Την ανάγκη για ενίσχυση του δημόσιου πανεπιστημίου, με όρους ισότητας, αξιοκρατίας και κοινωνικής δικαιοσύνης, υπογράμμισε ο βουλευτής Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστος Γιαννούλης, κατά την τοποθέτησή του στην ημερίδα της «Μακεδονίας της Κυριακής» και του emakedonia.gr, με θέμα «Η Παιδεία και οι προκλήσεις της νέας εποχής».
Ο κ. Γιαννούλης ξεκίνησε την ομιλία του με αιχμές για το υπάρχον σύστημα, δηλώνοντας: «Το πιο πολύτιμο περιουσιακό στοιχείο σε αυτή τη χώρα ήταν πάντα η καινοτομία, το θάρρος και η γενναιότητα των φοιτητών και των φοιτητριών – όχι ο νεποτισμός των πανεπιστημιακών, ούτε η επικοινωνιακή διαχείριση της εικόνας της δημόσιας παιδείας».
Παράλληλα, εξέφρασε τη στήριξή του στη φοιτητική κινητοποίηση που πραγματοποιήθηκε την ίδια ώρα έξω από το δημαρχείο Θεσσαλονίκης, τονίζοντας ότι η παρουσία αστυνομικών δυνάμεων δημιουργεί κλίμα καταστολής, αντί για διάλογο.
Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ έκανε ειδική αναφορά στις ελλείψεις υποδομών στο ΑΠΘ, επισημαίνοντας: «Δεν γίνεται στο σπουδαστήριο του ΑΠΘ να υπάρχουν προβλήματα με τον κλιματισμό, ούτε στις φοιτητικές εστίες να μην μπορεί να ζήσει άνθρωπος. Η ασφάλεια και οι υποδομές δεν είναι πολυτέλεια, είναι στοιχειώδης υποχρέωση».
Κριτική στην κυβερνητική πολιτική για την Παιδεία
Ο Χρήστος Γιαννούλης κατηγόρησε την κυβέρνηση για υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης, κάνοντας λόγο για:
Λογιστικές προσεγγίσεις
Επικοινωνιακά τεχνάσματα
Εγκατάλειψη βασικών παιδαγωγικών και κοινωνικών αξιών
Αναφέρθηκε επίσης στο ζήτημα των ξένων πανεπιστημίων, υπενθυμίζοντας ότι διεθνείς συνεργασίες υπήρχαν και παλαιότερα (π.χ. με Harvard, Stanford κ.ά.), πάντα όμως υπό θεσμικούς και ποιοτικούς κανόνες.
Η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για την Παιδεία – Οι βασικοί άξονες
Ο βουλευτής παρουσίασε την πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για ένα νέο εκπαιδευτικό μοντέλο, με έμφαση στις ίσες ευκαιρίες και την ποιότητα. Οι βασικοί άξονες περιλαμβάνουν:
14ετή υποχρεωτική εκπαίδευση με ενοποίηση όλων των τύπων λυκείου
Αύξηση χρηματοδότησης για την Παιδεία στο 5% του ΑΕΠ
Μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών σε όλες τις βαθμίδες
Ενίσχυση της έρευνας και της καινοτομίας με συνεκτική στρατηγική
Διπλασιασμός του αριθμού καθηγητών και ερευνητών στα πανεπιστήμια εντός τετραετίας
Κατάργηση ατομικής και εξωτερικής αξιολόγησης – Επαναφορά του ν. 4547/2018 για συλλογική αποτίμηση και σχεδιασμό του εκπαιδευτικού έργου
Επέκταση του ολοήμερου σχολείου σε όλες τις βαθμίδες (νηπιαγωγείο, δημοτικό, γυμνάσιο)
Στήριξη της ειδικής αγωγής και της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης
«Η καλλιτεχνική παιδεία και οι κοινωνικές επιστήμες δεν είναι πολυτέλεια»
Ο κ. Γιαννούλης άσκησε κριτική για τη συρρίκνωση μαθημάτων κοινωνικών επιστημών και καλλιτεχνικής παιδείας, σημειώνοντας πως:
«Δεν ξέρω γιατί οι κοινωνιολογικές σπουδές και τα καλλιτεχνικά μαθήματα έχουν τόσο βαθιά υποτιμηθεί. Η μόρφωση δεν είναι πολυτέλεια και ο κοινωνικός χαρακτήρας της Παιδείας πρέπει να διατηρηθεί».
Για τις διαγραφές φοιτητών: «Δεν είναι αριθμοί, είναι πρόσωπα»
Κλείνοντας, αναφέρθηκε στο θέμα των διαγραφών φοιτητών που δεν ολοκληρώνουν εγκαίρως τις σπουδές τους:
«Οι αιώνιοι φοιτητές δεν είναι νούμερα. Είναι άνθρωποι με ιστορίες, με προσωπικές δυσκολίες. Δεν μπορεί κανένα οριζόντιο μέτρο να τους αντιμετωπίζει ισοπεδωτικά».
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Voucher 750 ευρώ: Εάν πήρες ΚΑΥΑΣ κλείδωσε το επίδομα εδώ με ένα κλικ στο ΕΚΕΚ
Αυτά είναι τα ελληνικά επώνυμα που προέρχονται από αλβανικές λέξεις
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 14/7
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