Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΛΜΕ Ζακύνθου απαντά στις πρόσφατες δηλώσεις της ΔΔΕ, υπογραμμίζοντας πως τα σχολεία λειτούργησαν υπό επικίνδυνες συνθήκες και πως η πολιτεία δεν έχει μεριμνήσει για αντιπλημμυρικά έργα, επαρκή υποδομή και στελέχωση των σχολείων.
Τονίζουν ότι η τηλεκπαίδευση εξακολουθεί να στηρίζεται σε ιδιωτικό εξοπλισμό και προσωπικό κόστος των εκπαιδευτικών, ενώ η κατάσταση στα σχολεία χαρακτηρίζεται από σοβαρές ελλείψεις προσωπικού, υλικών και υποστήριξης ειδικής αγωγής.
Παράλληλα, επισημαίνεται ότι η σχολική πραγματικότητα επηρεάζεται από μια λογική κόστους-οφέλους που, όπως αναφέρεται, υποβαθμίζει τα δικαιώματα μαθητών και εκπαιδευτικών.
Η ΕΛΜΕΖ δηλώνει ότι θα συνεχίσει να στηρίζει τους μαθητές και τα δικαιώματά τους, τονίζοντας πως βρίσκεται απέναντι σε κάθε πολιτική που εντείνει ταξικούς φραγμούς και ανισότητες στη δημόσια εκπαίδευση.
Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Ζακύνθου:
Σε απάντηση των πρόσφατων δηλώσεων της ΔΔΕ Ζακύνθου σε τοπικό ΜΜΕ, το ΔΣ της ΕΛΜΕΖ επισημαίνει:
- Τα σχολεία λειτούργησαν εν μέσω ακραίων καιρικών φαινομένων, γιατί εκπαιδευτικοί και γονείς ρίσκαραν την προσέγγιση και την παραμονή τους σε αυτά. Η ανυπαρξία αντιπλημμυρικών έργων με ευθύνη Κράτους-Περιφέρειας-Δήμου ευθύνεται για την δυσκολία προσέγγισης στα σχολεία.
- Σε συνθήκες που η Wolt πριμοδοτεί ντελιβεράδες να δουλέψουν μες στην καταιγίδα, η ΔΔΕ δηλώνει ικανοποιημένη που από τύχη κανείς δεν είχε ατύχημα, αφού επιδέξια κάλυψε τα νώτα της με έγγραφα που έχει αποστείλει σε Δήμο/ΚΤΕΛ για ευθύνες που τους αναλογούν. Και κλειστά να ήταν τα σχολεία με εντολή Δήμου/Περιφέρειας, η ΔΔΕ πολύ εύκολα θα έδινε εντολή για Webex και θα ήταν πάλι καλυμμένη. Κάπως έτσι χαμένα είναι πάντα τα παιδιά είτε γιατί ρισκάρουν την ασφάλειά τους ή γιατί χάνουν το μάθημά τους με το κράτος να μη διασφαλίζει τίποτα από τα δύο, στη λογική κόστους-οφέλους.
- Τονίζουμε ότι για την τηλεκπαίδευση απ’ τα σπίτια μας, με δικά μας έξοδα και εξοπλισμό, για τα μπαλώματα στις υγρομονώσεις, για τα διαλυμένα υδραυλικά, για τα μη λειτουργικά αποχετευτικά/ αποστραγγιστικά, για το λιγοστό πετρέλαιο στις τάξεις που ακόμα και μες στην πόλη ζέχνουν από την υγρασία, ως εκπαιδευτικοί δεν είμαστε ικανοποιημένοι ούτε κάνουμε πως δεν καταλαβαίνουμε ποιος ευθύνεται και ποιος «κρύβεται» πίσω απ’ τις ευθύνες άλλων και από το δάχτυλό του.
- Έμπνευση για μας είναι όλοι οι μαθητές και όχι μόνο οι άριστοι. Έμπνευση είναι όσοι μέσα στις ατομικές, οικογενειακές και κοινωνικές δυσχέρειες προσπαθούν με αξιοπρέπεια να πάρουν ό,τι περισσότερο μπορούν από ένα σχολείο που γίνεται ολοένα πιο ταξικό και κατηγοριοποιημένο. Έμπνευση είναι κυρίως όσοι από τόσο μικροί ήδη αντιλαμβάνονται τις ανισότητες και αγωνίζονται να ακουστούν οργανωμένα μέσα από τις μαθητικές τους κινητοποιήσεις. Το να «πασαλείβουν» οι Τράπεζες σχολεία και να μας υπενθυμίζουν ότι «η αριστεία δεν είναι προνόμιο, είναι επιλογή και στάση ζωής» μέσα από προγράμματά τους είναι καθαρό ξέπλυμα. Μόνο που γνωρίζουμε τον ρόλο τους στο παρόν εκμεταλλευτικό σύστημα και όλοι εμείς, οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές και οι γονείς δεν είμαστε ούτε θα γίνουμε χειροκροτητές τους.
