«Αυταρχική και εκβιαστική είναι η πρακτική συνδικαλίστριας-Προέδρου Συλλόγου» απαντά σε ανακοίνωσή της η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δ’ Αθήνας σε ανακοινώσεις της ΔΟΕ για παρεμβάσεις στις αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων.
«Η γνωστή τακτική της διαμόρφωσης σεναρίου-καταγγελίας κατά της Διοίκησης, η οποία αναπαράγεται άκριτα ως copy-paste από τα Δ.Σ. των Συλλόγων, οι εκφράσεις-χαρακτηρισμοί που χρησιμοποιούνται (αυταρχική-εκβιαστική συμπεριφορά, αν ψάχνει μαφιόζους κλπ) καθώς και οι άστοχες απολιθωμένες παιδαγωγικές!!! προσεγγίσεις του τύπου «Η διαρκής αντικατάσταση της γνώσης με προγράμματα και δράσεις κάθε είδους και περιεχομένου», δεν περιποιεί τιμή για τον κλάδο των εκπαιδευτικών» υποστηρίζει η Διεύθυνση Π.Ε. Δ΄Αθήνας.
«Αντίθετα, αυταρχική και εκβιαστική είναι η πρακτική συνδικαλίστριας-Προέδρου Συλλόγου, που είναι αποσπασμένη σε Βουλευτικό γραφείο, αλλά «εκπροσωπεί» εκπαιδευτικούς της πράξης,που εκβιάζει, απειλεί και προσβάλει υπαλλήλους της Διεύθυνσης (να δοθεί αιμοδοτική άδεια σε μη πραγματοποιηθείσα αιμοληψία) ή Διευθυντή σχολικής μονάδας(να λάβει έγγραφα αναπληρώτρια για οδοιπορικά κίνησης στη Δ΄ Διεύθυνση, ενώ είναι εντός αστικού ιστού και σε απόσταση μικρότερη των 50 χιλιομέτρων), ή να εισέρχεται αυθαίρετα στο σχολικό χώρο χωρίς την άδεια της Διεύθυνσης του σχολείου» τονίζει.
Στη συνέχεια, αναφέρει ότι «για άλλη μια φορά ότι η ιδιότητα του συνδικαλιστή και η απόσπαση σε Βουλευτικό γραφείο δεν αφαιρεί την ιδιότητα του Δημοσίου Υπαλλήλου και την υποχρέωση του να έχει την προσήκουσα συμπεριφορά».
Στην απάντησή της η Διεύθυνση Π.Ε. Δ’ Αθήνας, ισχυρίζεται ότι ζητήθηκε η εφαρμογή της νομιμότητας στον τρόπο λειτουργίας και στις αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων στη συνάντηση εργασίας με τους διευθυντές των σχολείων.
«Είναι δε αυτονόητο ότι το περιεχόμενο του δημοσίου εγγράφου-πρακτικού δεν μπορεί να είναι πολιτικό-συνδικαλιστικό, δεν μπορεί να εμπεριέχει διαλόγους προσωπικής αντιπαράθεσης, δεν μπορεί να είναι ψευδές, ούτε επιλεκτικό δηλαδή να παραλείπονται προηγούμενες αποφάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων ή να μην εφαρμόζονται προβλεπόμενες διατάξεις από τη νομοθεσία» υπογραμμίζει.
Επίσης, αναφέρει πως «ενημερώθηκαν οι Διευθυντές/τριες ότι υπάρχει πλέον το «Ψηφιακό βιβλίο πράξεων Συλλόγου Διδασκόντων», το οποίο δεν είναι υποχρεωτικό στη χρήση του μέχρι σήμερα, αλλά διαθέτει πρότυπα εγγράφων για το Πρακτικό Συλλόγου των Σχολικών Μονάδων τα οποία και θα μπορούσαν χρησιμοποιηθούν».
Τέλος, υποστηρίζει ότι «στη συνάντηση εργασίας με τους/τις Διευθυντές/τριες φυσικά και έγινε συζήτηση για τα θέματα της αυτοαξιολόγησης (Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο) και επισημάνθηκαν οι προϋποθέσεις της εφαρμογής της».
Η απάντηση της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δ’ Αθήνας
«Απάντηση σε ανακοινώσεις Συλλόγων της Διεύθυνσης Π.Ε. Δ΄ Αθήνας για τη νομιμότητα αποφάσεων Συλλόγων Διδασκόντων»
Τα Δ.Σ. των Συλλόγων της Διεύθυνσης Π.Ε. Δ΄ Αθήνας σε κοινές τους ανακοινώσεις αναφέρονται σε θέμα που τέθηκε στη συνάντηση εργασίας που πραγματοποιήθηκε, την Τρίτη 10/6/25 στον «Πολυχώρο Γαλάξιας» Ν.Σμύρνης, με τους Διευθυντές/τριες των σχολικών μονάδων, παρότι κανένα μέλος τους δεν ήταν παρόν.
Για την αποκατάσταση της αλήθειας και τη σωστή πληροφόρηση των εκπαιδευτικών αναφέρουμε τα ακόλουθα:
Πρώτο, στη συνάντηση εργασίας με τους/τις Διευθυντές /τριες των σχολικών μονάδων μεταξύ άλλων (εγγραφές, Τμήματα, ολοήμερο, εγκύκλιος προγραμματισμού κ.α.) έγινε αναφορά στον τρόπο λειτουργίας και στις αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων. Δηλαδή ζητήθηκε η εφαρμογή της νομιμότητας.
Επειδή ο Σύλλογος Διδασκόντων αποτελεί όργανο Διοίκησης της κάθε σχολικής μονάδας οφείλει να λαμβάνει αποφάσεις στα πλαίσια που η νομοθεσία του επιτρέπει.
Επειδή οι αποφάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων καταγράφονται σε επίσημα πρακτικά, η εγγραφή τους ακολουθεί τις προβλεπόμενες προδιαγραφές δομής και ύφους των δημοσίων εγγράφων.
Δηλαδή αναγράφονται τα θέματα, οι παρουσίες/απαρτία, οι εισηγήσεις του Διευθυντή/τριας, οι διαφορετικές εισηγήσεις, τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας για κάθε θέμα ημερήσιας διάταξης ξεχωριστά.
Είναι δε αυτονόητο ότι το περιεχόμενο του δημοσίου εγγράφου-πρακτικού δεν μπορεί να είναι πολιτικό-συνδικαλιστικό, δεν μπορεί να εμπεριέχει διαλόγους προσωπικής αντιπαράθεσης, δεν μπορεί να είναι ψευδές, ούτε επιλεκτικό δηλαδή να παραλείπονται προηγούμενες αποφάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων ή να μην εφαρμόζονται προβλεπόμενες διατάξεις από τη νομοθεσία.
Υπενθυμίζουμε:
Π.Δ.79/2017,Άρθρο 15.Συνεδριάσεις Συλλόγου Διδασκόντων και Σχολικού Συμβουλίου
παρ.4. «Θέματα που ρυθμίζονται από την υφιστάμενη εκπαιδευτική νομοθεσία ή είναι αντίθετα από τους νόμους και τις κείμενες διατάξεις δεν μπορούν να αποτελέσουν αντικείμενα συζήτησης κατά τις συνεδριάσεις.»
ΦΕΚ 1340/2002,Άρθρο 37 ,παρα.6. « Δε συγκαλείται συνεδρίαση του συλλόγου, αν το θέμα ή τα θέματα που προτείνονται για συζήτηση ανήκουν, σύμφωνα με το νόμο, στην αποκλειστική αρμοδιότητα του Διευθυντή ή άλλου σχολικού φορέα ή όταν δεν είναι σύννομα».
