αμεα
Διεκδικήσεις για καλύτερες υποδομές και πόρους στην εκπαίδευση

Την Παρασκευή 27 Ιουνίου 2025 πραγματοποιήθηκε συνάντηση μεταξύ του Διοικητικού Συμβουλίου του ΣΕΠΕ Ημαθίας, που εκπροσωπήθηκε από τη Γραμματέα του, Άννα Κοκοζίδου, και του νέου Αντιδημάρχου Παιδείας του Δήμου Αλεξάνδρειας, Στέφανου Γκιουρτζή, με σκοπό την ανάδειξη των σοβαρών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι σχολικές μονάδες της περιοχής.

Στη συνάντηση αναδείχθηκαν οι επιπτώσεις της υποχρηματοδότησης της δημόσιας εκπαίδευσης, καθώς και η αιφνιδιαστική κατάργηση των Σχολικών Επιτροπών, που δημιούργησε σοβαρές δυσλειτουργίες. Η κ. Κοκοζίδου τόνισε την ανάγκη ουσιαστικής διεκδίκησης από τους Δήμους των πόρων που δικαιούνται, αντί για απλή διαχείριση μειωμένων κονδυλίων.

Συζητήθηκαν επίσης προβλήματα στις κτηριακές υποδομές σχολικών μονάδων – με έμφαση στο Ειδικό Σχολείο, το Ειδικό Νηπιαγωγείο, το 2ο Νηπιαγωγείο και τις Προσφυγικές Δομές – με τον Αντιδήμαρχο να δηλώνει ότι δρομολογούνται προσωρινές λύσεις, αν και τα σοβαρότερα ζητήματα παραμένουν αρμοδιότητα της Περιφέρειας και της Κυβέρνησης.

Παρά τη θετική διάθεση συνεργασίας, το Δ.Σ. του ΣΕΠΕ υπογράμμισε ότι δεν επαναπαύεται σε υποσχέσεις και δεσμεύεται να παρακολουθεί στενά την κατάσταση, να ενημερώνει την εκπαιδευτική κοινότητα και την κοινωνία και να προχωρά σε δυναμικές παρεμβάσεις, όταν απαιτείται.

Αναλυτικά το Δελτίο Τύπου:

Την Παρασκευή 27 Ιουνίου 2025 πραγματοποιήθηκε συνάντηση του Δ.Σ. του ΣΕΠΕ Ημαθίας, που το εκπροσώπησε η Γραμματέας του Δ.Σ. Κοκοζίδου Άννα, και του νέου Αντιδημάρχου Παιδείας Αλεξάνδρειας, κ. Γκιουρτζή Στέφανου, κατόπιν αιτήματος του Συλλόγου (ο κ. Γκιουρτζής διετέλεσε και Πρόεδρος της Σχολικής Επιτροπής στο παρελθόν).

Η Γραμματέας του ΣΕΠΕ Ημαθίας έθεσε στον Αντιδήμαρχο προβλήματα λειτουργίας των Σχολικών Μονάδων αρμοδιότητάς του (Ειδικό Σχολείο και Ειδικό Νηπιαγωγείο, 2ο Νηπιαγωγείο, Νηπιαγωγείο Βρυσακίου, Προσφυγικές Δομές).

Κοινή διαπίστωση και των δύο ήταν πως ήταν μία εξαιρετικά δύσκολη χρονιά για τη λειτουργία των σχολείων, λόγω της διαχρονικής και διαρκώς εντεινόμενης κρατικής υποχρηματοδότησης των Δήμων, που φέτος επιτάθηκε με την (αιφνιδιαστική) κατάργηση των Σχολικών Επιτροπών, στους μικρούς Δήμους όπως της Αλεξάνδρειας. Η κ. Κοκοζίδου τόνισε την ευθύνη των Δήμων να πιέζουν με διάφορους τρόπους την Κυβέρνηση και να διεκδικούν τα οφειλόμενα σε σταθερή βάση και να μην αρκούνται στη διαχείριση των κουτσουρεμένων κονδυλίων που τους πιστώνει η κυβέρνηση – κουτσουρεμένα, γιατί πώς αλλιώς, θα βρεθούν τα χρήματα και για την Πολεμική Οικονομία στην οποία «μεταβαίνουμε» και για την στήριξη όλων αυτών των «επιχειρηματιών», που απομυζούν τον Δημόσιο Τομέα, για να κερδοφορήσουν οι επιχειρήσεις τους;

