Σπασμένη λάμπα σε ειδικό σχολείο της Αθήνας
Νέο σοκ στο 10ο Ειδικό Σχολείο Αθηνών: Κατέρρευσε λάμπα – «Ήταν θέμα τύχης που δεν υπήρχαν παιδιά»

Σοβαρές καταγγελίες για την κατάσταση των υποδομών στα ειδικά σχολεία της Αθήνας φέρνει στο φως η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών (ΑΣΕ), μετά το νέο περιστατικό στο 10ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αθηνών, όπου οι εκπαιδευτικοί βρήκαν το πρωί της Τετάρτης μια λάμπα να έχει αποκολληθεί και να έχει πέσει πάνω στα θρανία. Το συμβάν σημειώθηκε κατά τη διάρκεια της νύχτας, αφήνοντας ωστόσο ανοιχτό το ανατριχιαστικό ερώτημα: τι θα γινόταν αν η τάξη ήταν γεμάτη παιδιά;

Σπασμένη λάμπα σε ειδικό σχολείο

Η ΑΣΕ επισημαίνει ότι το επεισόδιο δεν αποτελεί ούτε την πρώτη ούτε τη μοναδική ένδειξη εγκατάλειψης. Όπως υπενθυμίζει, πρόπερσι κατέρρευσε κομμάτι τοίχου κοντά στην κεντρική είσοδο του σχολείου, πέρυσι κρίθηκε ακατάλληλο το γυμναστήριο λόγω πλημμυρών, ενώ χρειάστηκε ένα εξάμηνο για να τοποθετηθούν νέα τζάμια σε πόρτες που έμεναν σπασμένες.

Σπασμένη λάμπα σε ειδικό σχολείο

Κλειστή πόρτα τα ειδικά σχολεία της Αθήνας – «Σχολεία Β’ κατηγορίας»

Η ΑΣΕ κάνει λόγο για μια συνολικότερη εικόνα εγκατάλειψης στην ειδική αγωγή του Δήμου Αθηναίων και της Αττικής. Ειδικά σχολεία που δεν χωρούν τους μαθητές, αίθουσες που δεν επαρκούν, σχολεία που λειτουργούν μέσα σε άλλα σχολεία, και μονάδες που έχουν ιδρυθεί... αλλά παραμένουν στα χαρτιά, όπως τα ειδικά σχολεία σε Βύρωνα και Νέα Φιλαδέλφεια ή το ΕΕΕΕΚ Αθήνας.

Το 10ο Ειδικό Σχολείο λειτουργεί στο ήδη υπερφορτωμένο συγκρότημα του Μαρασλείου, μαζί με πέντε ακόμα σχολικές μονάδες. Στο σχολείο φοιτούν περίπου 50 μαθητές και διδάσκουν 12 δάσκαλοι σε μόλις έξι αίθουσες —εκ των οποίων η μία είναι κοντέινερ— αναγκάζοντας δύο τάξεις να μοιράζονται τον ίδιο χώρο. Οι θεραπευτές (ΕΕΠ) είναι εννέα, αλλά υπάρχουν μόνο τρεις αίθουσες για να εργαστούν.

Αντίστοιχα, το 9ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο φιλοξενείται στο συγκρότημα του 8ου Δημοτικού, δίπλα στο 106ο ΔΣ και σε τρία νηπιαγωγεία, με αποτέλεσμα ακόμη και το δικαίωμα των παιδιών στο διάλειμμα να περιορίζεται λόγω έλλειψης προαύλιου χώρου.

Σπασμένη λάμπα σε ειδικό σχολείο

Υποχρηματοδότηση, μπαλώματα και «πασάλειμμα»

Στις καταγγελίες της, η ΑΣΕ τονίζει ότι πίσω από τη σημερινή εικόνα βρίσκεται η χρόνια υποχρηματοδότηση. Πόρτες και παράθυρα που δεν κλείνουν, χαλασμένα καζανάκια, πλημμυρισμένα γυμναστήρια, σοβάδες που πέφτουν και είδη υγιεινής που δεν επαρκούν αποτελούν την καθημερινότητα στα ειδικά σχολεία.

