Ένα περιστατικό που έχει προκαλέσει έντονη ανησυχία και αντιδράσεις σημειώθηκε πρόσφατα σε δημοτικό σχολείο της Αττικής, όπου ένας μαθητής της ΣΤ’ τάξης, ο οποίος βρίσκεται στο φάσμα του αυτισμού και είχε αναδειχθεί σημαιοφόρος για την 28η Οκτωβρίου μέσω επίσημης κλήρωσης, ενημερώθηκε λίγες ώρες αργότερα ότι η διαδικασία θα επαναληφθεί λόγω “λάθους”.
Όπως καταγγέλλουν οι γονείς του, «προφανώς, το λάθος δεν ήταν η κλήρωση· ήταν το αποτέλεσμα αυτής». Το παιδί ένιωσε απογοήτευση και αμηχανία, με τη χαρά του να συμμετάσχει ισότιμα σε μια σχολική γιορτή να μετατρέπεται σε πικρό μάθημα για το πώς εφαρμόζεται στην πράξη η “ισότητα”.
Η οικογένεια έχει ήδη καταθέσει επίσημη αναφορά στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αθήνας, με κοινοποίηση στο Υπουργείο Παιδείας, ζητώντας διερεύνηση του περιστατικού και σαφείς οδηγίες ώστε να αποτραπούν παρόμοιοι αποκλεισμοί στο μέλλον.
Μιλώντας στο NEWS 24/7, οι γονείς δήλωσαν:
«Το παιδί μας έχει επίσημα αναγνωρισμένη διάχυτη αναπτυξιακή διαταραχή. Έχει αξιολογηθεί από όλες τις αρμόδιες επιτροπές, συμπεριλαμβανομένου και του ΚΕΠΑ, το οποίο του έχει αποδώσει ποσοστό αναπηρίας 67%. Υπάρχει γνωμάτευση με κωδικό F84, καθώς και έγκριση από το ΚΕΔΑΣΥ για πλήρη παράλληλη στήριξη καθ’ όλη τη διάρκεια της φοίτησής του στο Δημοτικό Σχολείο.
Παρόλα αυτά, τα δύο τελευταία σχολικά έτη δεν του έχει διατεθεί παράλληλη στήριξη, λόγω έλλειψης διαθέσιμου προσωπικού. Παρά τις δυσκολίες, το παιδί μας κάνει καθημερινά μια τεράστια υπέρβαση. Με υπομονή, κόπο και τη στήριξη της οικογένειάς μας και των θεραπευτών του, έχει καταφέρει να συμμετέχει ισότιμα στη σχολική ζωή και να πετυχαίνει πολύ υψηλές επιδόσεις. Κάθε του βήμα, κάθε μικρή του πρόοδος, είναι για εμάς ένας αγώνας που κερδίζεται με ψυχή».
Σύμφωνα με τους γονείς, στις 15 Οκτωβρίου 2025 πραγματοποιήθηκε στο σχολείο κλήρωση για τον σημαιοφόρο της 28ης Οκτωβρίου, παρουσία του Διευθυντή και των δασκάλων της τάξης. Το παιδί τους αναδείχθηκε αρχικά ως σημαιοφόρος, αλλά λίγες ώρες αργότερα κλήθηκε μόνο του στο γραφείο του Διευθυντή και ενημερώθηκε ότι η κλήρωση θα επαναληφθεί. Στη δεύτερη διαδικασία, το όνομά του δεν υπήρχε καν ανάμεσα στα χαρτάκια, με αποτέλεσμα να αποκλειστεί και από τη θέση των παραστατών.
«Το περιστατικό αυτό το επηρέασε βαθιά. Ένιωσε απογοήτευση, αδικία και ματαίωση. Είναι ένα παιδί που κάθε μέρα υπερβαίνει τον εαυτό του για να σταθεί ισότιμα με τους συμμαθητές του και δεν άξιζε να βιώσει κάτι τέτοιο. Η στιγμή που θα έπρεπε να είναι χαρά και περηφάνεια, μετατράπηκε σε πληγή και στενοχώρια», δηλώνουν οι γονείς.
Οι ίδιοι τονίζουν την απουσία πρόνοιας και υποστήριξης: «Θεωρούμε πως, δεδομένου ότι δεν υπήρχε ειδικός εκπαιδευτικός ή παράλληλη στήριξη, θα έπρεπε να είχαμε κληθεί να είμαστε παρόντες κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης, ώστε να μπορέσουμε να το στηρίξουμε συναισθηματικά. Αντί γι’ αυτό, βρέθηκε μόνο του να ακούει κάτι που θα ήταν δύσκολο ακόμη και για έναν ενήλικα να διαχειριστεί. Η απουσία αυτής της πρόνοιας και ο τρόπος που έγινε η ανακοίνωση επιβάρυναν ακόμη περισσότερο την ψυχολογία του».
Τέλος, οι γονείς ξεκαθαρίζουν: «Δεν ζητάμε να πάρει τη σημαία πίσω το παιδί μας από το παιδί που επιλέχθηκε στη δεύτερη κλήρωση. Το δικό μας παιδί πληγώθηκε, αλλά δεν χρειάζεται να πληγωθούν κι άλλα παιδιά. Δεν παίζουμε με παιδικές ψυχές. Οι πληγές αυτές μένουν για πάντα. Ζητάμε ως γονείς να διασφαλιστεί ότι κανένα παιδί, με ή χωρίς ιδιαιτερότητες, δεν θα ξαναζήσει ποτέ κάτι τέτοιο. Όλα τα παιδιά έχουν δικαίωμα στη χαρά, στη δικαιοσύνη και στον σεβασμό. Γιατί στο τέλος της ημέρας, αυτό που διδάσκουμε στα παιδιά μας είναι πολύ πιο σημαντικό από κάθε σημαία. Είναι το πώς φερόμαστε σε κάθε άνθρωπο, και ιδιαίτερα στα πιο ευάλωτα παιδιά».
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 24/10
Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ
Alfavita Newsroom