σημαία της ΔΟΕ
Μάχη για το Δημόσιο Σχολείο: Στο στόχαστρο οι αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων – Οξύνεται η αντιπαράθεση για την αξιολόγηση - Η ΔΟΕ απαντά στον Διευθυντή Εκπαίδευσης

Σε έντονο κλίμα αντιπαράθεσης εξελίσσεται η σύγκρουση μεταξύ της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (ΔΟΕ) και του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δ’ Αθήνας, με αφορμή τις ενέργειες και τις παρεμβάσεις του τελευταίου σχετικά με τη διαδικασία της αξιολόγησης σχολικών μονάδων.

Από το 2020, ο κλάδος των εκπαιδευτικών δίνει, όπως χαρακτηρίζεται από τη ΔΟΕ, μια «ιστορικών διαστάσεων μάχη» για την υπεράσπιση της δημόσιας εκπαίδευσης και ενάντια στους νόμους 4692/20 και 4823/21, οι οποίοι, κατά την Ομοσπονδία, προωθούν την κατηγοριοποίηση σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών.

Η ΔΟΕ καταγγέλλει ότι οι νόμοι αυτοί συνοδεύονται από απειλές, εκφοβισμούς, στοχοποίηση συναδέλφων και προφορικές εντολές καταστρατήγησης της δημοκρατικής λειτουργίας των Συλλόγων Διδασκόντων.

Κατηγορίες για αυθαιρεσία και εκφοβισμό

Ειδικά για τον Διευθυντή Εκπαίδευσης Δ' Αθήνας, η Ομοσπονδία επισημαίνει ότι με έγγραφό του (9321/13.06.2025) επιχειρεί να προκαλέσει «σύγχυση και διχόνοια» στους Συλλόγους, ασκώντας εκφοβιστικές πιέσεις και υποτιμητικά σχόλια προς εκπαιδευτικούς και τα όργανά τους. Επιπλέον, καταγγέλλεται ότι κατά τη διάρκεια συναντήσεων με στελέχη της εκπαίδευσης, έδωσε κατευθύνσεις για επιβολή της αξιολόγησης, απειλώντας ακόμη και με χαρακτηρισμό των αναρτημένων κειμένων ως «πλαστών».

Η ΔΟΕ αντιπαραθέτει ότι οι σχετικές αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων ελήφθησαν νόμιμα και δημοκρατικά, βασισμένες σε επιστημονικά τεκμηριωμένα κείμενα, και ότι η παρέμβαση του Διευθυντή είναι εκτός δικαιοδοσίας. Όπως τονίζει, μόνο ο Σ.Ε.Ε. (Σύμβουλος Εκπαίδευσης) έχει δικαίωμα παρατηρήσεων στα αναρτημένα κείμενα, σύμφωνα με το άρθρο 35 του ίδιου του νόμου 4692/2020.

ΔΟΕ σε Συλλόγους: «Μην αλλάξετε ούτε λέξη από τα κείμενα»

«Οποιαδήποτε απόπειρα να χαρακτηριστούν οι αποφάσεις των Συλλόγων ως παράνομες αποτελεί λογοκρισία και καταπάτηση της ελευθερίας του λόγου», υπογραμμίζει η ΔΟΕ, τονίζοντας πως τέτοιες ενέργειες δεν θα κάμψουν τον αγώνα για ένα Δημόσιο Σχολείο που να υπηρετεί τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών.

Επιπλέον, η Ομοσπονδία καλεί τους Συλλόγους Διδασκόντων να μην αλλάξουν ούτε λέξη από τα ήδη αποφασισμένα κείμενα, υπενθυμίζοντας ότι έχουν απόλυτο νομικό έρεισμα. Παράλληλα, απαιτεί από τα στελέχη εκπαίδευσης να σεβαστούν τις δημοκρατικές διαδικασίες, προειδοποιώντας ότι οποιαδήποτε αλλοίωση ή ανάθεση νέων κειμένων είναι παράνομη.

Αναλυτικά η ανακοίνωση

«Απάντηση στις ενέργειες του Διευθυντή Π.Ε. Δ΄ Αθήνας

Από το 2020 ο κλάδος μας δίνει μια ιστορικών διαστάσεων μάχη για την υπεράσπιση της Δημόσιας εκπαίδευσης και του Δημόσιου Σχολείου ενάντια στην κατηγοριοποίηση σχολείων/μαθητών/εκπαιδευτικών, των αντιεκπαιδευτικών και αντιεπιστημονικών νόμων 4692/20 και 4823/21 για την αξιολόγηση. Μια μάχη που συναντά απειλές και εκφοβισμό, καθοδηγούμενη επίθεση από Μ.Μ.Ε. και δικαστικές αποφάσεις που κρίνουν ως «παράνομους» τους αγώνες μας.

