προκ
Η απόφαση που προκαλεί σοκ: Παιδιά στέλνονται σε πρόχειρες προκάτ αίθουσες σε χώρο που δεν επαρκεί, εγείροντας φόβους για την ασφάλειά τους

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 89ου Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης απέστειλε ανοιχτή επιστολή προς τον Δήμαρχο Θεσσαλονίκης, κ. Αγγελούδη, και τον Αντιδήμαρχο Τεχνικών Έργων, εκφράζοντας τη σοβαρή του ανησυχία σχετικά με τους σχεδιασμούς της Δημαρχίας για τη μετεγκατάσταση του σχολείου.

Σύμφωνα με την επιστολή του Συλλόγου, τα έγγραφα της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου και τη συζήτηση για την “Τροποποίηση του Τεχνικού Προγράμματος οικονομικού έτους 2025”, παρά τις υποσχέσεις που δόθηκαν για την ανέγερση ενός σύγχρονου σχολικού διδακτηρίου για τα 130 παιδιά του 89, φαίνεται ότι επιλέγεται η ...προσωρινή λύση της τοποθέτησης των παιδιών σε προκατασκευασμένες αίθουσες - προκάτ, με όρους ...σεισμόπληκτης περιοχής!

Όπως αναφέρει ο Σύλλογος, ο Δήμαρχος ζητά από τους γονείς του 89ου να φύγουν από το αποδεδειγμένα λειτουργικό και ασφαλές σχολείο της γειτονιάς της Λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας και Μπότσαρη, για να στείλουν τα παιδιά τους σε ...κουτιά, ίσως πολύ χειρότερης ποιότητας.

Επιπλέον, η λύση αυτή δεν αφορά την ανέγερση νέου σχολείου, αλλά τη συστέγαση του 89ου Δημοτικού μέσα σε υφιστάμενο σχολείο, το 5ο Δημοτικό Σχολείο, γεγονός που εγείρει σοβαρά ερωτήματα για την εκπαιδευτική επάρκεια, τη λειτουργικότητα και την ασφάλεια του συνόλου των μαθητών. Κι όλα αυτά, τη στιγμή που ο ήδη περιορισμένος αύλειος χώρος του 5ου Δημοτικού δεν μπορεί να καλύψει τις ανάγκες 260 παιδιών, αφού στα 130 παιδιά που φοιτούν ήδη στο 5ο, προστίθενται άλλα 130 από το 89ο Δημοτικό - μια κατάσταση που δημιουργεί όχι μόνο ασφυκτικές συνθήκες, αλλά και σοβαρά ζητήματα ασφάλειας.

Ο Σύλλογος των Γονέων στην επιστολή του διερωτάται:

  • Πού βρίσκεται η «κατεπείγουσα ανάγκη» που δικαιολογεί μια λύση για σεισμόπληκτες περιοχές, όταν δεν έχει συμβεί κάποιος σεισμός;

  • Πώς ένα σχολείο με διευρυμένες ανάγκες -εργαστήρια, αίθουσες υπολογιστών, γυμναστήριο, καλλιτεχνικά- θα λειτουργήσει επαρκώς σε «προκάτ» λύσεις, με άδειες μικρής κλίμακας;

  • Γιατί εγκαταλείφθηκε η πρόβλεψη για σύγχρονο κτίριο και προκρίνεται μια λύση που υποβαθμίζει αισθητικά και λειτουργικά την εκπαίδευση των παιδιών μας;

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων υπενθυμίζει στον Δήμαρχο τη δική του φράση περί «αισθητικής ντροπής» για τα λυόμενα του 1980, και καλεί τη δημοτική αρχή να μην επιτρέψει την επιστροφή σε ανάλογες -ή και χειρότερες- πρόχειρες λύσεις, ειδικά καθώς πρόκειται για παιδιά ηλικίας 6-12 ετών.

Η επιστολή τονίζει τέλος τις αυτονόητες απαιτήσεις των γονέων: Την υλοποίηση μιας σύγχρονης σχολικής μονάδας, την παραμονή του σχολείου στην περιοχή που ήδη στεγάζεται και σεβασμό των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών.