Το πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου», στο οποίο εντάχθηκαν φέτος πολλά ειδικά σχολεία, χαρακτηρίζεται από την ΑΣΕ ως «πασάλειμμα» που δεν αντιμετωπίζει τα πραγματικά προβλήματα. «Έγιναν μερικά βαψίματα μετά από χρόνια, αλλά τα σπασμένα παράθυρα και οι ξύλινες πόρτες παραμένουν», σημειώνει η ανακοίνωση, ενώ αναφέρει ότι και οι «ανακαινισμένες» τουαλέτες έχουν ήδη αρχίσει να παρουσιάζουν βλάβες.

«Κίνδυνος ατυχήματος ανά πάσα στιγμή»

Η ΑΣΕ τονίζει ότι η κατάσταση έχει φτάσει σε οριακό σημείο. «Ο κίνδυνος ενός σοβαρού ατυχήματος είναι ορατός», προειδοποιεί, επιρρίπτοντας ευθύνες τόσο στην κυβέρνηση όσο και στη δημοτική αρχή για καθυστερήσεις, αδιαφορία και έλλειψη σχεδιασμού.

Παράλληλα, καταγγέλλεται ως αποπροσανατολιστική η προσπάθεια προβολής του προγράμματος μέσω δημοσίων σχέσεων και πιθανών «μίνι ντοκιμαντέρ» για το έργο των τραπεζών στη «βελτίωση» των σχολικών υποδομών.

Οι ανακοινώσεις της Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών

Η ασφάλεια των μαθητών μας δεν είναι κόστος

Σήμερα το πρωί στο 10ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο οι εκπαιδευτικοί είδανε πάνω στα θρανία να βρίσκεται πεσμένη η κρεμασμένη λάμπα της τάξης! Το περιστατικό συνέβη το βράδυ. Τι θα γινόταν αν έπεφτε ενώ οι μαθητές ήταν στη τάξη;

Δεν είναι μεμονωμένο περιστατικό αυτό που συνέβη. Είναι ένα ακόμα στα πολλά προβλήματα που αντιμετωπίζει καθημερινά το σχολείο. Να θυμίσουμε πως πρόπερσι είχε πέσει ολόκληρο κομμάτι τοίχου έξω από τη κύρια πόρτα του σχολείου, πέρυσι κρίθηκε ακατάλληλο το γυμναστήριο, γιατί πλημμύριζε και φέτος μετά από ένα εξάμηνο τοποθετήθηκαν νέα τζάμια σε πόρτες που έλειπαν.

Σε πρόσφατη ανακοίνωση, ως ΑΣΕ, αναδείξαμε συνολικά τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα ειδικά σχολεία στο Δήμο Αθήνας αλλά και στην Αττική συνολικά.

Το 10ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αθηνών είναι ένα από τα πολλά σχολεία που φέτος μπήκε στο πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου». Τον 21ο αιώνα δεν μπορεί να αποτελούν λύσεις τα μπαλώματα και τα διάφορα προγράμματα, τα οποία δεν λύνουν το μεγάλο ζήτημα των κτηριακών σχολείων.

O νέος κρατικός πολεμικός προϋπολογισμός αποδεικνύει ποιες είναι οι προτεραιότητες του κράτους! Εδώ και τώρα χρειάζεται αύξηση των δαπανών για τη σχολική στέγη!

•           Εδώ και τώρα ο Δήμος Αθήνας να προχωρήσει σε έκτακτο έλεγχο του σχολείου και να γίνουν οι απαραίτητες παρεμβάσεις για την επισκευή και αποκατάσταση των ζημιών.

