EKPAIDEYTIKOS
Η επιστολή αναδεικνύει κρίσιμα ζητήματα λειτουργικής δυσλειτουργίας, τα οποία επηρεάζουν άμεσα την εκπαιδευτική διαδικασία.

Δεκατέσσερις (14) Διευθυντές και Διευθύντριες Γυμνασίων και Λυκείων του Δήμου Ορεστιάδας απευθύνονται με έγγραφη επιστολή στον Δήμαρχο, καταγράφοντας σοβαρές και πολύπλευρες δυσλειτουργίες στις υπηρεσίες του Δήμου που επηρεάζουν την καθημερινή λειτουργία των σχολικών μονάδων

Η επιστολή, η οποία εστάλη στον Δήμαρχο κ. Παναγιώτη Μαυρίδη, καταγράφει σειρά προβλημάτων που -σύμφωνα με τους υπογράφοντες- έχουν οξυνθεί μετά την κατάργηση των Σχολικών Επιτροπών και αφορούν ζητήματα καθαριότητας, συντηρήσεων, προμηθειών και γενικότερης συνεργασίας με τις υπηρεσίες του Δήμου.

Η επιστολή αναδεικνύει κρίσιμα ζητήματα λειτουργικής δυσλειτουργίας, τα οποία επηρεάζουν άμεσα την εκπαιδευτική διαδικασία. Ενδεικτικά:

  • Ασφάλεια μαθητών: Απουσία φύλακα και καθαριότητας αυξάνει τους κινδύνους.

  • Οικονομική αυτονομία: Η έλλειψη διαφάνειας και τα οργανονομικά εμπόδια περιορίζουν την αποτελεσματικότητα των διευθυντών.

  • Ψυχοκοινωνικό κλίμα: Η ανεπαρκής επικοινωνία και η επιθετική συμπεριφορά υπαλλήλων υποσκάπτουν την εμπιστοσύνη και συνεργασία.

Συνοπτικό πλαίσιο αιτημάτων

ΖήτημαΑίτημα
Διαφάνεια δαπανώνΆμεση γνωστοποίηση οικονομικών στοιχείων
Προμήθειες & εργασίεςΠροκήρυξη διαγωνισμών & συμβάσεων
Παγία προκαταβολήΆμεση αναπλήρωση βάσει νομοθεσίας
ΓραφειοκρατίαΜείωση επιτροπών & απλοποίηση διαδικασιών
Διοικητική συμπεριφοράΣεβασμός & επαγγελματισμός από υπαλλήλους
Συντονισμός εργασιώνΠρογραμματισμός & ενημέρωση σχολείων
Συντήρηση εξωτερικών χώρωνΤακτικός καθαρισμός αυλών
Λειτουργία κυλικείωνΆμεση δημοπράτηση & απόδοση εσόδων στα σχολεία
Φύλαξη σχολείωνΤοποθέτηση φύλακα όλων των σχολείων
Επικοινωνιακή δομήΟρισμός υπεύθυνου σχολείων Β/θμιας

Η επιστολή, την οποία υπογράφουν δεκατέσσερις Διευθυντές και Διευθύντριες Γυμνασίων και Λυκείων την οποία δημοσίευσε το www.e-evros.gr:

“Αξιότιμε κ. Δήμαρχε,
Σας αποστέλλουμε την παρούσα επιστολή γιατί επιθυμούμε να έχουμε καλή συνεργασία με τις υπηρεσίες του Δήμου Ορεστιάδας, απαραίτητη προϋπόθεση για την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων.

Παρά την επιθυμία μας όμως, βρισκόμαστε στη δυσάρεστη θέση να διαπιστώνουμε καθημερινά δυσλειτουργίες που παρεμποδίζουν το έργο μας σε όλα τα επίπεδα, δυσχεραίνουν τη λειτουργία των σχολείων, θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των μαθητών και εκθέτουν το σχολείο, τους εκπαιδευτικούς αλλά και τον ίδιο το Δήμο στα μάτια των σχολικών κοινοτήτων, της τοπικής και ευρύτερης κοινωνίας.

Μετά την κατάργηση των Σχολικών Επιτροπών, τα προβλήματα λειτουργίας των σχολείων και η διαχείρισή τους από τον Δήμο έχουν οξυνθεί και διαπιστώνεται ότι δεν επιδεικνύεται το ενδιαφέρον που απαιτείται και η άμεση ανταπόκριση για την επίλυσή τους.

