Σκάκι
«Να καταργηθεί η προτεραιοποίηση κενών επειδή δημιουργεί αδικίες αλλοιώνοντας τους αξιολογικούς πίνακες καθώς αναπληρωτές που προηγούνται σε αυτούς δεν επιλέγουν τα κενά της αρεσκείας τους αλλά υποχρεούνται να επιλέξουν ανάμεσα σε κενά που ένα μονοπρόσωπο όργανο»

Η διαδικασία που ακολουθείται  στις προσλήψεις αναπληρωτών είναι σε αδρές γραμμές η παρακάτω:

-  Οι Δ/νσεις Εκπ/σης δηλώνουν κενά (δηλ χωρίς σχολείο/α που αντιστοιχεί το κάθε κενό)/ειδικότητα στην περιφέρεια και στο υπουργείο.

-  Κατόπιν οι ΠΔΕ επικαιροποιούν τα ως άνω κενά με βάση όσα έχουν στείλει οι Δ/νσεις κ τα στέλνουν στο υπουργείο. Βέβαια προκύπτει το εύλογο ερώτημα, πώς οι ΠΔΕ γνωρίζουν καλύτερα τα κενά από τις κατά τόπους ΔΔΕ, αλλά ας το αφήσουμε προς ώρας.

- Κατόπιν οι αναπληρωτές  δηλώνουν στο σχετικό πληροφοριακό σύστημα ΟΠΣΥΔ με σειρά προτεραιότητας τους νομούς, στα σχολεία των οποίων θέλουν να τοποθετηθούν, χωρίς να γνωρίζουν ούτε τα αριθμητικά κενά στην ειδικότητά τους, ούτε πολύ περισσότερο το σχολείο ή τα σχολεία, που αντιστοιχούν στα κενά  (μπορεί ένα κενό ν’ αποτελείται από περισσότερα του ενός σχολεία)!

- Μετά γίνονται από το υπουργείο οι προσλήψεις αναπληρωτών σε κάθε νομό αριθμητικά/ειδικότητα

- Κατόπιν ανεβάζουν οι Δ/νσεις τα κενά με σχολεία πλέον, στο πληροφοριακό σύστημα ΟΠΣΥΔ (εδώ γίνεται η κατά νόμο προτεραιοποίηση κενών). Ανεβάζουν δηλ. τόσα κενά όσα ακριβώς και οι προσλήψεις στο νομό στη συγκεκριμένη φάση πρόσληψης αναπληρωτών.

- Τέλος μπαίνουν οι αναπληρωτές  με τους κωδικούς τους στο ΟΠΣΥΔ και δηλώνουν τα κενά με τα σχολεία του νομού, στον οποίο προσλήφθηκαν! Το σύστημα τους τοποθετεί στο/στα σχολεία αυτόματα.

Προσέξτε τώρα πόσα σφάλματα γίνονται, που πρέπει ν’ αλλάξουν αλλά  μάλλον δεν τους ενδιαφέρει!

1) Τα αριθμητικά κενά στο υπουργείο παιδείας  τα δηλώνει ο εκάστοτε Δ/ντής Εκπ/σης που έχει την ευθύνη, ένα μονοπρόσωπο όργανο και όχι το συλλογικό όργανο του ΥΣ: Υπηρεσιακού Συμβουλίου, όπως είναι το σωστό!

 2) Οι αναπληρωτές δηλώνουν νομούς στα τυφλά χωρίς να γνωρίζουν τα κενά που υπάρχουν σε κάθε νομό στην ειδικότητά τους. Πολύ περισσότερο δεν γνωρίζουν τα κενά αυτά σε ποια σχολεία ή συνδυασμό σχολείων αντιστοιχούν! Πρέπει να γνωρίζουν/ειδικότητα τόσο τα αριθμητικά κενά όσο και το/τα σχολείο/α, που αντιστοιχεί/ουν.

 3) Το υπουργείο δεν προσλαμβάνει από την πρώτη φάση όσους αναπληρωτές ζητούν οι Δ/νσεις Εκπ/σης, αλλά αυθαιρέτως πολύ λιγότερους και όσους αυτό νομίζει! Υπουργείο είναι αυτό ότι θέλει κάνει!

 4) Στους προσληφθέντες στο νομό δεν παρουσιάζονται όλα τα κενά που έχουν σταλεί για την 1η φάση προσλήψεων, αλλά μόνον όσα κενά - σχολεία αντιστοιχούν σε όσους προσλήφθηκαν (προτεραιόποιηση κενών).