•           Εδώ και τώρα απαιτείται ένας ολοκληρωμένος κρατικός σχεδιασμός που θα έχει στον προσανατολισμό του νέες σύγχρονες και ασφαλείς υποδομές για τα ειδικά σχολεία.

Καμία αναμονή

 Η ασφάλεια και οι ζωή των παιδιών μας δεν αποτελούν κόστος!

Τα παιδιά των Ειδικών Σχολείων δεν είναι κόστος… αλλά ούτε πεδίο κερδοφορίας κάθε επίδοξου «σωτήρα- ιδιώτη»

Η αλήθεια είναι πως, όταν ανοίγεται το ζήτημα Ειδική Αγωγή, δύσκολα μπορείς να σταματήσεις να μιλάς ή να γράφεις. Πόσο μάλλον όταν πας να αναφερθείς στην κατάσταση και την καθημερινότητα στα ειδικά σχολεία. Τα Ειδικά Σχολεία είναι, χωρίς υπερβολή, σχολεία Β’ Κατηγορίας, γιατί διαχρονικά έτσι αντιμετωπίζονται από το Κράτος και τις Κυβερνήσεις.

Η πραγματικότητα είναι πως δεν υπάρχει κανένας σχεδιασμός από το κράτος για τις υποδομές, την εκπαιδευτική υποστήριξη των μαθητών και εκπαιδευτικών των Ειδικών Σχολείων αλλά και την ισότιμη ένταξη των ατόμων με αναπηρία στην κοινωνία. Τι πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα από την οξυμένη κατάσταση που υπάρχει στον Δήμο Αθήνας. Τα Ειδικά Δημοτικά Σχολεία που υπάρχουν, έχουν ξεπεράσει κατά πολύ το όριο εγγραφών, με αποτέλεσμα οι τάξεις να είναι γεμάτες και οι χώροι να μην επαρκούν. Τα Ειδικά Σχολεία του Βύρωνα και της Ν. Φιλαδέλφειας, ενώ στα χαρτιά έχουν εγκριθεί, έχουν δοθεί οργανικές θέσεις, ωστόσο δεν λειτουργούν, αφού κτήρια δεν υπάρχουν, θα μπορούσαν να δώσουν πραγματική ανάσα!

Ακόμα πιο οξυμμένη είναι η κατάσταση στα ειδικά νηπιαγωγεία, που δεν επαρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες των μαθητών που χρειάζονται τη δομή του ειδικού νηπιαγωγείου, με αποτέλεσμα να υπάρχουν παιδιά που βρίσκονται εκτός του εκπαιδευτικού πλαισίου που έχουν ανάγκη. Δεν μπορούμε να μην αναφερθούμε και στις τεράστιες ευθύνες και καθυστερήσεις που υπάρχουν από Κυβέρνηση και Δημοτική Αρχή για τη λειτουργία του ΕΕΕΕΚ Αθήνας, αφού και αυτό με τη σειρά του έχει ιδρυθεί αλλά παραμένει στα χαρτιά.

Ένα μεγάλο, κεντρικό ζήτημα είναι οι υποδομές που βασανίζουν εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές. Αυτό που συναντάμε είναι Ειδικά Σχολεία να βρίσκονται κάπου χωμένα, παρατημένα μέσα σε ένα γενικό σχολείο, όπως το 9ο και 10ο Ειδικά Δημοτικά Σχολεία Αθηνών. Το 10ο Ειδικό, όπως και άλλες πέντε σχολικές μονάδες (12θεσιο, 3θέσιο, 1θέσιο Πειραματικό ΔΣ, 26ο Γυμνάσιο και 26ο ΓΕΛ) στεγάζονται στο Μαράσλειο. Μέσα σε αυτό το συγκρότημα καλούνται να συνυπάρξουν εκατοντάδες μαθητές, εκπαιδευτικοί και μερικές φορές και φοιτητές, αφού πραγματοποιούνται ακόμα κάποια μαθήματα του ΕΚΠΑ! Το ίδιο συμβαίνει και με το 9ο Ειδικό. Βρίσκεται μέσα στο 8ο ΔΣ, όπου μαζί με το 106ο Δημοτικό και τρία νηπιαγωγεία συγκροτούν ένα από τα μεγάλα σχολικά συγκροτήματα του Δήμου Αθήνας.