Κατά συνέπεια, πρέπει να επιληφθείτε άμεσα του θέματος που αφορά στη διαχείριση των σχολικών ζητημάτων, και αναλυτικότερα:

1) Επικρατεί αδιαφάνεια στην κατανομή των χρημάτων-κωδικών που αφορούν στα σχολεία. Συγκεκριμένα, παρά το γεγονός ότι πραγματοποιήθηκαν επανειλημμένες συναντήσεις από εκπροσώπους του Δήμου και Διευθυντές-ντριες από τον Μάιο του 2024 έως και σήμερα,δεν υπάρχει καμία ενημέρωση για:
α) τα έσοδα και έξοδα του Δήμου που αφορούν τα σχολεία,
β) τα ποσά που αναλογούν ανά κωδικό για κάθε σχολείο,
γ) το κόστος των υλικών που παραλαμβάνουμε από προμηθευτές,
δ) το κόστος εκτέλεσης εργασιών.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα ποσά που δαπανήθηκαν από τον Δήμο για τα σχολεία κατά το σχολικό έτος 2024-2025 δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες που έχουν τα σχολεία ετησίως, καθώς αυτές καλύφθηκαν από κατάλληλο προγραμματισμό του προηγούμενου σχολικού έτους από τους Διευθυντές/ντριες.

2) Δεν γνωρίζουμε εάν υπάρχουν συμβάσεις του Δήμου με προμηθευτές, με αποτέλεσμα να εκτιθέμεθα όταν χρειαζόμαστε προμήθεια υλικών- εκτέλεση εργασιών για τα σχολεία μας. Μάλιστα την περίοδο που διανύουμε, τα περισσότερα σχολεία χρειαζόμαστε υλικά καθαριότητας τα οποία δεν μπορούμε να προμηθευτούμε, με αποτέλεσμα τα σχολεία να παραμένουν βρώμικα (επισημαίνεται ότι η σύμβαση των καθαριστριών λήγει στις 30 Ιουνίου και δεν μπορεί να γίνει καμία εργασία καθαριότητας στο διάστημα που ακολουθεί).

3) Επιπλέον κρίνεται επιτακτική η ανάγκη να προβεί ο Δήμος άμεσα σε συμβάσεις-διαγωνισμούς (για τους οποίους ζητάμε ενημέρωση) για την άμεση κάλυψη των αναγκών των σχολείων (προμήθειες υλικών και εκτέλεση εργασιών, π.χ. ηλεκτρολογικές, υδραυλικές εργασίες).

4) Επιβάλλεται η άμεση αναπλήρωση της Παγίας Προκαταβολής, όπως άλλωστε προβλέπεται από τη σχετική νομοθεσία και από τις δεσμεύσεις των αρμοδίων του Δήμου σε όλες τις συναντήσεις. Από την έναρξη της σχολικής χρονιάς έως και σήμερα τα σχολεία της Β/θμιας Εκ/σης του Δήμου Ορεστιάδας έχουν παραλάβει μόνο μία δόση της Παγίας η οποία δεν έχει αναπληρωθεί, παρά το γεγονός ότι έχουν κατατεθεί από τα σχολεία που έκαναν χρήση όσα προβλέπονται από τη νομοθεσία και όσα ζητήθηκαν από τους υπαλλήλους του Δήμου.

5) Θεωρούμε ότι ο φόρτος εργασίας και η γραφειοκρατία που εσείς απαιτείτε – παρά το γεγονός ότι δεν προβλέπεται από τη νομοθεσία – είναι υπερβολικά μεγάλος για τους Διευθυντές/ντριες των σχολείων των οποίων ο ρόλος είναι παιδαγωγικός, εκπαιδευτικός και διοικητικός. Η τριμελής επιτροπή για την παραλαβή υλικών και υπηρεσιών δεν προβλέπεται και δεν έχει ρόλο ύπαρξης. (Επιπλέον, καθίσταται αδύνατο την περίοδο που ακολουθεί, ακόμη κι αν γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες από τους Διευθυντές/ντριες, να βρεθούν τα μέλη της επιτροπής για να παραλάβουν εγγράφως. Κατά συνέπεια οι δύο μήνες που ακολουθούν δεν μπορούν να αξιοποιηθούν με δική σας ευθύνη). Καλό-θεμιτό είναι να υπάρχει προέγκριση αλλά όχι για υλικά και εργασίες που αυτονόητα χρειάζεται κάθε σχολείο.

