Η υπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη έχει ενημερώσει τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη για τα δύο κρίσιμα αιτήματα στην ατζέντα:
την κάλυψη των κενών θέσεων εκπαιδευτικών στα σχολεία, και
την έγκριση για να ξεκινήσει ο εθνικός διάλογος για το Εθνικό Απολυτήριο.
Παράλληλα η υπουργός Παιδείας αναμένεται να ζητήσει από το υπουργείο Οικονομικών διεύρυνση πιστώσεων για την Γ’ φάση προσλήψεων αναπληρωτών, ενώ, όπως από την Δευτέρα έχει ενημερώσει το alfavita.gr , μέσα στην τρέχουσα εβδομάδα θα γίνουν περίπου 400 - 500 προσλήψεις αναπληρωτών για θέσεις που είχαν απομείνει αδιάθετες από τις προηγούμενες φάσεις.
Τα σημαντικά δεδομένα για τα κενά και τις προσλήψεις
Το Υπουργείο Παιδείας έχει λάβει συνολικά 37.000 πιστώσεις για προσλήψεις αναπληρωτών, από τις οποίες μετά τις δύο πρώτες φάσεις έχουν καλυφθεί περίπου 35.500 — απομένουν περίπου 1.500 πιστώσεις για έκτακτες ανάγκες μέχρι το τέλος της χρονιάς.
Η Β’ φάση προσλήψεων αναπληρωτών έχει προγραμματιστεί για τις 25–26 Σεπτεμβρίου, νωρίτερα από το συνηθισμένο χρονοδιάγραμμα.
Το Εθνικό Απολυτήριο στην ατζέντα
Μέρος της συζήτησης στη συνάντηση θα αφορά και το Εθνικό Απολυτήριο (ΕθΑπ). Σύμφωνα με πληροφορίες του alfavita.gr , η κ. Ζαχαράκη έχει πάρει το «πράσινο φως» από τον Πρωθυπουργό για την επίσπευση του διαλόγου με φορείς της εκπαίδευσης, ώστε να ανοίξει η διαδικασία διαβούλευσης.
Γιατί επανέρχεται η ιδέα του Εθνικού Απολυτηρίου;
Η πρόταση για «αναβάθμιση» του απολυτηρίου λυκείου σε εθνικό απολυτήριο δεν είναι καινούρια· ωστόσο, το ενδιαφέρον επανέρχεται σήμερα, μέσα σε ευρύτερο πλαίσιο εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων και πιέσεων (εσωτερικών και εξωτερικών).
Οι βασικοί στόχοι που προβάλει η κυβέρνηση είναι:
- Να επανακτηθεί ο παιδαγωγικός και αξιολογικός ρόλος του λυκείου, ώστε η σχολική επίδοση να μετράει πραγματικά — όχι μόνο η επίδοση σε μια «τελική» εξέταση.
- Να δοθεί στα απολυτήρια λυκείου αυξημένο κύρος, ώστε να γίνονται αποδεκτά (τουλάχιστον εν μέρει) από ξένα πανεπιστήμια ή συστήματα εκπαίδευσης, και να μην θεωρούνται «χαρτί χωρίς αξία».
- Να περιοριστεί η υπέρμετρη στροφή της προσοχής των μαθητών προς φροντιστήρια και ιδιαίτερα, εις βάρος της συμμετοχής στο σχολείο.
- Να μειωθεί το άγχος και η υπερσυγκέντρωση σε 4–5 μαθήματα που καθορίζουν την εισαγωγή στην τριτοβάθμια, και να διευρυνθεί η αξιολόγηση στη διάρκεια των τριών τάξεων λυκείου.
Ορισμένες εκτιμήσεις τοποθετούν την πλήρη εφαρμογή του συστήματος στον κύκλο εισαγωγής στα πανεπιστήμια περί το 2029-
Στο δια ταύτα
Η επικείμενη συνάντηση της Σοφίας Ζαχαράκη με τον Πρωθυπουργό προσδίδει θεσμικό βάρος στις δύο μεγάλες προτεραιότητες της εκπαιδευτικής πολιτικής: την άμεση κάλυψη κενών στα σχολεία και την έναρξη του διαλόγου για την αναμόρφωση του Λυκείου μέσω του Εθνικού Απολυτηρίου.
Ανησυχίες παραμένουν ως προς τη δυναμική εφαρμογής — ειδικά όσον αφορά πόρους, χρονοδιαγράμματα και κοινωνική αποδοχή. Ωστόσο, η σημερινή συζήτηση μπορεί να αποτελέσει το “μήνυμα εκκίνησης” μιας μεταρρύθμισης — εφόσον η πολιτική βούληση συνοδευτεί από διαφανές σχέδιο και σταθερό όραμα.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 8/10
Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