φορά, την κοινωνία της Κέρκυρας!
Και οι δυο χρησιμοποιήσαν «ανώτερα» μαθηματικά προγνωστικά μοντέλα(!), ώστε ο μεν ΠΔΕ να διαβεβαιώσει τους γονείς, ότι κανένας μαθητής δεν θα εκδιωχθεί από τα καταργημένα σχολεία της περιοχής του, ενώ η ΔΔΕ τον διαψεύδει παραδεχόμενη, ότι μπορεί να υπάρξουν μαθητές που θα «βρεθούν εκτός δυνατότητας εγγραφής σε αυτά» και μάλιστα, τους πρότεινε να πάνε σε σχολείο που βρίσκεται 2 χιλιόμετρα μακριά (!), δηλαδή, όπως η ίδια είπε, «10 λεπτά περπάτημα» από το σπίτι τους!
Όλοι όμως γνωρίζουν ότι η νομοθεσία είναι συγκεκριμένη και αναφέρει ότι «Για την εισαγωγή των μαθητών σε εισαγωγική τάξη των Πειραματικών Νηπιαγωγείων, Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων διενεργείται δημόσια ηλεκτρονική κλήρωση», κάτι το οποίο σημαίνει, ότι ανεξάρτητα από τα λεγόμενά τους, κανένας από τους δύο δεν μπορεί να διασφαλίσει, ότι οι μαθητές της περιοχής θα μπορέσουν να φοιτήσουν στα σχολεία που -και οι δύο- πρότειναν να καταργηθούν! Αυτά τα «ιδιότυπα στατιστικά»(!), ότι δηλαδή, οι μαθητές της γειτονιάς πάντα κληρώνονται, σημαίνει ότι οι γονείς θα πρέπει να «παίξουν στα ζάρια» το μέλλον των παιδιών τους, βάσει των «προγνωστικών» της ΔΔΕ και ΠΔΕ!
Ούτε καν για το πόσοι μαθητές ανά τμήμα μπορούν συμφωνήσουν, αφού ο ΠΔΕ είπε 22, ίσως και 23, ενώ η ΔΔΕ αναφέρεται σε 20 στο δελτίο τύπου της! Την ίδια όμως προσβλητική και υποτιμητική αντιμετώπιση έχουν απέναντι και στους συνάδελφους, τους εκπαιδευτικούς. Σχετικά με τις οργανικές των υπηρετούντων στα υπό κατάργηση σχολεία εκπαιδευτικών, ο ΠΔΕ ανέφερε ότι οι εκπαιδευτικοί «δεν θα χάσουν την θέση τους» ενώ η ΔΔΕ σε δημόσια τηλεοπτική παρουσία είπε ότι «δεν θα χάσει κανένας οργανική θέση», ενώ στο δελτίο τύπου της, αναφέρθηκε σε «ασφαλή συνέχιση της υπηρεσιακής εκπαιδευτική ιδιότητας»!
Η αλήθεια όμως είναι ότι ο 4692/2020 ξεκάθαρα αναφέρει ότι «οι εκπαιδευτικοί που είναι τοποθετημένοι οριστικά σε σχολείο που χαρακτηρίζεται ως Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. παύουν να είναι οριστικά τοποθετημένοι σε αυτό την 31η Αυγούστου που προηγείται του σχολικού έτους έναρξης λειτουργίας του». Άλλωστε έχουμε ήδη το παράδειγμα του 4ου Δημοτικού, του οποίου η μετατροπή του σε «πειραματικό», οδήγησε το σχολείο να έχει τεράστια κενά εκπαιδευτικών στην αρχή της κάθε σχολικής χρονιάς, και στην λειτουργία του με διαφορετικούς αναπληρωτές και νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς κάθε χρόνο, διαλύοντας ουσιαστικά, στο σύνολο του, το εκπαιδευτικό οικοσύστημα του σχολείου. Το ότι «έχουν ήδη σταλεί ενημερώσεις από τη Δ.Ε.Π.Π.Σ. για ενημέρωση και διαδικτυακή επικοινωνία των εμπλεκόμενων με τη φροντίδα της ΔΔΕ και την έγκαιρη ενημέρωση εκπαιδευτικών και γονέων - κηδεμόνων», όπως η ΔΔΕ αναφέρει στο δελτίο τύπου της, μόνο ως ανέκδοτο μπορεί να εκληφθεί, αφού στο 4ο ΓΕΛ ούτε το ΦΕΚ της απόφασης δεν έχει αποσταλεί (!) και η ΔΔΕ δεν έκανε τον κόπο, ούτε καν σε προσωπικό και συναδελφικό επίπεδο, να ενημερώσει και να μιλήσει, με τους συνάδελφους και των δύο σχολείων, των οποίων τις οργανικές θέσεις καταργεί!