6) Με λύπη μας γινόμαστε δέκτες απρεπούς, απαξιωτικής και αγενούς συμπεριφοράς από κάποιους υπαλλήλους του Δήμου, όταν απευθυνόμαστε σε αυτούς ζητώντας συγκεκριμένες απαντήσεις – βοήθεια σε θέματα που μας απασχολούν. Πολύ συχνά -εάν απαντήσουν στο τηλέφωνο- μας παραπέμπουν σε άλλους υπαλλήλους χωρίς τελικά να λαμβάνουμε απάντηση επί των ερωτημάτων μας. Δεν είναι λίγες οι φορές μάλιστα που απαιτείται από τους υπαλλήλους του Δήμου να προσέλθουν οι ίδιοι οι Διευθυντές/ντριες να παραλάβουν υλικά από τον Δήμο (π.χ. κόλλες Α4, άρτους κλπ). Επιπροσθέτως, κάποιες φορές χάνονται έγγραφα ή και ηλεκτρονικά μηνύματα τα οποία ζητούνται να αποστείλουμε εκ νέου.

7) Παρά το γεγονός ότι έχουμε ζητήσει να ενημερωνόμαστε για την είσοδο εντεταλμένων του Δήμου για την εκτέλεση εργασιών στα σχολεία (π.χ. συντήρηση καυστήρα, αναγόμωση πυροσβεστήρων, τεχνικοί έλεγχοι κλπ) δεν υπάρχει ανταπόκριση, αντιθέτως δηλώνεται πλήρης άγνοια από τους αρμόδιους υπαλλήλους, με αποτέλεσμα να δημιουργείται αναστάτωση στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου και συχνά ένταση μεταξύ Διευθυντών/ντριών και όσων εισέρχονται προς εκτέλεση εργασιών).

8) Από την αρχή του ημερολογιακού έτους μόνο μία φορά έχει γίνει κοπή χόρτων στα περισσότερα σχολεία. Παρόλο που το τελευταίο χρονικό διάστημα, επειδή το ύψος των χόρτων πλησιάζει το 1 μέτρο έχει ζητηθεί να γίνει άμεσα κοπή, δεν έχει γίνει καμία ενέργεια, με αποτέλεσμα οι αυλές των σχολείων να έχουν γίνει επικίνδυνες τόσο για τα παιδιά όσο και για τους εκπαιδευτικούς και κηδεμόνες που προσέρχονται στα σχολεία (ύπαρξη φιδιών).

9) Με τη λήξη του σχολικού έτους και εν όψει της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς απαιτούνται άμεσες ενέργειες για τον ευπρεπισμό και τη συντήρηση των σχολείων (ελαιοχρωματισμοί, σοβάδες, αποκατάσταση βλαβών).

10) Θεωρούμε ότι επιβάλλεται να προγραμματιστεί η διαδικασία για τις ανάγκες προμήθειας πάγιου εξοπλισμού των σχολείων (π.χ. φωτοτυπικά, εκτυπωτές, κλιματιστικά κλπ) , καθώς απαιτείται χρόνος και οι ανάγκες πιέζουν ασφυκτικά.

11) Από την αρχή του σχολικού έτους υπάρχουν σχολεία που λειτουργούν χωρίς κυλικείο. Ενώ το γνωρίζατε δεν έγινε η παραμικρή ενέργεια, προκαλώντας αναστάτωση στις οικογένειες και αναγκάζοντάς μας να ερχόμαστε αντιμέτωποι τόσο με τους μαθητές/τριες όσο και με τους γονείς και κηδεμόνες που εξέφραζαν διαμαρτυρίες. Παρακαλούμε να προβείτε άμεσα στις κατάλληλες ενέργειες για την προκήρυξη – δημοπράτηση των κυλικείων, των οποίων τα έσοδα θα πρέπει να αποδίδονται στα ίδια τα σχολεία.

12) Είναι επιτακτική η ανάγκη της τοποθέτησης φύλακα σε όλα σχολεία (είτε βρίσκονται σε περίοδο λειτουργίας είτε όχι), καθώς αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση κυρίως για την ασφάλεια των μαθητών-τριών, αλλά και γενικότερα όλου του σχολικού χώρου.

