sholika-geumata
Η Κυριακή Μάλαμα καταγγέλλει σοβαρή αδιαφορία για τη σίτιση μαθητών με εξαντλητικό ημερήσιο πρόγραμμα και ζητά άμεσες απαντήσεις από το Υπουργείο Παιδείας.

Σοβαρό ζήτημα που αφορά τη σίτιση των μαθητών του Καλλιτεχνικού Σχολείου Αμπελοκήπων–Μενεμένης φέρνει στη Βουλή η βουλευτής Χαλκιδικής, Κυριακή Μάλαμα, με κοινοβουλευτική ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.

Όπως επισημαίνεται στην ερώτηση, το Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο με Λυκειακές Τάξεις Αμπελοκήπων–Μενεμένης λειτουργεί χωρίς οργανωμένο σχολικό γεύμα από την έναρξη του σχολικού έτους, παρότι η συγκεκριμένη παροχή υπήρχε κανονικά τα προηγούμενα χρόνια. Πρόκειται για σχολική μονάδα με ιδιαίτερα απαιτητικό ημερήσιο πρόγραμμα, που συνδυάζει μαθήματα γενικής παιδείας και καλλιτεχνικά εργαστήρια, με αποτέλεσμα οι μαθητές και οι μαθήτριες να παραμένουν στον σχολικό χώρο έως και οκτώ ώρες την ημέρα.

Ιδιαίτερη ανησυχία προκαλεί το γεγονός ότι στο σχολείο φοιτούν παιδιά που μετακινούνται καθημερινά από απομακρυσμένες περιοχές και όμορους δήμους, γεγονός που καθιστά τη σίτιση βασικό παράγοντα για την υγεία και την ομαλή σχολική τους φοίτηση.

Σύμφωνα με δηλώσεις της Προέδρου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων αλλά και της Αντιδημάρχου Παιδείας του Δήμου Αμπελοκήπων–Μενεμένης, η πολύμηνη καθυστέρηση οφείλεται σε αλλεπάλληλες ενστάσεις και δικαστικές προσφυγές μεταξύ των εταιρειών που συμμετείχαν στον διαγωνισμό για τη σίτιση. Η υπόθεση, όπως αναφέρεται, εκκρεμεί πλέον στο εφετείο.

Παρά τη μακρά διάρκεια του προβλήματος, δεν φαίνεται να έχει δοθεί καμία ενδιάμεση λύση, με αποτέλεσμα οι μαθητές να παραμένουν χωρίς οργανωμένο γεύμα καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού τους προγράμματος.

Η Κυριακή Μάλαμα ζητά από το Υπουργείο Παιδείας να διευκρινίσει από πότε είχε επίσημη γνώση της κατάστασης, ποιες ενέργειες έγιναν από την αρχή του σχολικού έτους, σε ποιο στάδιο βρίσκεται η διαδικασία και ποιο είναι το συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την επανέναρξη της σίτισης. Παράλληλα, θέτει το ερώτημα γιατί, ενώ το πρόβλημα ήταν γνωστό και παρατεινόταν επί μήνες, δεν εφαρμόστηκε καμία προσωρινή λύση για τη διατροφική κάλυψη των μαθητών.

Η υπόθεση αναδεικνύει για ακόμη μία φορά τα προβλήματα λειτουργίας κρίσιμων υποστηρικτικών δομών στη δημόσια εκπαίδευση, με άμεσο αντίκτυπο στην καθημερινότητα μαθητών και οικογενειών.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης : 

Προς την κυρία Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού

Θέμα: “Χωρίς οργανωμένο γεύμα επί μήνες οι μαθητές του Καλλιτεχνικού Σχολείου Αμπελοκήπων–Μενεμένης”.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα το Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο με Λυκειακές Τάξεις Αμπελοκήπων–Μενεμένης Θεσσαλονίκης λειτουργεί χωρίς οργανωμένη σίτιση από την έναρξη του σχολικού έτους, ενώ η συγκεκριμένη παροχή υφίστατο κανονικά τα προηγούμενα σχολικά έτη.