Είναι σαφές και αναμενόμενο ότι η στάση του κλάδου έχει ενοχλήσει εκείνα τα «πρόθυμα» στελέχη εκπαίδευσης τα οποία με προφορικές εντολές για καταστρατήγηση της δημοκρατικής λειτουργίας των συλλόγων διδασκόντων, απειλές για ποινές, χαμηλή βαθμολόγηση, ακόμη και «δημόσια διαπόμπευση» έχουν αναλάβει το έργο της επιβολής της αυταρχικής πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας.

Στη λήξη του σχολικού έτους και ενώ κατά χιλιάδες τα σχολεία της χώρας αναρτούν τα κείμενα που αποφάσισαν δημοκρατικά σε συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων προασπίζοντας τη δημόσια Παιδεία, ενεργοποιώντας ως βασικά εργαλεία ανάδειξης των αναγκών του Δημόσιου Σχολείου την κοινωνική συσχέτιση, την εκπαιδευτική διερεύνηση και τεκμηρίωση, τις ερευνητικές πρακτικές και την ιστορική διάσταση, ο Διευθυντής Εκπαίδευσης Δ' Αθήνας, με το έγγραφό του 9321/13.06.2025, επιδιώκει να σπείρει τη σύγχυση και τη διχόνοια με όπλα το αυταρχικό ύφος και τον εκφοβισμό κατά των συλλόγων διδασκόντων και των στελεχών εκπαίδευσης, αφήνοντας ανοιχτό έως και το ενδεχόμενο της επίκλησης σε επιτέλεση παράνομων ενεργειών εκ μέρους τους.

Οι τοποθετήσεις του κατά τη διάρκεια συναντήσεων με στελέχη της εκπαίδευσης, στόχο είχαν να δώσουν κατευθύνσεις για την επιβολή της αξιολόγησης. Τα υποτιμητικά σχόλια τόσο για τα εκλεγμένα συλλογικά όργανα των εκπαιδευτικών, όσο και για τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς που επιλέγουν τα ενιαία κείμενα, η στοχοποίηση συναδέλφων προέδρων Συλλόγων, καθώς και οι άμεσες ή έμμεσες απειλές για τα σχολεία που θα τα αναρτήσουν, στόχο έχουν να καθορίσουν αρνητικά τη στάση των διευθυντών/ντριών και προϊσταμένων σχολικών μονάδων απέναντι στις σχετικές αποφάσεις των συλλόγων διδασκόντων.

Με τις τακτικές αυτές ο Διευθυντής Εκπαίδευσης Δ' Αθήνας, εκτός δικαιοδοσίας, αφού δεν την έχει για να κρίνει τα κείμενα που αναρτούν τα σχολεία τόσο ως προς τη δομή τους όσο και ως προς το περιεχόμενό τους:
καταργεί κάθε έννοια νομιμότητας,
επιχειρεί να επιβάλει όρους αντιδημοκρατικής λειτουργίας στους συλλόγων διδασκόντων,
επιχειρεί να μειώσει τη μαζικότητα με την οποία έχουν υιοθετηθεί και υποβληθεί τα ενιαία κείμενα, που προτείνει η Δ.Ο.Ε., από τις σχολικές μονάδες.

Τονίζουμε:
Οι αναρτήσεις των κειμένων έγιναν και γίνονται με νόμιμες αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων, σε ειδικές συνεδριάσεις, όπως ορίζεται, ενώ οι μοναδικές περιπτώσεις παρανομίας βρίσκονται στις ενέργειες εκείνων των στελεχών εκπαίδευσης τα οποία αγνοούν αυτές τις αποφάσεις ή ασκούν εκφοβιστικές πιέσεις σε εκπαιδευτικούς για τη στάση τους στις συνεδριάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων.

Οι αναφορές του Διευθυντή Εκπαίδευσης Δ' Αθήνας «περί παράνομων κειμένων» είναι αυθαίρετες, νομικά και διοικητικά άκυρες. Οποιαδήποτε ενέργεια που κινείται στην κατεύθυνση να θέσει σε παρανομία γραπτό λόγο και συγκεκριμένα κείμενα, δημόσια και ανοιχτά, συνιστά λογοκρισία, παραβιάζει την ελευθερία του λόγου και της σκέψης και, τελικά, τη δημοκρατία.

Οι ίδιες οι διατάξεις του νόμου 4692/2020 (του οποίου η Δ.Ο.Ε. έχει ζητήσει και επιδιώκει την κατάργηση) και συγκεκριμένα το άρθρο 35, ορίζουν σχετικά με τις αναρτήσεις των σχολικών μονάδων ότι μόνον ο Σ.Ε.Ε. έχει αρμοδιότητα παρατηρήσεων επ’ αυτών. Συνεπώς ο Διευθυντής Εκπαίδευσης Δ' Αθήνας κρίνει, χωρίς καμία δικαιοδοσία, ότι οι αναρτημένες αποφάσεις των Σ.Δ. δεν πληρούν τις προϋποθέσεις και τις χαρακτηρίζει «πλαστές». Ποιες δηλαδή; Όλες αυτές που στηρίζονται σε ένα τεράστιο όγκο γνήσιας επιστημονικής δουλειάς και δεδομένων όπως έχουν αναρτηθεί στον παρακάτω σύνδεσμο:
http://doe.gr/%CF%83%CF%85%CE%BB%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%AE-%CE%BA%CE%B5%CE%B9%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CF%89%CE%BD-%CE%AC%CF%81%CE%B8%CF%81%CF%89%CE%BD/

Όλα τα παραπάνω δεν είναι ικανά να κάμψουν τον αγώνα μας για Δημόσιο Σχολείο, που θα ικανοποιεί τα μορφωτικά δικαιώματα και τις μαθησιακές ανάγκες των μαθητών και των μαθητριών μας, με σεβασμό στην εργασία μας και τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης. Η προσπάθειά μας συνεχίζεται με μεγαλύτερο πάθος, συλλογικότητα και ορμή.

Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων να μην αλλάξουν ούτε λέξη, ούτε τόνο από τα κείμενα που έχουν αποφασίσει και αναρτήσει. Είναι απόλυτα νόμιμοι σε αυτή τους την ενέργεια.

Καλούμε τα στελέχη εκπαίδευσης να σεβαστούν τις αποφάσεις των Σ.Δ. που αποτελούν τα προπύργια της δημοκρατικής λειτουργίας του σχολείου. Τονίζουμε ότι οποιαδήποτε απόπειρα παραχάραξης των αποφάσεων των Συλλόγων Διδασκόντων ή οποιαδήποτε προσπάθεια ανάθεσης νέων κειμένων είναι απόλυτα παράνομη.

Η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας στηρίζει και καλύπτει με υπευθυνότητα τα μέλη της, όπως πάντα πράττει, απέναντι στην αυθαιρεσία και την παρανομία της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. και όσους την ακολουθούν.

Είμαστε όλοι μαζί στον κοινό αγώνα για την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου.»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Είσαι άνεργος ή εργαζόμενος στον ιδιωτικό τομέα: Με μία κίνηση παίρνεις Voucher 750€

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 20/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

θεσσσσ
Θεσσαλονίκη-Εκπαιδευτικοί: Διαμαρτυρία ενάντια στους κόφτες στη χορήγηση του επιδόματος ανεργίας
Εκπαιδευτικοί και αναπληρωτές στον δρόμο: Διαμαρτυρία στη Θεσσαλονίκη για τις αλλαγές στο επίδομα ανεργίας
Θεσσαλονίκη-Εκπαιδευτικοί: Διαμαρτυρία ενάντια στους κόφτες στη χορήγηση του επιδόματος ανεργίας
ΥΠΑΙΘΑ
Καβάλα 2025: Συνθήκες ντροπής στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης – Αμίαντος, καύσωνας και... σπασμένες καρέκλες
Χωρίς αυτόνομο προϋπολογισμό, χωρίς θέρμανση ή ψύξη, με ανύπαρκτη συντήρηση και επικίνδους χώρους, οι υπάλληλοι των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης Καβάλας...
Καβάλα 2025: Συνθήκες ντροπής στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης – Αμίαντος, καύσωνας και... σπασμένες καρέκλες
anergia-elstat.jpg
ΟΙΕΛΕ: Μισθωτοί σε φτώχεια, κέρδη στις ελίτ – Η έκθεση ΙΝΕ-ΓΣΕΕ αποδομεί το κυβερνητικό αφήγημα
Έκθεση ΙΝΕ-ΓΣΕΕ: Εργασία χωρίς αντίκρισμα – Η ΟΙΕΛΕ κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για φτώχεια, ανισότητες και κοινωνική αποσταθεροποίηση
ΟΙΕΛΕ: Μισθωτοί σε φτώχεια, κέρδη στις ελίτ – Η έκθεση ΙΝΕ-ΓΣΕΕ αποδομεί το κυβερνητικό αφήγημα
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Υπουργείο Παιδείας: Ανακοινώθηκαν οι αποσπάσεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για το 2025-2026
Τι προβλέπεται για τις γενικές αποσπάσεις, την ειδική αγωγή και τα ΚΕΔΑΣΥ
Υπουργείο Παιδείας: Ανακοινώθηκαν οι αποσπάσεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για το 2025-2026