Η ΕΛΜΕ Ιωαννίνων προχώρησε σε δημόσια καταγγελία κατά της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ιωαννίνων, καταδικάζοντας τη διαχρονικά άδικη και αυθαίρετη χωροταξική κατανομή των μαθητών στα Γενικά Λύκεια της περιοχής. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η πρακτική αυτή οδηγεί σε σοβαρές εκπαιδευτικές και λειτουργικές ανισότητες, ενώ εντείνει τον κίνδυνο υποβάθμισης σχολικών μονάδων.
Η ΕΛΜΕ τονίζει πως, παρά τις αλλεπάλληλες παρεμβάσεις της προς τις εκπαιδευτικές αρχές, παραμένουν εξόφθαλμες οι ανισότητες μεταξύ των σχολείων:
Ορισμένα Λύκεια εγγράφουν μόλις 60 μαθητές,
ενώ άλλα ξεπερνούν τους 120, δημιουργώντας συνθήκες υπερσυγκέντρωσης ή υπολειτουργίας.
Οι εκπαιδευτικοί χαρακτηρίζουν αυτή την ανορθολογική κατανομή ως «σκόπιμη», με καταγγελίες για διοικητική ευκολία, πελατειακές πιέσεις και έλλειψη παιδαγωγικών κριτηρίων.
«Δεν θα ανεχτούμε σχολεία δύο ταχυτήτων»
Η ανακοίνωση καταλήγει με αυστηρό τόνο: «Δεν θα επιτρέψουμε την κατηγοριοποίηση σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών. Θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε για δημόσια εκπαίδευση με ισότητα, ποιότητα και αξιοπρέπεια για όλους και παντού».
Η ΕΛΜΕ Ιωαννίνων δηλώνει αποφασισμένη να συνεχίσει τον αγώνα για μια δίκαιη εκπαιδευτική πολιτική, καλώντας σε επαγρύπνηση και ενεργή συμμετοχή όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.
Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΤΗΣ ΕΛΜΕ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
Προκλητική και άδικη κατανομή του μαθητικού πληθυσμού στα Λύκεια της περιοχής
Η ΕΛΜΕ Ιωαννίνων καταγγέλλει την απαράδεκτη και επαναλαμβανόμενη πρακτική της άνισης κατανομής του μαθητικού πληθυσμού στα Λύκεια της περιοχής μας, η οποία συνειδητά αναπαράγει και εντείνει σοβαρές παιδαγωγικές, λειτουργικές και εκπαιδευτικές ανισότητες.
Παρά τις σαφείς και έγκαιρες επισημάνσεις μας προς τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ιωαννίνων, η κατάσταση παραμένει ανεξέλεγκτη: σχολεία υποβαθμίζονται με τεχνητό τρόπο, τμήματα φυτοζωούν, ενώ άλλα σχολεία ασφυκτιούν από υπεράριθμους μαθητές. Για ακόμη μία χρονιά, παρατηρούνται ακραία φαινόμενα: σε κάποια Λύκεια εγγράφονται μόλις 60 μαθητές, την ώρα που σε άλλα ο αριθμός ξεπερνά τους 120. Αυτή η σκόπιμη ανορθολογική κατανομή επιβαρύνει δυσανάλογα το διδακτικό προσωπικό, υπονομεύει την ποιότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας και θέτει σε κίνδυνο τη βιωσιμότητα σχολικών μονάδων.
Η χωροταξική κατανομή των μαθητών δεν είναι λογιστική πράξη και δεν μπορεί να υπαγορεύεται από σκοπιμότητες, πελατειακές πιέσεις ή διοικητική ευκολία. Οφείλει να βασίζεται σε σαφή παιδαγωγικά κριτήρια, στην ανάγκη ενίσχυσης και όχι αποδυνάμωσης των σχολικών μονάδων, και κυρίως στη διασφάλιση ίσων μορφωτικών ευκαιριών για κάθε παιδί, σε κάθε σχολείο.
Απαιτούμε:
- Την άμεση ακύρωση και επαναξιολόγηση της υφιστάμενης κατανομής, που συντηρεί και εντείνει εκπαιδευτικές αδικίες.
- Την θεσμοθετημένη και ουσιαστική συμμετοχή της εκπαιδευτικής κοινότητας (Διευθυντών, Συλλόγων Διδασκόντων, ΕΛΜΕ) σε κάθε διαδικασία λήψης αποφάσεων για τη χωροταξική κατανομή.
- Την καθιέρωση διαφανών, αδιάβλητων και παιδαγωγικά τεκμηριωμένων κριτηρίων, που θα διασφαλίζουν την ισότιμη και βιώσιμη λειτουργία όλων των σχολείων, χωρίς αποκλεισμούς και «προνομιούχα» σχολεία.
Η ΕΛΜΕ Ιωαννίνων δεν πρόκειται να ανεχτεί την κατηγοριοποίηση σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών. Δεν θα επιτρέψουμε να μετατραπούν τα σχολεία σε "πρώτης" και "δεύτερης" κατηγορίας. Θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε για μια δημόσια εκπαίδευση με ισότητα, ποιότητα και αξιοπρέπεια για όλους και παντού.
Για το Δ.Σ της ΕΛΜΕ
Ο Πρόεδρος Ο Γραμματέας
Παπαϊωάννου Ευάγγελος Καλαμπόκης Χρήστος
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Πώς λέγεται στα ελληνικά η «ντομάτα»;
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 21/7
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