Πρόκειται για σχολική μονάδα με διευρυμένο και απαιτητικό ημερήσιο πρόγραμμα, το οποίο περιλαμβάνει μαθήματα γενικής παιδείας και εξειδικευμένα καλλιτεχνικά εργαστήρια, με αποτέλεσμα οι μαθητές και οι μαθήτριες να παραμένουν στον σχολικό χώρο έως και οκτώ ώρες ημερησίως. Στο σχολείο φοιτούν μαθητές και μαθήτριες  που μετακινούνται από απομακρυσμένες περιοχές και όμορους δήμους.

Όπως δηλώνουν τόσο η Πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου όσο και η Αντιδήμαρχος Παιδείας του Δήμου Αμπελοκήπων–Μενεμένης, η παρατεταμένη απουσία οργανωμένης σίτισης οφείλεται σε αλληλοδιαδοχικές ενστάσεις και δικαστικές προσφυγές μεταξύ των δύο εταιρειών που συμμετείχαν στον σχετικό διαγωνισμό, γεγονός που έχει οδηγήσει σε σημαντική καθυστέρηση της διαδικασίας ανάθεσης, η οποία εκκρεμεί πλέον στο εφετείο.

Επειδή παρά τη διάρκεια του προβλήματος, που εκτείνεται ήδη σε μήνες, δεν προκύπτει από τις δημόσιες δηλώσεις ότι έχει εφαρμοστεί οποιαδήποτε ενδιάμεση λύση σίτισης, με αποτέλεσμα οι μαθητές και οι μαθήτριες  να παραμένουν χωρίς οργανωμένο γεύμα καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού τους προγράμματος.

Ερωτάται η κυρία Υπουργός :

  1. Από ποια συγκεκριμένη ημερομηνία έχουν λάβει επίσημη γνώση τα αρμόδια Υπουργεία για τη λειτουργία του Καλλιτεχνικού Σχολείου Αμπελοκήπων–Μενεμένης χωρίς οργανωμένη σίτιση;
  2. Ποιες συγκεκριμένες ενέργειες έχουν πραγματοποιηθεί από τα αρμόδια Υπουργεία από την έναρξη του σχολικού έτους έως σήμερα, μετά τη γνωστοποίηση του προβλήματος;
  3. Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η σχετική διαδικασία και ποιο είναι το συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα επανέναρξης της οργανωμένης σίτισης στο σχολείο;
  4. Για ποιον λόγο, ενώ το πρόβλημα ήταν γνωστό και παρατεινόταν επί μήνες, δεν εφαρμόστηκε καμία ενδιάμεση λύση σίτισης, όπως προκύπτει από τα διαθέσιμα δημόσια στοιχεία;

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο ΕΑΠ - Hellenic Open University
ΕΑΠ: Έκπτωση για αποφοίτους προπτυχιακών που επιθυμούν να εγγραφούν σε Μεταπτυχιακά
Έκπτωση 10% για αποφοίτους του ΕΑΠ που συνεχίζουν σε Μεταπτυχιακά Προγράμματα – Ποιοι μπορούν να επωφεληθούν
ΕΑΠ: Έκπτωση για αποφοίτους προπτυχιακών που επιθυμούν να εγγραφούν σε Μεταπτυχιακά
ntountouka
Εκπαιδευτικό «ηφαίστειο» στην Ελλάδα: Μαζικός ξεσηκωμός κατά των Πειραματικών Σχολείων
Γονείς και εκπαιδευτικοί καταγγέλλουν «εν κρυπτώ» αποφάσεις, κατάργηση των σχολείων της γειτονιάς και κατηγοριοποίηση μαθητών
Εκπαιδευτικό «ηφαίστειο» στην Ελλάδα: Μαζικός ξεσηκωμός κατά των Πειραματικών Σχολείων