Εκπαιδευτικοί σε απεργία
«Η δουλειά μας δεν χωράει σε αριθμούς» - Το συγκλονιστικό κάλεσμα σε μόνιμους, νεοδιόριστους και αναπληρωτές ενάντια στην αξιολόγηση

Ένα ηχηρό και δυναμικό "Μήνυμα από τα αναχώματα" έρχεται στη δημοσιότητα, υπογεγραμμένο από τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς από κάθε γωνιά της Ελλάδας, οι οποίοι βρίσκονται στη "γκρίζα ζώνη" της ημιμονιμότητας.

Σε μια κίνηση που απευθύνεται σε όλους τους συναδέλφους – μόνιμους, νεοδιόριστους και αναπληρωτές – το κάλεσμα είναι ξεκάθαρο: "Παραλάβετε τη σκυτάλη!"

Το κεντρικό διακύβευμα παραμένει ο αγώνας κατά της ατομικής αξιολόγησης, με τους εκπαιδευτικούς να συμμετέχουν σταθερά εδώ και χρόνια στην απεργία-αποχή. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν, αγωνίζονται "για να μη μετατραπούν τα σχολεία μας σε ανταγωνιστική αρένα".

Η διολίσθηση στο γραφειοκρατικό και ανταγωνιστικό σχολείο

Η ανακοίνωση των "Ημιμόνιμων" είναι μια βίαιη καταγραφή της καθημερινότητας. Περιγράφουν μια κατάσταση ασφυξίας, όπου "υλοποιούμε τρέχοντας και δεν φτάνοντας ουρανοκατέβατες εγκυκλίους" και έπειτα συμπληρώνουν "με σφιχτές προθεσμίες φόρμες σε πλατφόρμες".

Το κλίμα είναι γεμάτο φόβο, με τους εκπαιδευτικούς να "σιγομουρμουράμε στα κρυφά, από φόβο μην «κακοκαρδίσουμε» τους αξιολογητές μας, και ξημερώσουμε με χαμηλό βαθμό ή πειθαρχικό".

Οι νεοδιόριστοι υπογραμμίζουν ότι η δουλειά τους "δεν χωράει σε αριθμούς" και αρνούνται να εξαρτηθεί η θέση και ο μισθός τους από "την υποκειμενική και επιστημονικά ανερμάτιστη βαθμολογία".

"Απεργούμε γιατί προσπαθούμε να παραμείνουμε παιδαγωγοί, την ώρα που το Υπουργείο νομοθετεί τη μετατροπή μας σε άβουλους δημόσιους υπαλλήλους", τονίζουν με έμφαση.

Το δικαίωμα στην απεργία

Ένα ιδιαίτερα κρίσιμο σημείο της ανακοίνωσης είναι η καταγγελία για τις διώξεις συναδέλφων. Οι "Ημιμόνιμοι" καλούν να μιλήσουμε δυνατά και δημόσια για τον ελέφαντα στο δωμάτιο: "Υπάρχουν διωκόμενοι συνάδελφοι σε κάθε περιοχή της χώρας!"

Πρόκειται για εκπαιδευτικούς που αντιμετωπίζουν πειθαρχικές διώξεις "μόνο και μόνο γιατί συμμετέχουμε σε μια νόμιμη απεργία".

Προειδοποιούν δε, πως "όταν καταστρατηγείται το δικαίωμα στην απεργία, αυτό είναι πλήγμα για όλες μας τις διεκδικήσεις".

Το κάλεσμα είναι για ενημέρωση, "ζωντάνεμα των Γενικών Συνελεύσεων" και αλληλεγγύη, ασκώντας κριτική στη στάση "τόσο των τοπικών σωματείων όσο και των Ομοσπονδιών".

Ο αγώνας, λένε, δεν τελειώνει με την πρώτη αξιολόγηση, καθώς "ο χρόνος μετράει ήδη αντίστροφα για τη δεύτερη αξιολόγησή του...".

Καλούν σε συνασπισμό σήμερα αντί να "κονταροχτυπιόμαστε αύριο", καθώς οι σαρωτικές αλλαγές απειλούν "όχι μόνο τη μονιμότητα στο δημόσιο, τις μισθολογικές βεβαιότητες και τα κριτήρια/διαδικασίες πρόσληψης/τοποθέτησης... αλλά και την ομορφιά της δουλειάς μας".

Το μήνυμα είναι σαφές: Στους αγώνες "δεν περισσεύει κανείς". Οι Ημιμόνιμοι Εκπαιδευτικοί υπερασπίζονται "τον δημόσιο χαρακτήρα των σχολείων μας, τη δημοκρατική λειτουργία των Συλλόγων μας, τις παιδαγωγικές ανάγκες των μαθητών μας". Η σκυτάλη δόθηκε.