Η έλλειψη χώρων και αιθουσών είναι ένα σοβαρό πρόβλημα στην καθημερινότητα και την εκπαιδευτική διαδικασία δημιουργώντας ένα ασφυκτικό περιβάλλον. Στο 10ο Ειδικό Σχολείο Αθηνών φοιτούν κοντά στους 50 μαθητές και διδάσκουν 12 δάσκαλοι τάξης σε 6 αίθουσες (η μία είναι κοντέινερ). Αυτό σημαίνει πως κάθε αίθουσα φιλοξενεί 2 τάξεις, με ό,τι συνέπειες έχει αυτό στην υλοποίηση του καθημερινού εκπαιδευτικού προγράμματος! Σε Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (ΕΕΠ) υπάρχουν 9 θεραπευτές και μόνο τρεΙς αίθουσες! Στο 9ο Ειδικό Σχολείο το προαύλιο αποτελεί πολυτέλεια για τους μαθητές, αφού λίγα τετραγωνικά μέτρα τους αναλογούν στα διαλείμματα.

Παράλληλα με τις υποδομές και την έλλειψη χώρων, τα Ειδικά Σχολεία έχουν να αντιμετωπίσουν και τον βραχνά της υποχρηματοδότησης μπαίνοντας στην ζυγαριά κόστους-οφέλους από Κράτος και Δήμους. Αίθουσες με ξύλινες πόρτες και παράθυρα, χαλασμένα καζανάκια, γυμναστήρια να πλημμυρίζουν, σοβάδες να πέφτουν, ακατάλληλα προαύλια, είδη υγιεινής που δεν επαρκούν για τις αυξημένες καθημερινές ανάγκες των μαθητών… Εδώ και μήνες στο 10ο Ειδικό Σχολείο, για παράδειγμα, δεν έχουν φτιαχτεί τα σπασμένα παράθυρα και δεν υπάρχει καμία ενημέρωση και σχεδιασμός να φτιαχτεί το γυμναστήριο που πέρυσι έκλεισε λόγω ακαταλληλότητας.

Πραγματικά η κατάσταση είναι τόσο οξυμμένη που ο κίνδυνος ενός σοβαρού ατυχήματος είναι ορατός!!

Αντί Κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘΑ να ακούσει τις κραυγές αγωνίας των εκπαιδευτικών και των γονέων και να στηρίξει ολόπλευρα τα ειδικά σχολεία, ρίχνει στάχτη στα μάτια με την υλοποίηση του Προγράμματος «Μαριέττα Γιαννάκου», το οποίο αποδείχτηκε ότι ήταν ένα «πασάλειμμα» και ουσιαστικά δεν έλυσε κανένα από τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία. Φαίνεται, μάλιστα, να βρίσκονται και στα σκαριά μίνι ντοκιμαντέρ για να μας πείσουν για το «θεάρεστο» έργο των τραπεζών στην «αναβάθμιση» των σχολείων!