Η Γραμματέας τόνισε πως η κατάργηση των Σχολικών Επιτροπών (χωρίς μάλιστα την ύπαρξη ενός μεταβατικού σταδίου, προετοιμασίας για ομαλή μετάβαση σε κάποια άλλη κατάσταση διαχείρισης) δημιούργησε την (στοχευμένη) οικονομική ασφυξία στη λειτουργία των σχολείων, που ήταν απαραίτητη, προκειμένου να εξαναγκαστούν οι Σχολικές Μονάδες ή σε ανεύρεση χορηγών (που αποτελεί δείκτη Αξιολόγησης της Σχολικής Μονάδας και κατηγοριοποίησής της) για την κάλυψη των λειτουργικών τους εξόδων ή στη συνεισφορά γονέων (με χρήμα ή προσωπική δουλειά), αφού το Κράτος αποσύρεται από αυτή.

Ο κ. Γκιουρτζής ανέφερε ότι σε επίπεδο ΚΕΔΕ ασκούνται πιέσεις για την επαναφορά του θεσμού των Σχολικών Επιτροπών, που, όσο ήταν ενεργός, έδινε άμεσα λύσεις σε πολλά ζητήματα λειτουργίας των σχολείων.

Στη συνέχεια, η κ. Κοκοζίδου σχολίασε πως οι κρατικές επιχορηγήσεις βαίνουν μειούμενες, οι τιμές των αναγκαίων για τα σχολεία αγαθών αυξάνουν (πετρέλαιο, αναλώσιμα), μαζί και τα έξοδα για την ανάληψη υπηρεσιών από «εξωτερικούς συνεργάτες», κάτι που θα λειτουργούσε τελείως διαφορετικά και σε όφελος των Δήμων, αν είχαν στα πάντα δικά τους συνεργεία ή εκτελούσαν έργα με αυτεπιστασία (όπως ο Δήμος της Πάτρας), όπως σχολίασε η Γραμματέας.

Αναφορά έγινε από τη Γραμματέα του Συλλόγου στην Πάγια Εντολή και τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν με αυτή: σοβαρή καθυστέρηση στο άνοιγμα νέων λογαριασμών, χρονοβόρα αναζήτηση προμηθευτών, κωδικοί προϊόντων που δε δικαιολογούνται. Ο κ. Γκιουρτζής δήλωσε ότι δεν υπάρχει πρόβλημα με την προμήθεια των αναγκαίων ειδών και εξέφρασε τη σιγουριά ότι την επόμενη σχολική χρονιά οι Σχολικές Μονάδες δε θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσουν παρά ένα μικρό μόνο μέρος τους, γιατί ο Δήμος είναι πια αρκετά έτοιμος να καλύψει τις περισσότερες από τις ανάγκες των σχολείων - ήδη έχουν προμηθευτεί τα καθαριστικά. Στάθηκε, όμως, επιφυλακτικός στο θέμα των Προμηθευτών γιατί, όπως ανέφερε, είναι χρονοβόρες διαδικασίες, αφού συχνά παρατηρείται το φαινόμενο να γίνονται ενστάσεις στην επιλογή των προσφορών.

