Στέφανος Παραστατίδης
Υπέρμετρα κόστη και γραφειοκρατία απειλούν τα Κέντρα Διά Βίου Μάθησης

Ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Στέφανος Παραστατίδης κατέθεσε ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, αναδεικνύοντας τις σοβαρές συνέπειες από την εφαρμογή του ν. 4763/2020 και την κατάργηση της διάκρισης ΚΔΒΜ 1 και ΚΔΒΜ 2.

Ο νόμος αυτός οδήγησε σε υπέρμετρα κόστη, γραφειοκρατία και κλείσιμο πολλών μικρών και μεσαίων ΚΔΒΜ, με αποτέλεσμα τη μαζική έξοδο παρόχων, απώλεια θέσεων εργασίας, περιορισμό τοπικών επιλογών μάθησης και τη συγκέντρωση της αγοράς σε λίγους μεγάλους φορείς.

Ο βουλευτής ζητά από το Υπουργείο πρωτοβουλίες στήριξης των μικρών δομών, τροποποιήσεις του θεσμικού πλαισίου και δράσεις για την ενίσχυση της άτυπης μάθησης στην Ελλάδα.

Αναλυτικά το Δελτίο Τύπου:

Τις σοβαρές συνέπειες που προκάλεσε η ψήφιση του ν. 4763/2020 και η κατάργηση της διάκρισης μεταξύ ΚΔΒΜ 1 και ΚΔΒΜ 2 στα υφιστάμενα Κέντρα Διά Βίου Μάθησης, αναδεικνύει με ερώτησή του προς την Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ο βουλευτής Στέφανος Παραστατίδης.

Με τον συγκεκριμένο νόμο, εκατοντάδες μικρά και μεσαία ΚΔΒΜ σε όλη τη χώρα, κυρίως πρώην Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών, κλήθηκαν να συμμορφωθούν με ενιαίες και αυστηρότερες κτιριακές και λειτουργικές απαιτήσεις, ασύμμετρες σε σχέση με τον τρόπο λειτουργίας τους. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα υπέρμετρα κόστη, επιπλέον γραφειοκρατικές διαδικασίες και, τελικά, το κλείσιμο πολλών δομών που ουδέποτε επιδοτήθηκαν από το κράτος.

Οι αλλαγές αυτές οδήγησαν σε:

  • Μαζική έξοδο μικρών παρόχων από τον χώρο.
  • Απώλεια θέσεων εργασίας.
  • Περιορισμό τοπικών επιλογών μάθησης και κατάρτισης ενηλίκων σε μικρότερες περιοχές της χώρας.
  • Συγκέντρωση της αγοράς σε λίγους μεγάλους φορείς με μονοπωλιακές τάσεις.
  • Υποβάθμιση της άτυπης μάθησης και δραστηριοτήτων πολιτιστικού, γλωσσικού και κοινωνικού χαρακτήρα.

Ο κ. Παραστατίδης ζητά απαντήσεις από την αρμόδια Υπουργό για τα εξής:

  1. Ποιες πρωτοβουλίες έχει λάβει το Υπουργείο για τη στήριξη των μικρών και μεσαίων δομών που απειλούνται με κλείσιμο;
  2. Εξετάζει η κυβέρνηση τροποποιήσεις στο θεσμικό πλαίσιο ώστε να μην αφανιστεί ένας ολόκληρος κλάδος με κοινωνική και οικονομική συνεισφορά;
  3. Ποιες είναι οι δράσεις που δρομολογούνται για τη στήριξη της άτυπης μάθησης στην Ελλάδα, σύμφωνα και με τις κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης;

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραλήρημα Λατινοπούλου: Σκουπίδια οι Εκπαιδευτικοί - Να απολυθούν - Ζήτω ο Μεταξάς (Βίντεο)

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Μακελειό στα Βορίζια
Αιματοκύλισμα στα Βορίζια: Πατέρας 6 παιδιών ο ένας από τους δύο νεκρούς, νοσηλεύτρια η δεύτερη – Συγκλονίζουν οι μαρτυρίες
Κρητική βεντέτα στα Βορίζια: Πατέρας 6 παιδιών ο ένας από τους δύο νεκρούς, νοσηλεύτρια η δεύτερη – Χαροπαλεύουν δύο τραυματίες - Έκτακτα μέτρα στα...
Αιματοκύλισμα στα Βορίζια: Πατέρας 6 παιδιών ο ένας από τους δύο νεκρούς, νοσηλεύτρια η δεύτερη – Συγκλονίζουν οι μαρτυρίες
χρήματα
Εργαζόμενοι ιδιωτικού τομέα: Πώς παίρνετε έξτρα μεγάλα επιδόματα
Νέα επιδόματα για εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα το επόμενο διάστημα και για τα επόμενα χρόνια μέσω χρηματοδοτικών εργαλείων της ευρωπαϊκής...
Εργαζόμενοι ιδιωτικού τομέα: Πώς παίρνετε έξτρα μεγάλα επιδόματα