Ακόμα και οι παρεμβάσεις που έγιναν με το πρόγραμμα είναι κατώτερες των περιστάσεων. Για παράδειγμα, στο 10ο Ειδικό Σχολείο Αθηνών, το οποίο ήταν μέσα στο πρόγραμμα, έγιναν βαψίματα αιθουσών (μετά από χρόνια που ήταν μέσα στη μούχλα και τη βρωμιά) αλλά τα σπασμένα παράθυρα και οι ξύλινες πόρτες είναι ακόμα εκεί. Ανακαινίστηκαν οι τουαλέτες, αλλά μέσα σε δύο μήνες έχουν αρχίσει να υπολειτουργούν και να χαλάνε. Η αναβάθμιση των προαυλίων, που υποτίθεται ότι είναι μέσα στο πρόγραμμα, για το 10ο Ειδικό «πήγε περίπατο»…

Απέναντι σ' αυτήν την επίθεση που κλιμακώνεται, οργανώνουμε την αντεπίθεση, παλεύουμε για:

  • Όλα τα παιδιά με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες να φοιτούν στη δημόσια και δωρεάν Εκπαίδευση και Ειδική Αγωγή, στη δομή που το καθένα έχει ανάγκη.
  • Δημόσιο δίκτυο πρώιμης διάγνωσης και έγκαιρης παρέμβασης πλήρως στελεχωμένο, που να καλύπτει όλη την Ελλάδα και όλα τα παιδιά.
  • Σύγχρονα επιστημονικά αναλυτικά προγράμματα με βάση την ιδιαιτερότητα της κάθε αναπηρίας με προοπτική την πλήρη επαγγελματική αποκατάσταση όλων των παιδιών με κρατική ευθύνη.
  • Μαζικούς μόνιμους διορισμούς για κάλυψη όλων των αναγκών σε ειδικό εκπαιδευτικό, ειδικό επιστημονικό και ειδικό βοηθητικό προσωπικό.
  • Γενναία αύξηση των δαπανών για τη Δημόσια Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση.
  • Πραγματικό εθνικό σχέδιο ανέγερσης νέων, σύγχρονων και ασφαλών Ειδικών Σχολείων για την αντικατάσταση των ακατάλληλων και επικίνδυνων και την ίδρυση νέων και πλήρως στελεχωμένων σε όλες τις βαθμίδες με βάση τις ανάγκες.
  • Εδώ και τώρα να ανοίξει το ΕΕΕΕΚ Αθήνας σε ασφαλές κτήριο και τα άλλα Ειδικά Σχολεία που έχουν ιδρυθεί (Βύρωνας και Ν. Φιλαδέλφεια), καθώς και δημιουργία νέων ΚΕΔΑΣΥ πλήρως στελεχωμένα με βάση τις ανάγκες σε όλη την Ελλάδα.
  • Δημόσιο σύστημα μεταφοράς των μαθητών με πανελλαδική κάλυψη όλων των αναγκών για τη μεταφορά όλων των παιδιών με αναπηρία και μαθησιακές δυσκολίες από και προς τα Ειδικά Σχολεία. Μεταφορά με μόνιμο και εξειδικευμένο προσωπικό.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Έκτακτο επίδομα έως 1.700 ευρώ σε εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 10/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Νάσος Ηλιόπουλος
Ηλιόπουλος για ΙΝΕΔΙΒΙΜ: «Και α και ου» και αναθέσεις παντού
Ο βουλευτής της Νέας Αριστεράς κατήγγειλε στη Βουλή ότι «με κλειστές τις φοιτητικές εστίες το 2020, το ΙΝΕΔΙΒΙΜ έδωσε 450.000 για σίτιση στις εστίες...
Ηλιόπουλος για ΙΝΕΔΙΒΙΜ: «Και α και ου» και αναθέσεις παντού
Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία
Υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας: Υποβολή δικαιολογητικών στο πρόγραμμα «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»
Παρατείνεται η προθεσμία μέχρι και 22 Δκεμεβρίου
Υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας: Υποβολή δικαιολογητικών στο πρόγραμμα «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»
xarokopeio800_060314.jpg
Αυτό είναι το κορυφαίο ΠΜΣ "Εκπαίδευση και Πολιτισμός" απο το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Εκπαίδευση και Πολιτισμός» Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο – Τμήμα Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης
Αυτό είναι το κορυφαίο ΠΜΣ "Εκπαίδευση και Πολιτισμός" απο το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο