Η ΠΟΣΥΠ ζητά την άμεση κατάργηση της παρ. 9 του άρθρου 173 του ν. 4957/2022, η οποία αποκλείει δημόσιους υπαλλήλους από τη δυνατότητα ανάληψης διδακτικού έργου στα ΑΕΙ.
Η Ομοσπονδία τονίζει ότι η διάταξη αυτή παραβιάζει τις αρχές της ισότητας, ισονομίας και αξιοκρατίας, στερώντας από διδακτορούχους του δημοσίου την ευκαιρία να αποκτήσουν την απαιτούμενη εμπειρία για μελλοντική εκλογή σε θέσεις Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού.
Υπογραμμίζεται ότι ο αποκλεισμός αυτός διαρκεί ήδη τέσσερα ακαδημαϊκά έτη και πρέπει να αναθεωρηθεί άμεσα.
Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΠΟΣΥΠ:
Η ΠΟΣΥΠ επικοινωνεί μαζί σας, με αφορμή την κατάθεση στην διαβούλευση του σχεδίου νόμου του ΥΠΑΙΘΑ, στο οποίο ζητάμε την συμπερίληψη ενός δίκαιου και εύλογου αιτήματος της Ομοσπονδίας μας, των διδακτόρων όλου του δημοσίου και του Συλλόγου τους (ΠΑΣΥΔ), που αφορά στην κατάργηση μίας άδικης και καταχρηστικής διάταξης νόμου, η οποία θα πρέπει να αναθεωρηθεί άμεσα.
Συγκεκριμένα ζητάμε την άμεση αναθεώρηση της διάταξης της παρ. 9 του άρθρου 173 του ν. 4957/2022 (Α ́ 141), στην κατεύθυνση απαλοιφής της περίπτωσης ε΄, σύμφωνα με την οποία υπάλληλοι με σχέση δημοσίου δικαίου ή ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου σε φορείς του δημοσίου τομέα, είναι εξαιρούμενα πρόσωπα της διαδικασίας ανάθεσης διδακτικού έργου σε εντεταλμένους διδάσκοντες στα ΑΕΙ.
Όπως είναι φυσικό η νομοθέτηση του κωλύματος ανάληψης διδακτικού έργου από υπαλλήλους των φορέων του δημοσίου τομέα, οι οποίοι διαθέτουν κατά τα λοιπά τα ίδια τυπικά και ουσιαστικά προσόντα (τίτλοι σπουδών, διδακτική εμπειρία, ερευνητικό και επιστημονικό έργο) με τους μη εξαιρούμενους υποψηφίους του ιδιωτικού τομέα για την πλήρωση των ίδιων θέσεων, δεν μπορεί να αιτιολογηθεί επαρκώς και λογικώς από τον νομοθέτη διότι δεν υπάρχουν ούτε αποχρώντες λόγοι δημοσίου συμφέροντος που να δικαιολογούν την διαφορετική και καταχρηστική αυτή μεταχείριση μίας συγκεκριμένης κατηγορίας εργαζομένων, δηλαδή των δημοσίων υπαλλήλων.
Άλλωστε η διάταξη αυτή αντιστρατεύεται θεμελιώδεις αρχές, όπως την ισότητα, την ισονομία και την αξιοκρατία στην προοπτική πρόσβασης σε θέσεις διδακτικού προσωπικού στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα για όλες τις κατηγορίες εργαζομένων, δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, με κριτήριο την προσωπική αξία και ικανότητα των ενδιαφερομένων.
Τέλος, θα πρέπει να σημειωθεί προσθέτως ότι, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις αναφορικά με τα προσόντα εκλογής μελών Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού (άρ. 143, ν. 4957/2022), απαιτείται ο υποψήφιος να έχει συμπληρώσει, αναλόγως της βαθμίδας της προκηρυσσόμενης θέσης, από τρία (3) έως έξι (6) έτη εμπειρίας αυτοδύναμου διδακτικού έργου σε φορείς τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Εύλογα συνάγεται, ότι ο αποκλεισμός των υπαλλήλων του δημοσίου τομέα από την δυνατότητα να αναλάβουν διδακτικό έργο ως εντεταλμένοι διδάσκοντες εξαλείφει συγχρόνως την προοπτική να θεμελιώσουν και τις προϋποθέσεις για ενδεχόμενη μετέπειτα εκλογή τους σε θέσεις Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού, κατά μείζονα λόγο αν η διαδικασία του άρθρου 173 τείνει να καταστεί η αποκλειστική οδός ανάθεσης διδακτικού έργου για τα προγράμματα σπουδών πρώτου κύκλου.
Ήδη τέσσερα ακαδημαϊκά έτη αποκλεισμού των διδακτόρων - δημοσίων υπαλλήλων είναι αρκετά!
Για όλα τα ανωτέρω και επισημαίνοντας σας ότι ο αρμόδιος Υφυπουργός κ. Παπαϊωάννου γνωρίζει άριστα το ζήτημα και με την ιδιότητα του πανεπιστημιακού, σας καλούμε με το υπό ψήφιση νομοσχέδιο σας να αναθεωρήσετε και να απαλείψετε την περ.ε΄, της παρ. 9 του άρθρου 173 του ν.4957/2022.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Voucher 750 ευρώ: Εάν πήρες ΚΑΥΑΣ κλείδωσε το επίδομα εδώ με ένα κλικ στο ΕΚΕΚ
Αυτά είναι τα ελληνικά επώνυμα που προέρχονται από αλβανικές λέξεις
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 14/7
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