taksi
«Πολλά από τα αντικείμενα που προτείνονται ήδη θεραπεύονται μέσω των δράσεων πολιτιστικών προγραμμάτων, αγωγής υγείας, ομίλων, πειραματικών δραστηριοτήτων και ήδη καλλιεργούνται  από εκπαιδευτικούς που καταθέτουν την ψυχή τους και τις ώρες τους αφιλοκερδώς προς χάριν της Δημόσιας Εκπαίδευσης»

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) προτείνει και η πολιτεία εφαρμόζει. Ένας καλοπροαίρετος εκπαιδευτικός από τας Ευρώπας, θα έμενε έκθαμβος από τα νέα προγράμματα σπουδών και τις δράσεις που καλείται να υλοποιήσει το κάθε σχολείο. Τι οικολογία, τι ενσυναίσθηση, τι συμπερίληψη (οι δύο νέοι όροι που φοριούνται πολύ τώρα τελευταία), τι τοπική ιστορία, τι καλλιέργεια δημοκρατικού φρονήματος, τι καλλιέργεια της διαφορετικότητας και όλα αυτά μέσα από ένα σχολείο που αγκομαχεί και επιβιώνει χάρις της αυτενέργειας, της διαθεσιμότητας, του φιλότιμου του έλληνα και της ελληνίδας εκπαιδευτικού.

Πολλά από τα αντικείμενα που προτείνονται ήδη θεραπεύονται μέσω των δράσεων πολιτιστικών προγραμμάτων, αγωγής υγείας, ομίλων, πειραματικών δραστηριοτήτων και ήδη καλλιεργούνται  από εκπαιδευτικούς που καταθέτουν την ψυχή τους και τις ώρες τους αφιλοκερδώς προς χάριν της Δημόσιας Εκπαίδευσης. Οπότε αλήθεια τι χρειάζονται όλα τα παραπάνω?

Δεν θα μπορούσαν όλα αυτά να είναι μέρος των γνωστικών αντικειμένων στα νέα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών ειδικά στις κατώτερες βαθμίδες εκπαίδευσης? Δεν θα μπορούσε η «ενεργός πολιτειότητα» να ενταχθεί στο μάθημα της κοινωνιολογίας , αν υπήρχε (αφαιρέθηκε για να μην γίνουν τα παιδιά κομμουνισταί κατά Γεωργιάδη) . Δεν θα μπορούσαν πολλά από τα αντικείμενα των εργαστηρίων δεξιοτήτων να ενταχθούν σε μαθήματα με οικολογικές αναφορές, όπως η χημεία με αντίστοιχες πειραματικές δραστηριότητες ή ακόμη και σε ένα μάθημα θρησκευτικών που προσεγγίζει διαπολιτισμικά και διαθεματικά τις θρησκείες και τις μεταφυσικές αγωνίες του φθαρτού ανθρώπου ? Το «συμπάσχειν» του συνανθρώπου, του πένητα, του μετανάστη δεν θα μπορούσε να καλλιεργηθεί καθώς διδάσκεται η έννοια της αγάπης κατά «Καινήν Διαθήκη» και όχι με τον τιμωτό θεό κατά την «Παλαιάν»?

Άξονες Ενεργού Πολιτειότητας, ας αναφέρουμε ενδεικτικά: «Ειρήνη, Δικαιοσύνη και Ισχυροί Θεσμοί». Μπράβο θα πει κάποιος. Αλλά σε αυτά που προτείνει το ΙΕΠ καμία αναφορά σε πολέμους, στην πείνα, στους κοινωνικούς αποκλεισμούς, στις συντελούμενες γενοκτονίες. Σε κοινωνική λογοδοσία, σε αποκλεισμούς  κοινωνικών ομάδων, σε προνόμια κοινωνικών ομάδων.

«Δράση για το Κλίμα. Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε προσπάθειες περιορισμού της κλιματικής αλλαγής, υποστηρίζοντας πρωτοβουλίες που μειώνουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, προάγουν την ανανεώσιμη ενέργεια και ενθαρρύνουν βιώσιμες πρακτικές στις κοινότητές τους». Ξανά μπράβο θα πει έτερος. Και με την «οικολογική» πυρηνική ενέργεια που τώρα τελευταία ανακάλυψε ο πρωθυπουργός της χώρας τι γίνεται? Διαχείριση υδάτων προτείνει το ΙΕΠ. Να συνηθίζουν οι μαθητές από μικροί την εκτροπή του Αχελώου? ή την κατασκευή ανεμογεννήτριας?. Εδώ γελά και ο κάθε καλοπροαίρετος με τον επιχειρούμενο εθισμό της νεολαίας, στο αναγκαίο κακό των ανεμογεννητριών. Είναι τυχαίο που στις προτάσεις δεν υπάρχει μνεία για υβριδικά συστήματα, για οικολογικές κατασκευές (κοστίζουν) και τα πάντα αφήνονται στην ατομική ευθύνη κλπ. 