Αναλυτικά η ανακοίνωση

«Μήνυμα από τα αναχώματα: Για το δημόσιο σχολείο και το δικαίωμα στην απεργία

Συνάδελφοι/ισσες,

Οι Ημιμόνιμοι Εκπαιδευτικοί σας καλούμε να παραλάβετε τη σκυτάλη! Είμαστε νεοδιόριστοι/ες εκπαιδευτικοί απ’ όλη την Ελλάδα και συμμετέχουμε (εδώ και χρόνια!) στην απεργία-αποχή από την ατομική αξιολόγηση, για να μη μετατραπούν τα σχολεία μας σε ανταγωνιστική αρένα.

Πιστεύουμε ότι αυτό που πραγματικά ενδυναμώνει το έργο των εκπαιδευτικών είναι η συνεργασία, οι αξιοπρεπείς συνθήκες δουλειάς, οι σταθερές σχέσεις εργασίας, η πλήρης στελέχωση και ο κτιριακός εκσυγχρονισμός των σχολείων, η ελευθερία να επιλέγουμε το περιεχόμενο και τα διδακτικά μας μέσα ανάλογα με τις ανάγκες των μαθητών/τριών μας. Υποστηρίζουμε ένα σχολείο πιο δημοκρατικό, όπου κάθε εκπαιδευτικός θα έχει παιδαγωγική ελευθερία και ο Σύλλογος Διδασκόντων δυνατή φωνή.

Προσπαθούμε να βάλουμε φρένο στη διολίσθηση σ’ ένα γραφειοκρατικό και ανταγωνιστικό σχολείο, όπου (ήδη το ζούμε!): Υλοποιούμε -τρέχοντας και δεν φτάνοντας- ουρανοκατέβατες εγκυκλίους για νέες δράσεις, έπειτα συμπληρώνουμε -με σφιχτές προθεσμίες- φόρμες σε πλατφόρμες. Ασφυκτιούμε και σιγομουρμουράμε στα κρυφά, από φόβο μην «κακοκαρδίσουμε» τους αξιολογητές μας, και ξημερώσουμε με χαμηλό βαθμό ή πειθαρχικό.

Ξέρουμε όμως ότι η δουλειά μας δεν χωράει σε αριθμούς, ότι καθετί σε μια παιδαγωγική σχέση είναι σχετικό και πολυπαραγοντικό. Το καθημερινό μάθημα δεν μπορεί να είναι ό,τι ζητούν να δουν οι αξιολογητές σε δύο επισκέψεις. Η θέση μας και ο μισθός μας δεν πρέπει να εξαρτώνται από την υποκειμενική και επιστημονικά ανερμάτιστη βαθμολογία που θα λαμβάνουμε.

Όσοι/ες συνάδελφοι/ισσες γνωρίζουμε αξιολογήθηκαν επειδή ένιωσαν φόβο και απογοήτευση - όχι επειδή επικροτούν την αξιολόγηση. Φόβο για τις δυνητικές συνέπειες, ειδικά μετά την ψήφιση του νέου πειθαρχικού δικαίου, και απογοήτευση από τη στάση συνδικαλιστικών φορέων, τόσο των τοπικών σωματείων όσο και των Ομοσπονδιών. Κάθε επιλογή είναι σεβαστή, αλλά κανένας δεν περισσεύει στην προσπάθεια να διαφυλάξουμε την αξιοπρέπεια του επαγγέλματός μας.

Συνάδελφοι/ισσες, σας καλούμε όλες και όλους, μόνιμους, νεοδιόριστους και αναπληρωτές, αξιολογούμενους, αμφιταλαντευόμενους και απεργούς:

Ας παραμείνουμε ενημερωμένοι/ες! Η παραπληροφόρηση είναι μεγάλη και προκαλεί φόβο. Έχουν πραγματοποιηθεί πανελλαδικές διαδικτυακές ενημερώσεις με νομικούς από διάφορα σωματεία και παρατάξεις (δυστυχώς όχι συλλογικά από τις Ομοσπονδίες...) Αναζητήστε τις και διαμορφώστε τη δική σας άποψη. Ας μην αναπαράγουμε άκριτα το εκφοβιστικό περιεχόμενο άρθρων των ΜΜΕ!