παρ.15. «Οι αποφάσεις του Συλλόγου των Διδασκόντων λαμβάνονται πάντοτε μέσα στα όρια της αρμοδιότητάς του, είναι δεσμευτικές για όλους, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, και υλοποιούνται με ευθύνη του Διευθυντή του σχολείου. Καταχωρούνται στο βιβλίο πράξεων του Συλλόγου και υπογράφονται υποχρεωτικά από τον πρόεδρο, τον γραμματέα και τα παρόντα μέλη. Στην ίδια πράξη καταχωρούνται και οι απόψεις της μειοψηφίας, αν ζητηθεί.»
Δεύτερο, ενημερώθηκαν οι Διευθυντές/τριες ότι υπάρχει πλέον το «Ψηφιακό βιβλίο πράξεων Συλλόγου Διδασκόντων», το οποίο δεν είναι υποχρεωτικό στη χρήση του μέχρι σήμερα, αλλά διαθέτει πρότυπα εγγράφων για το Πρακτικό Συλλόγου των Σχολικών Μονάδων τα οποία και θα μπορούσαν χρησιμοποιηθούν.
Ψηφιακό βιβλίο πράξεων συλλόγου διδασκόντων
https://edudocs.services.gov.gr › docs
Τρίτο, στη συνάντηση εργασίας με τους/τις Διευθυντές/τριες φυσικά και έγινε συζήτηση για τα θέματα της αυτοαξιολόγησης (Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο) και επισημάνθηκαν οι προϋποθέσεις της εφαρμογής της.
Η διαδικασία είναι νομοθετημένη και θα πρέπει να γίνει όπως προβλέπεται, δηλαδή να μην παραλείπονται αποφάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων που ελήφθησαν και εφαρμόστηκαν όπως για παράδειγμα επισκέψεις,συμμετοχή σε προγράμματα δραστηριοτήτων τοπικά ή Ευρωπαϊκά, εκδηλώσεις,γιορτές και δράσεις των τάξεων, ενδοσχολικές επιμορφώσεις κ.α.,και να μην καταγράφονται δραστηριότητες που δεν αφορούν την σχολική μονάδα και το έργο της και δεν τις πραγματοποίησε στο χώρο της ή δεν υπήρξε εμπλοκή-συμμετοχή της συγκεκριμένης σχολής κοινότητας (μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς)σε αυτές.
Οι δράσεις που αποτυπώνονται πρέπει να αφορούν τους μαθητές/τριες , τη διδασκαλία, τη σχολική φοίτηση/διαρροή, τη συνεργασία της σχολικής κοινότητας, τους γονείς,τη συμμετοχή σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα κ.α. της κάθε σχολικής μονάδας ξεχωριστά.
Η αποτύπωση σε Δημόσιο έγγραφο-πρακτικό Συλλόγου Διδασκόντων στην προκείμενη περίπτωση- ψευδών στοιχείων ή περιστατικών σαφώς και αποτελεί παράβαση της νομοθεσίας και ελέγχεται .
Ο/η προεδρεύων της συνεδρίασης του Συλλόγου Διδασκόντων δηλαδή ο/η Διευθυντής/τρια έχει την ευθύνη της διαδικασίας και τον έλεγχο της νομιμότητας των αποφάσεων και φυσικά έχει το δικαίωμα της έγγραφης διαφοροποίησης του/της εάν το εκτιμήσει.
Υπενθυμίζουμε:
Π.Δ. 79/2017, Άρθρο 10, παρα.3.«Κατά τη διάρκεια της χρονικής περιόδου από 15 έως 21 Ιουνίου γίνονται όλες οι απαραίτητες εργασίες και ενέργειες σχετικές με τη λήξη του διδακτικού έτους, την αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου και την καταγραφή προτάσεων για βελτίωσή του το επόμενο σχολικό έτος».
ΦΕΚ 140/τ.Β/20-1-2021, Άρθρο 2.«Την ευθύνη για την υλοποίηση του συλλογικού προγραμματισμού και της εσωτερικής αξιολόγησης έχει ο/η Διευθυντής/τρια του σχολείου. Στο τέλος κάθε διδακτικού έτους, η σχολική μονάδα συντάσσει στην ειδική ψηφιακή εφαρμογή του Ι.Ε.Π. Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης, με ευθύνη του/της Διευθυντή/τριας, σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων, ενώ λαμβάνονται υπόψη και οι απόψεις του Σχολικού Συμβουλίου για θέματα που εμπίπτουν στις αρμοδιότητές του, το οποίο οφείλει να έχει προηγουμένως συγκληθεί για τον λόγο αυτό».