Εκεί όμως που τα προτεινόμενα projects γίνονται επικίνδυνα είναι οι δράσεις Τοπικής ιστορίας και γεωγραφίας. Διαβάζουμε :  «Στο επίκεντρο της συνάντησης βρέθηκε η πρόσκληση υποβολής προτάσεων για Δράσεις Τοπικής Ιστορίας και Τοπικής Γεωγραφίας, με στόχο κάθε σχολική κοινότητα να αναδείξει τη μοναδικότητα του τόπου της, αξιοποιώντας τοπικά δεδομένα, αφηγήσεις και γεωγραφικές ιδιαιτερότητες».

Πολύ ωραία θα ξαναπεί άλλος αναγνώστης. Αλλά λείπει σκόπιμα η Δημόσια Ιστορία του κάθε τόπου. Πάλι με αγάλματα, μνημεία, βλαχόστρατες, τοξοτά γεφύρια, θα ασχοληθούν οι μικροί μαθητές και μαθήτριες. Μα όλα αυτά ήδη τα έχουν μελετήσει ξανά και ξανά χιλιάδες μαθητών και μαθητριών στα περιβαλλοντικά, πολιτισμικά κά προγράμματα τόσα και τόσα χρόνια. Την εποχή που διανύουμε ζουν οι τελευταίοι παππούδες και προπαππούδες των συμμετεχόντων στην Εθνική Αντίσταση. Για τις μαρτυρίες της οικογένειας που είναι μέρος της τοπικής ιστορίας θα μιλήσουμε? Για τα οστά που ανευρέθηκαν στο Γεντί Κουλέ θα πούμε? Για τον φανοστάτη και τις κεφαλές στην πλατεία Τρικάλων θα αναφερθούμε? Για τα ολοκαυτώματα σε κάθε μεριά της Ελλάδας, από τους ναζί «που είναι φίλοι μας» θα εντρυφήσουμε ειδικά τώρα που η ακροδεξιά στην Ευρώπη ξαναγράφει την ιστορία? Και γιατί όλα αυτά να μην είναι μέρος των αντίστοιχων μαθημάτων στα γνωστικά αντικείμενα που διδάσκονται, αν θα διδάσκονται, στα νέα αναλυτικά προγράμματα σπουδών που κανείς ή λίγοι ελάχιστοι γνωρίζουν την ύπαρξή  τους και θα δημοσιοποιηθούν λέγεται, από τη νέα σχολική χρονιά?

Τελικά ότι λάμπει δεν είναι υποχρεωτικά χρυσός, μπορεί να είναι και απαστράπτοντα καθρεφτάκια.

* Βασίλειος Παππάς – εκπαιδευτικός

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλήνιες 2025: Η μαθήτρια που πέτυχε το «απόλυτο 20» στην Οικονομία και πάει για ΑΣΟΕΕ

750 ευρώ  σε 170.000 πολίτες - Πάρτε τα με μια μόνο αίτηση και όλα εξα αποστάσεως μέσω golearn

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 25/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

paideias
Υπουργείο Παιδείας: Νέες θέσεις διευθυντών σε Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας – Ξεκινά η υποβολή αιτήσεων
Πρόσκληση για διευθυντές στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε
Υπουργείο Παιδείας: Νέες θέσεις διευθυντών σε Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας – Ξεκινά η υποβολή αιτήσεων
moro-baby-paidi-vrefos.jpg
Στο Παίδων βρέφος 6 μηνών με τραύμα στο κεφάλι – Καταγγελία πως το χτύπησε ο πατέρας του
Το βρέφος μεταφέρθηκε άμεσα με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ στο νοσοκομείο, συνοδεία αστυνομικών, για να του παρασχεθούν οι απαραίτητες ιατρικές φροντίδες
Στο Παίδων βρέφος 6 μηνών με τραύμα στο κεφάλι – Καταγγελία πως το χτύπησε ο πατέρας του
ΤΣΙΑ
Κοινωνικοποίηση των μέσων... διαφθοράς από τον Τσιάρα: Τα 415 εκατ. για το σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ θα πληρώσουν οι πολίτες
Ενώ τα ονόματα υπουργών όπως Βορίδης και Αυγενάκης σκιάζουν το σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ, ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης δείχνει με θράσος ότι το οικονομικό...
Κοινωνικοποίηση των μέσων... διαφθοράς από τον Τσιάρα: Τα 415 εκατ. για το σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ θα πληρώσουν οι πολίτες