5) Την προτεραιόποιηση την κάνει ο εκάστοτε Δ/ντής Εκπ/σης και όχι το ΥΣ, που είναι συλλογικό όργανο!

Προκύπτει εύλογα λοιπόν ότι η διαδικασία πρέπει να αλλάξει γιατί δεν είναι σωστή, λογική, είναι αδιαφανής, άδικη κλπ. Πρέπει:

- Οι αναπληρωτές να προσλαμβάνονται από την Α' φάση επί όλων των πραγματικών λειτουργικών κενών που ζητούνται από τα κατά τόπους ΥΣ(ΠΥΣΔΕ, ΠΥΣΠΕ), τα οποία πρέπει να γνωρίζουν.

-  Στους προσλαμβανόμενους αναπληρωτές/νομό να δίνονται για επιλογή ΟΛΑ τα κενά

- Τα κενά δεν πρέπει να επιλέγονται από τον εκάστοτε Δ/ντή Εκπ/σης αλλά από τα ΥΣ, που πρέπει ν’ αποτελούν τ’ αποκλειστικά συλλογικά διοικητικά όργανα, για τον υπολογισμό των κενών και την τοποθέτηση των αναπληρωτών καθηγητών.

- Να καταργηθεί η προτεραιοποίηση κενών επειδή δημιουργεί αδικίες αλλοιώνοντας τους αξιολογικούς πίνακες καθώς αναπληρωτές που προηγούνται σε αυτούς δεν επιλέγουν τα κενά της αρεσκείας τους αλλά υποχρεούνται να επιλέξουν ανάμεσα σε κενά που ένα μονοπρόσωπο όργανο -ο εκάστοτε Διευθυντής εκπαίδευσης- καθορίζει, ενώ τα υπόλοιπα κενά καταλαμβάνονται από αναπληρωτές επόμενων φάσεων που όμως έπονται στους πίνακες!

* Πάνος Κατσούλας

Εκπ/κός

Τακτικός αιρετός ΠΥΣΔΕ ν. Κορινθίας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 27/8

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

τεχνητή νοημοσύνη για chatgpt
A.I. για μαθηματικούς: Το 1ο Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό στην Ελλάδα
Φαντάσου ένα σχολείο όπου τα Μαθηματικά “ζωντανεύουν” με τη βοήθεια της Τεχνητής Νοημοσύνης. Όχι σε κάποια Silicon Valley, αλλά στην Ελλάδα — στο...
A.I. για μαθηματικούς: Το 1ο Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό στην Ελλάδα
kimolies_1.jpg
Υπ. Παιδείας: Υπογράφηκε η απόφαση απόσπασης εκπαιδευτικών για τη Μαθητεία
Σύμφωνα με την απόφαση, η απόσπαση των εκπαιδευτικών θα ισχύσει από την 1η Σεπτεμβρίου 2025 έως και την 31η Αυγούστου 2027, καλύπτοντας μια διετία
Υπ. Παιδείας: Υπογράφηκε η απόφαση απόσπασης εκπαιδευτικών για τη Μαθητεία
kakokairia-ifaistionas-kleista-sholeia-stin-kriti-logo-psyhoys-1280x720.jpg
Κυριακή Μάλαμα: Πολυετές μορατόριουμ στις συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολικών μονάδων – Στρατηγικός στόχος η μικρότερη τάξη
H Κυριακή Μάλαμα θέτει πέντε κρίσιμα ερωτήματα προς το Υπουργείο Παιδείας
Κυριακή Μάλαμα: Πολυετές μορατόριουμ στις συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολικών μονάδων – Στρατηγικός στόχος η μικρότερη τάξη
μολύβια
Ιδρύονται νέα Σχολικά Δίκτυα Εκπαιδευτικής Υποστήριξης στην Κεντρική Μακεδονία
Τα νέα ΣΔΕΥ θα λειτουργούν με έδρα συγκεκριμένα Κέντρα Υποστήριξης, που ορίστηκαν για κάθε περιοχή, ώστε να καλύπτουν αποτελεσματικά τις ανάγκες των...
Ιδρύονται νέα Σχολικά Δίκτυα Εκπαιδευτικής Υποστήριξης στην Κεντρική Μακεδονία