Ο Σύλλογος δηλώνει πως θα συνεχίσει τις ενέργειές του για να διασφαλίσει ότι τα παιδιά του 89ου Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης δεν θα «επιστρέψουν» στο 1978, αλλά θα έχουν το σχολείο που πραγματικά αξίζουν – ασφαλές, σύγχρονο, πλήρες, δίπλα στους ανθρώπους και στην κοινωνία της πόλης.

Αναλυτικά η επιστολή του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων

Αξιότιμε κύριε Δήμαρχε,
Αξιότιμε κύριε Αντιδήμαρχε Τεχνικών Έργων και Βιώσιμης Κινητικότητας,

Κατά τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της 2/6/2025 συζητήθηκε η Τροποποίηση του
Τεχνικού Προγράμματος οικονομικού έτους 2025 λόγω ένταξης της πράξης «Μεταστέγαση
σχολικών κτιρίων προκατασκευής στο Δήμο Θεσσαλονίκης» στο ΤΠΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
2021 – 2025. Παρότι το θέμα που συζητήθηκε αφορούσε και την κατασκευή του νέου 89ου
Δημοτικού σχολείου Θεσσαλονίκης, για το οποίο, όπως γνωρίζετε ο Σύλλογός μας ενδιαφέρεται
αυτονόητα πάρα πολύ, και ζητήσαμε εγκαίρως ενημέρωση επί του θέματος, καμία ενημέρωση δεν
μας δόθηκε επί των σχεδιασμών των Υπηρεσιών του Δήμου πάνω στο θέμα αυτό. Αναγκαστικά
λοιπόν, συνάγουμε την όποια ενημέρωση έχουμε από τις πληροφορίες που «αλιεύονται» από την
Εισήγηση της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου Θεσσαλονίκης. Από την παραπάνω εισήγηση,
«αλιεύσαμε» λοιπόν τις παρακάτω πληροφορίες:

Α) Ότι η ανέγερση των νέων κτιρίων αποφασίστηκε να γίνει με τη μέθοδο της προκατασκευής με
στόχο την ταχεία κάλυψη των αναγκών σχολικής στέγης και την τήρηση των προθεσμιών
χρηματοδότησης
.

Ορίζεται η ανάθεση να γίνει κατά το άρθρο 101 «Ρύθμιση για την κάλυψη
κατεπειγουσών αναγκών στέγασης σχολικών μονάδων» του Ν. 5043/2023. Στο άρθρο 101 του Ν.
5043/2023, ορίζεται ότι:
«Οι οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης α’ βαθμού δύνανται να αναθέτουν δημόσιες
συμβάσεις προμήθειας προκατασκευασμένων αιθουσών, συναφών υλικών, υπηρεσιών και
έργων για την τοποθέτησή τους, καθώς και του απαιτούμενου εξοπλισμού για τη λειτουργία
τους, σύμφωνα με την περ. γ’ της παρ. 2 του άρθρου 32 του ν. 4412/2016 (Α’ 147), σε
περίπτωση που υφίστανται κατεπείγουσες ανάγκες στέγασης σχολικών μονάδων, οι οποίες
δεν δύναται να καλυφθούν με άλλον ενδεδειγμένο τρόπο.

Συνεπώς αναφύεται, αυτονόητα, το ερώτημα, ποια είναι η κατεπείγουσα ανάγκη που οδηγεί σε
αυτή τη λύση, εκ νέου κατασκευής «προκάτ» αιθουσών, σε αντικατάσταση των παλαιότερων
λυόμενων κατασκευών λόγω του σεισμού του 1978;

Β) Σε άλλο σημείο της εισήγησης διαβάζουμε ότι «για την τοποθέτηση των προκατασκευασμένων
αιθουσών εφαρμόζεται αναλογικά η περ. λη’ της παρ. 2 του άρθρου 29 του ν. 4495/2017 (Α’ 167),
περί της έγκρισης εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας για εργασίες τοποθέτησης
προκατασκευασμένων αιθουσών νηπιαγωγείων για την εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής
υποχρεωτικής εκπαίδευσης της παρ. 12 του άρθρου 220 του ν. 4610/2019.