Άρθρο 5. Διαδικασίες εσωτερικής αξιολόγησης - αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας
«Στο τέλος κάθε διδακτικού έτους, κατά την ειδική συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων, πραγματοποιείται η εσωτερική αξιολόγηση του έργου της σχολικής μονάδας. Η Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης συμπληρώνεται και καταχωρίζεται μέχρι τις 25 Ιουνίου κάθε έτους στην ειδική ψηφιακή εφαρμογή του Ι.Ε.Π.»
Τέταρτο, για τις εκφράσεις, το περιεχόμενο και την τεκμηρίωση των Ανακοινώσεων των Δ.Σ. των Συλλόγων έχουμε να επισημάνουμε τα ακόλουθα:
Οι Ανακοινώσεις των Δ.Σ. των Συλλόγων των Εκπαιδευτικών είναι δημόσιες και διαβάζονται από όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας, υπόκεινται σε κρίση και από τους γονείς και από την τοπική κοινωνία και φυσικά από τη Διοίκηση.
Η γνωστή τακτική της διαμόρφωσης σεναρίου-καταγγελίας κατά της Διοίκησης, η οποία αναπαράγεται άκριτα ως copy-paste από τα Δ.Σ. των Συλλόγων, οι εκφράσεις-χαρακτηρισμοί που χρησιμοποιούνται (αυταρχική-εκβιαστική συμπεριφορά, αν ψάχνει μαφιόζους κλπ) καθώς και οι άστοχες απολιθωμένες παιδαγωγικές!!! προσεγγίσεις του τύπου «Η διαρκής αντικατάσταση της γνώσης με προγράμματα και δράσεις κάθε είδους και περιεχομένου», δεν περιποιεί τιμή για τον κλάδο των εκπαιδευτικών.
Αντίθετα, αυταρχική και εκβιαστική είναι η πρακτική συνδικαλίστριας-Προέδρου Συλλόγου, που είναι αποσπασμένη σε Βουλευτικό γραφείο, αλλά «εκπροσωπεί» εκπαιδευτικούς της πράξης,που εκβιάζει, απειλεί και προσβάλει υπαλλήλους της Διεύθυνσης (να δοθεί αιμοδοτική άδεια σε μη πραγματοποιηθείσα αιμοληψία) ή Διευθυντή σχολικής μονάδας(να λάβει έγγραφα αναπληρώτρια για οδοιπορικά κίνησης στη Δ΄ Διεύθυνση, ενώ είναι εντός αστικού ιστού και σε απόσταση μικρότερη των 50 χιλιομέτρων), ή να εισέρχεται αυθαίρετα στο σχολικό χώρο χωρίς την άδεια της Διεύθυνσης του σχολείου.
Υπενθυμίζουμε για άλλη μια φορά ότι η ιδιότητα του συνδικαλιστή και η απόσπαση σε Βουλευτικό γραφείο δεν αφαιρεί την ιδιότητα του Δημοσίου Υπαλλήλου και την υποχρέωση του να έχει την προσήκουσα συμπεριφορά.
Τέλος υπενθυμίζουμε ότι η υποχρέωση της Διεύθυνσης Π.Ε. Δ΄ Αθήνας είναι η εφαρμογή της νομιμότητας και η υποστήριξη των σχολικών μονάδων ώστε να βελτιωθεί η παρεχόμενη δημόσια εκπαίδευση για το καλό της ελληνικής κοινωνίας και της Πατρίδας.
Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ Π.Ε. Δ΄ ΑΘΗΝΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΟΥΜΕΝΤΟΣ |
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Σχολεία: Επανέρχεται στο ωρολόγιο πρόγραμμα το αγαπημένο μάθημα των μαθητών με νέα θεματική
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 20/6
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