proslipseis_stin_eidiki_agogi
Χωρίς οργανικές θέσεις οι ΠΕ04 στα Τμήματα Ένταξης – Αντιδράσεις εκπαιδευτικών

Στο προσκήνιο έρχεται ξανά το ζήτημα της στελέχωσης των Τμημάτων Ένταξης με καθηγητές Φυσικών Επιστημών της Ειδικής Αγωγής (ΠΕ04), καθώς καταγγελίες και αιτήματα εκπαιδευτικών οργανώσεων καταγράφουν σοβαρές στρεβλώσεις και διαχρονικές αδικίες στη διαδικασία καθορισμού των οργανικών θέσεων.

Εκπαιδευτικοί Φυσικών Επιστημών που εξειδικεύονται στην Ειδική Αγωγή υποστηρίζουν ότι ο τρόπος με τον οποίο ορίζονται σήμερα οι οργανικές θέσεις στα Τμήματα Ένταξης είναι αυθαίρετος και χωρίς παιδαγωγική τεκμηρίωση. Σύμφωνα με τους ίδιους, η μη δημιουργία επαρκών οργανικών θέσεων αφήνει κενά στη λειτουργία των σχολείων και ακυρώνει τον στόχο της ισότιμης εκπαιδευτικής υποστήριξης των μαθητών με ειδικές ανάγκες.

Η απουσία οργανικών θέσεων πλήττει άμεσα τους Φυσικούς Ειδικής Αγωγής, οι οποίοι βλέπουν το επιστημονικό τους έργο να υποβαθμίζεται συστηματικά, παρά το γεγονός ότι οι Φυσικές Επιστήμες αποτελούν κρίσιμο αντικείμενο για την ανάπτυξη δεξιοτήτων των μαθητών. Η υφιστάμενη κατάσταση, όπου οι οργανικές θέσεις ορίζονται με βάση έναν γενικό αριθμητικό κόφτη (π.χ. 300 μαθητές ανά σχολείο), αγνοεί τις πραγματικές διδακτικές ανάγκες, ειδικά σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, όπου η ανάθεση μαθημάτων είναι πιο περιορισμένη.

Το πρόβλημα αποτυπώθηκε ξεκάθαρα και στους τελευταίους πίνακες οργανικών κενών για συμπληρωματικές μεταθέσεις, όπου καταγράφηκε κραυγαλέα ασυμφωνία ανάμεσα στον αριθμό ωρών και τις διαθέσιμες θέσεις για τους ΠΕ04. Πολλά σχολεία που θα μπορούσαν να στηρίξουν οργανική θέση Φυσικού Ειδικής Αγωγής δεν περιλαμβάνονται στους πίνακες, οδηγώντας σε αδικαιολόγητο αποκλεισμό συναδέλφων από διαδικασίες μετάθεσης ή διορισμού.

Η κοινότητα των Φυσικών Ειδικής Αγωγής καλεί την Πολιτεία να διορθώσει τις υφιστάμενες αδικίες με δύο βασικά μέτρα:

  • Άμεση εφαρμογή του νέου νομικού πλαισίου στους επικείμενους διορισμούς, ώστε να προβλέπονται οργανικές θέσεις ΠΕ04 στα Τμήματα Ένταξης.

  • Μείωση του ορίου μαθητών ανά σχολική μονάδα, από 250 σε 200, σύμφωνα με τη δέσμευση της Υπουργού Παιδείας, ώστε να επεκταθούν οι δυνατότητες δημιουργίας νέων οργανικών θέσεων.

Στον πυρήνα των διεκδικήσεων βρίσκεται το δικαίωμα όλων των μαθητών να έχουν πρόσβαση σε ισότιμη εκπαιδευτική υποστήριξη, ανεξαρτήτως ειδικότητας. Η ενίσχυση των Τμημάτων Ένταξης με εξειδικευμένους Φυσικούς αποτελεί προϋπόθεση για μια σφαιρική και επιστημονικά τεκμηριωμένη προσέγγιση στη μαθησιακή διαδικασία.

Η Πολιτεία καλείται να εγκαταλείψει λογικές "πλαφόν" και να επενδύσει στην ορθολογική και δίκαιη στελέχωση των σχολικών μονάδων, με γνώμονα το συμφέρον του μαθητή και την αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 12/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

fournos_mikrokimaton
Πόσο ασφαλές είναι τελικά το φαγητό που ζεσταίνουμε σε φούρνο μικροκυμάτων;
Τι συμβαίνει στην πραγματικότητα όταν ζεσταίνουμε το φαγητό με μικροκύματα και πόσο ασφαλής είναι αυτή η διαδικασία για την υγεία μας;
Πόσο ασφαλές είναι τελικά το φαγητό που ζεσταίνουμε σε φούρνο μικροκυμάτων;
Πορτοκάλια
Πορτοκάλι ή μανταρίνι; Ποιο από τα δύο ενισχύει καλύτερα την άμυνα του οργανισμού
Τα πορτοκάλια, τα μανταρίνια και οι κλημεντίνες δεν είναι απλώς γευστικά, αλλά αποτελούν φυσικές πηγές βιταμινών και αντιοξειδωτικών που ενισχύουν το...
Πορτοκάλι ή μανταρίνι; Ποιο από τα δύο ενισχύει καλύτερα την άμυνα του οργανισμού