Ερώτημα:

Πώς ένα νέο σύγχρονο διδακτήριο θα κατασκευαστεί με τέτοιο τρόπο όταν η Έγκριση Εργασιών
Μικρής Κλίμακας αφορά, μεταξύ άλλων, την τοποθέτηση προκατασκευασμένων αιθουσών
νηπιαγωγείων για την εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής υποχρεωτικής εκπαίδευσης?

Γ) Στο Άρθρο 220 Ν.4610/19,στο οποίο στηρίζεται η εισήγηση για τον κατεπείγοντα χαρακτήρα του
έργου, στην παρ. 9, αναγράφεται ότι η διατήρηση των αιθουσών ισχύει για τέσσερα (4) έτη από τη
διοικητική παραλαβή της αίθουσας προς χρήση από τον οικείο Δήμο. Επίσης (παρ. 14 του άρθρου
220 όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 7 του άρθρου 124 του Ν.4692/20) η προθεσμία των
τεσσάρων (4) ετών μπορεί να παραταθεί για δύο (2) επιπλέον έτη, προκειμένου να ολοκληρωθεί
τυχόν ανέγερση των μόνιμων σχολικών δομών, μόνο εφόσον ισχύουν οι κάτωθι προϋποθέσεις: α)
ο οικείος δήμος, πριν τη λήξη της προθεσμίας των τεσσάρων (4) ετών, έχει εντοπίσει κατάλληλο
ακίνητο, το οποίο ευρίσκεται στην κυριότητα του Δημοσίου ή Ο.Τ.Α. ή ΚΤ.ΥΠ. Α.Ε. και β) για το
ακίνητο έχει γνωμοδοτήσει θετικά η επιτροπή της παραγράφου 9 του άρθρου 16 του α.ν. 627/1968
(Α ́ 266)». Επίσης, στο Άρθρο 220 Ν.4610/19 προβλέπεται η τοποθέτηση προκατασκευασμένων
σχολικών αιθουσών νηπιαγωγείου ελαφριάς κατασκευής με τους απαιτούμενους βοηθητικούς
χώρους. Όμως στο Δημοτικό Συμβούλιο ο κ. Αντιδήμαρχος αναφέρθηκε σε τοποθέτηση αιθουσών
βαριάς κατασκευής. Τι ισχύει τελικά; Μπορούν αίθουσες βαριάς κατασκευής να κατασκευαστούν
με άδεια δόμησης μικρής κλίμακας;

Αναρωτιόμαστε λοιπόν, εάν η λύση που προκρίνετε πρόκειται για μια ακόμη προσωρινή λύση
και μάλιστα εμφανώς χειρότερη λύση σε σχέση με αυτήν που επιλέχθηκε για τα παιδιά μας πριν
από 45 χρόνια; Μήπως από τα λυόμενα βαριάς κατασκευής διδακτήρια του 1980 θα
«καταπέσουμε» στις «προκάτ» αίθουσες ελαφριάς κατασκευής του 2025;

Από όλα τα παραπάνω γίνεται αντιληπτό ότι η αναμόρφωση του έργου που αφορά στη
μεταστέγαση του 89ου Δ.Σ, από την κατασκευή σύγχρονης πτέρυγας - διδακτηρίου πέρασε στη
φάση της τοποθέτησης προκάτ αιθουσών, κατάλληλες, ενδεχομένως, για την εφαρμογή της
δίχρονης προσχολικής υποχρεωτικής εκπαίδευσης της παρ. 12 του άρθρου 220 του ν. 4610/2019,
ακατάλληλες όμως για την κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών παιδιών δημοτικού. Τα παιδιά μας
ηλικίας έξι έως δώδεκα ετών, έχουν επαυξημένες ανάγκες προαυλισμού, χρήσης αιθουσών
υπολογιστών, εκδηλώσεων, γυμναστηρίου, εργαστηρίων εικαστικών τεχνών, φυσικών επιστημών,
μουσικής εκπαίδευσης.