Τεράστια εντύπωση, όμως, μας δημιουργεί και η αναφορά της Διευθύντριας στο γεγονός, ότι μια επιστολή του Διευθυντή του 7ου Γυμνάσιου, σχετικά με την απουσία οικοδομικής άδειας, ήταν αυτή που «αποτέλεσε σημαντική παράμετρο» ως προς την επιλογή του σχολείου(!) και ότι αυτό, σύμφωνα με την ίδια, αποτελεί απόδειξη (!) ότι δεν υπήρχαν ούτε υπόγειες προσπάθειες, ούτε και «εν κρυπτώ» αποφάσεις! Από όσο όμως είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε, ο Σύλλογος του 7ου Γυμνάσιου, του Διευθυντή συμπεριλαμβανομένου, με δημόσια επιστολή του, αρνήθηκε την μετατροπή του σχολείου σε πειραματικό, και μάλιστα ζήτησε και την ανάκληση της απόφασης, κάτι που είχε κάνει άλλες δύο φορές στο παρελθόν.
Σε κάθε περίπτωση, οι υπόγειες προσπάθειες της Διοίκησης και οι «εν κρυπτώ» αποφάσεις για το κλείσιμο των δυο σχολείων, επιβεβαιώνονται, πέραν πάσης αμφιβολίας, και από τις δηλώσεις της ίδιας της Διευθύντριας, ότι δηλαδή η μοναδική «διαβούλευση» που έγινε, ήταν μεταξύ της ίδιας και του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης (!), παραδεχόμενη δηλαδή, δημόσια, ότι καμία συζήτηση, ούτε καν ενημέρωση, ούτε με φορείς, ούτε με σωματεία, ούτε με συλλόγους, ούτε με εκπαιδευτικούς, ούτε και με την τοπική κοινωνία, δεν έγινε! Ήταν δηλαδή δική τους απόφαση, η οποία πάρθηκε «πίσω από κλειστές πόρτες» και αυτό λόγω του ότι γνώριζαν, εκ των προτέρων, και τις καταστροφικές επιπτώσεις που μια τέτοια απόφαση θα είχε για το σύνολο της Κερκυραϊκής Κοινωνίας, αλλά και τις εύλογες και αναμενόμενες αντιδράσεις μαθητών, γονιών και εκπαιδευτικών.
Η επίκληση του αντιδημοκρατικού «νόμου Κεραμέως», ο οποίος όντως δεν τους υποχρεώνει να διαβουλευτούν, γίνεται εκ του πονηρού γιατί ναι μεν δεν τους επιβάλλει την διαβούλευση αλλά… ούτε και τους την απαγορεύει! Οι άνωθεν παλινωδίες, και οι συγκρούσεις, μεταξύ των στελεχών της διοίκησης, είναι αποτέλεσμα της πίεσης και της αντίδρασης της κερκυραϊκής κοινωνίας, γεγονός που τους αναγκάζει να φάσκουν και να αντιφάσκουν, και να ρίχνουν τις ευθύνες ο ένας στον άλλο για τις αποφάσεις τους, και τις προτάσεις τους, οι οποίες θα έχουν ως αποτέλεσμα, την περαιτέρω επιδείνωση του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος.