- Οι ανακολουθίες της ΔΔΕ σχετικά με τα κενά, (δεν υπάρχουν αλλά αν το καλοεξετάσουμε υπάρχουν ένα εδώ, ένα εκεί και δύο παραπέρα) αποδεικνύουν με τον καλύτερο τρόπο ότι ορθώς η ΕΛΜΕ Ζακύνθου δημοσιοποιεί τα κενά, μια και η ΔΔΕ Ζακύνθου αρνείται να λογοδοτήσει στην κοινωνία, ως οφείλει. Άλλωστε τα κενά τα βιώνουν ώρα με την ώρα οι μαθητές και οι συνάδελφοι και -όπως και στην κουλτούρα «αξιολόγησης»-κατηγοριοποίησης που επιδιώκει το ΥΠΑΙΘΑ να περάσει- τα αποτελέσματα είναι απτά, μετρήσιμα και δεν επιδέχονται αμφισβητήσεων. Το να μη μετράμε τις χαμένες ώρες της παράλληλης στήριξης, επειδή το παιδί που τη χρειάζεται δεν κάνει κενό, αλλά βρίσκεται μες στην τάξη με 26 και 27 μαθητές αβοήθητο, είναι της λογικής να κρυφτούν οι ανάγκες του κάτω απ’ το χαλί, αφού οι αριθμοί βγαίνουν. Κι εμείς θεωρούμε ότι αυτή η λογική κόστους–οφέλους, δηλαδή η ποσοτικοποίηση των παραγόντων και η μετατροπή τους σε χρηματικές αξίες, δεν αξίζει ούτε στους μαθητές μας ούτε σε εμάς.
- Για τα Τμήματα Ένταξης και τους ψυχολόγους θα ακολουθήσει αναλυτική τοποθέτηση του σωματείου, αλλά προς ώρας ενημερώνουμε ότι αυτοί δουλεύουν σε 3-4 σχολεία τη βδομάδα, χωρίς ούτε καν πιθανότητα να γνωρίσουν σε βάθος όλους τους μαθητές που χρειάζονται τη στήριξή τους. Πώς είναι δυνατόν να εργάζονται οι συνάδελφοι Ειδικής Αγωγής σε 27άρια τμήματα, με 3-4 παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, ταυτόχρονα με τον συνάδελφο της γενικής, σε σχολεία που μόλις το Δεκέμβρη πλησιάζουν στο να αποκτήσουν σταθερό πρόγραμμα λόγω κενών; Καλή η συμπερίληψη και οι ωραίες λέξεις, αλλά η φράση «φύκια για μεταξωτές κορδέλες» ταιριάζει περισσότερο στην προπαγάνδα ΥΠΑΙΘΑ και ΔΔΕ.
- Για το Εσπερινό ΕΠΑΛ: εδώ η ΔΔΕ σπάει όλα τα κοντέρ πολιτικού θράσους. Το άρον-άρον-σχολείο–σε–μια–νύχτα ξεκίνησε με τα κενά να χτυπάνε κόκκινο σε βασικές ειδικότητες από το Σεπτέμβρη. Ας φιλοτιμηθούν ΥΠΑΙΘΑ και ΔΔΕ να το στελεχώσουν με μόνιμο προσωπικό, ας το μοριοδοτήσουν αναλόγως, ας το εξοπλίσουν με υλικά, αναλώσιμα και ό,τι άλλο χρειάζεται και μετά ας βγουν να κομπάσουν για τις ευκαιρίες που προσφέρει.
- Για το ζήτημα της στέγασης των εκπαιδευτικών: Με μισθό κάτω από 1000 ευρώ για αναπληρωτές, κάτω από 800 ευρώ για νεοδιόριστους, και νοίκι στα 450 ευρώ, είναι φαιδρότητα να αναρωτιέται κάποιος γιατί παραιτούνται. Το «επιχείρημα» της εντοπιότητας έχει καταρρεύσει, καθώς όπως ΑΡΙΣΤΑ γνωρίζει η ΔΔΕ, πλέον και Ζακυνθινοί παραιτούνται (πχ φιλόλογοι) ή δε δηλώνουν καν ενδιαφέρον (πχ ηλεκτρολόγοι). Άλλωστε και στην τελευταία ειδική πρόσκληση για ηλεκτρολόγο, υπήρξε ενδιαφέρον από συνάδελφο μη Ζακυνθινό. Γι’ αυτήν την κατρακύλα, λύση δεν είναι η εντοπιότητα. Λύση είναι η επιδότηση ενοικίου, θέρμανσης, μετακινήσεων, οι μόνιμοι διορισμοί όλων των αυτό-αναπληρούμενων αναπληρωτών, οι αυξήσεις στους μισθούς που να καλύπτουν τις απώλειες των τελευταίων 15 ετών, η κατάργηση της αντιδραστικής αξιολόγησης και του πειθαρχικού των Δ.Υ.
Η ΕΛΜΕΖ, σε αντίθεση με το ΥΠΑΙΘΑ και την εκάστοτε ηγεσία της ΔΔΕ, έχει αποδείξει ότι λέει την αλήθεια στη ζακυνθινή κοινωνία και δεν οχυρώνεται πίσω από φιέστες και δήθεν πρωτοποριακές δράσεις για να κρύψει την διαχρονικά άθλια αντιεκπαιδευτική στρατηγική των κυβερνήσεων, της ΕΕ και των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης.
ΕΜΕΙΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥΣ-
ΑΥΤΟΙ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΞΥΝΣΗ ΤΩΝ ΤΑΞΙΚΩΝ ΦΡΑΓΜΩΝ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ ΛΑΪΚΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Έκτακτο επίδομα έως 1.700 ευρώ σε εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα
Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 10/12
Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ
Βασίλης Γκουζέλος