Στα ερωτήματα αν υπάρχουν χρέη Σχολικών Μονάδων που να εκκρεμούν, ο Αντιδήμαρχος απάντησε αρνητικά και αν έχουν ολοκληρωθεί οι έλεγχοι αντισεισμικής, αντιπλημμυρικής και αντιπυρικής θωράκισης που προβλέπονται, ο κ. Γκιουρτζής παρέπεμψε στις ενέργειες της αντίστοιχης Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου, που είναι υπεύθυνες για αυτόν τον τομέα.

Η συζήτηση ολοκληρώθηκε με την ανάλυση των προβλημάτων των κτηριακών υποδομών των Σχολείων κι επικεντρώθηκε στις Σχολικές Μονάδες του Ειδικού Σχολείου και Ειδικού Νηπιαγωγείου, του 2ου Νηπιαγωγείου, του Ν. Βρυσακίου και των προσφυγικών Δομών.

Ο Αντιδήμαρχος είπε πως είναι προτεραιότητά του η ανεύρεση προσωρινών λύσεων για το Ειδικό Σχολείο και Ειδικό Νηπιαγωγείο, γιατί η μόνιμη λύση της ανέγερσης συγκροτήματος είναι της Περιφέρειας και της Κυβέρνησης. Για το Ειδικό Νηπιαγωγείο (την κατάσταση του οποίου θεωρεί ντροπή) διαβεβαίωσε πως δρομολογήθηκε και είναι σε πολύ καλή εξέλιξη η προετοιμασία μεταστέγασής του στο Νηπιαγωγείο Νησελίου, ενώ για το Ειδικό Σχολείο είναι δύσκολο να ανευρεθεί χώρος με τις 25 αίθουσες που χρειάζονται (σύμφωνα και με την ενημέρωση που έχει από τον Διευθυντή του Σχολείου). Ανέφερε ότι προσπάθησε να διεκδικήσει χώρους που διαθέτει το ΕΠΑΛ, όμως δεν ευοδώθηκαν οι προσπάθειες. Επίσης, ανέφερε ότι έγιναν τα εγκαίνια της ανέγερσης του συγκροτήματος στην περιοχή, που έχει χαρακτηριστεί ως σχολικό οικόπεδο για το Ειδικό Σχολείο, αλλά δε γνωρίζει πόσο γρήγορα θα τρέξουν οι διαδικασίες, γιατί δεν είναι θέμα του Δήμου, αλλά κι αυτοί πιέζουν όσο μπορούν για να αποπερατωθούν οι εργασίες, γιατί δεν μπορεί να συνεχίζεται αυτή η ντροπιαστική κατάσταση.

Για το 2ο Νηπιαγωγείο είπε πως τους απασχόλησε η τοποθέτηση kibo στην αυλή του σχολείου, αλλά δεν είναι εύκολο εγχείρημα, καθώς πρέπει να γκρεμιστεί η περίφραξη για να γίνουν οι εργασίες - δεν χωράνε και τα μηχανήματα στον δρόμο (ανυψωτικά κ.λπ.), πρέπει να τσιμενταριστεί μεγάλο κομμάτι της αυλής και όλο αυτό για 10 παιδιά, γιατί οι εγγραφές μπορεί να είναι πολλές, αλλά δε φοιτούν όλα τα παιδιά στο Νηπιαγωγείο. Εδώ, η Γραμματέας του ΣΕΠΕ σχολίασε πως δεν μπορεί να ποντάρει η Κυβέρνηση στη μειωμένη προσέλευση των μαθητών και να εναποθέτει τη μη εξεύρεση τελικά λύσης για τα κτηριακά προβλήματα στον μειούμενο μαθητικό πληθυσμό λόγω δημογραφικού προβλήματος. Επεσήμανε πως η μαθητική διαρροή εκεί δε θα ήταν τέτοια, αν τα παιδιά φοιτούσαν σε ένα νηπιαγωγείο με όλες τις προδιαγραφές ενός σύγχρονου και πλήρως εξοπλισμένου (σύμφωνα και με τις δυνατότητες της εποχής μας) σχολικού κτηρίου. Και κυρίως πως πρόκειται (όσον αφορά το συγκεκριμένο Νηπιαγωγείο, αλλά και το Ειδικό) για ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, που χρήζουν πιο ευαίσθητης αντιμετώπισης. Ο κ. Γκιουρτζής ενημέρωσε πως το ενδιαφέρον του Δήμου δεν περιορίζεται στο 2ο Νηπιαγωγείο, αλλά αφορά και τα 2ο και 6ο Δημοτικά Σχολεία, στην ίδια περιοχή, που απορροφούν το μαθητικό δυναμικό του 2ου Νηπιαγωγείου.