Ας ζωντανέψουμε τις Γενικές Συνελεύσεις των σωματείων μας! Στηρίζουμε και πιέζουμε τα σωματεία μας να πάρουν δυναμικές πρωτοβουλίες. Η συνδικαλιστική, νομική και οικονομική στήριξη σε όλους τους αγώνες του κλάδου μας οφείλει να είναι αδιαπραγμάτευτη. Η συλλογικότητα είναι δύναμη!

Ας μιλήσουμε δυνατά και δημόσια για τον ελέφαντα στο δωμάτιο: Υπάρχουν διωκόμενοι συνάδελφοι σε κάθε περιοχή της χώρας! Η μεταξύ μας αλληλεγγύη είναι πολύ σημαντική. Ψάξτε μας, είμαστε στα σχολεία ανάμεσά σας, με πειθαρχικές διώξεις μόνο και μόνο γιατί συμμετέχουμε σε μια νόμιμη απεργία. Όταν καταστρατηγείται το δικαίωμα στην απεργία, αυτό είναι πλήγμα για όλες μας τις διεκδικήσεις  τωρινές και μελλοντικές. Αλήθεια, με ποιο μέσο θα απαιτήσουμε, φερ’ ειπείν, καλύτερους μισθούς;

Πάρτε τη σκυτάλη, συνεχίζοντας τον αγώνα που ξεκίνησαν πρώτοι οι νεοδιόριστοι του 2020 και συνέχισαν οι νεοδιόριστοι του 2021 και του 2022.

Έχουμε παραμείνει στη γκρίζα ζώνη της «ημιμονιμότητας», δίνοντας έναν αγώνα για τον κλάδο μας συνολικά. Έφτασε η ώρα να κάνετε κι εσείς ό,τι σας αναλογεί, είτε είναι η στήριξη της απόφασης του κλάδου μας για απεργία-αποχή είτε, τουλάχιστον, η ενεργή κριτική στάση μέσα στα σχολεία. Ακόμα κι αν κάποιος έχει αξιολογηθεί, ο χρόνος μετράει ήδη αντίστροφα για τη δεύτερη αξιολόγησή του…

Κανείς μας δεν έχει ξεμπερδέψει. Είμαστε όλοι μαζί στον κυκεώνα των σαρωτικών αλλαγών, που απειλούν όχι μόνο τη μονιμότητα στο δημόσιο, τις μισθολογικές βεβαιότητες και τα κριτήρια/διαδικασίες πρόσληψης/τοποθέτησης σε σχολικές μονάδες, αλλά και την ομορφιά της δουλειάς μας. Αντί να κονταροχτυπιόμαστε αύριο, ας συνασπιστούμε σήμερα!

Στους αγώνες δεν περισσεύει κανείς! Υπερασπιζόμαστε τον δημόσιο χαρακτήρα των σχολείων μας, τη δημοκρατική λειτουργία των Συλλόγων μας, τις παιδαγωγικές ανάγκες των μαθητών μας.

Συναδελφικά,

οι απ’ άκρη σ’ άκρη της χώρας

Ημιμόνιμοι Εκπαιδευτικοί»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Black Friday σε μοριοδοτούμενα σεμινάρια και Πιστοποιήσεις Ξένων Γλωσσών για έξτρα 20 μόρια

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 24/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Τσίπρας
«Το έβαλα στα πόδια»: Η στιγμή που ο Τσίπρας είδε τα Εξάρχεια γεμάτα με αφίσες του
Ο πρώην πρωθυπουργός περιγράφει στην «Ιθάκη» την πρώτη φορά που συνειδητοποίησε τι σημαίνει δημόσια αναγνωρισιμότητα
«Το έβαλα στα πόδια»: Η στιγμή που ο Τσίπρας είδε τα Εξάρχεια γεμάτα με αφίσες του
dikastiria
Οργή και οδύνη μετά την απόφαση για τον θάνατο του Νικόλα Μπιτσάκη
Ποινές με αναστολή επέβαλε το Δικαστήριο στη Λάρισα – «Δεν δικαιώθηκε το παιδί μας», λέει ο πατέρας του 22χρονου φοιτητή
Οργή και οδύνη μετά την απόφαση για τον θάνατο του Νικόλα Μπιτσάκη
brainactivity-1440.jpg
Οι “εποχές” του εγκεφάλου: Πότε αρχίζει πραγματικά η ενηλικίωση
Ερευνητές χαρτογραφούν πέντε καθοριστικές φάσεις στη ζωή του ανθρώπινου εγκεφάλου και αποκαλύπτουν ότι η ενηλικίωση ξεκινά πολύ αργότερα απ’ όσο...
Οι “εποχές” του εγκεφάλου: Πότε αρχίζει πραγματικά η ενηλικίωση