vivlia
«Ύβωμα»: Μια λέξη, δύο σημασίες — από την ανατομία στη γεωλογική ορολογία

Μια λέξη με αρχαίες ρίζες και περιορισμένη χρήση στη σύγχρονη γλώσσα, το «ύβωμα» εμφανίζεται με εντελώς διαφορετικές σημασίες, ανάλογα με το επιστημονικό πεδίο στο οποίο συναντάται.

Στην ανατομία και την κοινή γλώσσα, το «ύβωμα» αποδίδεται ως «καμπούρα» ή ύβος — μια εξογκωμένη μορφολογική αλλοίωση της σπονδυλικής στήλης. Πρόκειται για έναν όρο που έχει συνδεθεί κυρίως με παθολογικές καταστάσεις, όπως η κύφωση.

Στον αντίποδα, η Γεωλογία αξιοποιεί τον ίδιο όρο με τελείως διαφορετική σημασία: ως «ύβωμα» περιγράφεται μια γεωμορφολογική ζώνη με ενδιάμεσο υψόμετρο, η οποία γεωγραφικά τοποθετείται μεταξύ ορεινών όγκων και πεδινών εκτάσεων. Με άλλα λόγια, πρόκειται για μια μεταβατική τοποθεσία που διαμορφώνει τοπικά το ανάγλυφο, λειτουργώντας ως συνδετικός κρίκος ανάμεσα σε βουνά και πεδιάδες.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 6/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

panepistimia
Κακοκαιρία «Byron»: Ποια πανεπιστήμια θα παραμείνουν κλειστά σήμερα Παρασκευή – Πλημμύρα σε αίθουσα του ΟΠΑ
Η κακοκαιρία που δοκιμάζει τις υποδομές των ΑΕΙ
Κακοκαιρία «Byron»: Ποια πανεπιστήμια θα παραμείνουν κλειστά σήμερα Παρασκευή – Πλημμύρα σε αίθουσα του ΟΠΑ
τηλεκπαίδευση
Τηλεκπαίδευση στην κακοκαιρία: Το σχολείο δεν είναι πλατφόρμα. Δεν είναι οθόνη. Δεν είναι εντολή με e-mail.
Οι εκπαιδευτικοί ζητούν το αυτονόητο: να γίνεται μάθημα με αξιοπρέπεια, με ασφάλεια, με ανθρώπινους όρους. Το σχολείο θέλει ανθρώπους, όχι καλώδια
Τηλεκπαίδευση στην κακοκαιρία: Το σχολείο δεν είναι πλατφόρμα. Δεν είναι οθόνη. Δεν είναι εντολή με e-mail.
rodafinos
«Αν ήμουν...»: Τεχνητή Νοημοσύνη και Εκπαίδευση - Τι μπορεί να κάνει ο καθένας από τη θέση του
Η μεγαλύτερη απειλή δεν είναι η ΤΝ. Είναι να βγω στην αγορά εργασίας του 2030 με δεξιότητες του 2015 και νοοτροπία ότι «το πτυχίο φτάνει»
«Αν ήμουν...»: Τεχνητή Νοημοσύνη και Εκπαίδευση - Τι μπορεί να κάνει ο καθένας από τη θέση του