Κύριε Δήμαρχε, έχουμε εικόνα των αιθουσών αυτών που τοποθετήθηκαν σε προαύλιους χώρους
των Δημοτικών σχολείων για να καλύψουν τις επείγουσες στεγαστικές ανάγκες των παιδιών της
δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης. Αναρωτιόμαστε πραγματικά, εάν θεωρείτε ότι με αυτόν τον
τρόπο μπορούμε να ξεπεράσουμε την «αισθητική ντροπή», όπως εσείς χαρακτηρίζατε τα
λυόμενα διδακτήρια του 1980, με τα νέα «προκάτ» λυόμενα του 2025; Αυτό είναι το όραμά σας
για το νέο σύγχρονο διδακτήριο για τα παιδιά μας; Έτσι θα ικανοποιηθούν οι σύγχρονες
απαιτήσεις εκπαίδευσης των παιδιών μας κύριε Δήμαρχε; Αυτό αξίζουν τα παιδιά μας, μία βίαιη
επιστροφή στις κατεπείγουσες ανάγκες στέγασης σχολικών μονάδων, όπως έγινε μετά τους
σεισμούς του 1978;

Κύριε Δήμαρχε, αρνούμαστε να γυρίσουμε πίσω στο 1978, και στις κατεπείγουσες ανάγκες
στέγασης του 89ου Δημοτικού Σχολείου λόγω σεισμού σε λυόμενες κατασκευές. Κανένας σεισμός
δεν συνέβη σήμερα, ευτυχώς. Συνεχίζουμε να διεκδικούμε ένα σύγχρονο σχολείο για τα παιδιά
μας, στη γειτονιά τους, εκεί που βρίσκεται και σήμερα το 89, και όχι στη Δελφών με Ψυχάρη.
Ένα σχολείο που να καλύπτει όλες τις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες, σε ένα σύγχρονο
διδακτήριο, και όχι σε «προκάτ» ισόγειες σχολικές αίθουσες-κλουβιά, ατάκτως ερριμμένες σε
μία μικρή αυλή προαυλισμού. Κύριε Δήμαρχε, αρνούμαστε να γυρίσουμε πίσω τον χρόνο στον
Ιούνιο του 1978!

Με τιμή,

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 89ου Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Τι αλλάζει στα σχολεία από Σεπτέμβριο: Τα νέα μαθήματα του 2025-2026

750 ευρώ  σε 170.000 πολίτες - Πάρτε τα με μια μόνο αίτηση και όλα εξα αποστάσεως μέσω golearn

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 30/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

asep diagonismos 2025 graptos
Γραπτός ΑΣΕΠ: Έτοιμη νέα προκήρυξη για επιτυχόντες - Έρχεται η 3ΓΒ/2025 (ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ)
Νέα προκήρυξη για επιτυχόντες του Πανελλήνιου Γραπτού Διαγωνισμού έρχεται μέσα στον Ιούλιο - Βγαίνει ΦΕΚ για την προκήρυξη 2ΓΒ/2025 με 4.277...
Γραπτός ΑΣΕΠ: Έτοιμη νέα προκήρυξη για επιτυχόντες - Έρχεται η 3ΓΒ/2025 (ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ)
Η Υπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, μίλησε στην εκπομπή Newsroom του ΕΡΤΝews
Σοφία Ζαχαράκη: Tέλος Ιουλίου με αρχές Αυγούστου η έγκριση για τα Μη Κρατικά Πανεπιστήμια
Νέες επενδύσεις 140 εκατ. ευρώ για αναβάθμιση στις φοιτητικές εστίες και συμπράξεις στα κοινά μεταπτυχιακά προανήγγειλε η Υπουργός Παιδείας, Σοφία...
Σοφία Ζαχαράκη: Tέλος Ιουλίου με αρχές Αυγούστου η έγκριση για τα Μη Κρατικά Πανεπιστήμια
yppeth ypourgeio paideias
Αρχίζει η υποβολή Εκθέσεων Εξωτερικής Αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου Σχολικών Μονάδων
Μέχρι τις 30 Ιουλίου 2025 οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης υποβάλλουν τη συνολική Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης για τις σχολικές μονάδες ευθύνης τους
Αρχίζει η υποβολή Εκθέσεων Εξωτερικής Αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου Σχολικών Μονάδων