Τη στιγμή που έχουν αφήσει τα σχολικά κτήρια να ρημάζουν και που οι μαθητές, ακόμα και τα νήπια (!) του νησιού κάνουν μάθημα σε -«ευρύχωρα» κατά την ΔΔΕ (!)- κοντέινερ, τη στιγμή που οι μαθητές στοιβάζονται σε τμήματα 25,26 και 27 μαθητών και, Δεκέμβρη μήνα, έχουν αφήσει τα σχολεία χωρίς εκπαιδευτικούς, ελάχιστοι είναι πλέον αυτοί που πραγματικά πιστεύουν ότι το κλείσιμο δυο σχολείων και η μετατροπή τους σε «πειραματικά» γίνεται επειδή το Υπουργείο, και οι κατά τόπους εντολοδόχοι του, πραγματικά ενδιαφέρονται για τη Δημόσια Εκπαίδευση! Βάσει όλων των παραπάνω λοιπόν, αντιλαμβανόμαστε ότι είναι συνειδητή τους πολιτική απόφαση, η συνολική απαξίωση του δημόσιου σχολείου και, ταυτόχρονα, πατώντας πάνω και στην αγωνία των γονιών για το μέλλον των παιδιών τους, η δημιουργία μια σειράς από διαφορετικές κατηγορίες σχολείων (πειραματικά, πρότυπα, Ωνάσεια, IB, κτλ.), με διαφοροποιημένα εκπαιδευτικά προγράμματα (για την «ελίτ» και για την «πλέμπα») και διαφοροποιημένη χρηματοδότηση (ιδιώτες, χορηγίες κλπ), ώστε αφενός να σπάσουν τον ενιαίο χαρακτήρα της εκπαίδευσης, και από την άλλη να «πλασαριστούν» ως «καινοτόμοι μεταρρυθμιστές» που ενδιαφέρονται για την δημόσια εκπαίδευση!
Είναι αυτή ακριβώς η πολιτική της «κατηγοριοποίησης», την οποία προσπαθούν να «ωραιοποιήσουν» με αερολογίες περί «καινοτόμων και καλών πρακτικών», την οποία προσπαθούν να στηρίξουν, όχι με επιχειρήματα, αλλά «ανακαλύπτοντας» εχθρούς στα σωματεία των εκπαιδευτικών και των γονιών και για την εφαρμογή της οποίας δεν έχουν κανένα πρόβλημα να κλείνουν τα σχολεία της γειτονιάς και να ξεστομίζουν -ακόμα και γελοία και προκλητικά, για το σύνολο της κερκυραϊκής κοινωνίας- επιχειρήματα, όπως ότι η πεζοπορία των 2 χιλιομέτρων, δωδεκάχρονων παιδιών, με κρύο και βροχή, σε πλημμυρισμένους δρόμους, χωρίς πεζοδρόμια και με πέντε κιλά τσάντα στην πλάτη είναι «ένας δεκάλεπτος πρωινός περίπατος», ο οποίος θα βοηθήσει την υγεία και την ευεξία τους και θα λύσει και το…κυκλοφοριακό! Καμία απόφαση δεν είναι αμετάκλητη και κανένας « κύβος» δεν «ερρίφθη» όπως η ΔΔΕ, μιμούμενη τον Ιούλιο Καίσαρα, είπε στην αγωνιώδη προσπάθειά της, να κάμψει και να ματαιώσει τις προσπάθειες και τις αντιστάσεις των γονιών των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Στις δημοκρατίες όμως οι κύβοι ρίχνονται από τον Λαό και οι πολίτες, οι δημότες και συνολικά οι κοινωνίες αποφασίζουν.
Η δημοσίευση σε ΦΕΚ μιας διοικητικής πράξης μπορεί να παρθεί πίσω ακριβώς με τον ίδιο fast track τρόπο με τον οποίο εκδόθηκε, όπως έχει γίνει τόσες φορές στο παρελθόν!
ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ!
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς
Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/12
Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ
Βασίλης Γκουζέλος