13) Τέλος, παρακαλούμε θερμά να οριστεί ένας υπεύθυνος – αρμόδιος (και να μας ενημερώσετε εγγράφως για αυτόν) στον οποίο να απευθυνόμαστε, να επιλύει όλα τα θέματα που αφορούν σχολεία της Β/θμιας Εκ/σης και να δίνει υπεύθυνη απάντηση χωρίς παραπομπή σε άλλους υπαλλήλους. Υπάρχει καλή διάθεση από την αρμόδια υπάλληλο αλλά αρκετές φορές δεν μπορεί να αντεπεξέλθει στις σχετικές ερωτήσεις.

Για την καλύτερη συνεργασία μας, προτρέπουμε τους ιθύνοντες, εφόσον δεν έχουν εμπειρία στη διαδικασία λειτουργίας των σχολείων, πριν προβαίνουν σε ανακοινώσεις και δράσεις προς τα σχολεία να ενημερώνουν και να ζητούν τη γνώμη των Διευθυντών/ντριών, που καλό είναι να έχουν παρουσία όταν συζητούνται θέματα που αφορούν στις σχολικές μονάδες.

Επιπλέον, αξιώνουμε να επιδεικνύουν τον απαραίτητο σεβασμό στο θεσμικό ρόλο των εκπαιδευτικών και των Διευθυντών/ντριών των σχολικών μονάδων οι οποίοι δεν είναι υποχρεωμένοι να λειτουργούν σαν κλητήρες και εντολοδόχοι των υπηρεσιών του Δήμου.

Η επιστολή αυτή, σκοπό έχει να επισημάνει και να αναδείξει την ανάγκη σύννομης και αξιοπρεπούς συνεργασίας μεταξύ των εκπαιδευτικών και των υπηρεσιών του Δήμου, που θα επιτρέψει την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων για το καλό των μαθητών/τριών μας και της τοπικής κοινωνίας.

Οι Διευθυντές/ντριες

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Kαμπανάκι από την EFSA για τα δύο πιο τοξικά τρόφιμα της αγοράς στην Ευρώπη

Βαθμολογίες κάτω από τη βάση... να φάνε και οι κότες! Μα τι συμβαίνει επιτέλους;

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 9/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

akinita.jpg
Νέα ετήσια επιδότηση ενοικίου έως 800 ευρώ – Ποιοι δικαιούνται την ενίσχυση
Οικονομική ανάσα για τους ενοικιαστές κύριας ή φοιτητικής κατοικίας φέρνει νέα ρύθμιση που προβλέπει ετήσια επιδότηση ενοικίου χωρίς αίτηση. Πότε...
Νέα ετήσια επιδότηση ενοικίου έως 800 ευρώ – Ποιοι δικαιούνται την ενίσχυση
zaxaraki
Live από τη Βουλή: Ειδική συζήτηση για το «Εθνικό Απολυτήριο» με τη Σοφία Ζαχαράκη, κόμματα και Γ. Μπαμπινιώτη
Δείτε LIVE από τη Βουλή: Ειδική συζήτηση για το Εθνικό Απολυτήριο 2025 – Νέο σύστημα εισαγωγής στα Πανεπιστήμια με Υπουργό Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη,...
Live από τη Βουλή: Ειδική συζήτηση για το «Εθνικό Απολυτήριο» με τη Σοφία Ζαχαράκη, κόμματα και Γ. Μπαμπινιώτη
sia anagnostopoulou
Αναγωνστοπούλου σε Ζαχαράκη για «Ιντιφάντα»: «Ποια είναι τα κριτήρια για την αφαίρεση του κειμένου;»
Επίκαιρη ερώτηση της Σίας Αναγνωστοπούλου, βουλεύτριας της Νέας Αριστεράς: «Αφαίρεση κειμένου με ιστορική αναφορά στην Ιντιφάντα από σχολικό...
Αναγωνστοπούλου σε Ζαχαράκη για «Ιντιφάντα»: «Ποια είναι τα κριτήρια για την αφαίρεση του κειμένου;»
εκπαιδευτικοί
ΣΑΕΚ: Χιλιάδες εκπαιδευτές παραμένουν απλήρωτοι και χωρίς συμβάσεις - Στη Βουλή η ερώτηση
Εκπαιδευτικοί εργάζονται μήνες απλήρωτοι χωρίς συμβάσεις και ασφάλιση – Ζητούνται άμεσες λύσεις για την αναβάθμιση και σταθεροποίηση της Δημόσιας...
ΣΑΕΚ: Χιλιάδες εκπαιδευτές παραμένουν απλήρωτοι και χωρίς συμβάσεις - Στη Βουλή η ερώτηση