Συζήτηση έγινε και για το Νηπιαγωγείο του Βρυσακίου, που αντιμετωπίζει αρκετά προβλήματα στις κτηριακές του εγκαταστάσεις και ζητήθηκε από τον Αντιδήμαρχο να αποπερατωθούν οι εργασίες συντήρησης το ταχύτερο δυνατόν.

Όσον αφορά στο ζήτημα των Προσφυγικών Δομών, που στεγάζουν μικρά προσφυγόπουλα, στο στρατόπεδο ΤΧ (ΜΧ) Πελάγου Γεωργίου (!), που εμπίπτουν στην αρμοδιότητα λειτουργίας του 2ου Νηπιαγωγείου Αλεξάνδρειας και τα προβλήματα που αυτό αντιμετωπίζει (συντήρησης και χωρητικότητας των ΠΡΟΚΑΤ εγκαταστάσεων), ο κ. Γκιουρτζής ενημέρωσε για τις κινήσεις που έχει δρομολογήσει ο Δήμος για την επίλυση των προβλημάτων, που θεωρεί ότι θα αντιμετωπίσουν πολύ ικανοποιητικά το πρόβλημα, αν και η κατάσταση, όπως είπε, θα ήταν πολύ καλύτερη, αν συνεχιζόταν η στέγαση του Νηπιαγωγείου της Δομής στο κτήριο όπου βρίσκονταν αρχικά (εντός του στρατοπέδου, το οποίο και παραχωρήθηκε για τις ανάγκες των Διοικητικών Υπηρεσιών).

Η συνάντηση ολοκληρώθηκε σε καλό κλίμα. Αν και από τη μεριά του Αντιδημάρχου Παιδείας δόθηκε η δέσμευση ότι θα καταβληθούν οι μέγιστες δυνατές προσπάθειες για την επίλυση των όποιων προβλημάτων εμπίπτουν στην αρμοδιότητά του και ότι θα ασκηθεί πίεση στην Περιφέρεια για την επίλυση όσων προβλημάτων είναι στην ευθύνη της, ως Δ.Σ. τονίσαμε πως δε μας εφησυχάζουν οι υποσχέσεις και περιμένουμε να δούμε αυτές να υλοποιούνται. Δώσαμε τη δέσμευση ότι το Δ.Σ. θα ενημερώνει για τα προβλήματα που εντοπίζει κατά τις περιοδείες των μελών του στα σχολεία και για αυτά που θα του κοινοποιούν οι Διευθυντές και οι Προϊσταμένες των σχολικών Μονάδων και θα ασκεί δριμεία κριτική για υποσχέσεις που δε θα τηρηθούν, για πλημμελή αντιμετώπιση των προβλημάτων ή για καταστάσεις που θα χρονίζουν αδικαιολόγητα, αλλά και θα τα αναδεικνύει (με κινητοποιήσεις, άρθρα, παρεμβάσεις διαμαρτυρίας κ.λπ.), ενημερώνοντας τους συναδέλφους και την τοπική κοινωνία σχετικά.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Απόλυτος θρίαμβος για μαθήτρια πολύτεκνης οικογένειας – 20 σε όλα τα μαθήματα στις Πανελλαδικές

750 ευρώ  σε 170.000 πολίτες - Πάρτε τα με μια μόνο αίτηση και όλα εξα αποστάσεως μέσω golearn

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 30/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα