Έντονος προβληματισμός επικρατεί μετά τη διαπίστωση ότι στη Γ’ φάση προσλήψεων αναπληρωτών καλύφθηκαν μόλις 17 θέσεις Θεολόγων (ΠΕ01), την ώρα που τα επίσημα καταγεγραμμένα κενά στα σχολεία της χώρας ανέρχονταν σε 229.
Το ζήτημα έφτασε ήδη στη Βουλή, με τον βουλευτή της Ελληνικής Λύσης, κ. Κωνσταντίνο Χήτα, να καταθέτει ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας, υποστηρίζοντας ότι η επιλογή αυτή μπορεί να ερμηνευτεί ως συνειδητή αποδυνάμωση του μαθήματος των Θρησκευτικών.
Στο κείμενό του, ο βουλευτής κάνει λόγο για “προκλητική και προσβλητική” απόφαση, διερωτώμενος αν το Υπουργείο προτίθεται να προχωρήσει σε συμπληρωματική φάση προσλήψεων ώστε να καλυφθούν τα πραγματικά κενά στα σχολεία. Επισημαίνει παράλληλα ότι μια τέτοια στάση ενισχύει την ανησυχία περί απαξίωσης του μαθήματος, σε συνέχεια –όπως υποστηρίζει– παρεμβάσεων προηγούμενων ετών που έχουν κριθεί αντισυνταγματικές από το ΣτΕ.
Ο κ. Χήτας υπενθυμίζει επίσης τον παιδαγωγικό ρόλο των Θεολόγων μέσα στο σχολείο, σημειώνοντας ότι το μάθημα των Θρησκευτικών συμβάλλει –κατά την άποψή του– στη διαμόρφωση αξιών, στην ηθική αγωγή και στην ενίσχυση του σεβασμού μεταξύ των μαθητών.
Δείτε ΕΔΩ ολόκληρη την ερώτηση.
Αναλυτικά η ερώτηση στη Βουλή
«Προκλητική, σκανδαλώδης και προσβλητική η απόφαση του Υπουργείου σας που αφορά την πρόσληψη μόνον 17 ΠΕ01 Θεολόγων έναντι των 229 καταγεγραμμένων κενών κατά τη Γ’ φάση προσλήψεως αναπληρωτών, η οποία δύναται να εκληφθεί ως μια συνειδητή επιλογή απαξιώσεως του μαθήματος των θρησκευτικών»
Κυρία Υπουργέ,
Στις προσλήψεις της Γ’ φάσεως προσλήψεως αναπληρωτών εκπαιδευτικών από συνόλου 229 καταγεγραμμένων κενών κλάδου Θεολόγων των σχολείων της χώρας προχωρήσατε στις προσλήψεις μόνο 17 Θεολόγων εκπαιδευτικών. Η απόφασή σας αυτή δύναται να θεωρηθεί και ως προσβολή και ένδειξη υποτιμήσεως του μαθήματος των θρησκευτικών, κάτι το οποίο ξεκίνησε ο κ. Φίλης με νόμους, οι οποίοι ακολούθως εκρίθησαν ως αντισυνταγματικοί από το Σ.τ.Ε., κατόπιν προσφυγής της Πανελλήνιας Ενώσεως Θεολόγων. Γνωρίζετε και, αν δε γνωρίζετε, σας πληροφορούμε ότι οι Θεολόγοι εκπαιδευτικοί μέσω της διαπαιδαγωγήσεως των μαθητών προσφέρουν τα μέσα για την πνευματική, ηθική και ανθρωπιστική τους αγωγή. Πέραν αυτών, τα θρησκευτικά είναι το μοναδικό μάθημα το οποίο διδάσκει την αγάπη, τον αλληλοσεβασμό, την ηθική, το καλό κ.λ.π.
Τείνουμε να πιστέψουμε ότι η απόφασή σας για τη μη κάλυψη των καταγεγραμμένων κενών Θεολόγων είναι για συνειδητή επιλογή απαξιώσεως του μαθήματος των θρησκευτικών, το οποίο συνεισφέρει στην ανάπτυξη της θρησκευτικής συνειδήσεως των μαθητών, η οποία προβλέπεται από το Σύνταγμα. Την 25η Ιουλίου 2025 στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής δηλώσατε μεταξύ των άλλων ότι: «…Αποδεικνύουμε εμπράκτως ότι η Ελλάδα αποτελεί την κοιτίδα της Ορθοδοξίας». Η κοιτίδα λοιπόν αυτή έχει και την ανάγκη των Θεολόγων για να συνεχίζει να αποτελεί κοιτίδα, κάτι το οποίο, λόγω των ανωτέρω, παραβλέψατε. Σχετική διαμαρτυρία για το θέμα εξέδωσε και η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων (Π.Ε.Θ.).
Με δεδομένα όλα τα ανωτέρω,
Ερωτάται η κ. Υπουργός:
Προτίθεται να προχωρήσει άμεσα σε συμπληρωματική φάση προσλήψεων, ώστε να καλυφθούν όλα τα καταγεγραμμένα κενά; Αιτούμενο βεβαίως η διαφάνεια και η δημοσιοποίηση των πραγματικών κενών Θεολόγων ανά Διεύθυνση Εκπαίδευσης.
Ο ερωτών Βουλευτής
ΧΗΤΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ»
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ChatGpt για όλους: Παρέχεται σε 100.000 υποψήφιους πανελλαδικά ως 20/11
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 20/11
Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ
Λεωνίδας Βουρλιώτης